Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Köpte följande hos Inet:
1st Alphacool RGB 4-pin adapterkabel 100cm art nr: 7000079
1st Phanteks LED Strip 1m art nr: 6911854

Dock så fick jag inte färgerna på stripen att stämma, R 255 ger tex blått ljus, G 255 ger Rött ljus.
Detta trots att jag kalibrerat RGB headern i Aura Sync, vete fan varför det inte funkar.
Men bryr mig inte så hårt eftersom den sitter på skrivbordet, hade varit värre om den skulle sitta i chassit och matcha de andra LED prylarna.
Kan kanske tänka mig att jag skulle ha använt Phanteks egna RGB adapter art 6912286 men men....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

@UniMatrixZ: Kan nog hjälpa dig hitta felet
Hade en mjukstart in i (och än så länge enda steget) mod-branchen då jag gjorde mitt Gainward 1070 Phoenix kompatibelt med Mystic light (i.e kopplade RGB-leden på kortet till RGB-header på moderkortet).
Detta skulle då kopplas ihop med mina Phanteks Halos som redan var kopplade till moderkortet, alltså införskaffades en sådan här.
Så till poängen; när jag kopplade in allt upptäckte jag att phanteks byter plats på "färgsignalerna" i sin egen extensionkabel och alltså inte följer den ordning som är på moderkortet.
Det var dock bara att notera hur de bytt plats för att koppla rätt

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Precis som jag misstänkte alltså, om man kollar bilden på Phanteks RGB 4-pin kabel till moderkortet etc. så ser det ut som att G och B byter plats.
Får löda om kabeln när jag får tid....

Edit: Moderkort RGB header är 12v G R B & Phanteks input är 12v B G R

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@UniMatrixZ: precis, vilket även stämmer med de fel du får på listens färger
EDIT: eller...
___.slinga:12BGR
Moderkort:12GRB

borde inte R255 ge grönt och G255 ge blått?
De du skrev borde väl bli om man kör en vanlig 12RGB list i en phanteks-extension?
se:
___.slinga:12GRB
Moderkort:12BGR(med phanteks extension)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Kopplade precis om kontakten på Alphacools extension cable enligt:
Moderkort RGB header är 12v G R B & Phanteks input är 12v B G R
Och nu funkar det perfekt!!!

Edit: sorry om tråden spårade ur lite

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zyzlite:

@tcntad: Okej! Vet du mer bra sidor man kan köpa japansk whiskey?

Normalt köper jag från Thewhiskyexchange men jag låter proffsen återkomma med bättre sidor. Bolaget har ett par sorter värda att pröva

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Nya slutsteg till hemmabion
https://www.xtz.se/product/edge-a2-300

Fick snackat till mig ett gött pris för alla tre också

Låter? Galet bra, bästa som går att få tag på för under 15k (st)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen kom mitt nya grafikkort, beställdes på releasedagen så tog tre månader, förhoppningsvis fungerar det bra : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Pga flytt inom kort avvecklar jag projektor (mest pga lathet..) och går över till TV.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Mmmm random flerfärgad led slinga för utomhusbruk, blev grymt bra och till råga på allt kom det snö.......

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Pga flytt inom kort avvecklar jag projektor (mest pga lathet..) och går över till TV.

https://i.imgur.com/wrYDrEM.jpg

Heads up TVn stödjer inte dts alls, kan bli rätt irriterande om du har mycket filmer på datorn som är av dts format

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Heads up TVn stödjer inte dts alls, kan bli rätt irriterande om du har mycket filmer på datorn som är av dts format

Inte ens mina morföräldrar lyssnar på ljudet från TVn längre.

Köper man en TV för ganska många pengar är det enligt mig något otroligt dumsnålt att inte köpa sjyst ljud till den också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Köper man en TV för ganska många pengar är det enligt mig något otroligt dumsnålt att inte köpa sjyst ljud till den också.

Handlar inte om det , det handlar om att filer som har dts codec, vilket är en stor majoritet kommer spela utan ljud för TVn har ej codecen och det går inte göra passthrough!

Så kopplar du stereon direkt till TVn och spelar upp från USB eller dator etc så får du inget ljud

Edit för att klarlägga:

Låt oss säga du kopplar stereon till tvn via hdmi port 1.
Datorn kopplar du till HDMI port 2.

Du spelar upp DTS ljud filmer (vilket är en stor majoritet av alla filmer). Då kommer det inte komma något ljud då TVn inte kan skicka/decoda DTS ljus för att skicka vidare till stereon, inte ens vid passtrough...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

En ny volvo v60

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Handlar inte om det , det handlar om att filer som har dts codec, vilket är en stor majoritet kommer spela utan ljud för TVn har ej codecen och det går inte göra passthrough!

Så kopplar du stereon direkt till TVn och spelar upp från USB eller dator etc så får du inget ljud

Edit för att klarlägga:

Du spelar upp DTS ljud filmer (vilket är en stor majoritet av alla filmer). Då kommer det inte komma något ljud då TVn inte kan skicka/decoda DTS ljus för att skicka vidare till stereon, inte ens vid passtrough...

Men har man något sorts hemmabio inkopplat så tar väl ändå det hand om ljudet och skickar ut i högtalarna utan att ljudet passerar tv:n?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Men har man något sorts hemmabio inkopplat så tar väl ändå det hand om ljudet och skickar ut i högtalarna utan att ljudet passerar tv:n?

Om usbstickan sitter i tv'n så måste tvn ända skicka vidare signalen, kan tvn då inte läsa signalen så kan den inte heller skicka den vidare.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Edit för att klarlägga:

Var lite väl ingrottat i min egen värld. I min bubbla har man en förstärkare som tar hand om ljudet samt skickar vidare bildsignalerna från källan. Glömde att folk kör med soundbars och allt vad det heter.

Permalänk
Medlem

Halkade dit och slog till på en produkt jag spanat på lääääänge, köpte beggat på Tradera i ypperligt skick, som ny!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Skrivet av Trunk:

Nvidia Shield agerar mediaspelare mot Onkyo-receiver som stödjer alla ljudformat & 4K/HDR. TVn nyttjas endast som ren bildvisare

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Skaffade en "bättre begagnad" bil tills jag hittar rätt nyare bil.
Dubbelt så dyr att ha skattad & försäkrad än vad jag betalade för den

Permalänk
Medlem

Lite ovanligt snus för er oinsatta. Bara 2097 dosor gjorda som är höjden på Kebnekaise. Smakar smaskens!

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Skrivet av Exxelent:

https://i.imgur.com/pMdDUIM.jpg

Lite ovanligt snus för er oinsatta. Bara 2097 dosor gjorda som är höjden på Kebnekaise. Smakar smaskens!

Verkligen?! Vart köper du den? Måste prova

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Verkligen?! Vart köper du den? Måste prova

Finns bara hos snusbolaget. Fick dosa ~1970.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Skrivet av Exxelent:

Finns bara hos snusbolaget. Fick dosa ~1970.

Ska kolla upp! Tack!

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Hade ett presentkort på netonnet+en trissvinst, så tänkte man kunde unna sig själv något i tidig julklapp, så blev en skärm till datorn.
Första skärmen jag ägt med högre hz än 60. Ska bli spännande att testa.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Lite kinaram i form av Kllisre 2x8gb

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Nytt hus och garage

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@tcntad: Okej! Vet du mer bra sidor man kan köpa japansk whiskey?

Skrivet av tcntad:

Normalt köper jag från Thewhiskyexchange men jag låter proffsen återkomma med bättre sidor. Bolaget har ett par sorter värda att pröva

Kan starkt rekommendera www.masterofmalt.com! Köpte min Hakushu och Yamazaki därifrån Tror jag betalade kring 1800 kr för de två och frakten!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av raGGGe:

http://www.bilddump.se/bilder/20181208122008-213.89.221.237.jpg
Skaffade en "bättre begagnad" bil tills jag hittar rätt nyare bil.
Dubbelt så dyr att ha skattad & försäkrad än vad jag betalade för den

Kasta in ett steg 1 trim om du inte har Aero den går mycket bättre med steg 1

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Muddyvaines:

Kan starkt rekommendera www.masterofmalt.com! Köpte min Hakushu och Yamazaki därifrån Tror jag betalade kring 1800 kr för de två och frakten!

Tack för tips!