Lumia 950 (XL) - go eller no go?

Permalänk
Medlem

Skaffade själv en 950XL precis när den släpptes. Fick en hel del problem i början och fick lämna tillbaka den eftersom bland annat inte bluetooth fungerade.
Då hoppades jag på att få pengarna tillbaka, så var inte fallet utan jag fick en ny och med tanke på vad den kostade så bestämde jag mig för att behålla den och ge den en chans.

Nu ett tag senare börjar jag gilla den mer och mer.
Precis som du har jag inte några större behov av appar även om det hade varit kul med snapchat t.ex.

Men annars tycker jag OS är klockrent även om det uppstår lite småbuggar ibland. Det uppdateras dock väldigt ofta och inom en snar framtid kommer det gå som som tåget, det är jag säker på.
Kameran är outstanding! Tar sjukt snygga bilder med telefonen även i skymning och det är inte illa för en mobil.

Så är du intresserad av Windows phone och beredd att lägga ut pengarna så tycker jag absolut ut att du ska skaffa en. Men gör det i syfte att "testa" den och ha i åtanke att allting inte är perfekt ännu.
Är du inte villig att lägga ut slantarna och klarar dig utan den magnifika kameran så köp en billigare 950 eller kanske en 650 och vänta på HPs Elite x3 eller varför inte den mytomspunna Surface Phone som ryktas om att ska släppas i April nästa år.

Microsoft har lovat att dom kommer fortsätta att satsa på windows mobile och jag tror att 2017 kommer bli ett riktigt spännande år för oss som äger en windows lur

Edit:
En sak till som jag vill slå ett slag för och det är stryktålighet. 950XL må kännas plastig men jävlar va stryk den tål, klumpig som jag är så har jag tappat den i golv en hel del och bland annat från ett högt barbord här hemma. Det enda som hänt är att jag fått trycka till baksidan lite grann så är den som ny igen

Permalänk
Medlem

^ Det är ju det som kan vara en fördel med plast när man tappar dem, det er elastiskt. Var ju samma sak med gamla Samsung Galaxy skal när de först kom, tunna yttre skal som baradenn och man trodde man skulle bryta sönder dem i misstag men höll relativt bra ändå pga dess elasticitet i jämförelse med iPhones så man ska ha otroligt tur med ifall de ens ska tåla ett fall. Morsans Lumia 635 har plast skal men har också varit riktigt tåligt då det känns så elastiskt och segt på något sätt. Visst finns det dåligt plast också men Lumia telefoner har av den bättre sorten.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk

Jag köpte en Lumia 950 men bytte tillbaka till Samsung efter 1-2 veckor, Finns många saker jag gillade med Lumia 950 men nackdelarna med Windows Phone 10 vägde tyngre än fördelarna.

Det jag gillade med telefonen:
# Trevlig finish och allmänt fin telefon, Ser och känns mkt bättre än min nuvarande S6
# Bra kamera
# Fint UI
# Bra skärm
# GPS appen är klockren!

Det som fick mig att byta tillbaka till Samsung:
# Avsaknaden av diverse appar (Tex Tradera, Chrome, Youtube, Snapchat mm) samt att många appar som finns fungerar otroligt dåligt jämfört med Android versionerna (Tex Facebook, Plex, Netflix mm)
# Problem att para ihop den med i princip alla bilar jag testat via Bluetooth, Fungerade varken i min Audi, Sambons Ford eller min mors Peugeot.
# Går ej att casta någon form av ljud eller video till mina chromecast enheter, Varken via webläsare eller till exempel netflix appen.
# Att navigera i menyer/appar känns lite långsamt/såsigt, Ungefär som att sitta vid en datorskärm med väldigt långsam responstid.

Finns säkert många saker jag glömt, Både för- och nackdelar, Jag gillar verkligen Lumia 950 men Windows Phone 10 känns inte helt klart ännu, Jag tror inte heller att intresset för Windows Phone kommer att öka och att utvecklare kommer lägga ner mer tid eller tid öht på WP appar, Men man kan ju hoppas

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

En sak till.

Lumia 950 har ett Continuum koncept.

Det fungerar på så sätt att man har datorskärm, keyboard och mus, kopplat till en docking station. Och docking stationen är kopplat till Lumia 950. Så Lumian fungerar som dator, vars e-mail, word dokument etc. kan läsas, editeras på stor skärm.

