Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

tips på mest prisvärda laptopen 5000-8000~~ ute på blackfriday?

Permalänk
Medlem

Angående tyska Amazon som nu säljer PS4 Pro för 284 Euro. Någon som köpt därifrån och vet hur snabbt leveransen tar och hur säkert det är (öppet köp, ångerrätt osv.)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Angående tyska Amazon som nu säljer PS4 Pro för 284 Euro. Någon som köpt därifrån och vet hur snabbt leveransen tar och hur säkert det är (öppet köp, ångerrätt osv.)?

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan själv välja vilken typ av leverans man önskar, olika pris beroende på hur fort du vill få hem det.

Amazon är det bästa som finns, öppet köp och ångerrätt, är det inge problem med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjenaretjenare:

tips på mest prisvärda laptopen 5000-8000~~ ute på blackfriday?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da... denna är det mest prisvärda i den prisklassen. 8:e gen i5 (fyrkärnig), 8GB ddr4, 256GB ssd, 1080p IPS.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@r3mpuh: Nix, det var efter. Var väldigt sugen på det för länge sen och bestämde mig att köpa ett på black friday om det trillade ner på 1890:-

Permalänk
Hedersmedlem

@Izak80 *Inlägg flyttad->Diskussionstråden*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Har gått igenom hela processen för att se vad det slutgiltiga svenska priset blir (valde då den av de två fraktalternativen som tog längst tid) och det slutade på 3049SEK.

Blir alltid billigare att betala i euro, 298,33 för mig.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Önskar tips på den mest prisvärda speldatorn till min 8 åring i julklapp, 5000-8000 ute på BlackFriday ?
Bör flyta på bra med GTA V, CS-GO, ACO.
Tacksam för alla tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Angående tyska Amazon som nu säljer PS4 Pro för 284 Euro. Någon som köpt därifrån och vet hur snabbt leveransen tar och hur säkert det är (öppet köp, ångerrätt osv.)?

Så länge säljaren är Amazon så är det inga problem. Jag köpte ett WiiU därifrån för ett tag sen och det gick smidigt. Priset blir aningen högre när man väl slår till då priset justeras med svensk moms istället för tysk. Öppet köp och ångerrätt är i princip lika inom hela EU så där har du inga problem heller.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Elgiganten har tagit bort ”komponenter”?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da... denna är det mest prisvärda i den prisklassen. 8:e gen i5 (fyrkärnig), 8GB ddr4, 256GB ssd, 1080p IPS.

Slut något annat tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Så länge säljaren är Amazon så är det inga problem. Jag köpte ett WiiU därifrån för ett tag sen och det gick smidigt. Priset blir aningen högre när man väl slår till då priset justeras med svensk moms istället för tysk. Öppet köp och ångerrätt är i princip lika inom hela EU så där har du inga problem heller.

Ok, tack för infon. Angående din WiiU, hur välpackad var den tycker du/skyddad mot eventuella fraktskador?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, tack för infon. Angående din WiiU, hur välpackad var den tycker du/skyddad mot eventuella fraktskador?

Nu var det ju några månader sen, men jag vill minnas att den var ok packad.

Ang. PS4 Pro så är väl det erbjudandet slut nu, så jag hoppas att du redan har beställt

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Nu var det ju några månader sen, men jag vill minnas att den var ok packad.

Ang. PS4 Pro så är väl det erbjudandet slut nu, så jag hoppas att du redan har beställt

Jag hann göra en beställning. Tack för all info

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Slut något annat tips?

Inte slut.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Avstängd

Någon som kan tipsa på en bra tv runt 6000-8000kr?

Visa signatur

Chassi:NZXT Switch 810 White PSU:CM V-Series Mobo:ASUS Z170 PRO GAMING CPU:i7-7700K Kylare:CoolerMaster Air Maker 8 RAM:Corsair 16GB DDR4 3000MHz GPU:Asus 1070 SSD: 6x Samsung 830 128GB RAID10 in IcyDock HDD:Seagate/WD->21TB & LSI 9211 Controller OS:unRAID + 2x Virtual Gaming Win10 Tillbehör:Logitech G402, DeathAdder Chroma / QPAD MK-85 / Sennheiser Momentum 2.0 Wireless Skärmar:BenQ 24" LCD+Oculus Rift Mobiler:LG G6 + Samsung S6 Edge + Gear VR SM-R323 HTPC:Raspberry Pi3 LibreELEC Network:Cisco / HP / Meraki

Permalänk
Medlem
Skrivet av cncepic:

Någon som kan tipsa på en bra tv runt 6000-8000kr?

