Nvidia Geforce RTX 3000-serien får strypt mining-prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Enkelt: De korten de får in som bokades för MSRP säljes med förlust för ÅF så länge Nvidia eller partner-tillverkaren kliver in.

Om man tar Elgiganten som exempel:
De hade ca. 10 000 kort i sin kö för 3080 (tror det dessutom bara vara ASUS-korten räknat), men kunde bara köpa in ett hundratal. Resten får de lägga nya ordrar på – D.v.s. Elgiganten betalar det nya priset för ÅF för alla kort allt eftersom, medan slutkund som bokade för lanseringspriset får bibehållen prislapp. Med andra ord betalar man som slutkund under inköpspris många gånger just nu om man hade en förhandsbokning från släpp-dagen.

Att kunna rensa ut kön är därmed positivt för ÅF:s i frågan, förutsatt då igen att Nvidia eller partnertillverkare inte hanterar dessa förbokningar på ett behjälpligt vis.

Ja, på kort sikt (om de inte har avtal med leverantörerna om ett visst pris) kan de spara pengar. Men vilken kund kommer återvända till den återförsäljaren om de är med om det? Tvivlar verkligen på att det är värt att bli av med minst 10 000 kunder som kan tänka sig att spendera så mycket pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Som någon skrev tidigare i en annan tråd. Hellre ett underklockat miningkort som gått svalt än en överklockat gamerkort där man matat på spänning och allt för att få ut den sista FPSen.

Hoppas att din dotter blir en dedikerad miner.. nä då.. tycker att det blir en olustig stämning här på Sweclockers när det blir så poleriserat. Men du kanske bara är emot miners och inte personen bakom mining. Det enda som tjänar på att korten segmenteras är ju Nvidia. Vare sig gamers eller miners blir glada över det här beslutet. Det kommer inte bli fler grafikkort till gamers för Nvidia kommer allokera grafikkorten till CMP-modellerna.

Jag vet inte varför ett återkommande tema är att CMP-kort skulle tas från kort som annars hade blivit GeForce? För det första så är de flesta CMP-kort baserade på last gen, och för det andra så är det kort som inte klarar valideringen för att bli GeForce. Så det handlar alltså om kretsar som nvidia annars inte hade sålt alls. De tar inte GeForce kort och gör CMP av dem. Så det finns ingen effekt alls för gamers.

Nej, såklart hatar jag inte idtducer utan handlingar. Jag tror allt blir frid och fröjd när de begränsade korten kommer för då har nvidia satt ner foten. Sen förutsätter det såklart att de fortsätter vara uppmärksamma på trender så att det framgent inte lönar sig att ens titta it GeForce om man inte är gamer eller kreatör. Åtminstonne inte sålänge det råder brist.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ja, jag erkänner att jag har svårt att se att nöje skulle vara anledningen att köra en mjukvara som man inte interagerar med öht.
Jag tror faktiskt helt ärligt inte nöje är syftet, det känns som ett rent villospår som du skapar här.

Då förstår jag inte. Vad var anledningen till att du skrev "nytta och nöje" i så fall. Är nöje en parameter som har moralisk rätt att trumfa vad någon annan gör med sina prylar? Är det du som bestämmer vad som är nöje? Jag har också svårt att själv tycka mining är kul, men det betyder ju inte att det är omöjligt att finna nöje i mining. Ibland är det bra att lyfta blicken lite.

Om det inte var din avsikt att blanda in nöje i det hela så antar jag att det endast är "nytta" som du avser och i så fall kvarstår min liknelse till nyttan med datorspel v.s. nyttan med mining.

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Det tycker nog miljardärerna också…..eller så skiter de i det. Hade jag vunnit drömvinsten så går jag ju inte till mitt 9-17 kneg. Men det är tur att samhället har indoktrinerat att majoriteten måste jobba för att känna sig fullkomliga. De smarta tjänar pengar med kapital. Annars får man löneslava 4 life. Titta bara på fattigpensionärerna. Life OT och kanske för mycket politik. Moderatorerna får säga till isåfall.

Jag är inte emot att man gör sig fri från löneslaveri. Inför medborgarlön. Låt folket välja om de vill plugga eller vad de nu vill göra med sin fritid. Är det inte därför vi uppfann robotar och maskiner? För att slippa jobba eller jobba mindre eller med roligare saker.

Det jag menade är att det är rätt skevt att det är kryptovaluta som är vägen för att göra det möjligt. Det är klart man tar de vägar man finner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ford Prefect:

Då förstår jag inte. Vad var anledningen till att du skrev "nytta och nöje" i så fall. Är nöje en parameter som har moralisk rätt att trumfa vad någon annan gör med sina prylar? Är det du som bestämmer vad som är nöje? Jag har också svårt att själv tycka mining är kul, men det betyder ju inte att det är omöjligt att finna nöje i mining. Ibland är det bra att lyfta blicken lite.

