Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Då har man precis lagt 2500kr på ecigg idag :3
Vamo V5, VTR, Batterier, Laddare, en halvliter blandade liquids från olika vendors.

Både grejer till kund och julklappar till vänner/syskon ^^

Nån annan som bunkrar upp inför vintern?

Hoppas du inte beställde batteier från FT, få kommer du få vänta. Är inne på andra månaden.... tror inte det kommer komma.

Skrivet av Miller:

Fick hem en Vamo V5 idag med protank 2, grymt trevligt. Beställde ihop med en polare som fick sin iTaste SVD tillsammans med iClear30, sjuuukt nice combo och tror han är nöjdare än vad jag är. Den lät knappt alls när man vejpade men synd att det inte va oled display.

så iTaste SVD var trevlig? Har tittat på den men tycker den verkar så jäkla stor! Elller?

Har en iTaste MVP (min första ecigg) Men vill ha nått smidigare som man kan ha med ut på krogen etc
Vill nog hålla mig till vv/wv, de mekaniska verkar det vara så mycket jobb med och gör man fel så kan batteriet smälla har jag läst
Några tips?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas du inte beställde batteier från FT, få kommer du få vänta. Är inne på andra månaden.... tror inte det kommer komma.

Nein, jag beställde batterier från ebay istället ^^
Det var ju tråkigt :c Hoppas de kommer, fick vänta 80 dagar en gång på en order! :I

Skrivet av Cyberz:

Men vill ha nått smidigare som man kan ha med ut på krogen etc
Vill nog hålla mig till vv/wv, de mekaniska verkar det vara så mycket jobb med och gör man fel så kan batteriet smälla har jag läst

Mech-mods exploderar inte per se, Om du kör sub-ohm med olämpligt/fel batteri så stressar det batteriet för mycket vilket leder till "venting"
Och de flesta mekaniska moddar jag har sett har nån form av ventilationshål.

Om du vill ha nåt med på krogen så skulle jag rekommendera att du tar en titt på Joyetech eRoll eller nåt simpelt Evod kit.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Kan instämma med lap87 om Joyetech eRoll -den verkar fungera riktigt bra (enligt de reviews jag sett) och jag kommer att ta hem ett kit för att testa själv.

Jag har ett jul-tips till vejpare här på SweC; ROAR vapor. Deras vätskor är riktigt bra och jag har köpt flertalet av dem om och om igen. Två av mina favoriter från dem är Green Tea Peach och Truth Serum, men Antidote är också rätt bra. Finns att köpa fån bl a Liberty-Flights.co.uk

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Jag vill passa på att upplysa så många som möjligt om detta:
https://secure.avaaz.org/en/petition/The_European_Parliament_...

Fyll i detta och sprid detta till så många som möjligt, skapa så mycket liv, så mycket diskussioner som möjligt, dela på fejjan, twittra, whatever!
Det begravs i media och företag med stora plånböcker jobbar hårt för att begränsa/ta kål på e-cig; medicinföretagen (inte tobaksbolagen!) lobbar stenhårt med falsk information till de som ska skapa regler för att skydda människor. Politiker vet bara vad de matas med från lobbyister. I slutändan så drabbas vi av att företag med vinstintressen (nikotintuggummin, nikotingspray, plåster, sugtabletter och annat) vill få politiker, de som ska jobba för vår sak, att driva deras sak så att de tjänar mer, inte för att göra våra liv bättre. Det finns mycket fakta i detta, men det når inte politikerna om vi inte är högljudda! Vi har inte pengarna, men vi har röster.

Skapa en diskussion, gör er röst hörd, få media att ta upp detta så kan politikerna inte förbise vad vi vanliga människor tycker!!!

Sprid.
Skapa debatt.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Men vart det inte klart i EU i höst att e-cigg kunde säljas fritt.... för mig jag hörde det på nyheterna. ?!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

FT har skickat min Twist för ett tag sedan och igår fick jag meddelande om att den skickats till Sverige så förhoppningsvis tar det inte så lång tid till...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Men vart det inte klart i EU i höst att e-cigg kunde säljas fritt.... för mig jag hörde det på nyheterna. ?!

