AMD Radeon inte kompatibelt med Oculus Rift DK2 efter mjukvaruuppdatering

Permalänk
Hjälpsam

Det är naturligtvis Oculus som skall fixa vad de ställt till med inte AMD.
Enklast görs det genom att lägga upp föregående version för nedladdning och den med automatiska uppdateringar avslaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Nästan ett år gammalt svar jag fick från Oculus angående DK2:

Citat:

Hi there,

Thanks for reaching out to Oculus support.

As the latest runtimes are designed specifically for the Rift rather than the DK2, we cannot guarantee that everything will work well (or at all) with the DK2.

That said, everything could work fine.

We just can't promise it, as our software updates are tested on and intended for use with the Rift.

I do apologize that I can't provide much more information that that, but I hope it helps!

Please let us know if you have any further questions or concerns.

Best,

Marlo
Oculus Support

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tycker att det pekar ganska klart åt vems felet är, men jag kastar ingen skit på Oculus trots att de uppenbarligen inte verifierat sin uppdatering, inte så länge de fixar felet inom en snar framtid.
Kastar dock gärna skit på Toms efter deras korkade slutsats.

Fast igen kan vara skitiga drivare där Oculus haft massa kod som försöker kringå dåliga drivrutiner för att fungera som de tagit bort vilket bör ligga på AMD att faktiskt fixa sitt skit till drivrutiner.

Detta gäller oavsätt tillverkare AMD eller Nvidia.

Att sitta och programmera för X och Y och sedan om Y har version Y1 eller Y2 blir massa onödigt som bara ber om buggar och extra QA.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Nästan ett år gammalt svar jag fick från Oculus angående DK2:

Fick detta svar idag angående det här problemet:

Citat:

Thank you for your patience while we reviewed this case.

Oculus Support is aware of the issue which is impacting DK2 users who are using AMD graphics cards. We are actively looking into this behavior, but we do not have a solution to provide to you at this time.

Our teams ask for your continued patience as we investigate further.

Should you have any other questions or concerns, please let us know.

Thanks,

Lachlan
Oculus Support

Permalänk
Medlem

Seriöst är folk sura att man inte längre stödjer ett utvecklings kit / beta hårdvara som nu är utförjtänt.

DK 1/2 hårdvaran var till för utvecklare för att göra spel till den skarpa versionen av hårdvaran och få feedback av dom.

Permalänk
Medlem

Ska man döma av innehållet i kommentarerna, så är det helt klart Tom's Hardware fel att dk2 inte längre funkar på AMD kort.

*suck* AMD justice warriors...

Permalänk
Medlem
Skrivet av esoneson:

Fick detta svar idag angående det här problemet:

Marlo och Lachlan verkar inte vara helt överens. Skönt att det verkar vara en lösning på G!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lordsqueak:

Ska man döma av innehållet i kommentarerna, så är det helt klart Tom's Hardware fel att dk2 inte längre funkar på AMD kort.

*suck* AMD justice warriors...

Nu läser du allt fel.

Kommentarerna säger att det är Oculus fel, eftersom felet uppstod efter det att Oculus skickat ut en uppdatering.
Då tycker vi att Oculus också bör fixa vad de ställt till med, vilket inte borde vara så märkligt men tydligen är det.
Där Toms visar bristande tankeförmåga är att de anser att bollen ligger hos AMD, vad gäller att fixa felet inte hos Oculus.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

För er information så har Tom's hardwares ägare Purch group ett marknadsföringsavtal med Intel som sträcker sig över alla kanaler och publikationer. Go figure.
http://www.purch.com/experiences/intel/

Och jag minns ännu jätteskandalen där Tom's Hardware Guide på den tiden hade tagit direkta mutor från Intel för att vinkla artiklar och fabricera testresultat. THG var fake news långt innan folk hade en aning om konceptet eller kunde tro att det förekom oegentligheter i elektronikbranchen, den var ju så oskyldig så. Det var i Internets begynnelse när folk fortfarande var lyckligt ovetande om en massa saker. Synd att deras offentliga ursäkt är borttagen sedan länge, men den borde finnas på Wayback. Tyvärr sparade jag aldrig länken.

Den här är en klassiker:
https://www.youtube.com/watch?v=NxNUK3U73SI

Den fick avsedd effekt. Alla var helt övertygade om att AMD-processorer alltid brann upp. Till saken hör att fästena på sockel A var rätt klena och det hände att kylaren bröts av under transport. Men 29°C på en Pentium 4 utan kylare och kan fortfarande köra Quake III hjälpligt? Jag tror inte det va.

Jo alltså, Tom's Hardware har jag alltid sett som ett forum och inget mer, deras artiklar har alltid varit riktigt dåliga.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X