RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

2020-11-15 19:15 Uppdatering: Vi kommer tyvärr inte hinna maila ut idag för er som inte fick allokering direkt men lagt en order. Mail med information om just din order kommer få allokering kommer under morgondagen (torsdag).

Från Inet

Permalänk

Om man tänker efter, det borde ju inte vara omöjligt för Webhallen att bara handräkna vem som ska få kort och inte. Lär ju ha funnits typ 50 kort av varje max. Med avseende på buggen med klarna, alltså.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cool_Hector:

@Webhallen
https://imgur.com/a/lwb40dd
15:00:55. Helt ok snabbt alltså. Inget världsrekord dock.

Alla som har fastnat i denna bugg måste jag be kontakta vår kundtjänst, det enda de kan göra är att lägga upp en order åt er så ni står i kö för det eventuella som jag får in som ej är bokat.

mvh
En som redan lagt sig för kvällen
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Om man tänker efter, det borde ju inte vara omöjligt för Webhallen att bara handräkna vem som ska få kort och inte. Lär ju ha funnits typ 50 kort av varje max. Men avseende på buggen med klarna, alltså.

klarna buggen var riktigt irriterande. spammade på webbhallen som nr 1 sida. fick igenom hela min beställning som enligt klarna lades 15:02:01 sen gick jag över till inet och gjorde samma sak. hos webhallen beställde jag luft tydligen och inet hade inte msi kort vid release och det kommer bara 40 in. failade riktigt hårt idag hah

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Fick den och en annan, att jag hann beställa. Beställde en 6800 och en 6800XT. Men vet fortfarande inte vilken jag fått.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Alla som har fastnat i denna bugg måste jag be kontakta vår kundtjänst, det enda de kan göra är att lägga upp en order åt er så ni står i kö för det eventuella som jag får in som ej är bokat.

mvh
/Patrik

tror vi båda vet att allt är bokat

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

La en beställning kl 15:38 av ett 6800 på Inet och trodde aldrig i hela världen jag skulle få ett, men lo and behold, det är redan skickat. Kors i taket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

La en beställning kl 15:38 av ett 6800 på Inet och trodde aldrig i hela världen jag skulle få ett, men lo and behold, det är redan skickat. Kors i taket

Fanns det i lager då eller var det köp med oklart leveransdatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Tror det är bra mycket större tryck på 6800XT, dock stort hurra till dig ^
Jag har inte fått något mail och förmodar jag får vänta till Januari med tanke på hur det ser ut med lager status, speciellt i europa. Allt är slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

mvh
/Patrik

Mer intresserad av att de tar bort reservationen av mina pengar, har dock redan mailat om det. Hård fail av webbis denna gång. Dags att koda om sidan så att det inte går att reservera pengar innan en vara är bokad.

Det gör inget om varorna inte finns, men det måste vara tydligt.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Jag la också en beställning ca 15.02 , betalade med kort, men fick den beryktade webhallen loopen efter betalning. Dom har resrverat 7990:- så hoppas man får tillbaka pengarna snabbt så man inte agerar nån räntebank

Sen tycker jag att vid lansering av sånna här saker bör man inte kunna välja faktura! Har ni inte pengar på kontot ska ni inte kort heller

Regelbrott borttaget /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Nice, själv lyckades jag 15:03 men har inte fått nån mer info.

Permalänk
Medlem

är det nån som har fått bekräftelse från inet om eran ordern?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Medlem

Vilket betalsätt använde du?

Skrivet av Wicious:

har 5177 sista fyra. står plockas och fått mess på inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sushi84:

Jag la också en beställning ca 15.02 , betalade med kort, men fick den beryktade webhallen loopen efter betalning. Dom har resrverat 7990:- så hoppas man får tillbaka pengarna snabbt så man inte agerar nån räntebank

Sen tycker jag att vid lansering av sånna här saker bör man inte kunna välja faktura! Har ni inte pengar på kontot ska ni inte kort heller

Eller så ligger du ute med 8 lök pga en bugg, mina 8 tusen väntar bara tills kortet landar ^^ Är det bra, är jag nöjd betalas pengarna in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Grattis

Vilken modell köpte du?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av sushi84:

Nu är ju webshopparna i fråga under all kritik för orderhantering som vi märkt, men ofta är det lättare att köpa via faktura än att förlita sig på betal-gateway för kort + security-check. Inte som att kort på något vis har med pengar på kontot att göra heller, kreditkort är ganska vanliga idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Eller så ligger du ute med 8 lök pga en bugg, mina 8 tusen väntar bara tills kortet landar ^^ Är det bra, är jag nöjd betalas pengarna in.

