Problem med video på Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Problem med video på Aftonbladet

Jag har problem med att kunna spela upp video på Aftonbladets artiklar. Har testat med Chrome och Internet Explorer, och ingen av dem fungerar (dock får jag ljud med Chrome). Jag har inte problem med Aftonbladet TV, men om jag t.ex försöker kolla på videon i denna artikel så går inte det.

Så här ser det ut i Chrome:

Så här ser det ut i Internet Explorer (att tillåta tilläget "Adobe Flash Player" hjälper inte, sidan laddas bara om):

Vad kan felet vara? Jag har försökt att installera Adobe Flash Player separat (även fast det ska vara inbyggt i webbläsarna).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Är det bara på Aftonbladet eller andra sidor också?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Är det bara på Aftonbladet eller andra sidor också?

Bara Aftonbladet, alla andra sidor jag brukar använda (som Youtube) fungerar som de ska. Datorn är ganska ny (byggdes för ca 1 månad sedan), och jag har aldrig fått Aftonbladets videos att fungera. Jag är också säker på att jag har datorn fullt uppdaterad.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Pröva att rensa:

Cookies och andra webbplats- och plugin-data
Cachade bilder och filer

Det kan du göra i chrome här: chrome://settings/clearBrowserData

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Pröva att rensa:

Cookies och andra webbplats- och plugin-data
Cachade bilder och filer

Det kan du göra i chrome här: chrome://settings/clearBrowserData

Fungerade ej Har kört några vändor med CCleaners filstädning och registersökning, med det har inte hjälpt. Eftersom det inte fungerar i Internet Explorer heller misstänker jag att felet ligger någon annanstans än i webbläsarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Bara Aftonbladet, alla andra sidor jag brukar använda (som Youtube) fungerar som de ska. Datorn är ganska ny (byggdes för ca 1 månad sedan), och jag har aldrig fått Aftonbladets videos att fungera. Jag är också säker på att jag har datorn fullt uppdaterad.

Då så, då har du inget problem! Aftonbladet är ändå bara vrålkass vinklad vänsterpropaganda med oseriösa skribenter - du kommer klara dig alldeles utmärkt utan!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Då så, då har du inget problem! Aftonbladet är ändå bara vrålkass vinklad vänsterpropaganda med oseriösa skribenter - du kommer klara dig alldeles utmärkt utan!

Haha, ja jag vet. Men skulle ändå vilja få skiten att fungera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser inga annonser (vilket Aftonbladet brukar ha mycket av), inte så att du använder någon mjukvara som blockerar annonser?

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kolla så du inte har några skräpprogram (malware) i din dator med tex Malwarebytes eller liknande...

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ser inga annonser (vilket Aftonbladet brukar ha mycket av), inte så att du använder någon mjukvara som blockerar annonser?

Jag använder ju Adblock i Chrome, men inte i Internet Explorer (se bilden i spoilern). Jag har testat att stänga av Adblock i Chrome men det gör ingen skillnad.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajg:

Kolla så du inte har några skräpprogram (malware) i din dator med tex Malwarebytes eller liknande...

Okej, så Malwarebytes har hittat några grejer, och under sökningen så fick jag en varning från Norton 360.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått bort allt som Malwarebites varnade om, men det fungerar fortfarande inte Jag tror ju att det är något knas med Adobe Flash, men vad vet jag inte riktigt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Pröva att installera om Flash och Chrome, känns jävligt oklart om det inte fungerar efter det. Kom ihåg att pröva med alla addons inaktiverade i Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Pröva att installera om Flash och Chrome, känns jävligt oklart om det inte fungerar efter det. Kom ihåg att pröva med alla addons inaktiverade i Chrome.

Eftersom det inte fungerar i Internet Explorer tror jag inte att det kommer att hjälpa om jag försöker installera om Chrome. Att installera Flash ska man inte ens behöva, eftersom det ska vara inbyggt i webbläsarna från början, men jag har sedan tidigare försökt med det iaf utan framgång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man skrollar på en artikel med video på Aftonbladet när man använder Chrome, så fylls videorutan av det som finns ovan/under + fragment av videon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du "HTTPS Everywhere" installerat i Chrome? Hade problem med Aftonbladet då har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem... Men då funkade det i internet explorer och firefox men inte i chrome. (har alla 3 men använder bara chrome). Vet inte riktigt vad jag gjorde men jag tror det var någon version av adblock som gjorde att det inte funkade och jag rensade alla cookies sen funkade det helt plötsligt...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har du "HTTPS Everywhere" installerat i Chrome? Hade problem med Aftonbladet då har jag för mig.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag hade samma problem... Men då funkade det i internet explorer och firefox men inte i chrome. (har alla 3 men använder bara chrome). Vet inte riktigt vad jag gjorde men jag tror det var någon version av adblock som gjorde att det inte funkade och jag rensade alla cookies sen funkade det helt plötsligt...

Skrivet av AtomicPunk:

Stäng av flash och tvinga den att använda html-spelaren.

Ok, så nu har jag nog löst det... iaf med Chrome. När jag avaktiverade "Norton Security Toolbar" så fungerade allt som det skulle. Jag som hade för mig att jag testat detta förut... jaja. Tack för hjälpen allihopa

Dock får jag det inte att fungera i Internet Explorer, men det skiter jag i. Huvudsaken är att Chrome fungerar! Case closed

Visa signatur

Permalänk

Stäng av flash och tvinga den att använda html-spelaren.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Hej, sorry att jag tar upp denna gamla tråd men har exakt samma problem och inget verkar hjälpa heller. För mig blir det dock att "anslutning avbröts" I firefox och i microsoft edge så är det samma sak.

Testat rensa cache/cookies och även tagit bort adblock och liknande men ändå funkar det inte. Vad är det som orsakar detta?! Blir fan förbannad! Det är alltså bara tv.aftonbladet.se som inte fungerar, aftonbladet.se funkar men det är alltså tv/filmklipp som inte kan spelas upp därifrån.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Ok, så nu har jag nog löst det... iaf med Chrome. När jag avaktiverade "Norton Security Toolbar" så fungerade allt som det skulle. Jag som hade för mig att jag testat detta förut... jaja. Tack för hjälpen allihopa

Dock får jag det inte att fungera i Internet Explorer, men det skiter jag i. Huvudsaken är att Chrome fungerar! Case closed

Då kände alltså Norton av att Aftonbladet är ett enda stort virus, vilket det faktiskt är.

EDIT: Ojdå, det var en gammal tråd...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |