SweClockers söker nyhetsskribent

Permalänk
Melding Plague

SweClockers söker nyhetsskribent

Vill du hjälpa till att leverera intressanta nyheter till communityt här på SweClockers så har vi öppningen för dig.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dags att ge upp IT-konsultandet för att göra något riktigt viktigt här i livet kanske?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

En rökare.....jisses trodde att Marlboro_mannen hörde medeltiden till......

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av M_X_E_Q:

En rökare.....jisses trodde att Marlboro_mannen hörde medeltiden till......

Skrivmaskinen är ju inte så högaktuell den heller.
Även om det finns tämligen moderna "e-pipor" tror jag att du kanske läser in lite för mycket betydelse av bildmotivet och intresserade kan säkerligen söka även om de inte röker eller använder analoga arbetsverktyg.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Skrivmaskinen är ju inte så högaktuell den heller.
Även om det finns tämligen moderna "e-pipor" tror jag att du kanske läser in lite för mycket betydelse av bildmotivet och intresserade kan säkerligen söka även om de inte röker eller använder analoga arbetsverktyg.

Rimliga krav på en skribent är ändå att vederbörande bor i ett bibliotek, röker pipa och klär i tweed. Vidare bör personen ha rätt tankfulla rynka i pannan när denne blickar ut genom fönstret och filosoferar.

Mitt tips är dock att Sweclockers är försiktiga vid rekryteringen. Många skribenter när författardrömmar och hos författare är alkoholism ett krav.

Permalänk
Relik 📜
  • Har jobbat med något liknande tidigare

Man kanske skulle...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Rak pipa, rökrock och Fez är givetvis basplagg och utrustning i varje gentlemans garderob.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

Får man fråga om någon av de "vanlig" ska sluta eller om redaktionen utökas?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av arowe17:

Får man fråga om någon av de "vanlig" ska sluta eller om redaktionen utökas?

Det kanske är fler faktorer med i bilden men om inte annat så tackar Laxpudding för fisken.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det kanske är fler faktorer med i bilden men om inte annat så tackar Laxpudding för fisken.

Jo, det vet jag. Men han har väl varit deltid bara? Detta låter som en större tjänst.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det kanske är fler faktorer med i bilden men om inte annat så tackar Laxpudding för fisken.

Tråkigt, han är ju riktigt kompetent vad gäller skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

En rökare.....jisses trodde att Marlboro_mannen hörde medeltiden till......

Kom du raka vägen hit ifrån Facebook?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilakered:
  • Har jobbat med något liknande tidigare

Man kanske skulle...

Klart du ska söka! Du kan få förtur även, använd den här mailadressen: skrappost@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Kom du raka vägen hit ifrån Facebook?

Nope, har inte FB, kom från hospis....

Permalänk
Hedersmedlem

Bebos kontoret av pälsdjurallergiker eller är det hundvänligt?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag tänker söka! Jag är jättebäst. Jag hoppas jag får chansen att roa Eder med nya texter. Här är några av mina tidigare artiklar på Sweclockers: https://www.sweclockers.com/medlem/240494/artiklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JörgenS:

Jag tänker söka! Jag är jättebäst. Jag hoppas jag får chansen att roa Eder med nya texter. Här är några av mina tidigare artiklar på Sweclockers: https://www.sweclockers.com/medlem/240494/artiklar

Gört!

Permalänk
Medlem

Nytt jobb vore kul

Tack. Jag har gjort. Jag kan inte sluta skriva tekniska artiklar. När folk gillar dem, blir jag ännu mer uppmuntrad och det har jag hundratals bevis på. När du sugit i dig allt på Sweclockers kan du fortsätta med min webbplats http://www.teknikaliteter.se/ Just nu toppas sidan av mina minnen från tiden vid Arecibo-teleskopet. Den artikeln startades givetvis efter den sorgliga olyckan som fick alltihop att ramla ihop för en månad sedan.

Nå, världen är full av radioteleskop och i och med VLBI-samarbetet betyder ett teleskop inte så mycket i den stora mängden. Det stooooora jag hoppas på är att vi äntligen ska få fina bilder av det svarta hålet mitt i Vintergatan. Ge mig flera svarta hål!!

