Årets julklapp 2019 – om du får bestämma!

Permalänk
Medlem

Önskar mig samma två saker varje år.
1. Adoption av en sjöko.
2. Senast Aston Martin-modellen.

Brukar få den första.

Permalänk
Medlem

Ett flak Glocken gold kolsyrad multivitamindryck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Snorlena:

Sexleksaker!

Det köper man väl oavsett?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ett flak Glocken gold kolsyrad multivitamindryck.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett sånt (6x2L) tar ju slut på en kväll, jag skippar dock helst kolsyran.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Bra jobbat! Men jag gissar att du inte har egna barn. Själv har man ju knappt ens tid att köpa något.

Tack, och jag har två tonåringar.
Största problemet är inte brist på tid generellt utan brist på tid då övriga familjemedlemmar står ut med att jag sitter i köket och "bankar läder".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det köper man väl oavsett?

Du menar dammsugare!

Permalänk
Medlem

3D-skrivare med ritningar för fleshlight.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det köper man väl oavsett?

Njaaa. Beror på vem man köper till

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av micke7406:

Du menar dammsugare!

Don't disturb me when I am cleaning in my room!

Skrivet av Snorlena:

Njaaa. Beror på vem man köper till

Ja, jo, alltså, skulle bli "intressant" stämning om man lade något sånt under julgrannen när släkten samlas.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Planterade träd

Eller annan koldioxidkompensation.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hank Solo:

Skulle du väl tänkt på INNAN du skaffade barn, livet med småbarn är en uppsjö utav uppoffringar men som ger dig något mycket bättre än pixlar och polygoner tillbaka.

Lite osäker på hur jag ska tolka ditt inlägg men jag är inne på mitt tredje småtroll så jag skulle nog vilja kalla mig rutinerad.
Mitt inlägg var menat lite som ett skämt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hörde presentationen någon morgon på radion när jag körde till jobbet.

Trodde detta var ett skämt...

Måste sitta väldigt skumma människor som bestämmer vad det blir, för det kan ju inte vara folket som röstar fram sånt här skit eller är det dags att flytta från Sverige?

Permalänk

Fem Lax i Låda

Permalänk
Medlem

5 dagar extra semester så jag har tid att använda alla prylar man måste ha.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Bränsle 95/98 oktan för 1 öre litern.

Permalänk
Medlem

Magnumflaska glögg, säck med pepparkakor och att slippa släkten några dagar!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Google Stadia, Magi värdigt 2020 w00p w00p! <3

(För motivering får ni kolla mitt inlägg i senaste Stadia-nyheten )

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Fan besviken jag hade blivit om jag fått ett HD 5830 i år. Med tanke på bilden på framsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Önskar själv att vi kollektivt kunde sluta med julklappar.
Tycker att det är ganska jobbigt fenomen som förstör social samvaro på ett grundläggande sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av micke7406:

Billigare bensin 🚘

Eller så kör man mindre och/eller mer ekonomiskt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Eller så kör man mindre och/eller mer ekonomiskt

Känner inte för att säga upp mig på jobbet .

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Lite osäker på hur jag ska tolka ditt inlägg men jag är inne på mitt tredje småtroll så jag skulle nog vilja kalla mig rutinerad.
Mitt inlägg var menat lite som ett skämt

Har själv 3 barn (+3 bonusbarn) och spel är inget som inte ens kommer på tal (eller saknas).

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hank Solo:

Har själv 3 barn (+3 bonusbarn) och spel är inget som inte ens kommer på tal (eller saknas).

Återigen, osäker på vad det är du vill få sagt men jag svarar med ett: Okej? Lite synd i min mening. Men alla gillar vi att göra olika saker

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Som Gamers Nexus är inne på så känns planterade träd otroligt rätt i tiden med de klimatförändringar vi alla lever med. Så något i stil med att man köper tjänsten att få X träd planterade, och sedan får mottagaren ett kort där det står typ "God jul, jag har skänkt till välgörenhet så att de skall plantera X träd och därigenom motverka klimatförändringarna en smula".

Det, eller 3950X

Träd tar typ xx antal år på sig, enligt Greta är det för sent, träd känns som dålig PR bara. Köp 3950x istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

Träd tar typ xx antal år på sig, enligt Greta är det för sent, träd känns som dålig PR bara. Köp 3950x istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller ännu bättre, köp energiskog baserat på elefantgräs, växer tydligen flera meter på typ 100dagar. Känns lite som en överklockad 3950x vs en "bulldozer" dito.