Permalänk
Medlem

Trött på fuskare nu alltså...
Vet inte hur många gånger jag har blivit utsparkad från sistaplatsen i gymmet, bara för att ersättas 5 minuter senare av någon i mitt eget lag, förmodligen med dubbla accounts - ett i annat lag bara för att slå ut en team member, för att sedan kunna placera sin egen pokemon där istället. Det är tydligen en stor grej inser jag efter att ha läst på reddit.

Eftersom jag kör legit så har jag inte en drös med CP 2500+ pokemons jag kan placera, och hamnar ofta på sistaplatsen.

Det kallas väl inte lag douchebag-blå utan anledning... men sker väl för alla lag antar jag.

Permalänk
Medlem

@Mikael07

Well fusk och fusk... tänkte på detta typ första veckan spelet kom... Eftersom vi va blandade lag i kompisgänget. Att man kunde ju ta ner gym och bygga upp och ta ner hela tiden eftersom vi va typ alla tre lagen och sedan komma på att man kan ju få in en pokemon i vilket LVL 10 gym som helst när vi är så blandade, en kompis kan ju ta och ta ner det till LVL 9 sedan kan du levla upp det igen och lägga in din egen pokemon... Tycker inte det är så mycket fusk utan mer av en "exploit" sedan att man kan ha flera konton till samma mobil gör ju inte saken lättare. Men ser det ändå inte som fusk. Fusk är om du tex gps spoofar eller dylikt.

@xcluzive

Tänkte också på det idag... Men lär nog köra mina evolves ikväll och transfera bort allt jag inte vill ha idag så man är på den säkra sidan

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

@Mikael07

Well fusk och fusk...

Det är per definition fusk, enligt Terms Of Service, att ha flera accounts per person. Är man flera personer med olika lag, men håller sig till ett account per person, ser jag inga problem med att hjälpa varandra lite.

Det är ju iofs så det kan ha gått till när man blivit utsparkad. Men med tanke på att jag typ aldrig ser någon vid ett aktivt gym längre, så känns det mer sannolikt att det rör sig om en gps spoofare med flera konton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Trött på fuskare nu alltså...
Vet inte hur många gånger jag har blivit utsparkad från sistaplatsen i gymmet, bara för att ersättas 5 minuter senare av någon i mitt eget lag, förmodligen med dubbla accounts - ett i annat lag bara för att slå ut en team member, för att sedan kunna placera sin egen pokemon där istället. Det är tydligen en stor grej inser jag efter att ha läst på reddit.

Eftersom jag kör legit så har jag inte en drös med CP 2500+ pokemons jag kan placera, och hamnar ofta på sistaplatsen.

Det kallas väl inte lag douchebag-blå utan anledning... men sker väl för alla lag antar jag.

Håller med dig ang gymmen

Dock så gillar jag inte att du anklagar folk som har en drös med CP2500 för att fuska! Dem spelar väl lika Legit som du men de spelar nog mer!!
Spela du lite mer, så skall du nog se att du också får mer starka Pokemons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nja tycker jag inte, vilken lvl är du? cp639 är inte bra direkt..

"Bra"? Så länge man är beredd att lägga lite dust/candy är ju nuvarande CP fullständigt irrelevant om man är nöjd med IV.

Permalänk
Medlem

dom flesta gyms runt mig är nu typ lvl 10... inte mycket jag kan göra som lvl24 tycker det är tråkigt att bara eliten kan sitta i gymmen dygnet runt och casha in coins med sina cp2000+ lapras, snorlax och dragonites som jag inte sett röken av, undra hur fan niantic tänkte där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

dom flesta gyms runt mig är nu typ lvl 10... inte mycket jag kan göra som lvl24 tycker det är tråkigt att bara eliten kan sitta i gymmen dygnet runt och casha in coins med sina cp2000+ lapras, snorlax och dragonites som jag inte sett röken av, undra hur fan niantic tänkte där..