Permalänk
Medlem

Nej tack till Städje, glömmer aldrig hans extrema politiska kommentarer på IDG en gång i tiden. Det tekniska var ok men till slut tröttnade jag då man aldrig visste om det skulle bli något politiskt.

Permalänk
Medlem

Är väl för gammal.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Nej tack till Städje, glömmer aldrig hans extrema politiska kommentarer på IDG en gång i tiden. Det tekniska var ok men till slut tröttnade jag då man aldrig visste om det skulle bli något politiskt.

Vad hade jag för extrema politiska kommentarer? Exempel på artikel, tack. Det där är en fråga för redaktionen, om man ska skriva om politik eller ej. Om mina politiska åsikter inte stämmer överens med dina, kan jag inte ansvara för.

Jag minns att det fanns folk som hotade och skrek i diskussionsforumet redan då. Det fick man lära sig att stå ut med. Jag fick hot-mail också.

Och om en artikel misshagade dig, så finns det 999 till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JörgenS:

Tack. Jag har gjort. Jag kan inte sluta skriva tekniska artiklar. När folk gillar dem, blir jag ännu mer uppmuntrad och det har jag hundratals bevis på. När du sugit i dig allt på Sweclockers kan du fortsätta med min webbplats http://www.teknikaliteter.se/ Just nu toppas sidan av mina minnen från tiden vid Arecibo-teleskopet. Den artikeln startades givetvis efter den sorgliga olyckan som fick alltihop att ramla ihop för en månad sedan.

Nå, världen är full av radioteleskop och i och med VLBI-samarbetet betyder ett teleskop inte så mycket i den stora mängden. Det stooooora jag hoppas på är att vi äntligen ska få fina bilder av det svarta hålet mitt i Vintergatan. Ge mig flera svarta hål!!

Måste du påminna mig att jag är en liten människa som bor i ett litet land på en planet i en liten del av ett galax i ett gigantiskt universum vi troligen kan se 93 miljarder ljusår av men som är oändligt mycket större. Jag har för mig att det vi kan se är ljuset av den delen som hunnit färdats till den plats mänskligheten bor.

Man kan ju bli deprimerad för mindre än att tänka på vad man egentligen betyder. Både gällande i hela den existerande tiden och den existerande massan. Men nu ska jag inte flumma iväg och diskutera när tiden började och när den tar slut eller hur änden på hela universum ser ut 😮 Det kom ju inga RTX 3080 kort till jul ändå.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv

Frågan är var @Laxpudding drog. Har han en egen youtubekanal, Instagram!ö? Twitter. Får hoppas att ni hittar en bra frilansare. Kanske @yoshman kan skriva lite mer djupa artiklar för Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:
  • Har jobbat med något liknande tidigare

Man kanske skulle...

Jo men visst går tankarna lite så..

Detta är ju ändå Sweclockers med stort S! Och det är till och med bättre än den gamla godingen "Mikrodatorn" från IDG som man lusläste så fort den kom hem i brevlådan – för 16-17 år sedan. Naturligtvis sökte jag (och fick) en praktikplats där när man gick i högstadiet, som vidare ledde till att man hjälpte med någon artikel eller två efteråt. Efter det blev man "fast" i teknikträsket hehe.

Jag hoppas att ni hittar en nyhetsskribent som passar er som handen i handsken!

Extra roligt vore det om det är någon man känner igen från forumet dessutom, men det är bara en bonus.

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Måste du påminna mig att jag är en liten människa som bor i ett litet land på en planet i en liten del av ett galax i ett gigantiskt universum vi troligen kan se 93 miljarder ljusår av men som är oändligt mycket större. Jag har för mig att det vi kan se är ljuset av den delen som hunnit färdats till den plats mänskligheten bor.

Nej, det tror jag inte, för du verkar ha fattat redan.

