Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Kör på snus och tvinga i dig några kaffekoppar. Juice kan vara gott också. Dock kommer inte ett län påverka i det långa loppet, även om du käkar chips och dricker cola.

Det är lika mycket socker i tex bravo juice som en coca cola.....

Permalänk
Skrivet av jakkes:

Det förklarar ju saken

Att jag inte går upp så mycket när jag proppar i mig kalorier?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Att jag inte går upp så mycket när jag proppar i mig kalorier?

Ja.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hur länge tänkte du lana?
Du går inte upp i vikt av en helg med onyttigheter...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Jo, men vi får vara realistiska. Vem fan äter kyckling och grönsaker på ett lan?

Det blir lite mer än rekommenderat, men inte jämfört med om man även häller i sig ett par liter läsk.

Vi brukade göra det när jag var yngre. Grillad kyckling typ 40spänn styck på ica. Skitbra lan-mat. Och vad är det som säger att man måste ha med en egen påse chips bara för att alla andra har en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Drick bara, tex coca cola men käka inte då kommer du inte gå upp i vikt

Det där var helt ärligt det dummaste jag hört i hela mitt liv!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

När ni beställer pizza så går du och hämtar... en i taget

Permalänk

Nu är det ju så att du försöker gå ner i vikt. Detta innebär att du ska ha lägre input än output av näring(kalorier). Jag skulle helt enkelt undvika att äta under LAN:et om jag vore du.

Ett kul spel ser ändå till att du är upptagen med något annat.

Edit: Jag har lyckats flera gånger(oavsiktligt dock, insåg först i efterhand att mitt Pringles-rör var oöppnat)

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Det där var helt ärligt det dummaste jag hört i hela mitt liv!

Kan du utveckla varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Kan du utveckla varför?

sockret lagras och blir fett

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av MayorTroll:

Nu är det ju så att du försöker gå ner i vikt. Detta innebär att du ska ha lägre input än output av näring(kalorier). Jag skulle helt enkelt undvika att äta under LAN:et om jag vore du.

Ett kul spel ser ändå till att du är upptagen med något annat.

Edit: Jag har lyckats flera gånger(oavsiktligt dock, insåg först i efterhand att mitt Pringles-rör var oöppnat)

Att undvika att äta är sämre för kroppen än att äta! även i detta perspektivet! så gör absolut inte det!

Permalänk
Skrivet av oskitron:

Jag är i full gång, springer 3 dagar i veckan och gymmar 2-3 gånger. Ett 3 dagars LAN drar mig tebax ganska långt i träningen, och ett par kilo tyngre.

Tränar rätt mycket(4-6 gånger/vecka) och kan inte påstå att jag gick upp särskilt många gram under DreamHack.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Men det är väl motsatsen till vad som hände mig? Jag sa att jag knappt gick upp något, borde jag inte ha gått upp ganska mycket så som jag drack och åt under dreamhack?

Folk har olika metabolism.

Känner personer som kan äta precis vad som helst och inte röra ett finger, men är smala som trådar. Själv måste man anstränga sig för att inte gå upp i vikt...

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk

Lan är en ursäkt för att käka pizza och godis men att skräpmat och lan skulle höra ihop som jing och jang är en rent löjlig premiss.

Man får äta godis på lördagar men man BEHÖVER INTE göra det varje gång bara för att det är lördag.

Appropå ämnet vill jag slå ett slag för light läsk. Inga kalorier, nästan lika bra som vanlig.

Permalänk
Medlem

Som så många här har sagt så går du inte upp märkbart mycket på ett tre-dagars LAN. Om vi utgår från att vi med "gå upp i vikt" menar att lägga på sig fett, så måste du äta runt 9000kcal per dygn, för att gå upp ett kilo per dygn. Dock så gör du av med ca 2000kcal per dygn i rena kroppsfunktioner så som att hjärtat pumpar och att levern arbetar. Så för att gå upp ett kilo per dygn, så får du stoppa i dig runt 11000kcal per dygn. Det kommer du inte lyckas med, dels för att du kommer spy långt innan dess, dels för att du inte orkar, dels för att du helt enkelt inte hinner. 11000kcal är väldigt väldigt mycket.

Att vågen visar något/några kilon extra efter ett LAN beror på att man dricker onormalt mycket under LAN. Mycket läsk och energidricka brukar gå åt, och det lagras kortvarigt i kroppen. Du kommer dock kissa ut det i takt med att du återställer kroppen med vatten dagarna efter LANet. Så ca två dagar efter kommer du ha gått ner dina extrakilon igen.

Iväg o LANa med dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskitron:

Jag försöker gå ner i vikt och vet att LAN kan vara väldigt onyttigt, jag dricker inte kaffe och vet faktiskt inte hur jag ska göra för att överleva utan att gå upp i vikt igen!