Om det inte var din avsikt att blanda in nöje i det hela så antar jag att det endast är "nytta" som du avser och i så fall kvarstår min liknelse till nyttan med datorspel v.s. nyttan med mining.

Jag tror du förstod alldeles rätt, om man drar det till sin extrem så blir det nog som ditt förslag, på någon nivå ser jag det som mer moraliskt försvarbart att lägga resurser på aktiviteter som leder till nytta och/eller nöje för människor.

Och om en del hobbyister där ute tycker att det är kul att bygga en dator för ändamålet, det kan jag köpa. Det är ju dock för det första inte ens att mining i sig är kul utan det var att bygga en dator för att fylla ett visst syfte som var kul. Sedan är väl den småskaliga verksamheten inom detta den minst förargande.

Värt att poängtera: Det jag irriterar mig på är inte i första hand folk som håller på med mining utan designers av kryptovalutor som hittar på så korkade belöningsstrukturer.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av anon333222:

Så man får alltså inte använda ett quadro för att spela på för det är mot gaming-gudarna? Vad är det som händer? För miljöns skulle så skulle ju man förbjuda grafikkort för gamers och endast tillåta att man kör streaming. Vilket skulle nyttja grafikkorten mer effektivt. Lite som att äga bilar. Himla dumt för miljön att äga bilen då åtminstone min står 95% av tiden parkerad.

klart du får.

dock väldigt mycket pengar åt skogen i förhållande till spelprestanda med tanke på att du inte kommer få in någon vinst från att spela tv-spel.

och argumentet "sälja CS:go skins" är inte vinstdrivande om alla skulle följa användaravtalet hos steam och behöva låsa upp alla pengar i deras låsta plånbok utan möjlighet att kunna ta ut pengarna.

det alla gör när de säljer sina skinns för riktiga pengar är egentligen ett avtalsbrott.

vet inte varför steam fortfarande inte gjort att man måste sälja dem via steam marketplace dvs tagot bort tradefunktionen helt och hållet.

personligen tycker jag att man ska behöva F-skatta Krypto mining då det är en helt vinstdrivande process utan några som helst fördelar varesig för miljön eller människorna i omgivningen bara ens egen plånbok.

dvs starta företag för att inte begå skattebrott om man vill minea kryptovalutor lagligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skribent
Skrivet av Klarspråkarn:

Ja, på kort sikt (om de inte har avtal med leverantörerna om ett visst pris) kan de spara pengar. Men vilken kund kommer återvända till den återförsäljaren om de är med om det? Tvivlar verkligen på att det är värt att bli av med minst 10 000 kunder som kan tänka sig att spendera så mycket pengar.

Nu blir det lite annorlunda än att bara avsäga sig kön direkt från en återförsäljares sida, detta då Nvidia inte längre kommer tillverka just korten som specifikt förbokades i fråga.

Blir en helt annan sits att ta ställning till, både som slutkund och för ÅF:s räkning. Det t.ex. Elgiganten kan göra här är att bara flytta kön rakt över till "nya" grafikkorten och rulla på som vanligt, alternativt meddela alla som bokat att de inte längre får in några kort framöver och att de kommer ersättas med andra modeller – Därefter kan kunden ta ställning om man vill fortsätta stå i kön.

Som du säger tror jag inte att de större aktörerna bara kommer "yeeta" kön, av just den anledningen att man potentiellt hellre äter en mindre förlust och får behålla kund. Men mitt ursprungliga svar var gällande om dom gjorde det, så finns det en bakomliggande anledning (förlust-sälj alt. för stor administrativ kostnad att boka om folk på de nya modellerna).

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Märks tydligt att Nvidia gör detta för att verka "kämpa mot miners" utåt.

Ta ner hashraten till 0% och alla krypto om ni är seriösa med detta.

Jo fast man får tänka på att de delarna i GPUn används inte bara för miners. Det är som att säja stäng av Grafikortet.
Vi saknar fortfarande vettiga benchmarks för att se spelprestanda. Tror ett spel alla Civilisation med delvis CPU beräkningar och delvis GPU för AI mm skulle vara en bra referens. Men jag vet för lite om vilka delar som används i GPUn då man minar Ehterium.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Gissar på att prof. miners kommer låsa upp korten relativt snabbt. Enda nackdelen är då för konsumenter som inte kan dra in några extra kronor när man inte använder datorn.

Min första tanke med. Det här kommer förmodligen inte att drabba riktiga miners överhuvudtaget. Detta drabbar bara vanliga gamers som vill dra nytta av sitt grafikkort även när de inte spelar.

