Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Jag har inga länkar på mig just nu, men om man börjar läsa lite på forumet ECF så kommer du snabbt underfund just varför folk har valt att gå över till e-cigg

Har läst nu, och har inte kommit underfund med just varför folk har valt att gå över till e-cigg.

E Cigg är bara ett dåligt och tråkigt substitut.

Ska man lägga ner rökandet finns det bara ett sätt, och det är att sluta helt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har läst nu, och har inte kommit underfund med just varför folk har valt att gå över till e-cigg.

E Cigg är bara ett dåligt och tråkigt substitut.

Ska man lägga ner rökandet finns det bara ett sätt, och det är att sluta helt.

Det är ju tråkigt att du tycker det, men jag anser att du inte håller dig till ämnet tråden handlar om.
Det finns gott om folk som har lagt ner tobak tack vare e-cigg, och det är vuxna människor som har rätt till att göra sina egna val.

Du råkar inte vara lobbyist för tobaksbolagen?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har läst nu, och har inte kommit underfund med just varför folk har valt att gå över till e-cigg.

E Cigg är bara ett dåligt och tråkigt substitut.

Ska man lägga ner rökandet finns det bara ett sätt, och det är att sluta helt.

Som rökare är man van vid att föra en cigarett till munnen, inhalera och blåsa ut ett moln av rök. Den orala fixeringen är rätt stor hos rökare. Folk (och när jag skriver det, menar jag inte alla givetvis, men generellt sett så är det så) saknar den biten konstant när de försöker sluta röka.

Många med mig har provat nikotinplåster, -tugummin, -spray eller helt och hållet lagt av. Men suget finns där hela tiden och inga av de medicinska alternativen fick mig att sluta röka, inte heller efter att ha hållt upp en längre tid fick det mig att sluta, vips var jag där igen -många gånger.

E-cig, eller vejpning som jag föredrar att kalla det, ha hållt mig från cigaretter i över 3 år, snart 4.
Visst får jag i mig nikotin, men hälften av det jag brukade röka. Nikotin i sig är väldigt beroendeframkallande, mer än många narkotiska ämnen som florerar, men är i sig inte direkt farligt utom i höga koncentrationer då det är dödligt (men säg något som inte är dödligt i höga koncentrationer!).

Alla undersökningar som gjorts och görs visar på att det är näst intill harmlöst att vejpa jämfört med att röka!
Alla ämnen som är inblandade här (både rökning och vejpning) har det gjorts undersökningar om, dess effekter och påverkan de har på kroppen. Det är bara att läsa innantill -det är därför jag länkar till CASAA där du hittar allt samlat

Det har dykt upp några undersökningar som hävdar att man får i sig metaller, någon om hur det kan vara skadligt med monopropylenglykol. Det intressanta med dessa undersökningar är att det inte finns några referenser eller källhänvisningar när man sätter sig in i det som skrivs. Det visade sig bl a att metallerna vi får i oss när vi vejpar ligger på samma nivå som vi får i oss när vi andas, inte heller nämndes det i vilken miljö testen utfördes i. Det vara bara en snedvinklad undersökning som fick uppmärksamhet. Samma sak med glykoltestet. Ingen information om vilken miljö testet utfördes i eller exakt hur testet utfördes. Dessutom visade det sig att det var industriell nivå på den monopropylenglykol som testades.

Vi vejpar bara medicinskt ren monopropylenglykol, en milsvid skillnad. Samma sak med den vegetabiliska glycerolen, det är bara den renaste som används, själv använder jag bara 99,9% ren glycerol.

Du får givetvis ha din egen uppfattning och om du tycker det är bäst att sluta helt och sedan är det bra, visst, jag håller med dig. Men faktum är att alla klarar inte av att sluta så, varför tror du att läkemedelsindustrin motarbetar vejping så hårt och lobbar så mycket mot det? Det inkräktar på deras intäkter och till skillnad från de medicinska medlen så kan rökare faktiskt sluta röka med e-cig.

En del slutar så småningom att vejpa. En del fortsätter att vejpa men med 0mg nikotin. En del, som jag, väljer att behålla nikotinet för dess positiva egenskaper och fortsätter vejpa helt enkelt för att jag trivs med det och slipper röka, slipper rökhosta, nedsatt smak- och luktsinne, slipper drabbas av alla negativa effekter som förr eller senare drabbar merparten av alla rökare -eller helt enkelt dödar dem.