Något över men väldigt prisvärd, svårt att hitta en bättre i den prisklassen: https://www.power.se/tv-och-bild/tv/sony-55-smart-4k-led-tv-k...

Annars: https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/265917-samsung_...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Hej! Fick mitt inlägg raderat på "Dagens Fynd"-tråden av okänd anledning.
Hur som haver, Wish har ett GTX1070 för ca. 3600 kr.
Namnet på GPU:n ifråga:
"Pro GTX iGame 1070 GPU"

Väljer ni alternativet "Buy with other shoppers" så blir det ca. 3200 kr.
Därefter kan ni använda "aroundnfl" som kupongkod och dra av ytterligare en femhundring. Om ni handlar på Wish första gången är det 5% rabatt (under rewards), om ni dessutom använder appen genom telefonen kan ni lämna varukorgen, och på så sätt få ytterligare 5% rabatt.

Jag köpte ett annat grafikkort än ovanstående (mitt är ett iGame GTX 1070) och fick det för 2200 kr. Ordern ifråga har behandlats, och kortet har redan skickats iväg (se nedanstående bild):
https://imgur.com/LqjYzpC

GPU:n som finns för 3.200 kr ifråga:
https://imgur.com/khqIlbZ

Det grafikkortet som finns upplagt nu kan med alla rabattkoder fås för ungefär samma summa.

Hoppas det fungerar för er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvis_z89:

Hej! Fick mitt inlägg raderat på "Dagens Fynd"-tråden av okänd anledning.
Hur som haver, Wish har ett GTX1070 för ca. 3600 kr.
Namnet på GPU:n ifråga:
"Pro GTX iGame 1070 GPU"

Väljer ni alternativet "Buy with other shoppers" så blir det ca. 3200 kr.
Därefter kan ni använda "aroundnfl" som kupongkod och dra av ytterligare en femhundring. Om ni handlar på Wish första gången är det 5% rabatt (under rewards), om ni dessutom använder appen genom telefonen kan ni lämna varukorgen, och på så sätt få ytterligare 5% rabatt.

Jag köpte ett annat grafikkort än ovanstående (mitt är ett iGame GTX 1070) och fick det för 2200 kr. Ordern ifråga har behandlats, och kortet har redan skickats iväg (se nedanstående bild):
https://imgur.com/LqjYzpC

GPU:n som finns för 3.200 kr ifråga:
https://imgur.com/khqIlbZ

Det grafikkortet som finns upplagt nu kan med alla rabattkoder fås för ungefär samma summa.

Hoppas det fungerar för er!

Var det inte för att det är endast en säljare med 0 reviews, d.v.s. kan vara ej legit?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Var det inte för att det är endast en säljare med 0 reviews, d.v.s. kan vara ej legit?

Ingen aning, har inte handlat på Wish förut. Köpalternativet är ju Klarna, får du inte det du beställt är det väl inte svårare än att säga det och få pengarna tillbaka? Upp till var och en om ni vill testa!

Fått mejl från Klarna om att ordern är bekräftad, och att Klarnas köpskydd ingår. Som jag ser det är det inte mycket att förlora!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvis_z89:

Hej! Fick mitt inlägg raderat på "Dagens Fynd"-tråden av okänd anledning.
Hur som haver, Wish har ett GTX1070 för ca. 3600 kr.
Namnet på GPU:n ifråga:
"Pro GTX iGame 1070 GPU"

Väljer ni alternativet "Buy with other shoppers" så blir det ca. 3200 kr.
Därefter kan ni använda "aroundnfl" som kupongkod och dra av ytterligare en femhundring. Om ni handlar på Wish första gången är det 5% rabatt (under rewards), om ni dessutom använder appen genom telefonen kan ni lämna varukorgen, och på så sätt få ytterligare 5% rabatt.

Jag köpte ett annat grafikkort än ovanstående (mitt är ett iGame GTX 1070) och fick det för 2200 kr. Ordern ifråga har behandlats, och kortet har redan skickats iväg (se nedanstående bild):
https://imgur.com/LqjYzpC

GPU:n som finns för 3.200 kr ifråga:
https://imgur.com/khqIlbZ

Det grafikkortet som finns upplagt nu kan med alla rabattkoder fås för ungefär samma summa.

Hoppas det fungerar för er!

