Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Någon som vet när season 2 släpps, så man kan börja spela competetive igen?

Finns inget officiellt datum men ryktena säger september. Men jag hoppas på åtminstone nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Har en polare som tar Overwatch väldigt seriöst, jag var bara tvungen att klippa ihop ett montage...

https://www.youtube.com/watch?v=CSUyf5EffKU

Förövrigt så är han en grym spelare, bara så att ni vet!

Brukar låta som när jag spelar, hur gamla är ni?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Mina upplevelser senaste veckan:

- Trist med veckor tills nästa season, wtf?
- Fördelen är att folk äntligen lärt sig att akta sig för Hanzos drake
- Tråkigt att det likförbannat är nån form av ultimate som 9 ggr av 10 står för play of the game
- Ultimates är för starka, iaf på den "nivå" jag spelar.
Ofta är det sparade ultimates som används samtidigt som vänder en match.
Absolut, jag gillar Ultis as much as the next guy, men är ändå kluven... Hade hellre sett dom lite mindre kraftfulla.

- Riktigt mkt spam. Ser folk som står längst bak med hanzo en hel match och bara spammar pilar in i en chokepoint. Tyvärr funkar det ibland Även mkt junkrat, bastion och pharah
- Tyvärr så har Quick Play blivit en enda stor oseriös sandlåda med allt från trolls, smurfar och disconnects nu efter "ranked", vilket i och för sig kan vara förståeligt, men trist när det som sagt blev uppehåll i seasons...
Folk verkar även bara ta det hela mest helt oseriöst / använda för att lära sig nya chars.

- Folk tycker ändå k/d ratio verkar viktigare än att objective:
Ofta när man kör defense så skiter folk blankt i att antingen stå på "zonen" eller vid "payload" för att bromsa motståndarlaget att flytta den... Dvs dom låter sig luras iväg till fighter på helt irrelevanta platser.
- Många som har en spelstil där dom försöker "flanka", problemet är då återigen, om hela laget ska flanka eller köra sniper, vem ska fixa objectives?
- Ibland lyckas en basrape, och istället för att satsa på characters som kan kötta rakt igenom och mot målet, så försöker folk ofta bara ta nån form av ranged-dps som miserabelt failar och aldrig kommer ifrån basen...

- Mkt "lekande"
Allt från att defense ofta försöker sig på nån baserape som totalt failar och leder till att man som attakerande lag kan ta första zonen inom 30 sek.
-Sjukt ofta folk tror sig ha "vunnit" defense på en payload och slappnar av, så kommer attackers med en 3-4 st ultis och totalt utplånar dom och kör i mål. Riktigt kul, har varit på den vinnande sidan många gånger. Men lika irriterande när man är defense och folk "slösar" bort en hel match på de sista 10 sekunderna.
- Riktigt mkt quitters/afk:are Iaf var 3:e match så har man antingen nån som leftar eller ställer sig afk i basen...

Som sagt, många av mina negativa upplevelser verkar kopplade till just Quick Play, men därför det är så sjukt störande att man ska ta flera veckor i uppehåll i Ranked...
Hoppas även Blizzard kommer försöka pumpa ut fler kartor och game modes, för med runt 100 timmars speltid så börjar man nu ledsna så smått.

Men överlag, GOTY för mig, utan problem. Länge sen jag spelade ett spel i över 100h

Permalänk
Medlem

Hur spelar man mot reaper? Tycker han ska ha HP nerf, men det kanske är för att jag suger.. Hans vapen är otroligt kraftfulla och om man lyckas få ner hans HP så blir han ett spöke å försvinner.
Spelar grisen en del, en grip och skott dödar honom sällan å sen blir han ett spöke å försvinner...
Spelar man nån Annan medium range nisse så skjuter man lite men sen blir han ett spöke å försvinner..
Kommer reaper up close dör man i regel fort, men lyckas man pricka honom lite blir han ett spöke å försvinner

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Ni tror inte blizzard medvetet fördröjer season 2? Klart den kommer efter legion lanseras.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Brukar låta som när jag spelar, hur gamla är ni?