Sweclockers är väl inte direkt platsen för reportage om universum, även om det finns kuliga datoraspekter av det, som all korrelationsteknik som behövs för Very Longbase Interference. Radioastronomi är kraftigt datorberoende. I övrigt kan jag skriva om allt från Wifi-teknik i gruvor, till datakommunikation i rymden, superdatorer (finns flera snygga på KTH), kvantdatorer (byggs på Chalmers), nya fräsiga halvledare som görs i flera lager för att kunna pressa in ännu mer nu när förtätningen börjat stanna av (Myfab halvledarfabriker), varför det är så bra med FreeBSD, hur SJ har burit sig åt för att (eventuellt) få upp farten på Internet för resenärerna (kanske), hur 5G fungerar (MIMO och synkrona sändare), krigs-stridsspelsimulatorn Exonaut, Gavagai AB, KTH-bolag, ska utveckla AI som kan förstå delfinspråk (mycket intressant textanalys), så byter du gas i din atomklocka, hur du digitaliserar dina kära LP-skivor på bästa sätt... Det finns hur mycket skoj som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JörgenS:

Tack. Jag har gjort. Jag kan inte sluta skriva tekniska artiklar. När folk gillar dem, blir jag ännu mer uppmuntrad och det har jag hundratals bevis på. När du sugit i dig allt på Sweclockers kan du fortsätta med min webbplats http://www.teknikaliteter.se/ Just nu toppas sidan av mina minnen från tiden vid Arecibo-teleskopet. Den artikeln startades givetvis efter den sorgliga olyckan som fick alltihop att ramla ihop för en månad sedan.

Nå, världen är full av radioteleskop och i och med VLBI-samarbetet betyder ett teleskop inte så mycket i den stora mängden. Det stooooora jag hoppas på är att vi äntligen ska få fina bilder av det svarta hålet mitt i Vintergatan. Ge mig flera svarta hål!!

Jag har läst dina artiklar ända sedan du skrev för IDG och det har varit utmärkt läsning varje gång. Hade definitivt varit kul om du blev ett mer permanent inslag hos SweClockers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Jag har läst dina artiklar ända sedan du skrev för IDG och det har varit utmärkt läsning varje gång. Hade definitivt varit kul om du blev ett mer permanent inslag hos SweClockers!

Man försöker ju så gott det går. Jag har någon sorts sjuklig drift att skriva djupgående teknikartiklar med en så pedagogisk text att läsarna klappar i händerna. Det underlättar väl att jag byggt egna datorer sedan cirka ungefär 1978. Jag minns när 256 byte RAM kostade 256 kronor. Men mitt nuvarande huvudintresse är IT-säkerhet. Det har vi inte mycket av i det här landet och ändå påverkar det i stort sett alla industrier, myndigheter, sjukhus och privatpersoner. De som har makten att påverka det genom att införa striktare kontrollmöjligheter, gör inget. Men så finns det de organisationer som klarat sig utmärkt, som SUNET och Netnod. De är absolut ogenomträngliga. Det kan man skriva många artiklar om.

Kvantdatorer är balla, men mystiska. Jag har sett en på Chalmers. Eller, det var fyra kvantbitar, bara. De drevs med mikrovågor. Där finns också oändligt mycket att reda ut.

Man kan skriva om codecarnas förlovade land. WXYZ-mikrofonen. Obrytbar kraft borde alla ha. Med mera.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte bor is sthlm

Permalänk
Medlem

God Tur till den som får jobbet!

Permalänk
Medlem

Väljer ni mig ska jag anstränga mig ordentligt. Det finns så mycket teknik att skriva om, och jag har en mycket lång lista med hundratals ämnen jag skulle vilja rapportera om.

  • Jag har trallat runt halva världen och besökt NASA, JPL, CERN, IBM och andra ställen där de förbrukar MYCKET datorkraft och har väldigt stora, vackra antenner.

  • Det svenska försvaret är också väldigt snälla och ställer gärna upp och visar sina elektroniska apparater, har jag märkt.

  • Eller, låt oss följa en optisk fiber från en datorhall till en ansluten kund och se vad vi stöter på på vägen, av routrar, patchlådor, optiska förstärkare (jag lovar, det är otroligt tufft) och olika mediakonverterare.

  • Bahnhof känner de flesta till, men vet du vad som finns i hallarna? Det vet jag.

  • Eller också kan man titta under plåten på en superdator på KTH. Moderna superdatorer består egentligen av en hel massa helt vanliga PC-servrar. Det är programvaran som parallelliserar driften som är magisk. Och snabbare nätverk hittar du inte!

  • Ge mig ett kärnkraftverk! Där finns en hel massa styrsystem, egentligen embedded-datorer i särskilda lådor som pratar redundant Ethernet.

Det finns hur mycket kul som helst.