Använda 2 skärmar ENA på grafikkortet ANDRA på integrated grafikkortet

Permalänk

Använda 2 skärmar ENA på grafikkortet ANDRA på integrated grafikkortet

Hejsan! jag vill använda 2 skärmar och vill skärm nr1 kopplad till mitt grafikort (2060 gtx nvidia) och min skärm nr 2 kopplad till mitt integrated grafikkort (namnet på moderkortet är PRIME Z370-P II och namnet på min proccessor är intel core i5-9400f cpu @2.9ghz)

När jag pluggat skärm nummer 2 i moderkortet så är den hel död. som att datorn inte fattar att jag kopplat in den..

Har varit inne i bios och försökt o leta efter "iGPU Multi-Monitor setting" (som jag fattat så är det settingen där man kan aktivera 2 skärmar med ena är grafikkort och andra är via moderkortet)

Men jag har inte ens det valet inne i min bios finns bara massa andra konstigta inställningar men inget om monitor.

HJÄLP

PS är handikappad med datorer så va snäll och förklara så enkelt ni kan!

Mvh en hjälplös spelnörd...

Permalänk
Medlem

Först och främst. Varför vill du koppla in skärmen i moderkortet och inte båda i gpu?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Bildexpert

Om jag minns rätt så har inte i5-9400f integrerad grafik. Dvs du måste ha ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

F:et i 9400F innebär att den integrerade grafiken i processorn är avstängd. Det är ett sätt att kunna sälja processorer med trasig grafikdel, eftersom många ändå inte använder den.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju dock fortarande använda två skärmar, men du får koppla in båda till grafikkortet.

Permalänk

Hej! tack för alla snabba svar! jag har problemet med att jag kan inte kolla på videos på skärm nr 2 och spela spel på min main monitor (144hzen) utan jag får 60fps på min main monitor. Därför jag vill testa att göra de via igpu inställningen.
@Perost menar du att datorn inte ens har ett integratrat grafikkort? :OO

Permalänk
Viking
Skrivet av Vippenhihi:

@Perost menar du att datorn inte ens har ett integratrat grafikkort? :OO

Ja, det menar han

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

om jag ställer in 144hz på båda skärmarna i nvidia inställningarna så blir min 60hz skärm helt svart (dör)

Permalänk

Har såklart testat alla webbläsare som finns, och stängt av video acceleratior grejen, testat i nvidia med skärm skalning även.

Permalänk

Min skärm nr 2 är alltså en 60hz skärm så den stödjer såklart inte 144hz men om jag väljer det manuelt så dör den bara.

Permalänk

jag har 2 st benQ skärmar den ena är 144hz och andra är 60hz dom är båda inkopplade i grafikkortet (2060gtx nvidia)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vippenhihi:

jag har 2 st benQ skärmar den ena är 144hz och andra är 60hz dom är båda inkopplade i grafikkortet (2060gtx nvidia)

Först, tänk igenom lite och skriv ett inlägg istället för 3st på raken.

För det andra kan du ha 144hz på ena och 60hz på andra skärmen med samma GPU, men det kan bero på vilken skärminställning du har.
Du ska inte ställa in 144hz på båda skärmarna, bara på den med 144hz.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

@moonblase jag har 144 på main och 60 på andra. Men jag laggar fortfarande när jag kollar på videos på min 60 skärm samtidigt jag gamear på main.