Så, din uppfattning får du ha, men ha inte skygglappar för omvärlden.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Vad för ecigg har ni när ni är ute?
jag har en iTASTE MVP som är jätte bra men jag tycker den är för stor och ha med sig.
Kan ni rekommendera nått annat som är lite smidigare när man är ute och snurrar

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vad för ecigg har ni när ni är ute?
jag har en iTASTE MVP som är jätte bra men jag tycker den är för stor och ha med sig.
Kan ni rekommendera nått annat som är lite smidigare när man är ute och snurrar

Jag kånkar omkring min eVic utomhus med foggern på, har stora fickor på jackan och på jobbet så har jag perfekta fickor på byxbenen.
Men förra året så hade jag alltid en Ego-T i fickan, har funderat på att haffa nån lite mindre box-mod.
Men jag är inte petig så jag klarar mig länge till med eVic ^^

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vad för ecigg har ni när ni är ute?
jag har en iTASTE MVP som är jätte bra men jag tycker den är för stor och ha med sig.
Kan ni rekommendera nått annat som är lite smidigare när man är ute och snurrar

En bra 18350-mod med en kompakt atomizer (gillar drippers personligen) är mycket liten och perfekt att ha med sig (ha ett extra batteri med dig!) Själv har jag en Atmizoo Roller med en kortad RSST som du kan se bild på i denna tråd och den är tillräckligt liten och smidig att ha med sig ut. Det finns billigare alternativ givetvis, men det är ungefär den storleken du har med 18350-batterier. Alternativt en ego-modell med variabel volt eller en låg-ohm atomizer (1,5) går i nödfall och är rätt liten och smidig.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Även jag hör till e-ciggarna, när jag köpte min första e-cig låg jag på 2,5 paket per dygn, hade ett ciggkonto på 1000kr i veckan lite styvt. Röker bara Prince, kan inte med annat.
En ask jag öppnade igår är det fem kvar i, så för mig (och många andra) är det riktigt bra alternativ mot plåster etc. att dra ner och sluta helt. Min plan var att inte röra vanliga cigg efter årsskiftet.

Mycket bra tips i tråden på maskiner också, ska ta och skaffa mig en annan modell jag med. Kör något jag inte minns vad den heter, röd till färgen och lite större än en riktig cigg med munstycke där smaken sitter. Ryker lite dåligt kanske men funkar bra när man inte vill dra på sig brallorna på kvällen för att gå ut på balkongen
Edit: Efter att ha surfat efter nya produkter såg jag att det är en 510T jag kör nu

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

510T jag kör nu

Okej, vi kan få dig att sluta med cigg helt och hållet. En 510T är lite väl klen när du är en så storrökare. Den modell jag alltid rekommenderar för en normal till storrökare är just VAMO eftersom den är såpass billig och presterar så bra. För en som röker lite finns det andra alternativ, t ex en 510T (men det finns bättre modeller för samma peng). En bra tank och så behöver du inte fundera mer på cigg.

Lycka till!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

Måste börja med att jag inte röker eller kommer inte röka. Snusar dock, och lär nog hålla mig till det. Men jäklar vad advancerat allt verkar nu när man bara kollade lite. Inte för att klaga eller så...men snus?

Vet inte om detta är mycket billigare. Men själv tycker jag allt detta verkar jobbigt faktiskt.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om du bara snusar så fortsätt med det om du vill. Det drabbar inte din omgivning och det ända som händer är att du förstör dina slemhinnor och tandkött och riskerar muncancer. Bra mycket bättre än att röka! Observera att det var en dos av ironi och det värsta scenariot här!

Rökare, till skillnad från snusare, riskerar så mycket mer. Dels skadar de sin omgivning dels så gräver de sin egen grav. Det är bara att söka reda på fakta om hur många rökare som dör i världen på grund av relaterade sjukdomare som uppstår på grund av deras beroende. Som snusare är du relativt säker!

Jag har hjälpt en snusare som ville sluta snusa -han har kvar halva sin dosa från midsommarafton... Han vejpar hellre än att riskera att tappa sina tänder och snusar inte längre.'

Bäst är givetvis att bli av med sitt beroende helt. Men som sagt, alla klarar inte av det. Och har du valet mellan att röka, snusa och att vejpa, så går skaderisken i just den ordningen.

Obs, jag snusade 1/2 dosa grov, rökte 2 pkt prince röd varje dag...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet nått ställe i EU som säljer Pink Spot ejuice?
Fick en liten flaska av en vän och är helt såld på den och vill ha mera: Strawberry Bubble Gum
Tycker det blir för dyrt att få det skickat från USA, frakten är ju brutal

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

flavorz by joe får mer än godkännt.. bra smak mild mot halsen. bra skit helt enkelt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

om någon vet vart man kan köpa reserv "batteriluckor" (dvs den lilla skruvkorken med fjäder) till vamo v3 mottager jag gärna tips.. skiten är ju tyvärr inte helt genomtänkt

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

om någon vet vart man kan köpa reserv "batteriluckor" (dvs den lilla skruvkorken med fjäder) till vamo v3 mottager jag gärna tips.. skiten är ju tyvärr inte helt genomtänkt

Kolla med rogue, han lär ju ha massa Vamo-prylar eftersom han säljer

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är det nån som vet nått ställe i EU som säljer Pink Spot ejuice?
Fick en liten flaska av en vän och är helt såld på den och vill ha mera: Strawberry Bubble Gum
Tycker det blir för dyrt att få det skickat från USA, frakten är ju brutal

Jag har viljat testa deras smaker rätt länge nu, synd att de är så dyra.. tyvärr så känner jag inte till något, Blir väl att spara ihop ett par hundringar och anse dem vara en lyx-vape

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

om någon vet vart man kan köpa reserv "batteriluckor" (dvs den lilla skruvkorken med fjäder) till vamo v3 mottager jag gärna tips.. skiten är ju tyvärr inte helt genomtänkt

http://www.stealthvape.co.uk/VAMO-SS-BATT-CAP?filter_name=vam...

