Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Okej, ånga, got it.
Ja den jag provade var något riktigt skit, förstår att det finns bättre.
standard ego 1100mah batteri + Kanger ProTank är det förångare+tank?

Rekommenderar du clearomizer eller förångare+tank?

Batteriet är bara batteriet.

clearomizers:
Kanger ProTank 1/2/3
Aspire BDC
Dbox Puritank
Innokin iClear 30/60

etc.etc.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Har glömt att skriva att jag beställt vätskor från Mt. Baker Vapors, blueberry och watermelon är riktigt smaskiga båda två.
Fasttech har dessutom hört av sig och kommer att skicka ut en ersättningsprodukt. De vill dock ha tillbaka den gamla men de betalar frakten så det är väl okej.

Bra bra ^^

Well, MBV har rätt många smaskiga liquids, dock så måste de flesta stå och dra sig i ett par veckor innan de är "okej" i min mening

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

Batteriet är bara batteriet.

clearomizers:
Kanger ProTank 1/2/3
Aspire BDC
Dbox Puritank
Innokin iClear 30/60

etc.etc.

Jo det förstår jag, saxade bara.
Men om du ser mitt tidigare inlägg där jag länkade 3 st. Vilken skulle du välja?
Eller rekommenderar du att jag köper kanger pro tank 2 (vart finns den billigast?) och ett standard ego 1100 batteri + valfri juice så är jag good 2 go?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Jo det förstår jag, saxade bara.
Men om du ser mitt tidigare inlägg där jag länkade 3 st. Vilken skulle du välja?
Eller rekommenderar du att jag köper kanger pro tank 2 (vart finns den billigast?) och ett standard ego 1100 batteri + valfri juice så är jag good 2 go?

http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket/kanger-t3-e...
Skulle jag väl säga om jag var under pistolhot, men Lightyourfire har seriösa överpriser.

http://thevapebros.com/products/evod-starter-kit
alternativt
http://www.akavapers.com/Kanger-Evod-Starter-Kit.html

EVOD start kit är vad du bör köra med först, imho.
Nån av dessa två bör skeppa till sverige, i wish you luck :3

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket/kanger-t3-e...
Skulle jag väl säga om jag var under pistolhot, men Lightyourfire har seriösa överpriser.

http://thevapebros.com/products/evod-starter-kit
alternativt
http://www.akavapers.com/Kanger-Evod-Starter-Kit.html

EVOD start kit är vad du bör köra med först, imho.
Nån av dessa två bör skeppa till sverige, i wish you luck :3

Thevapebros.com skickar till Sverige.
Tänkte köpa
Candy Drip
10 ml / 24 mg
1x $4.99

Blueberry Burst
10 ml / 24 mg
1x $4.99

Kanger EVOD Starter Kit
Silver
1x $34.99

Som första beställning, då fick man ju 2 hela e-cigg? Går på 424kr med frakten (20dollar) men eftersom dom skickar från usa så kommer det väl tull+moms? Känns nästan lika bra att beställa från lyf direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Thevapebros.com skickar till Sverige.
Tänkte köpa
Candy Drip
10 ml / 24 mg
1x $4.99

Blueberry Burst
10 ml / 24 mg
1x $4.99

Kanger EVOD Starter Kit
Silver
1x $34.99

Som första beställning, då fick man ju 2 hela e-cigg? Går på 424kr med frakten (20dollar) men eftersom dom skickar från usa så kommer det väl tull+moms? Känns nästan lika bra att beställa från lyf direkt..

Paketet för 34.99 innehåller två batterier och två clearomizers.

24mg känns ruskigt högt, du vill nog peta ner det till 18mg för att testa med.

Tull och moms kan jag nästan garantera att du inte kommer åka på, inte i den prisklassen.
Jag har själv beställt många paket sen tidigt förra året och inte råkat ut för det iaf, allt från 200kr värde till över 1000kr per paket.

Stöd inte LYF och deras vansinnespriser. imho.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

Paketet för 34.99 innehåller två batterier och två clearomizers.

24mg känns ruskigt högt, du vill nog peta ner det till 18mg för att testa med.

Tull och moms kan jag nästan garantera att du inte kommer åka på, inte i den prisklassen.
Jag har själv beställt många paket sen tidigt förra året och inte råkat ut för det iaf, allt från 200kr värde till över 1000kr per paket.

Stöd inte LYF och deras vansinnespriser. imho.

Då kör jag på ovanstående+ någon mer smak på måndag/tisdag när dom får in den i svart.
Hur brukar leveranstiden vara för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Då kör jag på ovanstående+ någon mer smak på måndag/tisdag när dom får in den i svart.
Hur brukar leveranstiden vara för er?