Att göra det enklare att träna upp gymmets level gjorde spelet kring gym väldigt mycket tråkigare. Riktigt dåligt beslut av Niantic. Om man är ett gäng på fyra till fem personer kan man lätt ta ner ett gym av annat lag och kasta in en Pokémon var själva. Sedan kommer man själv som level 23 och inte har en chans att varken lägga till en Pokémon (fel lag oftast) eller ta ner gymmet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikee1:

Håller med dig ang gymmen

Dock så gillar jag inte att du anklagar folk som har en drös med CP2500 för att fuska! Dem spelar väl lika Legit som du men de spelar nog mer!!
Spela du lite mer, så skall du nog se att du också får mer starka Pokemons.

Ja det är orättvist att dra alla över en kam såklart. Tror givetvis inte att alla är fuskare, är nog mest bitterheten som skiner igenom! Dock så är det ett faktum att de flesta gymstrider (där det går att avgöra) jag bevittnat har varit spoofare, så det ligger nära till hands att anta att majoriteten av de som har starka pokemons på gym har fuskat sig till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Att göra det enklare att träna upp gymmets level gjorde spelet kring gym väldigt mycket tråkigare. Riktigt dåligt beslut av Niantic. Om man är ett gäng på fyra till fem personer kan man lätt ta ner ett gym av annat lag och kasta in en Pokémon var själva. Sedan kommer man själv som level 23 och inte har en chans att varken lägga till en Pokémon (fel lag oftast) eller ta ner gymmet.

Jahaa, det är därför alla gym är level 10 helt plötsligt? Ja nu är gymstrider i princip helt uteslutet för mig, och jag är level 27.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Jahaa, det är därför alla gym är level 10 helt plötsligt? Ja nu är gymstrider i princip helt uteslutet för mig, och jag är level 27.

Jag gissar på det. Niantic införde för någon uppdatering sedan att man kan träna vid gym med sex Pokémon på en gång (istället för med en åt gången förut), vilket i praktiken innebär att man kan öka gymmets level med minst ett efter en genomkörning. Jag har åtminstone märkt en extrem ökning av gymmens level i min närhet och misstänker att det beror på att det är jättelätt att träna upp dem.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hmm, halloween eventet verkar fortfarande igång. Undra när det tar slut?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Hmm, halloween eventet verkar fortfarande igång. Undra när det tar slut?

Reagerade också på det! Det är faktiskt den 2 november över hela USA för tillfället, så förstår inte varför det är kvar. Jag fick dock lite extra candy under min morgonpromenad, så jag är nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Belöningssystem för trogna spelare? Jo, jag tackar!

"Catching a Pokémon every day will earn the following bonus:
500 XP
600 Stardust

Catching a Pokémon every day for 7 days straight will earn the following larger bonus:
2,000 XP
2,400 Stardust

Visiting a PokéStop and spinning the Photo Disc every day will earn the following bonus:
500 XP
A number of additional items

Visiting a PokéStop every day for 7 days straight will earn the following larger bonus:
2,000 XP
A greater number of additional items

If you catch a Pokémon at any time on Tuesday local time, you’ll be eligible for the next daily bonus on Wednesday at 12 AM local time."

http://pokemongolive.com/en/post/daily-bonus/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dagliga bonusar är bra, behöver något för att motivera spelare nu när Halloween-eventet är slut.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag tycker dock de kunde haft lite mer fantasi... Lite utmaning kunde det ju ha varit iaf.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Håller med! Halloween-eventet var trevligt. Och de kunde nu infört dessa två simpla uppdrag, för att behålla alla lata spelare, men även något mer som innebar en utmaning. Men det kommer kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lite extra stardust är ju aldrig fel att få, kostar så jävla mycket att lvla pokemons alltså fattar inte hur vissa kan ha såna mängder av det, har själv fjuttiga 150 000 och det skulle inte räcka till mycket.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

lite extra stardust är ju aldrig fel att få, kostar så jävla mycket att lvla pokemons alltså fattar inte hur vissa kan ha såna mängder av det, har själv fjuttiga 150 000 och det skulle inte räcka till mycket.

Jag har 300k efter att ha levlat upp gyarados, vaporeon och några andra. Och då har jag ändå inte spelat aktivt på ett par månader.
Känns ändå inte som så mycket efter att ha sett andra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@HazZarD, @Dunder: Skämtar ni med mig, eller? Jag har runt 10000 stardust och spelar aktivt...

