Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Du kan ju ta kontakt med valfri plåtslagare och ta ett snack med dom. En hyfsat kompetent sådan borde kunna banka ihop en låda åt dig.

T.ex kan du ju köra så platt som möjligt med ett handtag/bär rem bör inte vara så mycket svårare än att göra en inbyggd skrivbordsdator i plåt - finns många vidos på youtube.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

Jag beställde också därifrån och har inte ens fått mail om att det skickats.

Då är vi i samma läge.
Jag har bara fått ett mail om att orden behandlas, inte att det skickats.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Helt OK tangentbord för pengarna skulle jag säga. Detta är mekaniskt men har romer switchar istället för de (subjektivt) bättre Cherry MX switchar. Har testat detta tangentbord och switcharna känns lite mer "ploffsiga" (ungefär som när man mosar en tvättsvamp med fingrarna) när man trycker ner switcharna hela vägen ner IMHO, men de är annars ett bra alternativ till de lite dyrare Cherry MX tangentborden. Skulle rekommendera att du testar dessa först (tror att Inet Barkarby och kanske andra Inets runtomkring Sverige har dem ute i butiken för att prova på) för att se om du gillar dem eller ej!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Någon som beställde Battlefield 1 från ICA fått hem det?

2-4 dagar hette det, vilket nu passerat med marginal utan att jag hört att dyft annat än att jag fick ett mail i tisdags om att min order "behandlas". En öm behandling av tiden att döma.

Nu är det ju inte jättebråttom, men mest lite nyfiken på om någon fått det levererat?

Jag fick kollinumret i måndags, men paketet har inte lämnat Ica än.. Mailade i torsdags och frågade vad som händer, men har inte fått något svar.

Permalänk
Medlem

@marmeladov @w0x @kastroullen

Jag fick mail om att ordern "behandlas" den 25e frågade igår hur lång tid det kan ta och skicka iväg något som är behandlat.. Fick tillbaka ett drygt svar om att jag skulle sett att det var 4-8 dagar leveranstid vid köptillfället.

Så får väl se måndag/tisdag. För inte står det arbetsdagar i alla.

edit: ser nu att pengarna är återinförda på mitt konto. Wtf :s

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av w0x:

Jag fick kollinumret i måndags, men paketet har inte lämnat Ica än.. Mailade i torsdags och frågade vad som händer, men har inte fått något svar.

Bra att du fått kollinummer då har du ju ett paket att vänta iaf

Skrivet av Dekkan:

Jag fick mail om att ordern "behandlas" den 25e frågade igår hur lång tid det kan ta och skicka iväg något som är behandlat.. Fick tillbaka ett drygt svar om att jag skulle sett att det var 4-8 dagar leveranstid vid köptillfället.

Mycket märkligt!
Jag kollade just mitt konto jag betalade med och pengarna ligger som "Skyddat belopp" från den 23/10. Övriga poster med skyddat belopp är från igår och idag. Känns inte helt stabilt. Skulle inte bli överraskad om jag också får tillbaka pengarna måndag eller så. Surt isf.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Att pengarna syns på kontot kan betyda att reservationen har gått ut, det kan dras igen när det är dags.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Att pengarna syns på kontot kan betyda att reservationen har gått ut, det kan dras igen när det är dags.

Kom på det nyss. Tack jag hoppas på det.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Tänkte bara säga till att netonnet har öppningserbjudande i sundsvall.

Bla en kingston uv400 för 500kr, chromecast gen 2 för 200kr

Finner ingen samlingssida på nätet dock

https://www.netonnet.se/art/lagershopspremiar/sundsvall

Denna chromecast kom upp även på växjös rea ( vet inte om det vairt likannde erbjudande i övrigt, typ bara denna som intresserade).

Hoppas starkt att chromecast kommer ut för 200 kronor på black friday eller mellandagarna / januari.

Har ingen brådska att köpa. Men om den kommer ut till det priset så köper jag

Edit: Xbox One med två spel för 1500 var ju inte dåligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Tror den funkar helt okej, men beror ju på vad man har för krav.