Från Amerikanerna så har mina tider varit allt mellan 4 till 14 dagar, kan ju bli lite förseningar o så beroende på säsong, t.ex. nu runt jul så skulle jag inte förvänta mig att det anländer snabbt
Men från Asien så har det alltid varit minst 14 dagar och som mest upp till 80.. men då var mitt paket ute på äventyr och ingen visste vart den var, så jag försöker bara köpa från ställen som erbjuder DHL t.ex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

UK 4-10 dagar
US 5-14 dagar (bäst är DHL, jag har en hatrelation till FedEx (Undvik!) och har jag inte bråttom kan USPS gå an om de har lägst fraktkostnad).
Kina 14+
Grekland 3-5 dagar! Upprepade gånger har paket anlänt fortare än kvickt.
Rumänien 5-7 dagar
Polen 5-7 dagar
Spanien omkring en vecka

Jag vill bara peta in en brasklapp här:
När du beställer från sajter utanför EU -räkna alltid med moms och tullavgifter plus postens avgift!!! Visst kan ditt paket gå igenom utan att det fastnar i tullen, men du ska absolut inte förutsätta det (det kan bli en oangenäm överraskning i så fall...)

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

Ingen handlat på ElectronicStix.Com ? Billigare frakt och rätt fina priser på smak.

Enligt ecf är dom rätt bra men ingen av er som provat?

Edit: electrocigarette.se verkar rätt intressant då jag läste att deras vätskor verkade bra, men tror ändå jag beställer evod starter kit från thevaperbros.com då electrocigarette.se verkar lite suspekt då ägaren har reggat sig både på swedroid.se och flashback.org och gjort reklam för sidan så vill inte att min första e-cigg ska ha låg kvalitet men att prova lite e-juice kan väl inte skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Ingen handlat på ElectronicStix.Com ? Billigare frakt och rätt fina priser på smak.

Enligt ecf är dom rätt bra men ingen av er som provat?

Edit: electrocigarette.se verkar rätt intressant då jag läste att deras vätskor verkade bra, men tror ändå jag beställer evod starter kit från thevaperbros.com då electrocigarette.se verkar lite suspekt då ägaren har reggat sig både på swedroid.se och flashback.org och gjort reklam för sidan så vill inte att min första e-cigg ska ha låg kvalitet men att prova lite e-juice kan väl inte skada.

Inte testat electronicstix, mest för att deras priser alltid varit högre än andra ställen när jag varit ute efter nåt specifikt.

electrocigarette.se hade jag inte hört talas om tidigare, deras liquids är kina "fabriksblandade", Hangsen.. inget stort fan av dessa.
Prova skadar ju inte, men jag föredrar handmixade från usa.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

Inte testat electronicstix, mest för att deras priser alltid varit högre än andra ställen när jag varit ute efter nåt specifikt.

electrocigarette.se hade jag inte hört talas om tidigare, deras liquids är kina "fabriksblandade", Hangsen.. inget stort fan av dessa.
Prova skadar ju inte, men jag föredrar handmixade från usa.

Okej, men imorgon får dom troligtvis in Evod starter kit på vapebros så beställer där, sen testar jag lite smaker av electrocigarettes någon gång
Tack för alla svar btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Okej, men imorgon får dom troligtvis in Evod starter kit på vapebros så beställer där, sen testar jag lite smaker av electrocigarettes någon gång
Tack för alla svar btw.

Inga problem ^^

Visa signatur

Permalänk

Är helt stört sugen på att börja vejpa.
Har inte rökt på ett tag nu och fått en jävla hosta (flimmer håren som kommer tillbaks?
Svårt att hålla sig bara då jag har 3paket hemma, leveransen från usa kommer inte komma fram innan den Första såklart vilket är surt då jag ska dra på lan den Första eller andra januari.
Funderar nästan på att köpa någon sköt för en hundring så jag kan ha med mig. Men det känns jävligt ovärt?

Behövde bara skriva av mig lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Är helt stört sugen på att börja vejpa.
Har inte rökt på ett tag nu och fått en jävla hosta (flimmer håren som kommer tillbaks?
Svårt att hålla sig bara då jag har 3paket hemma, leveransen från usa kommer inte komma fram innan den Första såklart vilket är surt då jag ska dra på lan den Första eller andra januari.
Funderar nästan på att köpa någon sköt för en hundring så jag kan ha med mig. Men det känns jävligt ovärt?

Behövde bara skriva av mig lite..

Ja så billiga prylar är rent ut sagt skit. Det minsta jag kan rekommendera är ett lite svagare eGo-batteri och CE4-clearomizern och då är det ändå väldigt budget.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Ja så billiga prylar är rent ut sagt skit. Det minsta jag kan rekommendera är ett lite svagare eGo-batteri och CE4-clearomizern och då är det ändå väldigt budget.

