SweClockers drop!

Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Avstängd

Inbillar jag mig, eller är chassit verkligen såpass skevt?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: Japp, inbillning. Eller skeva bilder kanske? Ser normalt ut irl iaf

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

@Peppar2014: Japp, inbillning. Eller skeva bilder kanske? Ser normalt ut irl iaf

Eller extremt svårt att få till bra produktbilder, för även bilderna på Google känns skeva. https://www.google.se/search?q=bitfenix+aegis&client=firefox-..._

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Dator från 2015 som fått ett facelyft, specs i sign:
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG
NZXT Kraken x62
Asus Strix GTX 1080 advance gaming

Blir Sleeving snart och sen rengöring av glaset ;P

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte hålla mig utan köpte ytterligare två kylskåpsmagneter med bilder av Jan Stenmark (från Designtorget). De är bara för jävla träffsäkra!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Dator från 2015 som fått ett facelyft, specs i sign:
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG
NZXT Kraken x62
Asus Strix GTX 1080 advance gaming

Snyggt! Har likadant chassi själv och är grymt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Satan vad sugen jag blev på att testa den om den funkar bra. Du är inte sugen på att sälja den? Eller låna ut den på prov haha

Ha ha... Du kan få köpa den om du vill. Hade nog tänkt att lägga upp den på blocket iaf. Har inte använt den, bara packat upp delarna och kollat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

http://i.imgur.com/aAO6lIM.jpg

Jag kunde inte hålla mig utan köpte ytterligare två kylskåpsmagneter med bilder av Jan Stenmark (från Designtorget). De är bara för jävla träffsäkra!

Länk?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Haha, ja dessa är underbara!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

http://i.imgur.com/aAO6lIM.jpg

Jag älskar Jan Stenmark! Mina personliga favoriter:

Dold text
Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Haha, ja dessa är underbara!

https://goo.gl/images/t71RKQ

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.
Huvuddator. 14600K 32Gb RAM, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Designtorget har inte magneterna på sin hemsida utan enbart i lådor i de fysiska butikerna.

Dock är det Cherry On Top som gör dem, och de har en hemsida (på sida 3 och 4 finns magneterna)!

Hehe, riktigt bra. Den har jag också!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Speed Metal / Traditional Metal, låter väldigt oldschool men bara 8 år gammalt band.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/2GOfOiM.jpg

http://i.imgur.com/zf6ufzV.jpg
http://i.imgur.com/GqDBorR.jpg

Speed Metal / Traditional Metal, låter väldigt oldschool men bara 8 år gammalt band.

Hm, är skivan skadad eller ska den se ut sådär? Tänker på sista bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hm, är skivan skadad eller ska den se ut sådär? Tänker på sista bilden.

De ser ut så där efter pressen, med alla "pellets" som har smält ihop i en klump (större än en hockey puck) med olika färger. Har flera som ser värre ut än denna och de är det inge fel på.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leafo:

De ser ut så där efter pressen, med alla "pellets" som har smält ihop i en klump (större än en hockey puck) med olika färger. Har flera som ser värre ut än denna och de är det inge fel på.

Ah, där ser man.

Nu är jag tillräckligt gammal för att nätt och jämt levt innan CD'n kom och har även hanterat en del LP-skivor i yngre dagar men har inte noterat hur de ser ut alltför ofta. Ser rätt snyggt ut bör tilläggas och speciellt den röda skivan som visades upp innan.

Permalänk
Inaktiv

Lite allt möjligt:

TP Link UH720, 7-portars USB3-hub med två extra 2,4A laddportar samt extern strömadapter.
Kingston MobileLite G4, SD/mSD-adapter med USB3. Fysisk kortplats för både SD och mSD så slipper dessutom mSD>SD-adaptrar.
Tre nya muggar, två Aperture Labs och en Black Mesa.
Yarn Poochy Amiibo.
Dragon Quest Builders.
Hyrule Historia, blir att läsa i väntan på Switch/Zelda: Breath of the Wild-lanseringen om två veckor.

Permalänk
Medlem

Letade, letade, letade och letade....så ser jag en dansk som säljer denna på Tradera.

"men, det finns ju många fler annonser på Tradera med GBA SP ju"

....Om du vill ha en AGS-001 ja, men denna är en AGS-101, jag har testat och vet att den är det

Dold text

Har DOOM redan på PS1 och PC (brutal DOOM) och detta är ett "Doom" som inte är DOOM.

Har spelat V-Rally 3 förut, PS1 grafik på GBA, känslan är som V-Rally 2 till PS1.

Inget köp, men, nu kan jag äntligen "spela" detta igen efter att haft i min ägo i 16 år

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte Vortex doubleshot pbt-keycaps från massdrop med genomskinliga symboler för belysta tangentbord, kostade bara 35 dollar och då fick man med ISO enter, annorlunda spacebar-storlekar och andra ovanliga tangenter som är svåra att hitta med genomskinliga symboler, särskilt om man vill ha sådana gjorda av PBT-plast. Tyvärr tog postmord ut 125(!!!!!!!!!) kr i avgift för att de måste skicka vidare 60 kr moms som jag också var tvungen att betala till staten, helt sjukt att de får ta ut sådana ockerpriser.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Leafo:

Letade, letade, letade och letade....så ser jag en dansk som säljer denna på Tradera.