Jag hade tills nyligen en Oneplus One. Funkade absolut tillräckligt för mig, det enda var att jag ville ha stöd för 2 SIM.
Riktigt skönt att kunna ha både privat och jobb i samma telefon.

Ja, samma här. Dual-SIM är mitt största krav om och när jag byter. Blev riktigt sugen på en Oneplus 3 tidigare i höstas men höll igen då, får se om jag unnar mig själv en julklapp.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

2 655,54 kr för Zotac GeForce GTX 1060 Mini HDMI 3xDP 6GB hos eucomtech (pris enl sidan och inte prisjakt) för de som vågar sig på detta företag (som för övrigt har problem med deras https/ssl cert).

Närmsta på prisjakt med kort i lager: 2 969:- hos wesellcd alternativt 2 944:- hos alina som inte har kortet i lager.

Eucomtech SEs butiksinfo på prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=27637

Zotac GeForce GTX 1060 Mini HDMI 3xDP 6GB på Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3780449

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

2 655,54 kr för Zotac GeForce GTX 1060 Mini HDMI 3xDP 6GB hos eucomtech (pris enl sidan och inte prisjakt) för de som vågar sig på detta företag (som för övrigt har problem med deras https/ssl cert).

Ser det ut som en fisk och stinker det som en fisk..så är det en fisk.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Närmsta på prisjakt med kort i lager: 2 969:- hos wesellcd alternativt 2 944:- hos alina som inte har kortet i lager.

Eucomtech SEs butiksinfo på prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=27637

Zotac GeForce GTX 1060 Mini HDMI 3xDP 6GB på Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3780449

Skrivet av Bogey:

Ser det ut som en fisk och stinker det som en fisk..så är det en fisk.

Att döma av tråden här på swec verkar det vara lite längre leveranstid + ofta halvt bristfällig packetering, men trevlig och seriös support. Sen som alltid, ev mer bekymmer med garanti från utlandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Att döma av tråden här på swec verkar det vara lite längre leveranstid + ofta halvt bristfällig packetering, men trevlig och seriös support. Sen som alltid, ev mer bekymmer med garanti från utlandet?

6.18 i betyg... "halvt bristfällig paketering" ?
Menar du att det här är okey?

Från rec gjord utav Rickow.
Usel
"Onödigt stor kartong användes så min produkts kartong blev skadad. Dessutom användes nästan ingen bubbelplast eller luftpåsar eller liknande material så varan kunde kastas om hur som helst i kartongen. Vid påpekande blev kundtjänst otrevlig och returen var så krånglig så den uteblevs. Mycket missnöjd, undvik!"

Varför utreds så många recensioner? Tyckte det var fler negativa sist?

Skulle du vilja köpa ett dyrt gkort och mobo som en hade gjort och ha dessa att åka runt i en kartong utan bubbelplast?

Hm... vart är den recensionen nu? anmäler firman negativa recensioner?

Edit : hittade recensionen nu, läs vad "Delor" skriver om sitt köp.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

6.18 i betyg... "halvt bristfällig paketering" ?
Menar du att det här är okey?

Från rec gjord utav Rickow.
Usel
"Onödigt stor kartong användes så min produkts kartong blev skadad. Dessutom användes nästan ingen bubbelplast eller luftpåsar eller liknande material så varan kunde kastas om hur som helst i kartongen. Vid påpekande blev kundtjänst otrevlig och returen var så krånglig så den uteblevs. Mycket missnöjd, undvik!"

Varför utreds så många recensioner? Tyckte det var fler negativa sist?

Skulle du vilja köpa ett dyrt gkort och mobo som en hade gjort och ha dessa att åka runt i en kartong utan bubbelplast?

Hm... vart är den recensionen nu? anmäler firman negativa recensioner?

Edit : hittade recensionen nu, läs vad "Delor" skriver om sitt köp.

Gud bevare mig. Ser dock ingen som faktiskt fått sin vara skadad.