Det är ingen bugg att mina pengar är reserverade/låsta av klarna tills man vet ifall en beställning gjorts. Beroende på hur webhallen hanterar detta så är pengarna låsta. I värsta fall får man kontakta klarna

Permalänk
Medlem

Får man ej tilldelning så är det hejdå!
Synd att dem kan ta emot fler beställningar än det finns kort.

Inet Info på Facebook

Permalänk

Käbblade lite med en Elgiganten-support. De har inte fått in korthelvetena än, därför släpptes ingenting på deras sida idag. Misstänker att NetonNet åkte på samma sak. Skön stil av AMD.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sushi84:

Det är ingen bugg att mina pengar är reserverade/låsta av klarna tills man vet ifall en beställning gjorts. Beroende på hur webhallen hanterar detta så är pengarna låsta. I värsta fall får man kontakta klarna

Det är inte ett transaktionssystem, det är av varandra oberoende händelser, att något sker på Klarna betyder absolut ingenting, det i sig är en bugg då en misslyckad kedja av händelser ska rulla tillbaka av sig själv (har själv "ett pågående köp" hos Klarna, vilket så klart inte är pågående).

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Samma här

Samma här

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

2020-11-15 19:15 Uppdatering: Vi kommer tyvärr inte hinna maila ut idag för er som inte fick allokering direkt men lagt en order. Mail med information om just din order kommer få allokering kommer under morgondagen (torsdag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såhär ser vår status ut just nu:

MSI 6800:
Alla som har bokat ska få tilldelning enligt det som sagts av MSI

MSI 6800XT
Tyvärr hann det inte gå en sekund mellan inget till full on överbokad deluxe. Vi är överbokade med ca 30kort så magkänsla om det släpper till från annat håll är att det eventuellt kan tilldelas kort ändå.

Gigabyte 6800XT
Tyvärr även här lyckades det bli överbokat. (som ovan överbokad med 12 kort )

Vad händer nu?
Vi hade 28st MSI XT kort i lager vid launch, dessa kommer nu fördelas efter köplats. Vi har även några till på väg till oss och sen hoppas vi på en sista liten leverans till som fyller upp våran tilldelade "kvot".

Jag har även lagt orders till en annan tillverkare som jag ej har fått något bekräftat av, skulle vi få tilldelning där så kommer MSI och Gigabyte kö bli tillfrågade i köordning om de vill byta till det brandet istället.

Denna launch har tyvärr varit lotteri då AMD har designerat lager till alla återförsäljare ihop med ett totalt antal per modell och tillverkare.
Sen har själva lotteriet varit om en av de tilldelade tillverkarna har kunnat skeppa något alls.

Får vi mer kort kommer ni vara först att veta.

/Patrik

Mitt MSI 6800XT dök upp på Klarna som reserverat men tomt i orderhistoriken på mitt konto hos Webbhallen. Då blir det väll inget? Gråter inte utan förstår att det är som det är men tänkt köpa en annan grej istället som tröst men håller på det tills jag vet att pengarna inte dras.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag lyckades att få tag i ett RX 6800 XT! Överlycklig då jag missade båten som var 3080 Founder's Edition.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Vi får helt enkelt hoppas att @webhallen går igenom allt manuellt innan något är klart. När jag ringde kundtjänsten och fick hjälp med att lägga order pga klarna buggen o loopen så hade inte han på kundtjänst några problem med att se att min betalning las 15.00.15

Tror dock inte webhallen gör som @komplett utan kör istället på dom ordrarna som gick igenom som dom skulle.

Som tidigare nämnt, vid sånna här stora releaser, oavsett om det är Nvidia, AMD, Sony eller Microsoft, så länge det är stora releaser med EXTREMT begränsat antal så hade ett lotteri event varit rättvist, fler kan delta och dessutom kan man göra ett kul live event utav dragningen, kanske med några "tröst" priser i form av någon spelnyckel eller nått.

Dessutom nästintill försvinner ju "scalping" fenomenet

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Ja, kolla mitt tidgare inlägg här

Permalänk
Skrivet av crypot:

Från Inet

Skrivet av minh:

@minh, Jag har inte fått något mejl förutom orderbekräftelsen, men som du ser i citatet ovan så har mejl gått ut till åtminstone några. Man får väl utgå att informationen gäller alla, även om den bara nått vissa. Ett inlägg än tidigare i tråden nämnde att inet talade med AMD om tilldelning av kort så jag förmodar att de försöker få in fler kort.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Jag lyckades att få tag i ett RX 6800 XT! Överlycklig då jag missade båten som var 3080 Founder's Edition.

Om du inte har den i handen då är det tyvärr inte säkert att du fick den, Fick också via mailet att jag kan åka hämta åkte dit inget kort.