Konstigt att det togs bort. Bryter inte mot några regler vad jag kan se.

Iallafall, ser ut som att de har höjt priset till 3811 utan rabatt, så det blir ca 2800 efter rabatt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvis_z89:

Hej! Fick mitt inlägg raderat på "Dagens Fynd"-tråden av okänd anledning.
Hur som haver, Wish har ett GTX1070 för ca. 3600 kr.
Namnet på GPU:n ifråga:
"Pro GTX iGame 1070 GPU"

Väljer ni alternativet "Buy with other shoppers" så blir det ca. 3200 kr.
Därefter kan ni använda "aroundnfl" som kupongkod och dra av ytterligare en femhundring. Om ni handlar på Wish första gången är det 5% rabatt (under rewards), om ni dessutom använder appen genom telefonen kan ni lämna varukorgen, och på så sätt få ytterligare 5% rabatt.

Jag köpte ett annat grafikkort än ovanstående (mitt är ett iGame GTX 1070) och fick det för 2200 kr. Ordern ifråga har behandlats, och kortet har redan skickats iväg (se nedanstående bild):
https://imgur.com/LqjYzpC

GPU:n som finns för 3.200 kr ifråga:
https://imgur.com/khqIlbZ

Det grafikkortet som finns upplagt nu kan med alla rabattkoder fås för ungefär samma summa.

Hoppas det fungerar för er!

Får upp 5900 innan rabatter eventuellt. Link till kortet?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Konstigt att det togs bort. Bryter inte mot några regler vad jag kan se.

Iallafall, ser ut som att de har höjt priset till 3811 utan rabatt, så det blir ca 2800 efter rabatt.

Skrivet av marcusOCZ:

Får upp 5900 innan rabatter eventuellt. Link till kortet?

Vet inte varför, tänkte bara att jag delar med mig av det. La du på 5% rabatt som du har under "rewards" och sedan ytterligare 5% som du får när du lämnar varukorgen och får en pop-up som säger att du kan få 5% rabatt om du köper omgående - den rabatten verkar dock enbart dyka upp via mobilappen (utgår ifrån att aroundnfl redan använts)? Jag fick ner mitt till 2.200 kr som ni ser på bilden i alla fall!

MarcusOCZ, länk till kortet ifråga:
https://www.wish.com/c/5a00f958d20e937039cee629

Permalänk
Medlem

Tack. Får inte samma rabatt till slut. Desvärre har bortimot 99% av alla konton här i från sweclockers blivit bannade från den butiken. Får inte till att gå till kassan.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

För mig finn inte alternativet "buy with other shoppers", så går bara att få för 2600. Någon som vet hur man får alternativet buy with other shoppers?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Tack. Får inte samma rabatt till slut. Desvärre har bortimot 99% av alla konton här i från sweclockers blivit bannade från den butiken. Får inte till att gå till kassan.

Skrivet av Bakgrund:

För mig finn inte alternativet "buy with other shoppers", så går bara att få för 2600. Någon som vet hur man får alternativet buy with other shoppers?

MarcusOCZ, inga problem! Misstänkte att de blev det i samma veva som förra Wish-tipset kom, är väl dock inte svårare än att skapa ett nytt konto med en ny mejladress (alternativt kolla om man har en kompis och beställa i dennes namn)?

Bakgrund, du måste vara inne på Wish från datorn för att kunna se det alternativt - har inte sett sett det via appen!

Permalänk
Medlem

@Elvis_z89: Men detta är exkl. moms och skickat från USA? Dvs tull & skatt tillkommer?
Om man klarar sig från tull och moms är det ju ett kap, annars blir priset ca 4000 kr.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av simon15:

@Elvis_z89: Men detta är exkl. moms och skickat från USA? Dvs tull & skatt tillkommer?
Om man klarar sig från tull och moms är det ju ett kap, annars blir priset ca 4000 kr.

Stämmer, USPS är leverantör såg jag nu. Om det är så att skatt tillkommer så är det ca. 550 kr extra, och därefter ett påslag på ytterligare 6% för administrativa avgifter. Jag fick dock kortet för 2.200 kr, så även med ovanstående påslag blir priset under 3.000 kr!

Fortfarande ca. 1500 kr billigare än det billigaste 1070 från Svea!

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Något tips för snabb kaffebryggare innan man går till jobb?

Kan hjälpa kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Något tips för snabb kaffebryggare innan man går till jobb?

En snabb kapselmaskin

Skickades från m.sweclockers.com