Läste att vissa sura smaker kan få plasttanken att spricka så funderade på en kanger pro tank 2 som rekommenderades tidigare.
Kan den köras med ego batterierna från Kanger evod starter kit som jag har beställt?

Beställde även en http://egocigg.se/home/25-e-vattenpipa-e-hookah-grona-apple.h... för skojj skull och passade på att testa 2 niktoinfria smaker, vattenmelon och lakrits som jag inte har så höga förväntningar på

Reggade mig på e-cigarettforum.se som är typ en månad gammalt och plöjde igenom en del sidor på flashback så känns som att jag har fått lite koll iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Läste att vissa sura smaker kan få plasttanken att spricka så funderade på en kanger pro tank 2 som rekommenderades tidigare.
Kan den köras med ego batterierna från Kanger evod starter kit som jag har beställt?

Beställde även en http://egocigg.se/home/25-e-vattenpipa-e-hookah-grona-apple.h... för skojj skull och passade på att testa 2 niktoinfria smaker, vattenmelon och lakrits som jag inte har så höga förväntningar på

Reggade mig på e-cigarettforum.se som är typ en månad gammalt och plöjde igenom en del sidor på flashback så känns som att jag har fått lite koll iaf

Ja jag la bara fram det billigaste "acceptabla" paketet eftersom du verkade ha bråttom
Din ProTank 2 ska fungera bra med det du har köpt, och mycket riktigt ska t.ex. lakrits köras i glaskammare.
Det är en trevlig tank överhuvudtaget så go for it!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Ja jag la bara fram det billigaste "acceptabla" paketet eftersom du verkade ha bråttom
Din ProTank 2 ska fungera bra med det du har köpt, och mycket riktigt ska t.ex. lakrits köras i glaskammare.
Det är en trevlig tank överhuvudtaget så go for it!

Beställde en extra tank som jag kan testa de osäkra smakerna i. Som jag fattar det behövs en sån och ett batteri så är det bara köra?

En kanger pro tank 2 har jag alltså inte än utan funderar på att beställa om jag börjar vejpa någon smak som förstör plasten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Beställde en extra tank som jag kan testa de osäkra smakerna i. Som jag fattar det behövs en sån och ett batteri så är det bara köra?

En kanger pro tank 2 har jag alltså inte än utan funderar på att beställa om jag börjar vejpa någon smak som förstör plasten.

Ja precis. Vet inte hur dramatiskt det är när de spräcks dock

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Ja precis. Vet inte hur dramatiskt det är när de spräcks dock

Hoppas någon här kan svara på det då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Hoppas någon här kan svara på det då!

Den blåa clearomizern kallas för CE4, förvänta dig inte några mirakel med den
Men förhoppningsvis så håller den tills ditt paket anländer.

Den är i plast, så inga citrus eller kanel-smaker! Annars kan du upptäcka att din ficka är blöt o kladdig efter ett tag :I
Det finns säkert fler smaksättningar som påverkar plast också, men du lär inte råka ut för nån av dom just nu
Anis, som finns i bland annat Scorpion Blood och Radiator Pluid är väldigt potent och spräcker plast-tankar omedelbart

Jag tänkte faktiskt vara lite nymodig o säga att du röker om du känner att du måste, jag tror inte nån klankar ner på dig, för vi har alla haft det där eländiga suget förr :I
Jag rökte och vejpade i början, tills mina paket var slut

Men om du har bestämt dig för att lägga av med cancerpinnarna redan nu så heja dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Det var så jag tänkte när jag "rekommenderade" den

På tal om att låta bli ciggen är det inte alla som kan det, men å andra sidan är det många som inte klarar av att röka vanligt alls efter att ha börjat med e-ciggen.
Jag har problem med lukten nu och när jag rökte vanligt senast (snart 2 månader sedan) var det riktigt äckligt. Var beredd på det

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

Den är i plast, så inga citrus eller kanel-smaker! Annars kan du upptäcka att din ficka är blöt o kladdig efter ett tag :I
Det finns säkert fler smaksättningar som påverkar plast också, men du lär inte råka ut för nån av dom just nu
Anis, som finns i bland annat Scorpion Blood och Radiator Pluid är väldigt potent och spräcker plast-tankar omedelbart

Jag tänkte faktiskt vara lite nymodig o säga att du röker om du känner att du måste, jag tror inte nån klankar ner på dig, för vi har alla haft det där eländiga suget förr :I
Jag rökte och vejpade i början, tills mina paket var slut

Men om du har bestämt dig för att lägga av med cancerpinnarna redan nu så heja dig!

