Microsoft: "Den senaste Xbox-lanseringen bäst någonsin"

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Den följer ju inte med och finns ingen motsvarande till playstation heller

Finns adaptrar att köpa så kan man använda den på Playstation 4 Kanske inte fungerar på ps5 Sony förbjuder ju av någon anledning folk att använda ps4 kontrollen till PS5 spel.
Att den inte följer med från start är ju inte konstigt det är väl inte ens Microsoft som gör den varianten av kontrollen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

700-900:- för ett spel ? Aldrig i livet en konsol sätter sin fot innanför min dörr ...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsod:

700-900:- för ett spel ? Aldrig i livet en konsol sätter sin fot innanför min dörr ...

På konsoler kan man köpa och sälja begagnat vilket gör att spelen inte kostar särskilt mycket.
Köp för 700 spela igenom Sälj för 550kr på tradera, eller köp för 550kr på tradera spela igenom och sälj för 550kr på tradera.
De flesta spelen finns det ju ingen större anledning till att behålla när man är färdig i alla fall.

Edit och spelpriser på pc är ju inte mycket lägre. Valhalla 599kr-1199kr beroende på version på epic godfall 699kr-1039kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hur kan de påstå att det är den bästa releasen någonsin när den inte ens finns att köpa i butik? #fail

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Förbokade och hämtade min på releasedagen. Var inte slutsålt på EG där jag hämtade så fanns att köpa i butiken ett tag efter lanseringen.

Konsolen var mindre än jag förväntat mig och den är rätt diskret i sitt utseende, riktigt tyst också.

Köpte den åt sonen så har själv inte speciellt stort intresse eller koll på konsoler.
Men laddade hem lite spel för att testa men vart så besviken då flera spel fortfarande inte gick att köra i ens 60fps. T.ex. Shadow of Mordor där man kunde välja att antingen köra 4K hela tiden och tumma på andra inställningar eller köra någon slags dynamisk upplösning FHD-4K men med mer uppskruvad grafik i övrigt. Båda rullar dock i 30fps, vilket för mig känns helt ospelbart i snabbare spel.

Det är inte maskinens fel, en del spel är låsta till 30fps för att speltillverkarna har gjort så. Spelar då ingen roll hur stark hårdvara du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

På konsoler kan man köpa och sälja begagnat vilket gör att spelen inte kostar särskilt mycket.
Köp för 700 spela igenom Sälj för 550kr på tradera, eller köp för 550kr på tradera spela igenom och sälj för 550kr på tradera.
De flesta spelen finns det ju ingen större anledning till att behålla när man är färdig i alla fall.

Edit och spelpriser på pc är ju inte mycket lägre. Valhalla 599kr-1199kr beroende på version på epic godfall 699kr-1039kr.

...och alla kampanjer och rea-backar i matvarubutikerna o.s.v. o.s.v. MÅSTE man inte spela det abolut senaste så kan man absolut spela lika billigt på konsol som på PC (med alla dess steam-rea:or o.s.v.)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Drog och köpte en Series S igår på Elgiganten. Riktigt liten konsol och enkel att få igång. Otroligt nöjd, den har varit igång sen igår typ... barnen kör för fullt. Snygg och enkel att placera i hemmet med designen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsod:

700-900:- för ett spel ? Aldrig i livet en konsol sätter sin fot innanför min dörr ...

Kör på GamePass, och så kan du sedan passa på när spel går för runt 250 pix. Så har jag kört i 3 år.

Betalar aldrig fullpris, eller i närheten av 800.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Drog och köpte en Series S igår på Elgiganten. Riktigt liten konsol och enkel att få igång. Otroligt nöjd, den har varit igång sen igår typ... barnen kör för fullt. Snygg och enkel att placera i hemmet med designen!

Grattis!

Gillar verkligen designen på den också!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Drog och köpte en Series S igår på Elgiganten. Riktigt liten konsol och enkel att få igång. Otroligt nöjd, den har varit igång sen igår typ... barnen kör för fullt. Snygg och enkel att placera i hemmet med designen!

Härligt. Hade du xbox sedan innan? Jag har en one s och är intresserad av att höra från folk som bytt från one s till serie s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Drog och köpte en Series S igår på Elgiganten. Riktigt liten konsol och enkel att få igång. Otroligt nöjd, den har varit igång sen igår typ... barnen kör för fullt. Snygg och enkel att placera i hemmet med designen!

Trevligt Gillar också designen. Game Pass är oslagbart bra just nu också. Nu blir man fan sugen själv...

Permalänk
Medlem

Ja, lite API optimeringar och några egna spel och det kommer bli toppen. De har tänkt värdigt mycket rätt iövrigt.