Jag har en sådan continuum docking station hemma, har inte hunnit prova den ännu, så jag vet inte hur bra den är, vad för begränsningar den har. Men om detta är bra på riktigt, så har Microsoft kört förbi Apple och Android världen rent tekniskt.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Jukkis:

En sak till.

Lumia 950 har ett Continuum koncept.

Det fungerar på så sätt att man har datorskärm, keyboard och mus, kopplat till en docking station. Och docking stationen är kopplat till Lumia 950. Så Lumian fungerar som dator, vars e-mail, word dokument etc. kan läsas, editeras på stor skärm.

Jag har en sådan continuum docking station hemma, har inte hunnit prova den ännu, så jag vet inte hur bra den är, vad för begränsningar den har. Men om detta är bra på riktigt, så har Microsoft kört förbi Apple och Android världen rent tekniskt.

Jo, det är ju en av sakerna man gärna nördar till det med, men det verkar inte som nån av de svenska återförsäljarna bundlar den med nån av 950-modellerna, vilket MS själva har gjort vid några tillfällen under året hittills. Det vore ju fett om man kunde få Continuum-dockan på köpet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det enda jag kommer på nu som jag inte hittar när jag söker är Telldus Live! som jag använder för att styra en del där hemma via min Tellstick.

Du kan köra apparna I Love Lamp eller SmartHome, kostar 15-25 kr om jag inte minns fel men funkar riktigt bra.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jo, det är ju en av sakerna man gärna nördar till det med, men det verkar inte som nån av de svenska återförsäljarna bundlar den med nån av 950-modellerna, vilket MS själva har gjort vid några tillfällen under året hittills. Det vore ju fett om man kunde få Continuum-dockan på köpet.

Jag fick dockan med min 950 från Dustin. Konceptet är fräckt, men inte så världsbäst genomfört. Tillexempel dröjde det ett gott tag innan det dök upp en RDP-klient (som dessutom fortfarande är i beta) som man kunde använda i continuum. Netflix går inte att använda i continuum.

Man behöver inte dockan, har man BT-tangentbord och mus, och TV:n kan Miracast så kan man köra det helt trådlöst.

I övrigt gillar jag telefonen, men upplever min 1+2 lite mer välarbetat.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av zyberzero:

Jag fick dockan med min 950 från Dustin. Konceptet är fräckt, men inte så världsbäst genomfört. Tillexempel dröjde det ett gott tag innan det dök upp en RDP-klient (som dessutom fortfarande är i beta) som man kunde använda i continuum. Netflix går inte att använda i continuum.

Man behöver inte dockan, har man BT-tangentbord och mus, och TV:n kan Miracast så kan man köra det helt trådlöst.

Jag faller på Miracast där känner jag, men det är ju möjligt att man uppgraderar eller skaffar till något för just det framöver.

Just nu verkar det inte ens som att Dustin har Continuum-dockan i sortimentet som löst tillbehör, och den finns inte listad på Prisjakt heller. Väldigt suspekt av MS att inte ha några vettiga säljkanaler för ett tillbehör som lite grann "gör" själva poängen med telefonen.

Visa signatur

* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

WP ger utan tvekan störst intryck av att vara ett modernt OS, iOS och Android ser ju ganska mycket ut som det gjorde för 10 år sedan. MEN, det finns ju en ganska stor avsaknad av appar. Kolla upp vilka appar som du behöver, och kika på vilka som finns till WP. Finns de, så kör för all del på WP.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Lego Master

@zyberzero:
Ah, vad hemligt av dom. Dåså.

Visa signatur

Permalänk
Lego Master

Så, efter många om och men har jag äntligen varit inne på en lokal elektronikbutik och klämt lite på 950 XL. Och jag måste säga att jag är rätt övertygad om att jag faktiskt måste testa den, speciellt som de flesta ÅF har gått ner under 5000kr för XL senaste veckan. Återkommer med en snabb review när jag fått den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Så, efter många om och men har jag äntligen varit inne på en lokal elektronikbutik och klämt lite på 950 XL. Och jag måste säga att jag är rätt övertygad om att jag faktiskt måste testa den, speciellt som de flesta ÅF har gått ner under 5000kr för XL senaste veckan. Återkommer med en snabb review när jag fått den.

