Bassystemenhet inte installerad? vad är det?

Permalänk
Medlem

Bassystemenhet inte installerad? vad är det?

Hej!
Jag har precis formaterat om en HP compaq nc6000 med en vanlig windows xp skiva då jag inte har någon från tillverkaren. Sedan har jag laddat ner drivrutiner från hp's hemsida och installerat.

Nu när jag har installerat alla saker som var på enhetshanteraren så finns det en kvar vid namn: Bassystemenhet

Bassystemenhet
enhetstyp: Andra enheter
tillverkare: okänd
plats: PCI-buss 2, enhet 6, funktion 2

det är allt som står om den, jag vet inte vad de är så jag vet inte vilken drivrutin osv man ska ha. Vore kanon om nån kunde peka mig i rätt riktning!

tack!

Visa signatur

• Alienware 34" OLED AW3423DWF • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Hej!
Jag har precis formaterat om en HP compaq nc6000 med en vanlig windows xp skiva då jag inte har någon från tillverkaren. Sedan har jag laddat ner drivrutiner från hp's hemsida och installerat.

Nu när jag har installerat alla saker som var på enhetshanteraren så finns det en kvar vid namn: Bassystemenhet

Bassystemenhet
enhetstyp: Andra enheter
tillverkare: okänd
plats: PCI-buss 2, enhet 6, funktion 2

det är allt som står om den, jag vet inte vad de är så jag vet inte vilken drivrutin osv man ska ha. Vore kanon om nån kunde peka mig i rätt riktning!

tack!

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDesc...

Visa signatur

Man kan göra allt en gång.

Permalänk
Medlem

jag vet att inlägget är gammalt men i mitt fall var det drivrutinerna till kortläsaren som saknades, efter installation av denna så försvann bassystemenheterna i enhetshanteraren. jag har en hp dv9000 laptop.