Jo, det var klart, men nu är det nya förslag som om de drivs igenom helt stryper allt vad vi har idag. Det förbjuder t o m försäljning av en clearomizer, batteridelen... det dödar effektivt den lagliga försäljningen av "e-cigg".

http://youtu.be/xqHzGrOYOAc

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas du inte beställde batteier från FT, få kommer du få vänta. Är inne på andra månaden.... tror inte det kommer komma.

så iTaste SVD var trevlig? Har tittat på den men tycker den verkar så jäkla stor! Elller?

Har en iTaste MVP (min första ecigg) Men vill ha nått smidigare som man kan ha med ut på krogen etc
Vill nog hålla mig till vv/wv, de mekaniska verkar det vara så mycket jobb med och gör man fel så kan batteriet smälla har jag läst
Några tips?

Ja SVD va riktigt nice. Vi jämförde den med Vamo V.5 och vill minnas att dom va lika stora. Skickade tillbaka min V.5 då den smakade bränt efter en vecka och har nu en SVD på ingång från slowTech med iClear30 och 10st extra brännare. Snackade nyligen med polaren och även han har fått problem med sin V.5 pga. bränd smak.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Ja SVD va riktigt nice. Vi jämförde den med Vamo V.5 och vill minnas att dom va lika stora. Skickade tillbaka min V.5 då den smakade bränt efter en vecka och har nu en SVD på ingång från slowTech med iClear30 och 10st extra brännare. Snackade nyligen med polaren och även han har fått problem med sin V.5 pga. bränd smak.

Skickade ni tillbaka hela modden för att atomizern smakade bränt? :I
Vad använde ni för atomizers? Vilken Ohm var de speccade för? Och vilken volt/watt setting hade ni på Vamo?
Sen så kan det också ha varit vätskan som inte gillade höga temperaturer, men det är ju också därför man gör rent mellan varje refill

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Skickade ni tillbaka hela modden för att atomizern smakade bränt? :I
Vad använde ni för atomizers? Vilken Ohm var de speccade för? Och vilken volt/watt setting hade ni på Vamo?
Sen så kan det också ha varit vätskan som inte gillade höga temperaturer, men det är ju också därför man gör rent mellan varje refill

Körde med protank 2 och testade en del andra batterier och brännare utan problem. Smakade bränt redan vid 6w.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Körde med protank 2 och testade en del andra batterier och brännare utan problem. Smakade bränt redan vid 6w.

Låter skumt måste jag ju säga :s

On another note,
Har fått de 4 batterierna nu från ebay, samtliga är fulladdade och klara. Nu är det bara att vänta på enheterna som dessa skall paras ihop med innan försäljning
Panasonic NCR18650B 3400mah .. underbara batterier :3

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Fick hem min Twist från FastTech och den håller verkligen inte samma kvalitet och standard som den jag köpte i butik. Ska skriva ner vad jag kommer på...

Gör en lista, det blir lättare så;
- Tjockare
- På grund av tjockleken sjunker knappen in lite mellan den svarta delen och "designringen"
- Bara tre spänningar angivna, hjulet snurrar EXTREMT lätt så om man har lagt den i fickan eller egentligen vart som helst där den ens kan ha blivit lite berörd måste man kolla spänningen innan startar igen
- Ytan är inte mått eller gummerad eller liknande, utan glatt

-/+ Vit LED

+? 1300 MAh. Vet inte hur batteritiden är i praktiken är så...
+ Funkar som den ska, verkar reglera spänningen lika korrekt som min andra Twist och har då även 5-klicksavstängning

Med tanke på att den bättre versionen kostar ˜220 kronor för 1100 MVH och den här kostar ˜130 kronor finns ingen anledning till att välja den billigare.

(Den billigare är den svarta)

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

...och där dog batteriet helt, 1 1/2 dag har jag använt det. Lyser inte, tar inte emot laddning.
Uppenbart kinaskit alltså, nu måste jag sätta mig in i hur man gör RMA till FastTech...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Kul att se att e-cigg/vape diskuteras även här på SweC!