24-26

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

vi är ett gäng på ~30 år som spelar, svär och gormar ibland

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

vi är ett gäng på ~30 år som spelar, svär och gormar ibland

Personligen så verkar jag inte vara kapabel att bli så arg i detta spelet, jag är med den där personen som "Bara är glad att sitta och tjöta med polarna och lira lite." xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hur spelar man mot reaper? Tycker han ska ha HP nerf, men det kanske är för att jag suger.. Hans vapen är otroligt kraftfulla och om man lyckas få ner hans HP så blir han ett spöke å försvinner.
Spelar grisen en del, en grip och skott dödar honom sällan å sen blir han ett spöke å försvinner...
Spelar man nån Annan medium range nisse så skjuter man lite men sen blir han ett spöke å försvinner..
Kommer reaper up close dör man i regel fort, men lyckas man pricka honom lite blir han ett spöke å försvinner

Krog + skott + melee sänker Reaper om du siktar bra, i övrigt är tyvärr grisen inte vidare bra mot just Reaper.
Jag hade sagt att McRee eller Soldier 76 är bra för de kan hålla sig på avstånd. Kommer man nära Reaper är man oftast körd, men en bra flashbang är lösningen på det och sen dra därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Personligen så verkar jag inte vara kapabel att bli så arg i detta spelet, jag är med den där personen som "Bara är glad att sitta och tjöta med polarna och lira lite." xD

Hur tävlingsinriktad är du i vanliga fall i någon sport eller dyl. ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hur tävlingsinriktad är du i vanliga fall i någon sport eller dyl. ?

Inte jätte, känner att om jag förlorar eller gör dåligt ifrån mig så blir inte situationen bättre av att skrika eller utöva våld på min kringutrustning. Det som gör situationen bättre är väl snarare att bli bättre på spelet xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Inte jätte, känner att om jag förlorar eller gör dåligt ifrån mig så blir inte situationen bättre av att skrika eller utöva våld på min kringutrustning. Det som gör situationen bättre är väl snarare att bli bättre på spelet xD

är väl väldigt individuellt. jag tävlar betydligt bättre om jag är lite arg och irriterad. både irl och esport.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av griid:

Har du spelat fps tidigare innan overwatch?
rank 22 är ganska lågt och jag tror det är många troll som rankat ned sig så lågt också.
jag har spelat fps i många år och pendlar mellan 48-58. dock är det svårt att reagera snabbt pga åldern känner jag.

Är ju iof ganska få Heroes i Overwatch som handlar om att kunna sikta bra, utan att ha en bra känsla för vad ens lag och motståndarna håller på med, hur och när man ska använda sin Ulti, och abilities, och när man ska pusha. Jag tror nog snarare på att det är något av det som går fel om man inte spelar så väldigt bra.

Sen är det ju rätt känt att om man hamnar i de lägre rankerna så kan man fastna där pga sitt lag utan att man kan göra så mycket åt de, så kan lika gärna handla om sånt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Krog + skott + melee sänker Reaper om du siktar bra, i övrigt är tyvärr grisen inte vidare bra mot just Reaper.
Jag hade sagt att McRee eller Soldier 76 är bra för de kan hålla sig på avstånd. Kommer man nära Reaper är man oftast körd, men en bra flashbang är lösningen på det och sen dra därifrån.

Jo, precis, Reaper är rätt lätt att hantera som Mcree, vill man ha kill:en på honom ska man ju försöka få honom att använda sin Wraith form innan man slänger sin flashbang, annars kan han ju lyckas komma undan precis innan han dör. Enklast att att skjuta lite när han är på väg mot en, då brukar många använda sin Wraith form för att undvika extra skada medan de tar sig närmare (vilket är väldigt dumt), och när de är nära slänger man en flashbang och kör fan the hammer så är det klart

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av issue:

Reaper är en hero man måste hålla ganska noga koll på vad han gör, för smyger han sig in och gör sin ult utan att någon märker är det förrödande för laget.

Gör du hook+skott i huvudet direkt uppföljt med en Melee dör han alltid, förutsatt att ditt skott träffar som det ska, då hinner han inte göra Wraith form, annars är en taktik att göra så mycket skada att han sticker med wraith form när han är på väg fram, om han hela tiden måste springa undan, heala sig, och vänta 8 sekunder på sin cooldown gör han ändå inte sitt jobb som reaper, då kunde han lika gärna varit död.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

är väl väldigt individuellt. jag tävlar betydligt bättre om jag är lite arg och irriterad. både irl och esport.

Det är inte som att jag kan välja att bli arg, vilket är synd, det ökar ens prestationer!

Permalänk

Jag tror Blizzard skrev på Overwatch-forumet att Season 2 startar den 6e september. Vill man redan nu prova Season 2 Competitive med alla dess förändringar (nya regler, Sudden Death borttaget och ett nytt rankingsystem med Tiers) kan man tanka ner PTR (Public Test Region) och köra på. Där kan du även spela den nya banan Eichenwald. Vanligtvis så brukar Blizzard pusha alla nya patchar, eventuella nya heroes och allt sånt till PTR först innan den går ut på Live.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM1000x V3 1000W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Hej! Nygammal på spelfronten. Har typ inga kompisar som spelar. Sugen på att prova Overwatch men är det kul om man inte är ett gäng som spelar tillsammans? Förslag på andra spel annars? Mest spelat Dying Light nu.