....Om du vill ha en AGS-001 ja, men denna är en AGS-101, jag har testat och vet att den är det

Najs! Ser ju ut att vara i ganska fint skick också, mycket finare än min Har en 101 silver/tribal som är ganska repig.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/PaUnfKO.jpg

http://i.imgur.com/BbsuIHL.jpg
Har DOOM redan på PS1 och PC (brutal DOOM) och detta är ett "Doom" som inte är DOOM.

http://i.imgur.com/gFf9mWA.jpg
Har spelat V-Rally 3 förut, PS1 grafik på GBA, känslan är som V-Rally 2 till PS1.

http://i.imgur.com/JHEgsMX.jpg
Inget köp, men, nu kan jag äntligen "spela" detta igen efter att haft i min ägo i 16 år

Dold text

Nice, något av en raritet med andra ord.
För mig var AGS 001/101 en nyhet faktiskt. Sneglade bara för någon dag sedan på just en GBA SP, Zelda-varianten, men avstod pga andra utgifter. Förmodar att dessa är AGS-001 men det borde nog gå att bygga in en AGS-101 i skalet från en AGS-001 iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice, något av en raritet med andra ord.
För mig var AGS 001/101 en nyhet faktiskt. Sneglade bara för någon dag sedan på just en GBA SP, Zelda-varianten, men avstod pga andra utgifter. Förmodar att dessa är AGS-001 men det borde nog gå att bygga in en AGS-101 i skalet från en AGS-001 iofs.

Problemet med att de är så jäkla svåra att hitta är ju på grund av Nintendo DS skulle komma ut i Sverige just då, då såldes den nyare modellen av GBA SP då väldigt lite eller inget alls här.

Det går absolut att byta skalen, det finns 3:e part om man vill chansa (vet inget om kvaliteten), eller köpa en billig Zelda GBA SP och montera om som du säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter 6 år med samma dator (i7 970 GTX580) så var det dags för nya grejer. Inga mer fps drops wohoo

Asus IX Hero
i7 7700k
16GB G.Skill Trident Z 3733MHz
Noctua NH-D15

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Har blivit lite saker de senaste veckorna
Först, ett fetare batterikapacitet till datorn

Från 5100mah som original batteriet var på(varav ca 80% laddningskapacitet kvar) till 8850mah

Sedan ett nytt chassi till datorn

Take 2, då förra gången fick jag fel version av chassit förra gången.....

Och sist men inte minst

Ett nytt nätagg, då mitt nuvarande låter mest i systemet samt att det typ är 5-7 år gammalt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Vågade äntligen testa nya ängar.
Köpte ett par Jabra Move för att se om det här med trådlöst är en grej?

Går från Koss PortaPro (de enda portabla lurarna som behövs, imo) och är rätt nöjd.
Ljudet är öppet och klart utan för mycket bullrig bas.
De sitter lite löst för att användas vid våldsamt "move" så att säga och jag saknar den diskreta passformen som PortaPros har.

Ett helt godkänt par lurar för 599kr.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/PaUnfKO.jpg

http://i.imgur.com/BbsuIHL.jpg

http://i.imgur.com/gFf9mWA.jpg

http://i.imgur.com/JHEgsMX.jpg

Dold text

Grattis på 101an. De där jäklarna är verkligen inte lätta att få tag på. Vad fick du ge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Grattis på 101an. De där jäklarna är verkligen inte lätta att få tag på. Vad fick du ge?

Den kostade lika mycket som min Lenovo X131e Netbook (tradera) dvs 1300 kr. Om jag blir av med pokemon spelet ( förstår inte fascinationen på dessa spel ) så hamnar den runt 1000-1200 kr. Ungefär där ligger de på ebay....ja, om du får en 101 så att säga och inte en 101 med 001 skärm...vilket händer för ofta för folk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Leafo: Vad är skillnaden mellan AGS-001 och AGS-101?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

@Leafo: Vad är skillnaden mellan AGS-001 och AGS-101?

Skärmen på en 001 är att den är belyst framifrån, färgerna blir grötiga och ser bara skit ut (som den gamla GBA och du behöver ha en lampa som lyser på skärmen). På 101 är skärmen bakgrundsbelyst ( som vilken skärm som helst idag ) och har två nivåer av ljus styrka att välja mellan. Bilden blir mycket skarpare och färgerna blir mera levande.

Vill man inte, orkar inte leta och vänta så är en "Revo K101 Plus" att rekommendera, kostar nån hundralapp mindre, men, kan inte spela GB och GBC spel osv.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leafo:

Problemet med att de är så jäkla svåra att hitta är ju på grund av Nintendo DS skulle komma ut i Sverige just då, då såldes den nyare modellen av GBA SP då väldigt lite eller inget alls här.

Det går absolut att byta skalen, det finns 3:e part om man vill chansa (vet inget om kvaliteten), eller köpa en billig Zelda GBA SP och montera om som du säger.

Skrivet av Leafo:

Skärmen på en 001 är att den är belyst framifrån, färgerna blir grötiga och ser bara skit ut (som den gamla GBA och du behöver ha en lampa som lyser på skärmen). På 101 är skärmen bakgrundsbelyst ( som vilken skärm som helst idag ) och har två nivåer av ljus styrka att välja mellan. Bilden blir mycket skarpare och färgerna blir mera levande.

Vill man inte, orkar inte leta och vänta så är en "Revo K101 Plus" att rekommendera, kostar nån hundralapp mindre, men, kan inte spela GB och GBC spel osv.

Mycket intressant detta, är ju ändå något sådant man skulle skaffa isåfall.