Du ska lana en dag möjligtvis? Tror du att du kommer gå upp 2424 kilo?

Det är lugnt att tjocka sig EN dag

Permalänk
Medlem

drick mjölk, ät nötter undvik kolhydrater eller söta saker. Rökta mandlar är fint!

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

sockret lagras och blir fett

Ja du är på rätt väg men utan mat så får du inte i dig några nyttiga kallorier som du behöver och på så sätt blir du smal som en räka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Ja du är på rätt väg men utan mat så får du inte i dig några nyttiga kallorier som du behöver och på så sätt blir du smal som en räka.

Skojar du eller? Coca cola innehåller 42kcal per 100ml, vilket i och för sig inte är mer än mellanmjölk så som andra redan påpekat, men cola är 1/3 socker.
Bara för att något är en dryck innebär det inte att det automatiskt inte finns några kalorier i den.

Däremot att tro att man ska ta sig igenom 3 dagar eller mer på bara cola är inte helt smart. Man blir otroligt hungrig av att bara dricka socker och blodsockret åker upp och ner utan hejd. Det går knappast att dricka "rimliga mängder" för att hålla sig mätt på cola, du måste dricka 5-6 liter cola per dag för att upprätthålla ett normalt intag av 2000-2500kcal/dag för en man. Det är mycket bättre att äta normal mat, eller till och med pizza, och dricka t.ex. Loka eller annan sockerfri dryck för att hålla kroppen i ett mer normalt tillstånd än att svälta och pumpa i sig socker.

Ditt förslag att bara dricka cola är otroligt onyttigt, och de flesta tog det nog som ett skämt, men nu blir jag lite osäker..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Skojar du eller? Coca cola innehåller 42kcal per 100ml, vilket i och för sig inte är mer än mellanmjölk så som andra redan påpekat, men cola är 1/3 socker.
Bara för att något är en dryck innebär det inte att det automatiskt inte finns några kalorier i den.

Däremot att tro att man ska ta sig igenom 3 dagar eller mer på bara cola är inte helt smart. Man blir otroligt hungrig av att bara dricka socker och blodsockret åker upp och ner utan hejd. Det går knappast att dricka "rimliga mängder" för att hålla sig mätt på cola, du måste dricka 5-6 liter cola per dag för att upprätthålla ett normalt intag av 2000-2500kcal/dag för en man. Det är mycket bättre att äta normal mat, eller till och med pizza, och dricka t.ex. Loka eller annan sockerfri dryck för att hålla kroppen i ett mer normalt tillstånd än att svälta och pumpa i sig socker.

Ditt förslag att bara dricka cola är otroligt onyttigt, och de flesta tog det nog som ett skämt, men nu blir jag lite osäker..

Eh det finns kalorier i coca cola, i mat och dryck finns det både NYTTIGA och ONYTTIGA kalorier. Och hur mycket man måste få i sig beror på vikt också bara så du vet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Trollinlägg 2013?

trollinlägg? Varför skulle kolhydrater vara en orsak till viktuppgång? Det är väl fett (9kcal per gram) man ska undvika isf. Finns inget energisnålare än protein och kolhydrater knappt.

Därför, läsk och kött (helst fettsnålt, kyckling) är perfekt. Alla här är Aftonbladetkunniga, dvs för er så är cola en orsak till viktuppgång. Bullshit.

Cola = cirka 42 Kcal per Deciliter
Mjölk = 50-60 Kcal per Deciliter

Mjölkprodukter, kött, såser(olja i grunden) är vad man ska akta sig för. Inte cola, för i f*n.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mightybjorn:

drick mjölk, ät nötter undvik kolhydrater eller söta saker. Rökta mandlar är fint!

Detta är vad du ska göra om du ska bulka och bli riktigt jäkla vinterfet.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

trollinlägg? Varför skulle kolhydrater vara en orsak till viktuppgång? Det är väl fett (9kcal per gram) man ska undvika isf. Finns inget energisnålare än protein och kolhydrater knappt.

Därför, läsk och kött (helst fettsnålt, kyckling) är perfekt. Alla här är Aftonbladetkunniga, dvs för er så är cola en orsak till viktuppgång. Bullshit.

Mjölkprodukter, kött, såser(olja i grunden) är vad man ska akta sig för. Inte cola, för i f*n.