Så, tanken från nVidia är säkert god. Men det drabbar enbart parten man försöker hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag får inte ihop ditt resonemang. Varför skulle begagnat GeForce vara intressant om inte begagnat CMP är det?

Och vi får väl se. Men tänk såhär., om du köper GeForce för att spels på, vill du då hellre ha ett begagnat kort som inte gått att mina med, eller ett som kanske blivit slutkört för att förra ägaren minat med det? Jag vet i alla fall vad jag hade valt. Att ens en promille av gamers som spelar med korten skulle se det som negativt att det inte går mina med är högst osannolikt.

Men är folk nu så dumma see jag fram emot att få göra en del begagnade klipp i framtiden. För mig är det en stor fördel att kortet inte kan användas till mining då det sliter på korten mycket hårt jämfört med Gaming.

Vad karma och min dotter skulle ha med det hela att göra förstår jag inte alls. Karma finns inte och min dotter verkar för liten för att förstå vad som är lämpligt och olämpligt att göra med ett grafikkort. Jag har naturligtvis förklarat så pedagogiskt och ingående det går, men hon verkar mest intresserad av att titta på folk, färgstarka saker, äta, göra ifrån sig och sova. Så jag tror jag for vänta ett tag med den utbildningen.

Men om man nu tror att karma finns... Ja... Miners tänker bara på ekonomi säger du. Då borde de ju bli jätteglada nu när Nvidia gör det också. Man kan lite säga att det som Nvidia nu gör mot miners, det har miners gjort mot gamers sedan allt detta började. Är det larma? Nej, jag tror inte på sådant men gör man det så kanske man ska se det som ett tecken från gud, göra bot och bättring, och låta gamers ha som GeForce-serie ifred.

Grymt negativt skulle jag säga att det är att kort blir låsta. Under natten när man sover och dagen när man jobbar låter jag mitt kort mina. Tror det är mer än jag som gör samma sak här på SweC och skulle tycka det är trist att det inte fungerade lika bra.

Att mina kör slut på korten vill jag ha osakt. Skulle säga att dem som har dålig kylning på sina kort sliter mer på dem än att mina. Mitt 3080 ligger i 28-30C GPU och 70-80C Minnen när jag minar och det är ganska långt under vad många har när det spelar med sina kort. Nu har nog inte alla lika bra kylning som jag men dem som minar har oftast bra koll på kylning och temps vilket inte alla gamers har.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hcz:

Grymt negativt skulle jag säga att det är att kort blir låsta. Under natten när man sover och dagen när man jobbar låter jag mitt kort mina. Tror det är mer än jag som gör samma sak här på SweC och skulle tycka det är trist att det inte fungerade lika bra.

Att mina kör slut på korten vill jag ha osakt. Skulle säga att dem som har dålig kylning på sina kort sliter mer på dem än att mina. Mitt 3080 ligger i 28-30C GPU och 70-80C Minnen när jag minar och det är ganska långt under vad många har när det spelar med sina kort. Nu har nog inte alla lika bra kylning som jag men dem som minar har oftast bra koll på kylning och temps vilket inte alla gamers har.

Bra sagt. Högt tonläge mot miners och gamers är onödigt. Har en teori att för första gången har vi upplevt att det går åt en månadslön för att köpa ett grafikkort och då är det inte ens säkert att man får tag på ett. Jag har byggt datorer under 25 års tid. Visst är det en ny tid. Men priser rör sig upp och priserna på grafikkort kommer sjunka här samhället öppnar upp och man inte känner att man MÅSTE ha en grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nvidia vill såklart inte att man köper begagnat. Ddt vill väl inget företag, men att LHR-korten skulle få lägre andrahandsvärde tror jag inte på. Om miners är för snobbiga för att köpa begagnade CMP-kort så borde det sanna gälla GeForce. Jag ser LHR som en feature, snarare än en begränsning.

Att se LHR som en feature är för mig likvärdigt som att säga nej till cacheback på 1000-3000kr/månaden i x antal månader.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dblade:

Att se LHR som en feature är för mig likvärdigt som att säga nej till cacheback på 1000-3000kr/månaden i x antal månader.

Har man för mycket pengar eller ogillar mining som koncept så sväljer man ju allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Om kortet fungerar fullgott till det jag ska ha det till men är vidhäftat med egenskaper som gör att andra tycker att marknadsvärdet sjunker, så kan ju jag köpa kortet billigare. Så det verkar som att jag vinner på det hela alldeles oavsett.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Hej Allihopa ? Gäller dessa kort LHR enbart mining Ethereum? Varför just den ? Folk kan ju mining andra Coin eller Token vad nu det är. SÅ det lär inte får stopp på mining tror jag. Säkert ett bra PR tricks för att sälja sina CMP kort eller vad tycker ni ?