Nej, med det är klart det inte är trevligt, men det verkar vara de negativa aspekterna var det jag försökte få fram.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg utbrutna till egen tråd (off topic)*

Vänligen fortsätt GTX 1080/Tradera-diskussionen i denna tråden
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ingen som vet var man kan få tag i Office till bra pris?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av saigon:

Ingen som vet var man kan få tag i Office till bra pris?

Typ komplett brukar ha rea ganska ofta på det. Snart Black friday då lär det garanterat komma.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått ett kollinr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Samma här!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

ville bara inflika angående DJI phantom-tipset, jag har inte läst på så jag kan ha fel men nu krävs väl tillstånd för att få filma? Kan va värt att sätta sig in i innan man köper drönare.

http://www.idg.se/2.1085/1.668517/dronare-lag-filma-fota-forb...

Permalänk
Medlem

Bara för mig de nya tipsen är på sida 256, men sida 256 finns inte i tråden?

Edit; Efter ett tredje tips kom sida 256 upp x)

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Även jag, men det verkar inte ha skickats ännu. Nåja, skönt att ordern verkar ha gått igenom iaf

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Samma, jag skulle få ett mail när spelet kom till min lokala ICA-affär! Äntligen

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §11*

Synpunkter gällande modereringen tas alltid via pm (pm på ingång )
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Då försöker vi detta igen då mod raderar utan att förklara sig

2690kr för XFX Radeon RX 480 RS Triple X 8GB hos komplett (7% av)
https://www.komplett.se/product/895773

Närmsta på Prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3854417
är NetOnNet med 2790kr https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/x/2364...

Det är inget fynd, det är hundra kronor billigare på komplett bara.
Någonting är alltid billigast någonstans utan att för den delen vara ett fynd.

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Då försöker vi detta igen då mod raderar utan att förklara sig

2690kr för XFX Radeon RX 480 RS Triple X 8GB hos komplett (7% av)
https://www.komplett.se/product/895773

Närmsta på Prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3854417
är NetOnNet med 2790kr https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/x/2364...

Fast är 3,6% billigare än närmaste konkurrenten verkligen ett fynd?

Permalänk
Skrivet av freddan83:

Det är inget fynd, det är hundra kronor billigare på komplett bara.
Någonting är alltid billigast någonstans utan att för den delen vara ett fynd.

Skrivet av twk:

Prissänkningen är ju tillfällig och var ju mätt mot NetOnNet som redan är billiga (tänk om dessa även har prissänkt deras vara?), nästa gubbe i ledet är wesellcd med 219krs skillnad därefter proshop på 320krs skillnad

Sedan har inte detta vart något stort ur normen hur jag likväl andra gjort ( #16442196 ), dvs där hoppen handlat om en ~100-200krs sänkning/rabatt på en smådyr produkt.

Här har ju butikerna dessutom aktivt prispressat varandra så om vi hela tiden ser en ~100krs skillnad mellan dem och inget uppenbart "fall" betyder det att vi aldrig ska lägga in någon av produkterna i tråden även om produkten har skalat bort tex 500kr på relativt kort tid och är en genuint bra deal?

En sista sak; innan jag loggade & inlägget blev raderat låg det på +6 ^tummar och med en sådan positiv respons, dessutom på kort tid, så verkade det ju som att något inte stog helt rätt till och var även därför jag återupplivade inlägget då jag tänkte att mod hade raderat av misstag.

I'm le perfektionist
Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Haha, var precis påväg in att skriva nåt liknande dock inte riktat mot någon specifik person.

Jag har svårt att se hur 100 kronor rabatt på saker som kostar över 5-600 kan ses som ett fynd? Detta är ju bara standard som man kan finna själv med hjälp av prisjakt..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

@marmeladov @Xoka @kastroullen

Herregud så segt. Fick ett kollinr men inte har det skickats ännu. Haha, skulle inte förvåna mig om jag får vänta till fredag eller måndag..

Hade jag vetat att de skulle ta sån här långt tid hade jag lagt 40kr extra för att köpa det på NoN med ett presentkort som jag hade liggande. Suck.

Visa signatur