Visa signatur

■ I7 7700K 4,9Ghz ■ MSI Z270A S02 INET GAMING EDITION ■ EVGA GeForce GTX1070 SC ■ Fractal Design Define C Fönster ■ Fractal Design Celsius S24 ■ Kingston HyperX 16GB DDR4 2133MHz ■

Permalänk
Skrivet av Burnfoot:

Hej! Nygammal på spelfronten. Har typ inga kompisar som spelar. Sugen på att prova Overwatch men är det kul om man inte är ett gäng som spelar tillsammans? Förslag på andra spel annars? Mest spelat Dying Light nu.

Som med nästan alla såna här 5v5/6v6 competitive shooters så är det alltid roligare om man spelar tillsammans med vänner, just så man kan få bra teamplay, men det går absolut att spela solo. Du bestämmer själv lite hur aktiv du vill vara. Tar du initiativ och pratar mycket så kanske dom andra hakar på och så får du bra lagkänsla.

Det som gör Overwatch en smula jobbigare ur det perspektivet är att du är väldigt beroende av dina team mates. Det är sällan så att det är EN spelare som gör jobbet och resterande fem kan vara kassa. Alla måste hjälpas åt och man måste kontra motståndarna på ett bra sätt.

Men ja, jag älskar spelet och har fastnat helt trots att jag kört mycket solo.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM1000x V3 1000W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Nu är säsong 2 öppen, lycka till på era Placements boys!

MVH

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Nu är säsong 2 öppen, lycka till på era Placements boys!

MVH

what?! är det inte måndag?
du pratar inte om ptr då? återkom snarast och verifiera

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@griid: Det är officiellt, inte PTR utan skarpt.

MVH

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Körde 5 av 10 rankmatcher igår, vann bara två. Är så bittert när man tycker man spelar bra men det ändå känns som om att man bara är 4 i laget för två medspelare är borta hela tiden. Önskar de la in 4vs4 som alternativ så man kunde påverka mer själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Körde 5 av 10 rankmatcher igår, vann bara två. Är så bittert när man tycker man spelar bra men det ändå känns som om att man bara är 4 i laget för två medspelare är borta hela tiden. Önskar de la in 4vs4 som alternativ så man kunde påverka mer själv.

Körde 8 / 10 igår och vann 4 och förlorade 4... (mr. 50%) ska bli intressant att se efter de nästkommande 2 vart man hamnar...säkert i guld, med lite tur...får man kriga sig uppåt efter det

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Jag vann 8/10 placement matches och hamnade på 2738 vilket innebär Platinum. Spelade i grupp med några från Sweclockers, vi var 2-5 pers när vi körde. Det vore kul att komma till 3000 och nå Diamond, men det får vi se hur det blir med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag vann 8/10 placement matches och hamnade på 2738 vilket innebär Platinum. Spelade i grupp med några från Sweclockers, vi var 2-5 pers när vi körde. Det vore kul att komma till 3000 och nå Diamond, men det får vi se hur det blir med.

bra jobbat. Kommer sikta på Platinum när väl placement är klara... Där jag låg i förra säsongen (tydligen sin dåvarande rank x50 som en fingervisning vart man hamnar i S2).

Vore naturligtvis kul att komma upp i diamant, men tror inte jag kan ta mig dit :S

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3l:

Körde 8 / 10 igår och vann 4 och förlorade 4... (mr. 50%) ska bli intressant att se efter de nästkommande 2 vart man hamnar...säkert i guld, med lite tur...får man kriga sig uppåt efter det

Lyckades få 5-5 i slutändan så det får väl vara ok. Körde två matcher sen också men det gick katastrof. Sista matchen var jag tank med 5 dps...

Permalänk
Medlem

Någon annan som känner att dom hamnat helt fel efter sina placements? Var rank 57 och stadigt klättrande förra säsongen. Nu sliter jag mitt hår i guld bland folk som var i de låga 40 och tror Junkrat är bra mot Pharah.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big B:

Någon annan som känner att dom hamnat helt fel efter sina placements? Var rank 57 och stadigt klättrande förra säsongen. Nu sliter jag mitt hår i guld bland folk som var i de låga 40 och tror Junkrat är bra mot Pharah.

Japp, känns som om att man hamnade lägre efter kvalningsmatcherna denna gången. Vann 5/10 både i S1 och S2, i S1 fick jag 53 i rating och tog mig upp till 56 under säsongen. I S2 fick jag 2424 och hamnar bara med rövhattar som inte ens försöker få till vettiga laguppsättningar. Fortsätter det såhär är jag nog under 2000 om några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag och en kompis vann 8/10 placement. jag fick 2959 och han fick 2996, surt för honom
tror inte vi kommer till Diamond, men vi försöker

var hittar man folk från sweclockers som kör? jag kör bara det system som finns inne i spelet för mic+ljud

Visa signatur