Www.e-cigarettforum.se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

(Den billigare är den svarta)

1300mah Ego-batterier är "fat version" oavsett vendor, vet inte riktigt vilken fabrik dessa ursprungar ifrån men så gott som alla mina kontakter i kina har såna i lager.
Synd att du fick ett måndagsex. :I

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gasol:

Kul att se att e-cigg/vape diskuteras även här på SweC!

Www.e-cigarettforum.se

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att se andra forum existera på svenska, hoppas det växer borta hos er också ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

sidan som kan rekommenderas är http://forum.vapesverige.se/ ny startat men de som har det verkar ha hållt på ett tag!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

sidan som kan rekommenderas är http://forum.vapesverige.se/ ny startat men de som har det verkar ha hållt på ett tag!

Hoppade in o kollade läget ^^
Kul att se mer liv på nordiska fronten

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Inaktiv

Fyfan vad drygt, satt och rökte när batteriet tog slut så satt den på laddning,
märker senare att ena hörnet på knappen har blivit intryckt på något vis. Har försökt att peta ut den men direkt efter jag har petat ut den och släpper så åker den tillbaka in igen. Vad kan jag göra? vill väldigt gärna röka ikvällen =/
http://i.imgur.com/p82DFQE.jpg

Permalänk

Som ni vet är det kallt ute denn här tiden på året så tänkte skaffa mig en e-cigg men jag är lite tveksam.
Röker prince röda i vanliga fall då dom är godare (i mitt tycke såklart) än LM röda som alla mina polare röker.
Har testat någon skit e cigg en gång och det var ju värre än camel blå så jag undrar om man kan få lite tjockare (kraftigare) rök typ ?
Jag gillar den kraftigare känslan av röda cigg även om röken är densamma (säger emot mig själv jaja).

NÅJA; Vad rekommenderar ni för e-cigg som inte kostar multum och inte är som att andas in en prutt?
Vill bara testa ha en vid datorn så typ 300 spänn? Hur är det med nikotin? 0,8 i prince om jag kommer ihåg rätt vilket är lagom på en cigg tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Som ni vet är det kallt ute denn här tiden på året så tänkte skaffa mig en e-cigg men jag är lite tveksam.
Röker prince röda i vanliga fall då dom är godare (i mitt tycke såklart) än LM röda som alla mina polare röker.
Har testat någon skit e cigg en gång och det var ju värre än camel blå så jag undrar om man kan få lite tjockare (kraftigare) rök typ ?
Jag gillar den kraftigare känslan av röda cigg även om röken är densamma (säger emot mig själv jaja).

NÅJA; Vad rekommenderar ni för e-cigg som inte kostar multum och inte är som att andas in en prutt?
Vill bara testa ha en vid datorn så typ 300 spänn? Hur är det med nikotin? 0,8 i prince om jag kommer ihåg rätt vilket är lagom på en cigg tycker jag.

Det enda stora kostnaden är ju själva e-ciggen men sen så kostar ditt vejpande kanske några fjuttiga kr/dag. Jag skulle iaf rekommendera dig ett Vision Spinner 1300mah batteri med laddare och kanger protank 2, landar på ca 450:- och är bra prylar att börja med. Finns många bra nätbutiker men tycker ingen slår lyf.se, hjälpsamma och väldigt kunniga.

Ang. nikotinstyrkan i e-juice så beror det lite på hur mycket du röker, drar du ett paket om dagen passar nog 16-18mg.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Skrivet av Miller:

Det enda stora kostnaden är ju själva e-ciggen men sen så kostar ditt vejpande kanske några fjuttiga kr/dag. Jag skulle iaf rekommendera dig ett Vision Spinner 1300mah batteri med laddare och kanger protank 2, landar på ca 450:- och är bra prylar att börja med. Finns många bra nätbutiker men tycker ingen slår lyf.se, hjälpsamma och väldigt kunniga.

Ang. nikotinstyrkan i e-juice så beror det lite på hur mycket du röker, drar du ett paket om dagen passar nog 16-18mg.

