Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dennix123:

Ni som fått "gråmarkerade ordrar" har ni även fått samma mail som mig?

"Hi Dennis,
Great news! Your order is now confirmed. We will email you again when your items ship.

Thanks for shopping with us! " ?

Skrivet av mannen99:

Stora frågan, var detta er första beställning någonsin?
Fick ni verifiera konto?

Väldigt relativa frågor! Svara snabbt

Permalänk
Medlem

Då har mitt konto också blivit blockerad 😭
Deras mailsystem är så kass.. får mail om att support har svarat på mitt ärende; försöker öppn länken sä står det ”Page not found”.

Går bara att öppna svaren de skickat via appen..

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har skickat mail till support. Betalade direkt via kort, så de har pengarna. Klarna kan kanske tjata på dem eller nåt

Permalänk
Medlem

Jag har fått två av tre ordrar gråmarkerade nu. Har köpt med olika personer som är alla nya kunder på Wish. Dock i samma hushåll.

Även om vi lurar dem med deras illa uttänkta rabattkoder så är säljarna på Wish ena lurendrejare själva. Säljer massa skräp som inte ser ut på bild, hittar på ordpriser som är helt orimilga mm. Fattar inte att Klarna vill ha ett samarbete med dem, kanske de avbryter efter denna lilla affär.

Permalänk
Medlem

Jag kollade in på TomTop.com de säljer inte 1080ti som visas i wish. De har tagit bort det lol https://www.tomtop.com/search/colorful-gtx.html

Permalänk
Medlem

Hmm fick precis en förfrågan av buktiken "FaceLink", men står ingen fråga.
Ämne: Shipment confirmation

Men sen inget mer ,, skumt, inte ens en fråga om något .. hmm.
Står ju t.o.m - Avvaktar ditt svar

Permalänk

Att ni är så blåögda och inte fattar att dem skulle märka att ni utnyttja koder som inte ens va till er. Aja att folk inte tar varningar på allvar när någon nämner detta..

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Powerjimmy:

Att ni är så blåögda och inte fattar att dem skulle märka att ni utnyttja koder som inte ens va till er. Aja att folk inte tar varningar på allvar när någon nämner detta..

Ja herregud, en riskfri chansning, hur kan man vara så dum

Permalänk
Medlem

grabbar - tänk om 1080 ti bara helt enkelt har tagit slut....

Permalänk
Medlem

Min Order har också blivit grå:ad jag har enbart använt en 50% kod utan att lägga på fler rabatter, så hoppas jag att dem avblockerar kontot och fortsätter med beställningen.

Jag har mailat den en bild på en faktura med mitt ID, då jag faktiskt inte fått någon faktura från klarna än.

//Hazzerx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Koderna är ju visst till oss när någon kopierar upp till 50 procent rabatt ur Swish och skriver här. Det är ju såhär rekryteringskoderna ska funka.
Sen är det en annan sak att wish är inkompetenta och tillåter obegränsat många olika rabatter under ett köp så de själva går minus

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3ran:

Jag kollade in på TomTop.com de säljer inte 1080ti som visas i wish. De har tagit bort det lol https://www.tomtop.com/search/colorful-gtx.html

https://www.tomtop.com/p-c3976.html

Jag hittar det

Permalänk
Medlem

Skickade in bild på mitt kontoutdrag exakt enligt instruktion och fick tillbaka detta.

Hello x,

Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Det blev inget grafikkort.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Skickade in bild på mitt kontoutdrag exakt enligt instruktion och fick tillbaka detta.

Hello x,

Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders.

www.wish.com/help

Sjukt intetsägande mail ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hello x,

www.wish.com/help

Helt sanslöst svar du fick :/. Var det ditt första och enda köp på Wish?

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hello x,

www.wish.com/help

Damn, är nog rätt kört för oss alla då. Det var kul så länge det vara iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Helt sanslöst svar du fick :/. Var det ditt första och enda köp på Wish?

Ja jag har undvikit wish förut så detta var mitt första köp. Lite sjukt att de inte ens hänvisar till vilken del av regelverket jag har brutit mot.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja jag har undvikit wish förut så detta var mitt första köp. Lite sjukt att de inte ens hänvisar till vilken del av regelverket jag har brutit mot.

Tycker du borde vända dig till klarna och förklara din situation de brukar lösa allt möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

det är ju rekryteringskoder så detta är ganska exakt hur de ska användas. Förutom att ändra sista tre men det går ju att testa flera personers koder så det går ju att få 50% utan att bryta mot några uppenbara regler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fick precis nu samma mail, fast på svenska. Gjorde en ctrl+F på "Terms of service" men det verkar inte stå något om "block" där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hela deras affärsidé bygger väl egentligen på lockbete och lurendrejeri. Den typen av svar känns ändå i linje med hur handel går till i deras app

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det rätt som att ni har fått information om att ert konto har blivit blockat först efter ni har hört av er till kundsupport eller försökt göra en till beställning?

Jag har min order gråad men har inte fått någon information om att mitt konto ska ha blivit spärrat
Köpt på faktura med 50%

Permalänk
Medlem

@katterna: testa att lägga nått i kundvagnen så ser du att det inte går att köpa saker för dig

Permalänk
Medlem

@warlacozte: Mm, jag skulle anta att det blir så för mig med. Men jag tänkte nog bara låta det ligga eftersom bollen är på deras planhalva just nu. Jag har gjort en beställning som jag har fått en orderbekräftelse på - borde ju ligga på dom att höra av sig om det uppstår något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Fick precis nu samma mail, fast på svenska. Gjorde en ctrl+F på "Terms of service" men det verkar inte stå något om "block" där.

Fick samma mail från dom , skickade även en ny fråga gällande vilken del av avtalet jag brutit mot

Permalänk
Medlem

@acandell: Hur lång tid tog det innan dem svarade? enligt kontakt formuläret så har de typ 3 dagar på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hello x,

www.wish.com/help

Fick ett likadant mail precis, nåväl, in for the thrill Det blev ett för stort uppbåd och för många beställningar, den röda flaggan for upp och det vidtogs åtgärder Det var en ren och skär chansning. Tack för åkturen SweC!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Riskfri gamble men jävlar i havet om de inte låter mig missbruka koder som jag har prövat mig fram till i 1 timmes tid.

Självklart står ni handfallna när ni inte ens fått koderna personligen. Skulle ni knalla in på NK med hemmagjorda rabattcheckar och försöka använda dem tills det fungerar och sen tycka att de har gjort fel när det inte går som ni tänkt?

Lite roligt är det också att ni inte hostar upp för ett 1080ti i Sverige, med garantier och support. Men har inga problem att köpa 3 stycken 'sämre' kort av samma modell från kina för totalt mer än ett kort här.

Kan inte säga att jag sympatiserar.

Permalänk
Medlem

Också fått mitt konto permanent blockerat. Bra kämpat boys! Antar att man inte behöver föra någon diskussion med klarna och att dom makulerar fakturan automatiskt?