Alltså problemet med cola är väl detsamma som med alla andra kalorihaltiga drycker att det inte gör så mycket för mättnadskänsla, men lätt gör att man får i sig 500kcal efter några glas. Ett glas cola till maten gör inte portionen mindre eller mättnadskänslan större men lägger ändå till 100kcal och PLUS en "sämre" blodsockerkurva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Irrationell:

Alltså problemet med cola är väl detsamma som med alla andra kalorihaltiga drycker att det inte gör så mycket för mättnadskänsla, men lätt gör att man får i sig 500kcal efter några glas.

och 500 kcal tycker du är mycket på ett dygn? det är 1/12 av mitt dagsbehov för minimal viktuppgång, Men troligt vis iaf 1/5 av en normal människa (kille).

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

och 500 kcal tycker du är mycket på ett dygn? det är 1/12 av mitt dagsbehov för minimal viktuppgång, Men troligt vis iaf 1/5 av en normal människa (kille).

Jag hävdar att det är en kalorikälla som inte gör något för mättnadskänsla och därför hamnar uppepå allt annat.
De flesta äter spontant efter hunger och håller vikten genom att t.ex. kanske inte vilja ha så mycket frukost efter att ha käkat en pizza kvällen innan, eller kanske käka en stor lunch efter att ha missat frukosten.

Att du sätter 500kcal i förhållande till ditt dagsbehov av ca 5000kcal ger fel perspektiv. Det är inte sådana nivåer det är fråga om.

Sedan var inlägget som ursprungligen kallades "trollinlägg" ett förslag om att bara dricka coca cola och skita i att käka. Om syftet är att inte gå upp i vikt (vilket av trådskaparen upplevs svårt) så blir det väl inte direkt lättare av att alla ens 2500 dagliga kalorier skulle komma från coca-cola. Det vore ren tortyr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Irrationell:

Jag hävdar att det är en kalorikälla som inte gör något för mättnadskänsla och därför hamnar uppepå allt annat.
De flesta äter spontant efter hunger och håller vikten genom att t.ex. kanske inte vilja ha så mycket frukost efter att ha käkat en pizza kvällen innan.

Att du sätter 500kcal i förhållande till ditt dagsbehov av ca 5000kcal ger fel perspektiv. Det är inte sådana nivåer det är fråga om.

Det är bara en jämförelse med tex 100 gram nötter som innehåller 500-700 kcal. Det är sånt man ska akta sig för om man har ett behov på 2000. Käkar man lunch och middag (2000 kcal minst inkl dricka) och sedan trycker nötter så slår man fort i 3000-4000 kcal. Plötsligt ligger man då på 0,25 kilo viktuppgång per dygn. 500 kcal cola är ändå en jävla mängd cola..

Edit: Har man svårt att hålla sin vikt bör man nog se över hela sitt liv. Annars kan man lika gärna ta sina kcal från cola. Vikten kommer gå neråt men hälsan i övrigt.... no comment

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Det är bara en jämförelse med tex 100 gram nötter som innehåller 500-700 kcal. Det är sånt man ska akta sig för om man har ett behov på 2000. Käkar man lunch och middag (2000 kcal minst inkl dricka) och sedan trycker nötter så slår man fort i 3000-4000 kcal. Plötsligt ligger man då på 0,25 kilo viktuppgång per dygn. 500 kcal cola är ändå en jävla mängd cola..

Jag håller helt med om nötterna, ofta blandar folk ihop "nyttigt" och "bra för vikten". Som en bekant till mig som doppar sitt bröd i olivolja i stället för att använda smör, och hävdar att det skall göra honom smal. Vet inte hur mycket folk dricker, men sitter man på lan i en källare, kanske utan vattenkran och kylskåp, och med ett stort antal datorer som höjer temperaturen så tror jag att en hel flaska (1.5 liter) är mycket rimligt på en kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Du har helt missat grejen, Rätta slags kolhydrater, fetter och proteiner gör dig inte tjock utan är bra för kroppen. det stora skället till att man ofta säger undvik kolhydrater är just för under dom kategorierna hittar du tex vit bröd Socker Dricka väldigt mycket TOMMA KCAL och VÄLDIGT snabba och tomma KOLHYDRATER. det du säger undvik fett. Tillhör stenålderns näringslära och din kropp behöver fett för det är väldigt rik energi!. det du gör fel är att stirra dig blind på kcal istället för att kolla på vad för något du stoppar i dig. 100kcal mjölk är asevärt mycket bättre för dig än tex 100kcal Coca cola. då ena består utav en bättre mixad version utav kolhydrater proteiner samt fett och den andra bara är KOLHYDRATER FRÅN SOCKERARTER mer eller mindre. Tror du något annat är jag ledsen men då är du dum.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte kaffe eller energidrycker för att vara vaken 1-3 dygn. Ät ofta, ät bra.
På dh äter jag var tredje timma i 3 dygn (~24 gånger), och när jag kommer hem har jag gått ner i vikt ändå.

Permalänk
Medlem

bara intaga era low carb monster elller annan lightläskmed koffein, sen bara köra på bananer

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti