Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Permalänk
Medlem

Inget dyker upp för Windows 8.1 Enterprise. Trist av Microsoft.

Visa signatur

Mobile Work - MacBook Pro 16 M1 Max 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellentott:

Någon som vet om man kommer kunna installera windows 7 igen om man har bokat 10? (på samma key) eller är den keyn då låst till 10??

Din nyckel för Windows 7 blir låst, det är fråga om en uppgradering.

Permalänk
Medlem

vet någon om man redan har laddat ner betan till 10 om man ändå måste anmäla sig eller kommer den automatiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det låter som att reset-funktionen i Windows 10 är din bästa vän.

http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2015/05/reset1.jpg

Ja det är bara de som har Windows 7 Service Pack 1 och Windows 8.1 installerat med alla patchar som blir erbjudna gratis Windows 10.

låter mig väl ändå inte installera systemet på en annan disk?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Fick också (Win 8.1 via dreamspark).
Men vill hellre få en .iso via Dreamspark och köra en ren installation. Får se om det dyker upp någon sådan.

Vafan, jag kör win 8.1 engelskt, om det spelar ngn roll, dreamspark och jag får inte upp ikonen. Tankat alla uppdateringar etc.

Någon annan med dreamspark som fått uppdateringen?

Min win 7 home premium laptop får jag upp den.

Min win 8 laptop som är uppgraderad till 8.1 fick jag upp den på nu fast jag inte installerat alla senaste uppdateringar på den.

Hört med en vän som kör win 8 engelskt dreamspark uppgraderat till 8.1 och han har fått ikonen. Varför ploppar den inte upp hos mig?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Vafan, jag kör win 8.1 engelskt, om det spelar ngn roll, dreamspark och jag får inte upp ikonen. Tankat alla uppdateringar etc.

Någon annan med dreamspark som fått uppdateringen?

Min win 7 home premium laptop får jag upp den.

Jag kör 8.1 Eng från Dreamspark och ikonen har dykt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Jag kör 8.1 Eng från Dreamspark och ikonen har dykt upp.

Shit, alla mina datorer utom min stationära win 8.1 dreamspark har jag fått ikonen på lol.

Oh så kan man bara ringa MS med, varför ska det vara så svårt att kontakta företag!

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Jajamän de har man fått, ska bli intressant om Windows 10 är något för mig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad reservationen innebär? Är det för auto-update eller är det bara för MS ska kunna föra statistik på hur många som är intresserade?

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadleus:

hehe ganska självklart inga privatpersoner kör enterprise. eller ska köra enterprise

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadleus:

Inte fått fram något på win 7 ultimate heller. Kört alla windows updates.

Permalänk
Medlem

Oroa er inte, in-OS spammet kommer knappast att vara det enda sättet att byta till w10.
MS -vill- att folk som sitter på w7/w8 skall byta, så dom kommer att göra allt i sin makt för att få ut det så fort som möjligt.
Skulle t.o.m. gissa på att det blir en hel del som byter OS utan att dom vet vad dom gjort när det är dax för skarp release.
Och alla vi som agerar support åt ett gäng datorovana måste stänga av telefonerna ett par veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Har verifierat men ikonen ligger kvar i aktivitetsfältet.
Mycket irriterande i min värld.

Avinstallera den då om du redan anmält dig som intresserad. Jag raderade min i alla fall. Jag är en som inte kommer att gå till Windows 10 då jag inte är imponerad. DX12 är inget lockbete då jag knappt kör DX10/11 spel ens. Har väl kanske max ett par som kräver DX11 och köper väldigt lite nya spel. Det blir mest en massa klassiker som man missat genom åren

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hehe ganska självklart inga privatpersoner kör enterprise. eller ska köra enterprise

Oavsett vad du antyder så saknas NFS stöd i de andra windows 8 versionerna, vilket också är trist.

Visa signatur

Mobile Work - MacBook Pro 16 M1 Max 64GB

Permalänk

Jag fick det mitt på dagen. Jag har Windows 8.1 pro.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: Seasonic Focus GX ATX3 1000W CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: NVMe SSD 1TB + NVMe SSD 4TB + SATA SSD 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadleus:

Oavsett vad du antyder så saknas NFS stöd i de andra windows 8 versionerna, vilket också är trist.

jo, rätt kasst faktiskt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp! Har lyckats få upp ikonen. Dock blir fönstret bara vitt, har testat olika internet, startat om datorn sju gånger, tagit bort och installerat tillbaka uppdateringen. Inget verkar fungera. Så här ser det ut: http://gyazo.com/a26c5453fe8e209a1aa1ebd3be8dea9d

Visa signatur

i5 9600K @ 4.6 GHz - Palit RTX 2070 8GB GamingPro OC - Corsair RM750X 750W v2 - Noctua NH-D15 - Corsair Vengeance PRO DDR4, 16GB, 3200MHz - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Sitter själv på win7 ultimate (fråga mig inte varför) och känner faktiskt samma sak. Om det är en bra eller dålig sak att uppgradera, gissar att det är svårt att säga såhär tidigt men det kanske är bättre att avvakta?