Jag röker typ 0-10 cigg per dag.
Om jag ligger hemma hela dagarna eller helt enkelt inte är sugen röker jag ingen, om jag jobbar röker jag en del.
Men e-ciggen är tänkt att ha hemma vid datorn när jag sitter och spelar då det kan blli 2-3 cigg på en kväll men mamma gillar inte att jag luktar och så är det ju fan minusgrader ute snart (jag gillar iofs inte lukten heller).
Ska spana in lyf.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Jag röker typ 0-10 cigg per dag.
Om jag ligger hemma hela dagarna eller helt enkelt inte är sugen röker jag ingen, om jag jobbar röker jag en del.
Men e-ciggen är tänkt att ha hemma vid datorn när jag sitter och spelar då det kan blli 2-3 cigg på en kväll men mamma gillar inte att jag luktar och så är det ju fan minusgrader ute snart (jag gillar iofs inte lukten heller).
Ska spana in lyf.se

Ok, lika mycket som mig då innan jag började med e-cigg, rökfri sen snart 4 månader tillbaka. Då passar nog 11-12mg nikotin bättre, finns massor av onlinebutiker som säljer och kan va bra att testa köpa lite små 10ml flaskor i olika smaker och se vilka du gillar. 10ml räcker till ca 4 påfyllningar med den tanken jag tipsade om. Brukar själv beställa från fasttech men det är typ 2 - 3 veckors leveranstid så man får ha lite tålamod. Nästa beställning kommer jag göra från yaeliq, har hört att deras Bazooka ska vara grym och smaka som ferrari bilar, 100ml för $18.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Skrivet av Miller:

Ok, lika mycket som mig då innan jag började med e-cigg, rökfri sen snart 4 månader tillbaka. Då passar nog 11-12mg nikotin bättre, finns massor av onlinebutiker som säljer och kan va bra att testa köpa lite små 10ml flaskor i olika smaker och se vilka du gillar. 10ml räcker till ca 4 påfyllningar med den tanken jag tipsade om. Brukar själv beställa från fasttech men det är typ 2 - 3 veckors leveranstid så man får ha lite tålamod. Nästa beställning kommer jag göra från yaeliq, har hört att deras Bazooka ska vara grym och smaka som ferrari bilar, 100ml för $18.

Läste lite på sidan och jag vill ha "Clearomizers (och även DC carto-tank) är mycket enkla att använda och ger en starkare rökkänsla."
Sen saxade jag dehär också:
När du väljer din första el-cigg råder vi dig att fundera över vad som är viktigaste för dig, t.ex.:

Hur viktigt är utseendet?
Vilket betyder mest: den smidigaste e-cigaretten eller den som ger bäst ekonomi?
Kommer din el-cigg att ersätta cigaretter eller vara ett komplement?
Vill du ha stor batterikapacitet, eller kan du ladda din e-cigarett under dagen?

Utseende spelar ingen roll, bäst ekonomi, e-ciggen kommer vara ett komplement och jag kan ladda den under dagen då jag kommer röka vanliga de dagar jag jobbar. Men tanken är att sluta dra ner ordentligt på rökningen och köra e cigg hemma och feströka lite+1 vanlig om det är en jobbig dag, kollar för fullt just nu men det är en jungel med e-cigg.
Postar intressanta förslag när jag hittar så får du/ni bolla lite med mig.

Edit:
http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket/kanger-t3-e... brukar ju dra lite hårdare bloss men om man kollar recensionerna verkar den ha lite problem.

http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket/startpaket-... om man går på recensionerna verkar den perfekt för mig, kanske lite oekonomiskt med mycket ånga men borde det vara värt? Har ingen som helst uppfattning vad det kommer kosta varje månad men kul grej att testa! Är egentligen riktigt snål men vill inte köpa nånting som det känns att man står ovanför kastrullen med kokande vatten och drar in lilla ångan som kommer upp.

http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket/vision-nano... verkar neutralt schysst och duger väl gott och väl men vad finns det för anledning till att välja denna mot de 2 ovanstående?

Äpple, lakrits och mint känns förövrigt som dom rätta smakarena då jag gärna har något fräscht istället för tobakssmak.

Åsikter?

Sorry Miller för att jag inte kollat dina alternativ men allt bara snurrar i huvudet när det kommer massa okända namn om saker jag inte har någon koll på.

