Få datorn att spela upp två olika ljudströmmar på två olika portar?

Permalänk
Medlem

Få datorn att spela upp två olika ljudströmmar på två olika portar?

Hej, skall vara så tydlig det går.

Jag har en bildskärm och en TV.

Jag vill att ljudströmmen från det bildskärmen visar skall läggas på högtalarutgången på moderkortet.

Det TVn visar skall istället spelas upp genom dess högtalare.

TVn är kopplad med dvi-hdmi adapter och spelar upp ljud när jag väljer den som uppspelningsenhet.

Skärmen är kopplad direkt med HDMI men har inaktiverat dess inbyggda högtalare.

Mitt mål är alltså att köra Telia play på TVn och låta den spela upp ljudet från programmet.

Medans skärmen skall visa det jag ser på och spela upp det ljudet på högtalarutgången på datorns moderkort.

Är det någon som vet om det går att fixa?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Vila i frid

Helt obegripligt. Försök formulera om det. T.ex. ersätt ordet "den/dess" med "dator", "tv" eller "högtalare" etc etc.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av hasenfrasen:

Helt obegripligt. Försök formulera om det. T.ex. ersätt ordet "den/dess" med "dator", "tv" eller "högtalare" etc etc.

Det var väl inte "helt obegripligt"? TS mål är att TV:ns högtalare ska spela upp det ljud som hör till den bild som visas på TV:n, samtidigt som högtalarna kopplade till moderkortet ska spela upp det ljud som hör till den bild som visas på skärmen.

Skulle en Chromecast eller dylikt lösa ditt problem, @Lifooz?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det var väl inte "helt obegripligt"? TS mål är att TV:ns högtalare ska spela upp det ljud som hör till den bild som visas på TV:n, samtidigt som högtalarna kopplade till moderkortet ska spela upp det ljud som hör till den bild som visas på skärmen.

Skulle en Chromecast eller dylikt lösa ditt problem, @Lifooz?

Tack, du förstod direkt vad som är mitt mål.

Har en CC och testade med den men kom nog bara ännu längre från mitt mål med den tyvärr.
Gick inte alls att få till det.

/Lifooz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med Telia Play går det nog inte, men en mediaspelare typ VLC Spotify, etc kan du välja ljudutgång. Kanske går att välja utenhet på webbläsaren, men vet inte. Jag har videoljud ut i TVn, spel i högtalarna i andra rummet och voicecomm i lurarna. Allt från samma dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Med Telia Play går det nog inte, men en mediaspelare typ VLC Spotify, etc kan du välja ljudutgång. Kanske går att välja utenhet på webbläsaren, men vet inte

En sak som var riktigt pöl var att Telia lade ner sin Play-app för Windows.
Då måste man köra webbläsare, men hade velat ha alternativet att kunna välja vilken ljudutgång som skall paras ihop med vilken skärm och det innehåll som visas där.

Detta var sin lilla nöt att knäcka.

Visa signatur

Permalänk

Kolla på Voicemeeter/banana/potato där kan du på ett enkelt sätt (så fort man fattat hur det funkar) styra vilket ljud man vill ha vart. du kan också också direkt i windows ljud inställningar om du går till avancerade ljud inställningar styra till vilken utgång ett specifikt program ska skicka ljudet

Permalänk
Medlem

Du kan ju köra t.ex Chrome på tv och firefox på skärmen. Som ovan skrev ändra i windows ljud avancerat.

Visa signatur

Fractal R5 | MSI B550-a PRO | 3900x@PBO | Noctua D15 | G.Skill Trident Z Neo@3.7GHz | RTX 4070 Ti SUPER | Evga SuperNOVA 750 G2 80+ Gold |1TB 970 EVO |0.5TB 980 PRO | 240GB OCZ, 6TB WD RED

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Äntligen.

Följde guiden och när jag aktiverat det där så gick jag in på inställningar för appvolym och enhet.

Väl där kunde jag välja TVn till Firefox och datorhögtalarna till Chrome.

Så ett stort tack, nu är jag nöjd.

/Lifooz

Visa signatur