De har lite reservdelar!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

tackar ödmjukast! och som lovat så skulle jag säga vad jag tyckte om flavorz by joe... klart värt ett köp av de två smaker jag hunnit testa (blåbär och karamell) bra jävla smak och fin rök.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Har funderat länge på blåbär, men ska ta o storhandla lite från olika vendors i november :3

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

blåbär var sjuuukt nice faktiskt. över förväntan helt klart.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

blåbär var sjuuukt nice faktiskt. över förväntan helt klart.

Blåbär med en aning citron är riktigt, riktigt gott!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Jag har viljat testa deras smaker rätt länge nu, synd att de är så dyra.. tyvärr så känner jag inte till något, Blir väl att spara ihop ett par hundringar och anse dem vara en lyx-vape

Hitta en sida som iaf verkar vara i EU (deras domän slutar .eu iaf) som har Pink SPot, men de är just nu slut.
Fick svar att de skulle få in nytt om ca en vecka igen.
Blir att köpa upp deras lager

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hitta en sida som iaf verkar vara i EU (deras domän slutar .eu iaf) som har Pink SPot, men de är just nu slut.
Fick svar att de skulle få in nytt om ca en vecka igen.
Blir att köpa upp deras lager

Vilken tease, come on
Gief link plox!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;14008189']Blåbär med en aning citron är riktigt, riktigt gott!

Du ska få blanda sån till mig nån dag

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Vilken tease, come on
Gief link plox!

oj, glömde visst skriva länken

http://www.vaporium.eu/prestashop/

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Du ska få blanda sån till mig nån dag

Det kan du lita på!

Och nu när jag kan sälja e-juice med nikotin i så kommer det att gå att köpa online! Som det ser ut idag, billigare än hos någon annan i svedala... Och med garanterad renhet. Har inte sett det i många av de vätskor som säljs i butik här och i få andra butiker utanför våra gränser.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Nu har man fått hem paket från DDV!
Beta-testa lite smaker innan release:
Face Hugger
Invisible Man
Voodoo Doll
Trick r Treat
Pumpkin Head
Candyman

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Har själv varit rökfri i ca 2 månader nu tack vare dessa underbara prylar Köpte för länge sedan ett billigt skitpaket från DX som inte alls funkade bra så jag gick tillbaka till vanliga cigg med tankarna på att e-cigg va skit, tills jag gav det ännu en chans å köpte lite finare saker och jag ångrar mig verkligen inte.

Kör just nu:
* 2 st Ego-C Upgrade 1000 mAh batterier
* Vision Spinner 1300 mAh som jag fick hem igår, riktigt trevligt batteri
* 2 st Kanger T3S 3ml clearomizers med utbytbara brännare
* Några Tabac BCC 3ml

Funderar även på att testa en ProTank modell snart och se om dessa är bättre än T3S som jag har som favorit nu.
Kom gärna med tips till goda och billiga smaker man kan köpa, gärna runt 11-12mg nikotin. Har hittills kört med vanilj och vattenmelon.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på bra ejuice?
Helst från USA men som går att köpa i EU?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Har själv varit rökfri i ca 2 månader nu tack vare dessa underbara prylar Köpte för länge sedan ett billigt skitpaket från DX som inte alls funkade bra så jag gick tillbaka till vanliga cigg med tankarna på att e-cigg va skit, tills jag gav det ännu en chans å köpte lite finare saker och jag ångrar mig verkligen inte.

Kör just nu:
* 2 st Ego-C Upgrade 1000 mAh batterier
* Vision Spinner 1300 mAh som jag fick hem igår, riktigt trevligt batteri
* 2 st Kanger T3S 3ml clearomizers med utbytbara brännare
* Några Tabac BCC 3ml

Funderar även på att testa en ProTank modell snart och se om dessa är bättre än T3S som jag har som favorit nu.
Kom gärna med tips till goda och billiga smaker man kan köpa, gärna runt 11-12mg nikotin. Har hittills kört med vanilj och vattenmelon.

Bra med en Spinner; så att du kan få den vejp du vill ha!
Smaker är svårt... det är något man måste testa sig fram till på egen hand för att se vad man gillar.
Det jag har märkt är att granatäpple är en populär smak rent generellt. Gillar du vanilj kanske du ska prova Grants Vanilla Custard! Inte direkt billig men...

Skrivet av Cyberz:

Nån som har tips på bra ejuice?
Helst från USA men som går att köpa i EU?

Jag hade några rekommendationer på sidan 2.

Ett tips är att kolla på youtube -det finns många smakrecensioner där.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...