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

@HazZarD, @DunderKlumpen: Skämtar ni med mig, eller? Jag har runt 10000 stardust och spelar aktivt...

Då måste du ha väldigt lite pokemon runt dig? Bara fångat 100st?

Eller har du levlat massor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Då måste du ha väldigt lite pokemon runt dig? Bara fångat 100st?

Eller har du levlat massor?

Jag tycker det är en hel del runt omkring mig och har fångat 1600 Pokémon totalt. Enligt mig själv så levlar jag inte särskilt mycket alls, men det kanske jag gör i förhållande till andra...

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Jag tycker det är en hel del runt omkring mig och har fångat 1600 Pokémon totalt. Enligt mig själv så levlar jag inte särskilt mycket alls, men det kanske jag gör i förhållande till andra...

Jao, jag hade inte levlat en enda gång förrän jag evolvade min första magikarp vid lvl 24 typ. Det är så tråkigt att farma dust så jag är ganska sparsam.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jao, jag hade inte levlat en enda gång förrän jag evolvade min första magikarp vid lvl 24 typ. Det är så tråkigt att farma dust så jag är ganska sparsam.

Hehe, okej, då är vi ganska olika ändå. Jag brukar levla de Pokémon som har bra IV och hög CP, mest för att maximera deras utkomst efter evolve.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Hehe, okej, då är vi ganska olika ändå. Jag brukar levla de Pokémon som har bra IV och hög CP, mest för att maximera deras utkomst efter evolve.

Jo det är klart, men trots bra IV så är ju majoriteten bara skräp sen har jag haft väldigt lite tur med IV hittills.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo det är klart, men trots bra IV så är ju majoriteten bara skräp sen har jag haft väldigt lite tur med IV hittills.

Haha, sant! Dock är jag ganska överseende och brukar kunna evolva Pokémon med IV runt 80% och uppåt. Det är bara ett spel, liksom!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Installerade ett custom-ROM på min nalle, och nu vill inte Pokémon starta. Inte rootad. Hur är det man går tillväga för att få spela även fast man rootat?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Haha, sant! Dock är jag ganska överseende och brukar kunna evolva Pokémon med IV runt 80% och uppåt. Det är bara ett spel, liksom!

Jo, jag har också börjat tänka så. Jag orkar inte ens hålla på med kalkylatorer längre. Så länge de har "excellent" på 1-2 stats så kan jag överväga att evolve:a.
I och med att det inte verkar skapas något tävlingsmoment i spelet så ser jag ingen mening längre med att maximera sitt party.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, jag har också börjat tänka så. Jag orkar inte ens hålla på med kalkylatorer längre. Så länge de har "excellent" på 1-2 stats så kan jag överväga att evolve:a.
I och med att det inte verkar skapas något tävlingsmoment i spelet så ser jag ingen mening längre med att maximera sitt party.

Precis så tänker jag. Det enda jag utgår från är att jag gärna har så många Pokémon med högt CP som det går. Därför räknar jag lite halvt på vad till exempel en Eevee jag evolvar kan få max. Kommit fram till att de under CP 600 (för tillfället) inte är värda att slösa candy på.

Och nej, tyvärr är det så. Gymstriderna förstördes totalt för mig i och med att alla gym är upptränade till level 10 nuförtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Fast det är ju slöseri att levla innan evolve ? Eeves kan bli skräp och alla andra kan ju få movesets som är helt värdelösa. Men att levla frikostigt på max-evolvade med IV 80+ med hyffsade movesets gör jag också. Så har inte heller gott om dust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Fast det är ju slöseri att levla innan evolve ? Eeves kan bli skräp och alla andra kan ju få movesets som är helt värdelösa. Men att levla frikostigt på max-evolvade med IV 80+ med hyffsade movesets gör jag också. Så har inte heller gott om dust.

Det har du faktiskt helst rätt i. Jag brukar dock levla en eller två gånger, till exempel om en Gloom har CP 970 och jag kan få den över 1000-strecket. Dock borde jag kanske helt sluta med det, av just anledningarna du nämner. IV består, men man kan ju få usla movesets.

Visa signatur