Battlefield V får öppen beta den 6 september

Permalänk
Melding Plague

Battlefield V får öppen beta den 6 september

Den 6 september är det dags för ett öppet betatest av Battlefield V, vilket genomförs på både PC, Xbox One och Playstation 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt! Alpha 2 var lite för kort, hann inte spela mer än en runda Ska bli intressant att se vilka ändringar de gjort!

EDIT:
"På sin webbplats berättar utgivaren Electronic Arts att betan kommer bestå av de två kartorna Rotterdam och Arctic Fjord i spelläget Conquest samt Grand Operations med 64 spelare."

Spännande! Lite trött på Arcic Fjord men kul med en ny bana!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hoppas BR läge är med.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas BR läge är med.

Jag hade för mig att de skulle lansera detta några månader efter lansering av spelet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Dags att försöka rädda försäljningssiffrorna

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Inaktiv

utan RTX förmodar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas BR läge är med.

"...betan kommer bestå av de två kartorna Rotterdam och Arctic Fjord i spelläget Conquest samt Grand Operations med 64 spelare."

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

utan RTX förmodar jag

Spelar ju mindre roll när RTX korten släpps den 20e ;=)

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ha möjligheten att testa betan och samma sak gällde alphan Tror ni att det blir en beta 2 eller är det kört?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

@Triton242:

Gick ju o köra RTX på Pascal i 3 FPS eller vad vad det han sa

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

Dags att försöka rädda försäljningssiffrorna

Spelet har inte släppts än, finns inga försäljningssiffror...

Helt rätt att folk inte förbokar någonting från EA/DICE oavsett om de ska köpa spelet när det släpps, de som köpt tidigare spelen i serien vet varför man inte ska förboka.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror på en ny Battlefield Star wars. Otroligt snyggt, bra ljudeffekter, coola gubbar och redskap.
Det enda felet är en liten detalj att det var tråkigt...

Det är svårt att göra ett realistisk krigsspel utan det just blir tråkigt. Men förhoppningsvis kommer det en massa olika spellägen. Jag skulle vilja ha en multiplattformläge för ash-les där precis allt är tillåtet.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Spelet släpps 19:e oktober. Kanske hinns det med en till. Hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Spelet har inte släppts än, finns inga försäljningssiffror...

Helt rätt att folk inte förbokar någonting från EA/DICE oavsett om de ska köpa spelet när det släpps, de som köpt tidigare spelen i serien vet varför man inte ska förboka.

Hehe jag förbokade både Bf1 och BF5 så jag är väl en minoritet då

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

@Triton242:

Gick ju o köra RTX på Pascal 3 FPS eller vad vad det han sa

Jag kan byta diabilder i mina diabildsprojektor snabbare än så

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: ok tack

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tror på en ny Battlefield Star wars. Otroligt snyggt, bra ljudeffekter, coola gubbar och redskap.
Det enda felet är en liten detalj att det var tråkigt...

Det är svårt att göra ett realistisk krigsspel utan det just blir tråkigt. Men förhoppningsvis kommer det en massa olika spellägen. Jag skulle vilja ha en multiplattformläge för ash-les där precis allt är tillåtet.

Vilken tur att BF aldrig satsat på realism då

Permalänk
Medlem

BF5 är skolexemplet hur man inte ska marknadsföra ett spel och betan kommer inte att hjälpa Dice, att BF5 inte blir ett nytt Hardline. Förbeställningarna ska visst vara en katastrof.
Imponerande att gå ifrån en av de bästa trailers som har skapats till BFV fullständiga misslyckande och skapa "Ghostbuster 2.0" kontrovers.

Största misstaget är nog att gå från WW1 till WW2 i en spel-serie som har byggts runt modern krigföring i över ett decennium. Ett drygt halv år efter BF1 släpptes dog vår platoon fullständigt och jag tror det är ett återkommande tema bland många platooner.
Alphan var helt okej "Mediokert", men suget är helt borta för BF-serien, har i princip inte spelat något annat sen BF3.

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

BF5 är skolexemplet hur man inte ska marknadsföra ett spel och betan kommer inte att hjälpa Dice, att BF5 inte blir ett nytt Hardline. Förbeställningarna ska visst vara en katastrof.
Imponerande att gå ifrån en av de bästa trailers som har skapats till BFV fullständiga misslyckande och skapa "Ghostbuster 2.0" kontrovers.

Största misstaget är nog att gå från WW1 till WW2 i en spel-serie som har byggts runt modern krigföring i över ett decennium. Ett drygt halv år efter BF1 släpptes dog vår platoon fullständigt och jag tror det är ett återkommande tema bland många platooner.
Alphan var helt okej "Mediokert", men suget är helt borta för BF-serien, har i princip inte spelat något annat sen BF3.

Men folk som inte vet att en massa kvinnor stred i andra världskriget är ju outbildade och ska inte köpa spelet vet du väl?

Lite kul att Patrik fick lämna sin post i samband med detta.

Permalänk
Medlem

Get woke, go broke.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskFisk:

Men folk som inte vet att en massa kvinnor stred i andra världskriget är ju outbildade och ska inte köpa spelet vet du väl?

Lite kul att Patrik fick lämna sin post i samband med detta.