Permalänk
Hedersmedlem

Du har ju ett år på dig så du kan ju avvakta och se vad andra tycker.

Intressant är att jag får inte den där loggan på min stationära dator med Windows 7... Har installerat uppdateringarna som fanns, får se om det kommer nya.

Permalänk
Medlem

När man installerar W10 sen i Juli, blir det som en formatering eller kommer allt finnas kvar som en vanlig update eller service pack? (Är ju i vilket fall som självklart viktigt att säkerhetskopiera just in case).

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuz:

Jag behöver hjälp! Har lyckats få upp ikonen. Dock blir fönstret bara vitt, har testat olika internet, startat om datorn sju gånger, tagit bort och installerat tillbaka uppdateringen. Inget verkar fungera. Så här ser det ut: http://gyazo.com/a26c5453fe8e209a1aa1ebd3be8dea9d

Sett detta?

"If the application has a blank screen:
Disable your Antivirus utility temporarily, close the app and try again.

You can also try the following:

Press Windows key + R
Type: C:\Windows\System32\GWX
Hit Enter
Launch the file: GWX.exe

or uninstall and reinstall it
Click Start
Type: view installed updates
Hit Enter
Look through the list for the KB3035583 update.
Right click it and click Uninstall
then reinstall it:
(https://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583)"
http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp...

Permalänk
Medlem

@CeciliaB: Tackar! Dock har jag testat allt detta och inget fungerar.

Visa signatur

i5 9600K @ 4.6 GHz - Palit RTX 2070 8GB GamingPro OC - Corsair RM750X 750W v2 - Noctua NH-D15 - Corsair Vengeance PRO DDR4, 16GB, 3200MHz - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Är det så? Ens befintliga win uppgraderas men ens nyckel konverteras inte till win10?

Ja så kan det ju vara förstås, hoppas på det men det låter för bra för att vara sant, dessutom vore det lite konstigt med nyckeln på en win 7-kartong som är win 10 men men...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Har fått den lilla ikonen på alla mina datorer, 2 st 8.1 och en 7 pro, även jobbets 8.1 har ikonen.
Har anmält mig på alla då det heller inte är något bindande, utan man kan avbeställa när som helst, eller välja att inte installera.
Min avsikt är heller inte att installera 10 på alla maskinerna, utan jag kör nog in det på den äldsta laptopen och testar o avvaktar innan de andra får hänga på.

Däremot är jag är nog lite foliehatt, när det gäller detta, då jag blir aningen skeptisk när det står "FREE", då det oftast inte finns något i dagen värld som är helt "Free" utan att ha någon hake nånstans! Det jag mest kanske oroar mig lite för är att 10an I free version, kommer att innehålla reklam, fast det är bara jag som spånar, alltså inget jag läst eller hört.

Är det någon som sitter på länkar till intressant läsning om win 10 "Free" upgrade, så är jag motaglig
speciellt om de är inklädda i folie.....:)

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Ett litet tips till alla er som har funderingar kring tian:
Många svar att hitta på thurrott.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte pillat med W10 alls än, bara kollat lite bilder och videos senaste dagarna.

Går det att "customisera" så att det ser vettigt ut och "allt sitter där det ska" ? Går det att välja bort alla nya barnsliga dumheter som appar, cortana, app store, osv, osv....

Jag vill känna igen mig från mitt kära W7 med classic theme, jag vill bara ha förbättringarna "under huven" så att säga. Går det?

Eller kommer jag få lika högt blodtryck o bli lika hes som när jag tvingades köpa laptop med W8 i för nått år sedan? Det slutade i att skiten nu ligger oanvänd i en låda, trots classic shell samt massa pillande i registret....

Kommer jag bli lika förbannad?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon121881:

Hejsan och god morgon.

ja idag på morgonen så såg jag en ny ikon nere till höger.
Klickade på denna och Voila får upp att det går att anmäla sig för uppgraderingen.

Fler som fått detta?

Jag har Windows 7.

//skane

Hade jag inte råkat sett ditt inlägg utav en ren slump så hade jag inte tänkt på att titta efter.
Men jo då. Visst har jag fått en liten icon för anmälan av gratis uppgradering till Windows 10.

Visat intresse, registrerat och klart!

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Fattar inte? "sista operativsystement", "free for ever" vad ska de tjäna pengar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Fattar inte? "sista operativsystement", "free for ever" vad ska de tjäna pengar på?

Det är bara gratis det första året och endast om du har Windows 7 eller 8.1.
Alla andra får ju fortfarande betala.

Dessutom så tjänar MS sina pengar på andra områden som Office, företagslicenser och så vidare.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Din nyckel för Windows 7 blir låst, det är fråga om en uppgradering.

Då är frågan, blir det låst när W10 släpps eller när man uppdaterar och om man måste installera det från dator(Licens och eller exakt samma installation) man "förhandsbokat" ifrån?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W