Permalänk
Medlem

Musen dubbelklickar ibland

Hej alla glada. Jo det är så att jag har ett problem med att musen ibland dubbelklickar även fast jag endast "enkel"-klickar. Startade för någon dag sedan, använder en logitech G700.

I windows kan man endast justera hur långsamt ett dubbelklick får vara för att registreras som ett dubbelklick...Finns det någon programvara som kan lösa mitt problem? Alltså programvara som gör typ följande:

Om hastighet mellan klick är högre än X = inte dubbelklick.
Om hastighet mellan klick är lägre än Y = inte dubbelklick.

Alltså sätta en intervall mellan klicken, endast det senare "om"-argumentet är det som används av windows som standard.

Hittade problemet och lösningen, så för andra som har samma problem - här är lösningen:

http://www.instructables.com/id/Repair-mouse-with-double-clic...

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min gamla Deathadder. Brukar bli så när dom har några år på nacken. Sluade med att jag köpte nya switchar från ebay och lödde dit, men lyckades ta sönder musen under tiden så allt var förgäves ändå

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hade samma med en roccat mus som hade några år på nacken.
Det var själva switchen som blivigt ner nött så när man klickade gick det väll inte ner ordentligt.
Löste temporärt med en tunn tejpbit på switchen men sen när felet kom tillbaka så bytte jag mus.
Så det kan vara så att den är "slut"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Bytte min G700 nyligen pga samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

I windows kan man endast justera hur långsamt ett dubbelklick får vara för att registreras som ett dubbelklick...Finns det någon programvara som kan lösa mitt problem? Alltså programvara som gör typ följande:

Om hastighet mellan klick är högre än X = inte dubbelklick.
Om hastighet mellan klick är lägre än Y = inte dubbelklick.

Ladda ner AutoHotkey härifrån och installera. Ladda sedan ner detta skript och kör med AutoHotkey. Jag har mitt inlagt i Autostart så att skriptet körs automatiskt varje gång Windows startar.

Har samma problem med min 6 år gamla R.A.T. 7. Det skriptet gör är att det ignorerar om det kommer väldigt många klick väldigt fort. Enkel lösning på problemet, och precis det du efterfrågar!

Bör notera att vissa spel kan dock reagera på det i multiplayer. Har blivit kickad av servrar några gånger i Battlefield 4 för att Punkbuster inte gillar AutoHotkey. Det är bara att stänga av under tiden i så fall.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340