Ja, återkom gärna

Permalänk

Nokias OLEDskärmar i kombination med Windows svarta tema är en riktigt snygg blandning. Nästan så jag vill testa på Nokia bara för det. Annars är det väll att det inte finns lika bra utbud av appar som är lite av en deal breaker för mig.

Permalänk
Skrivet av zyberzero:

Netflix fungerar utmärkt i webbläsaren i continuum.

Permalänk
Lego Master

Telia är på hugget. Idag, dagen innan jag kan binda om abonnemanget och skaffa ny mobil, så får jag ett SMS om att jag minsann kan skaffa en Samsung Galaxy S7. Icke intressant dessvärre, my heart is set on M$.

Visa signatur

Permalänk
Lego Master

Har fått tag i min 950 XL nu, och än så länge är ju allt nytt och fräckt. Får leva med den nån vecka innan sprickorna i fasaden börjar visa sig. Då får vi se om jag har fumlat eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Apropå appbrist så kom PayPal med beskedet att dom lägger ner stödet av sin app till BlackBerry OS, Firefox something och Windows Phone.
http://www.99mac.se/artikel/8783-paypal-dodar-app-for-windows...
Ännu en i raden som inte ser lönsamheten i att tillhandahålla uppdaterade appar för ett i prinip dött os, vilket man ju snart får lov att definera Windows Phone som. Nya siffor att WP:s marknadsandel nu är
under 1% vilket jag tvivlar på att det finns nån väg ut från.
Det börjar bli larvigt det här med appbristen....varför är det inga som vill utveckla och är det svårare att utveckla till än Android och iOS eller vad är dealbreakern för tillverkarna tror ni?

http://it24.idg.se/2.2275/1.658654/smartphone-oppo-topplista

Surface Phone kan vi ju hoppas på, men jag tvivlar på att det kommer att hjälpa. Om den nu överhuvudtaget kommer. Det är synd, det mest lättanvända och snygga OS:et är det som folk ratar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@RVX:

Vet inte vart du får dina siffror ifrån, men Q1 2016 låg Windows på 2,5%, får väl se vad Q2 säger i juni.

Marknadsandelar

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst igenom hela tråden, men när jag såg titeln blev jag påmind om en video från PocketNow som jag kollade på för några dagar sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=5xCOVe3meaI

Jag har aldrig ägt en WP själv så jag kan inte säga något av egen erfarenhet. Nu ser jag dessutom att du redan köpt en. Hoppas du blir nöjd vilket som.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

@Bruce Wayne:

Vet inte vart du får dina siffror ifrån, men Q1 2016 låg Windows på 2,5%, får väl se vad Q2 säger i juni.

Marknadsandelar

Fick dom snabbt genom idg utan att helt hundra kolla källan tydligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Apropå appbrist så kom PayPal med beskedet att dom lägger ner stödet av sin app till BlackBerry OS, Firefox something och Windows Phone.

Läste någonstans (MSPoweruser, Windows Central eller liknande) att de lägger ner utvecklingen av appen för WP 8.x men istället kommer lansera en app för Windows 10 som då skulle funka på mobiler också. Har dock inte nyheten nu så jag kan inte bekräfta det jag måst läste.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

@Bruce Wayne:

Marknadsandelar

Kollar jag inte helt galet så är det ju Q1 2015 man hade 2,5% och 0,7% Q1 2016

Permalänk

@Chibariku: Ja det var jag kollade fel

Permalänk
Lego Master

Den stora "aw, dang" jag hittat hittills är att HBO Nordic inte funkar. Det finns ingen app, och det funkar inte i Edge eftersom deras spelare kräver flash. Inte för att det är en jättestor grej, jag brukar inte titta på GoT på mobilen, men det är störigt.

Sen finns det ju som en del påpekat redan en härlig samling buggar. Det mesta jag sett hittills verkar vara relaterat till lokalisationen, dvs att fraser på svenska inte passar i utrymmet som är avpassat för den engelska originalfrasen. Det främsta exemplet är den detaljerade väderinformationen på snabbkollskärmen, där temperaturinformationen hamnar utanför skärmen för att omskrivningen till svenska är för lång, och den radbryter inte.