Skrivet av ZaInT:

Det var så jag tänkte när jag "rekommenderade" den

På tal om att låta bli ciggen är det inte alla som kan det, men å andra sidan är det många som inte klarar av att röka vanligt alls efter att ha börjat med e-ciggen.
Jag har problem med lukten nu och när jag rökte vanligt senast (snart 2 månader sedan) var det riktigt äckligt. Var beredd på det

Fick denna länk så det känns nästan lika bra att fixa en kanger pro tank så snart som möjligt Känns jävligt dumt att det ska vara så ^^

Av det jag läst så har "alla" cartomizers olika coils som suger upp juicen med veke/vekar och förångar den och det är denna man byter då och då.

Har typ känt mer behov av att vejpa än att röka då jag blivit så sjukt sugen när jag läst så mycket om det och bläddrat bland alla goda smaker för tbh jag gillade sällan röken och ännu mindre lukten utan rökte mest för nikotinet och känslan så detta kommer nog bli kanon! Använt rökningen mest som en paus i jobbet/spelandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Fick denna länk så det känns nästan lika bra att fixa en kanger pro tank så snart som möjligt Känns jävligt dumt att det ska vara så ^^

Av det jag läst så har "alla" cartomizers olika coils som suger upp juicen med veke/vekar och förångar den och det är denna man byter då och då.

Har typ känt mer behov av att vejpa än att röka då jag blivit så sjukt sugen när jag läst så mycket om det och bläddrat bland alla goda smaker för tbh jag gillade sällan röken och ännu mindre lukten utan rökte mest för nikotinet och känslan så detta kommer nog bli kanon! Använt rökningen mest som en paus i jobbet/spelandet.

Då lär du trivas med e-ciggen Men ja, om du är väldigt sugen på någon av de där smakerna är det lika bra att köpa glastank på en gång.
Själv håller jag mig ifrån dem, har en Unitank och den är perfekt för mig
Mt. Baker Vapor har schyssta vätskor också, om du känner för att beställa någon gång.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Då lär du trivas med e-ciggen Men ja, om du är väldigt sugen på någon av de där smakerna är det lika bra att köpa glastank på en gång.
Själv håller jag mig ifrån dem, har en Unitank och den är perfekt för mig
Mt. Baker Vapor har schyssta vätskor också, om du känner för att beställa någon gång.

Skall provas någon gång.
Vill inte ha några begränsningar när jag testar. Vill såklart testa allt jag tycker låter gott om plånkan tillåter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Skall provas någon gång.
Vill inte ha några begränsningar när jag testar. Vill såklart testa allt jag tycker låter gott om plånkan tillåter

Nej jag ska väl också köpa glastank nån gång. Det är trots allt inte mycket pengar det handlar om, här i stan säljer de Mini ProTank 2 för 129 kronor så det lär väl bli en sån eller den större varianten.
Fast först siktar jag på nån fancy VV/VW-mod typ SID, eVic eller SVD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Nej jag ska väl också köpa glastank nån gång. Det är trots allt inte mycket pengar det handlar om, här i stan säljer de Mini ProTank 2 för 129 kronor så det lär väl bli en sån eller den större varianten.
Fast först siktar jag på nån fancy VV/VW-mod typ SID, eVic eller SVD

Go Go Team eVic!

Glastanks är alltid bra att ha, då behöver man aldrig bekymra sig över om vilka liquids som får användas i den :3
Har bara glas här hemma nu faktiskt, alla nya clearomizers som kommit ut i år har varit glas känns det som

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag testade att hälla i Scorpion Blood i en plasttank -det tog bara någon minut innan sprickor dök upp och strax därefter började tanken läcka.

Anis, menthol, sura juicer som citrussmaker och grönt äpple, kanel och en hel del andra är sådana juicer som kan spräcka en plasttank. Är du osäker på din juice, använd en glastank.

Och ett litet juicetips:
Goodlifevapors har en juice som heter El Kamino -den smakar precis som en god cigarr!

Och ett smaktips för nya vejpare:
Blås ut ångan genom näsan, då ökar smakupplevelsen tiofalt.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Mitt Twist-batteri gick sönder så jag lämnade tillbaka det och köpte en eVic med 2600 mAh-batteri, kunde inte motstå längre. Så sweet den är alltså!
Dock tycker min flickvän att det ser ut som att jag går runt med en dildo, men det är smällar man får ta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Mitt Twist-batteri gick sönder så jag lämnade tillbaka det och köpte en eVic med 2600 mAh-batteri, kunde inte motstå längre. Så sweet den är alltså!
Dock tycker min flickvän att det ser ut som att jag går runt med en dildo, men det är smällar man får ta

Akta så hon inte får för sig nån dum idé :I
Skämt åsido, grattis till din nya evic :3
Slit den med hälsan ^^

Dock så kan jag inte påstå att nån haft negativa kommentarer ang. mina mods jag går runt o suger på hela dagarna i ända, weird :I

Visa signatur