Jag tror inte att det var kvinnor i spelet som fick folk att plocka fram högafflarna, fanns kvinnor i BF1.
Orsaken var historiens sämsta trailer och "gameplay/customization" som folk inte förväntade sig. Var tråkigt nog en kvinna med en protes, krigsmålningar och trenchcoat som blev symbolen för Dice misslyckande.
Efterspelningarna hjälpte inte heller, "gamers" är jävligt trötta på att vara slagpåsen för allt ont och dåligt i världen, så vi satte oss på tvären helt enkelt, speciellt när EA/Diece plockade fram pekfingret av alla företag på jorden.
Vilket är orsaken jag refererade till Ghostbusters, hade Ghostbusters inte släppt historiens sämsta trailer och sen spottat folk i ansiktet hade ingen brytt sig. Är orsaken ingen klagade på Alien-filmerna eller Lara Croft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Jag tror inte att det var kvinnor i spelet som fick folk att plocka fram högafflarna, fanns kvinnor i BF1.
Orsaken var historiens sämsta trailer och "gameplay/customization" som folk inte förväntade sig. Var tråkigt nog en kvinna med en protes, krigsmålningar och trenchcoat som blev symbolen för Dice misslyckande.
Efterspelningarna hjälpte inte heller, "gamers" är jävligt trötta på att vara slagpåsen för allt ont och dåligt i världen, så vi satte oss på tvären helt enkelt, speciellt när EA/Diece plockade fram pekfingret av alla företag på jorden.
Vilket är orsaken jag refererade till Ghostbusters, hade Ghostbusters inte släppt historiens sämsta trailer och sen spottat folk i ansiktet hade ingen brytt sig. Är orsaken ingen klagade på Alien-filmerna eller Lara Croft.

Även om jag håller med om att just att EA bara gjorde en full retard och försökte lansera ett BF spel som skulle utspela sig i andra världskriget i en serie där folk förväntar sig något att hålla någorlunda realistiskt "setting" så kom plötsligt katana, och annat customization som blev för mycket. Drar man på allt skit EA har gjort tidigare med lootboxes etc så tror jag bägaren rann över, folk fick nog.

Battlefields "förhandsbokning katastrof" 85% bakom senaste COD från att legat framför med Battlefield 1 är ett resultat av att skita i sina kunder under en lång lång tid. Jag hoppas bara att det håller i sig, så jäkla trött på dagens AAA speciellt EA.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Så....
Någon mer än jag som redan längtar mer efter BF6 (modern miljö) än BF5?
Dice/EA bör snarast börja göra reklam för nästa BF-titel, BF5 riskerar att dö innan launch.

PS
Är det inte en enda hos vare sig Dice eller EA som förstår att vad som behövs är en sann uppföljare till BF4? Mer av allt i BF4 i nästa BF-titel och de har en kassako. Sluta efterapa andra titlar (COD, PUBG) och låt BF följa sin egen väg
DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så....
Någon mer än jag som redan längtar mer efter BF6 (modern miljö) än BF5?
Dice/EA bör snarast börja göra reklam för nästa BF-titel, BF5 riskerar att dö innan launch.

PS
Är det inte en enda hos vare sig Dice eller EA som förstår att vad som behövs är en sann uppföljare till BF4? Mer av allt i BF4 i nästa BF-titel och de har en kassako. Sluta efterapa andra titlar (COD, PUBG) och låt BF följa sin egen väg
DS

*räcker upp en hand*

Å andra sidan ville jag tillbaka till WW2 efter BF4 men insåg rätt snabbt att det är roligare i modern tid. Vi är rätt många som bönade och bad om ett spel i dåtid men sedan ångrade oss i och med BF1. Just det får vi svälja och ta en viss del av ansvaret men WW2 eran det är inne i nu kunde dom skippat. Borde varit tillräckligt att se hur många som klamrade sig fast i just BF4 istället för BF1.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Får se hur det känns, kanske räcker med att spela betan för att bli mätt på det igen. Senaste spel från DICE var Battlefront utan season pass (tur) hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

*räcker upp en hand*

Å andra sidan ville jag tillbaka till WW2 efter BF4 men insåg rätt snabbt att det är roligare i modern tid. Vi är rätt många som bönade och bad om ett spel i dåtid men sedan ångrade oss i och med BF1. Just det får vi svälja och ta en viss del av ansvaret men WW2 eran det är inne i nu kunde dom skippat. Borde varit tillräckligt att se hur många som klamrade sig fast i just BF4 istället för BF1.

Håller med, modern tid ger mer variation i gameplay pg.a. mer avancerad utrustning och intressantare infrastruktur i banorna som ger olika taktiska möjligheter. Vapnena i BF1 var dessvärre astråkiga.

Roligare att fightas bland skyskrapor och inne i stora byggnadskomplex med många olika nivåer och rum än i ett gammaldags stenhus med två våningar.

Hade dom gjort BFV med en mer autentisk realistisk känsla hade jag kanske gillat det mer istället känns det som att spela i en michael bay film. ;P

Permalänk
Medlem

Hoppas att Swec påminner oss när det är dags

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Häxjakten har varit extremt överdriven. Väldigt PK dock och de har till en viss del sabbat inlevelsen och framförallt hypen.

Ska testa betan för se om det är kul, de är det viktigaste.

Hoppas utvecklarna har lärt sig att spel är till för nöje och politik är inget som hör hemma i spelvärlden.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Har hoppat så många BF på senaste. Inväntat fin hårdvara men alltid en besvikelse. Känns det vettigt får det bli ny rig o köra annars inväntar vi nästa släpp

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tror på en ny Battlefield Star wars. Otroligt snyggt, bra ljudeffekter, coola gubbar och redskap.

Ska Battlefield Star Wars vara Star Wars Battlefront som det kom en tvåa av här förra året? Eller har jag missat någon BF-mod med Star Wars tema? Den vill jag ha isf.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!