Sen ser vissa delar av inställningsmenyerna riktigt fattiga ut, som en HTML-sida ihopsnickrad i notepad på en kvart. En del av det är relaterat till mitt färgschema (mörkt med blå accentfärg), vilket får en del saker att se ut som blåmarkerade länkar, men det är fortfarande inte så snyggt utfört.

I övrigt är jag mer än nöjd med både prestanda och kameran. Skärmen är top notch, och snabbkollskärmen gör att jag aldrig mer kommer behöva en väckarklocka med upplyst display.

Min Qi-laddare till Samsungen funkar fan ta mig bättre till Lumian än den nånsin gjorde till min S5a, och hörlurarna från densamma kändes igen och lirar perfekt i Lumian, tillochmed höja/sänka på sladden. Däremot följde det inte med några hörlurar till Lumian vilket gjorde mig lite sne. Inte för jag behöver fler, men det är väl för fan grundutrustning?

Det tar lite tid att vänja sig vid upplägget, men det liknar Android ganska mycket, iochmed en dedikerad backa-knapp. Sök-knappen till höger på menyfältet har jag bara använt av misstag, och det vore ju bättre om man kunde ändra den funktionen till något man väljer själv. Ohwell, nu när jag testat den lite är den väl användbar antar jag, men jag gillar inte Bing så det vore kul om den kunde integrera med Google istället för websök. Inte troligt dock.

Jag fullkomligt älskar upplägget på Start. Det tilltalar mig inte på datorn (Modern UI-möget), men på en pekskärm är det ju klockrent. Blandningen av genomskinliga och opaka (opaque?) tiles ser riktigt trevligt ut, och med rätt kombination mellan bakgrundsbild, accentfärg och inställningar blir det riktigt, riktigt snyggt och användbart. För mig, såklart.

Det är faktiskt vad jag hoppades på, en blandning mellan iOS styrning och Androids valfriheter. Jag har tillgång till mitt filsystem, kan lägga upp levande innehåll på startskärmen, men designspråket är ändå sammanhållet och förutsägbart (typ).

Jag är såpass nöjd att jag faktiskt kommer sälja min S5a långt innan jag förväntade mig. Efter att jag väl lyckades få in BankID på Lumian (mitt eget fel som hade tappat bort min säkerhetsdosa till internetbanken), så har jag inte rört S5an alls.

Så, betygen då? Nu är jag ingen proffsrecensent, så jag slumpar ihop lite kategorier som verkar bra...

Fysiskt intryck: 7/10
- Den har plastbaksida, men den känns faktiskt helt ok. Ingen premiumkänsla direkt, dock.

GUI: 8/10
- Vissa buggar och inkonsekvenser, men överlag funkar det som man tänker sig och innehåller en hel del smarta funktioner. The App-Gap är ju ständigt närvarande, men än så länge saknas inget jag inte klarar mig utan eller kan lösa på annat sätt utan för mycket meck.

Kamera: 9/10
- Jävla bra kamera, enda är att autofokusen verkar lite förvirrad ibland. Handlar förmodligen mest om att jag behöver lära mig hur den funkar och anpassa mig, som jag gjort med de gamla mobilerna.

Batteritid: 7/10
- Meh. Som vilken smartphone som helst. Nu har jag pillat mer på den de senaste dagarna än jag förväntar mig att jag kommer göra framöver, men så har jag laddat den lite till och från i bilen och på jobb med.

Tillbehör: 5/10
- Det följer förvisso med både med en vanlig laddare, och en lös USB C-kabel, men avsaknaden av hörlurar gör mig irriterad. Inget annat i lådan, och utbudet på specifika tillbehör i butikerna är minst sagt begränsat med tanke på modellens närmast obefintliga marknadsandel.

Totalt: 8/10
- I like it. Riktigt mycket. Det är klart att det finns glapp, främst vad gäller apparna, men som en stabil telefon med grym skärm och kamera är den för mig riktigt bra. Jag har haft ett par kraschade appar (tredjeparts från mindre utvecklare), men inga systemhängningar eller oväntade omstarter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det var mycket mindre "nej för helvete"-åsikter än jag hade trott. Jag får såklart avvakta en hands-on, men rent generellt känns det som att det inte är ett helt uträknat system om man kan leva utan vissa appar. När jag tittar på reviews av Windows 10 Mobile överlag, så ser det riktigt tilltalande ut med tiles, både visuellt och funktionellt.