Permalänk
Medlem

Nu går det att köpa E-cigg i Uppsala, om ingen har dem information.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Fyfan vad drygt, satt och rökte när batteriet tog slut så satt den på laddning,
märker senare att ena hörnet på knappen har blivit intryckt på något vis. Har försökt att peta ut den men direkt efter jag har petat ut den och släpper så åker den tillbaka in igen. Vad kan jag göra? vill väldigt gärna röka ikvällen =/
http://i.imgur.com/p82DFQE.jpg

Det där såg ju inte bra ut :c
Det är säkerligen något som gått sönder bakom knappen om den inte stannar ute :s
Returnera imho, och se till att införskaffa backups, det är en gyllene regel.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Som ni vet är det kallt ute denn här tiden på året så tänkte skaffa mig en e-cigg men jag är lite tveksam.
Röker prince röda i vanliga fall då dom är godare (i mitt tycke såklart) än LM röda som alla mina polare röker.
Har testat någon skit e cigg en gång och det var ju värre än camel blå så jag undrar om man kan få lite tjockare (kraftigare) rök typ ?
Jag gillar den kraftigare känslan av röda cigg även om röken är densamma (säger emot mig själv jaja).

NÅJA; Vad rekommenderar ni för e-cigg som inte kostar multum och inte är som att andas in en prutt?
Vill bara testa ha en vid datorn så typ 300 spänn? Hur är det med nikotin? 0,8 i prince om jag kommer ihåg rätt vilket är lagom på en cigg tycker jag.

First of all, Ånga inte rök.
Du kommer aldrig kunna återskapa den exakta känslan av att röka en cigg, med en e-cigg.
Ångproduktionen styrs av mängden vegetabilisk glycerin i vätskan, 50/50 blandning är bäst imho.
Smaken är subjektiv och där kommer du få leta på egen hand efter en smaksatt liquid som passar dig bäst.

Många utav mina vänner kände att EVOD var bra, själv så körde jag på standard ego 1100mah batteri + Kanger ProTank och får mer än nog med ånga per bloss.

Mest troligen så testade du en "cig-look-a-like", smal liten sak som håller den sämsta kvaliten inom vaping, vilket är synd för de är verkligen inte bra representanter för vaping.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Yaeliq, har hört att deras Bazooka ska vara grym och smaka som ferrari bilar, 100ml för $18.

USCH OCH BLÄ säger jag, polare beställde nästan större delen av deras sortiment.. dåligt värre :I
Vi båda mådde illa efter en kväll av deras liquids.. trots raving reviews av typ allt och alla på nätet >.>

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

First of all, Ånga inte rök.
Du kommer aldrig kunna återskapa den exakta känslan av att röka en cigg, med en e-cigg.
Ångproduktionen styrs av mängden vegetabilisk glycerin i vätskan, 50/50 blandning är bäst imho.
Smaken är subjektiv och där kommer du få leta på egen hand efter en smaksatt liquid som passar dig bäst.

Många utav mina vänner kände att EVOD var bra, själv så körde jag på standard ego 1100mah batteri + Kanger ProTank och får mer än nog med ånga per bloss.

Mest troligen så testade du en "cig-look-a-like", smal liten sak som håller den sämsta kvaliten inom vaping, vilket är synd för de är verkligen inte bra representanter för vaping.

Okej, ånga, got it.
Ja den jag provade var något riktigt skit, förstår att det finns bättre.
standard ego 1100mah batteri + Kanger ProTank är det förångare+tank?

Rekommenderar du clearomizer eller förångare+tank?

Permalänk
Medlem

Har glömt att skriva att jag beställt vätskor från Mt. Baker Vapors, blueberry och watermelon är riktigt smaskiga båda två.
Fasttech har dessutom hört av sig och kommer att skicka ut en ersättningsprodukt. De vill dock ha tillbaka den gamla men de betalar frakten så det är väl okej.

Skrivet av Alligatorn:

Okej, ånga, got it.
Ja den jag provade var något riktigt skit, förstår att det finns bättre.
standard ego 1100mah batteri + Kanger ProTank är det förångare+tank?

Rekommenderar du clearomizer eller förångare+tank?

Kanger ProTank är en sorts clearomizer. Satsa på ProTank 2 istället för ettan eller trean, den verkar de flesta tycka bäst om.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730