Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Sitter på telefon just nu men det borde bli 50-70 + frakt, ska den alltså ligga i vatten?

Såg nu att PLA inte tål vatten.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Skrivet av kibatronic:

Såg nu att PLA inte tål vatten.

Jag beställde en rulle svart PETG som borde fungera, ska kolla lite mer på det, men den kommer alltså vara konstant under vatten? Eventuellt att ett tunt lager epoxy på PETG skulle funka super

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Jag beställde en rulle svart PETG som borde fungera, ska kolla lite mer på det, men den kommer alltså vara konstant under vatten? Eventuellt att ett tunt lager epoxy på PETG skulle funka super

Japp, den kommer ligga ständigt i vatten. Om inte annat så kan det vara kul att kortvarigt testa om en insert kan förbättra temperaturerna. Jag ska försöka mäta lite mer noggrannt och göra en mer detaljerad modell.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Skrivet av kibatronic:

Japp, den kommer ligga ständigt i vatten. Om inte annat så kan det vara kul att kortvarigt testa om en insert kan förbättra temperaturerna. Jag ska försöka mäta lite mer noggrannt och göra en mer detaljerad modell.

Gör så! PETG rullen borde komma nu i veckan, den ska tåla vatten verkar det som, såg någon som skrev ut en akvariumsdel i den plasten

Permalänk

Då annonsen inte längre går att redigera så skriver jag här: Vill tillägga att PETG plasten i svart tål upp till 80c, medans pla alternativen försvagas rejält redan vid 55-60c. För vardagligt bruk så räcker dock PLA långt.