Sen kunde ju byggkvaliteten i Lumia 950-modellerna varit trevligare, med lite metalldetaljer osv, men det är egentligen inte hela världen.

Man vet inte riktigt hur många appar man saknar förrän man faktiskt testar WP.

Har själv haft WP simultant med iOS i 5 år. Förutom sociala appar så kan jag tillägga att t.ex Nordea har stängt ner sin app för WP. Något som är frustrerande för mig är att Steam Guard inte heller finns till WP. Man kommer tyvärr alltid stöta på "för iOS och Android enheter".

Personligen älskar jag WP och L930 som jag har idag, men pga. the app-gap så kommer jag överge WP helt efter ca 5 års användning. Det är inte dealbreaking första gången en app saknas, eller andra gången, eller tredje, men till slut brister det helt enkelt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mithras:

Man vet inte riktigt hur många appar man saknar förrän man faktiskt testar WP.

Har själv haft WP simultant med iOS i 5 år. Förutom sociala appar så kan jag tillägga att t.ex Nordea har stängt ner sin app för WP. Något som är frustrerande för mig är att Steam Guard inte heller finns till WP. Man kommer tyvärr alltid stöta på "för iOS och Android enheter".

Personligen älskar jag WP och L930 som jag har idag, men pga. the app-gap så kommer jag överge WP helt efter ca 5 års användning. Det är inte dealbreaking första gången en app saknas, eller andra gången, eller tredje, men till slut brister det helt enkelt.

På kort sikt ser jag inte att jag skulle sakna något jag har inte lagt in eller löst redan. På längre sikt har jag workarounden att jag alltid har tillgång till en iOS-enhet iochmed jobbmobilen som jag nästan alltid har med mig, och som bekant finns mer eller mindre allt man kan behöva till iOS. Visst vore det skönt att ha allt på samma plattform, så i så stor utsträckning som möjligt kommer jag anpassa mig till utbudet eller se om det finns alternativ, men jag tänker inte gå tillbaka till iOS eller Android inom överskådlig framtid om inget katastrofalt händer med hela ekosystemet W10M.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

På kort sikt ser jag inte att jag skulle sakna något jag har inte lagt in eller löst redan. På längre sikt har jag workarounden att jag alltid har tillgång till en iOS-enhet iochmed jobbmobilen som jag nästan alltid har med mig, och som bekant finns mer eller mindre allt man kan behöva till iOS. Visst vore det skönt att ha allt på samma plattform, så i så stor utsträckning som möjligt kommer jag anpassa mig till utbudet eller se om det finns alternativ, men jag tänker inte gå tillbaka till iOS eller Android inom överskådlig framtid om inget katastrofalt händer med hela ekosystemet W10M.

Eftersom jag hade också en arbetsmobil i iOS så spelade det inte så stor roll för mig heller då jag hade alla appar på ajfånen istället. Men nu när jag har slutat och ska behöva använda en enda mobil istället så inser jag att jag för mycket på ajfånen som försvinner.

Som sagt, i början kände jag inte heller av att det var ett problem, men efter fem år så.......... Återkom år 2021 och berätta vad du tycker då

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mithras:

Återkom år 2021 och berätta vad du tycker då

WILCO!

Helt ärligt känns det inte som W10M kommer finnas kvar då, åtminstone inte i samma utförande som nu. Så jag har kanske inte gjort en direkt framtidssäker investering, men å andra sidan kan jag byta telefon om två år igen. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

WILCO!

Helt ärligt känns det inte som W10M kommer finnas kvar då, åtminstone inte i samma utförande som nu. Så jag har kanske inte gjort en direkt framtidssäker investering, men å andra sidan kan jag byta telefon om två år igen. ^^

Nej det är väl det jag också känner, och därför tänkte jag att det är lika bra att överge det sjunkande skeppet redan nu. Kan alltid komma tillbaka om jag har fel.

Man var ju smått optimistisk för 5 år sedan att saker skulle varit annorlunda idag, t.ex var jag ju 100% på att Snapchat, Viaplay, Nordea, Steam Guard etc. alla skulle ha appar till WP. Men jag hade ju bevisligen fel

Visa signatur