Permalänk
Medlem

Frågan är om priset på de upplåsta korten kommer skjuta i höjden nu när dom inte går att få tag på från ÅF.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndyThien:

Hej Allihopa ? Gäller dessa kort LHR enbart mining Ethereum? Varför just den ? Folk kan ju mining andra Coin eller Token vad nu det är. SÅ det lär inte får stopp på mining tror jag. Säkert ett bra PR tricks för att sälja sina CMP kort eller vad tycker ni ?

Självklart är det ett PR-trick. Lösningen på problemet är att producera flera kort. Den som inte kan se det har missat en del i hur marknadsekonomi fungerare.

Skrivet av Rolfenstein:

Frågan är om priset på de upplåsta korten kommer skjuta i höjden nu när dom inte går att få tag på från ÅF.

Säg att ett 3080Ti kommer kosta 16K och ha låst hashrate (som håller, tror ju inte på det). Då kommer 3080 sticka upp till himlen (20K), 3070 kommer vara kortet det köps mest av då miners köper det för 12-13K. Samma hashrate. En hel del svalare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Om kortet fungerar fullgott till det jag ska ha det till men är vidhäftat med egenskaper som gör att andra tycker att marknadsvärdet sjunker, så kan ju jag köpa kortet billigare. Så det verkar som att jag vinner på det hela alldeles oavsett.

Jag hoppas att du inte för det vidare till nästa generation. Nämligen att bara tänka på sig själv och endast sig själv. Att du ska vara den som kan köpa grafikkortet svinbilligt. Använd inte gamers som ursäkt när det är du som vill köpa kortet billigt. Säg att @Ozzed vill köpa grafikkort billigt istället. Mer ärligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja visst. Miners förbjuds ju inte att köpa korten så vad är problemet? Det är lite som att gnälla om att en moped inte går fortare än 30. för den tänkta målgruppen är det inget problem. Vill man köra fortare får man skaffa körkort och bil. Är det dyrare? Ja. Men det är så det ser ut.

Nvidia är ett företag, och vad jag vet får företag själva välja hur de segmenterar sina produkter. Klart man som konsument har rätt att klaga, men i det här fallet är det svårt då begränsningen gynnar en önskvärd målgrupp på bekostnad av en annan. I min bok är det en stor skillnad mot när begränsningen missgynnar alla utan att gynna någon utom företaget självt.

Men ja du kan ju alltid rösta med plånboken och inte stödja de produkter du tycker är dåliga.

Du köper en bil, men den går bara i 5 km/h när du skall åka och handla.

Vad är problemet?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vad är problemet?

Om det bara finns en väldigt liten butik att åka till och köerna ringlar långa, och jag är rik och har haft råd att åka dit flera gånger om dagen och köpa slut på alla varor skulle jag ha förståelse för att tillverkaren inte vill sälja snabba bilar till mig och andra som beter sig likadant. Dessutom har jag gapat högljutt innan om först till kvarn, och att det inte är mitt fel att jag har råd med en snabb bil. Så om jag ska vara moraliskt konsekvent får jag snällt finns mig, helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vad är problemet?

Skrivet av Ozzed:

Om det bara finns en väldigt liten butik att åka till och köerna ringlar långa, och jag är rik och har haft råd att åka dit flera gånger om dagen och köpa slut på alla varor skulle jag ha förståelse för att tillverkaren inte vill sälja snabba bilar till mig och andra som beter sig likadant. Dessutom har jag gapat högljutt innan om först till kvarn, och att det inte är mitt fel att jag har råd med en snabb bil. Så om jag ska vara moraliskt konsekvent får jag snällt finns mig, helt enkelt.

Problemet här är att att även om du köper en av de dyraste bilarna så är den strypt.
3080 är inte billiga direkt.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Vad är problemet?

Du kan ju alltid köpa en annan bil.. du vet. välja med pengarna som konsument. Fast det kanske finns vissa regler för att bilen ska bli certifierad och registrerad för att få framföras på svenska vägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Jag hoppas att du inte för det vidare till nästa generation. Nämligen att bara tänka på sig själv och endast sig själv. Att du ska vara den som kan köpa grafikkortet svinbilligt. Använd inte gamers som ursäkt när det är du som vill köpa kortet billigt. Säg att @Ozzed vill köpa grafikkort billigt istället. Mer ärligt

Vad är det för trams? Jag kommer lära min dotter att är det brist på en vara så har de som använder den som det var tänkt förtur.

Sen sa jag aldrig ett jag tycker att
Nvidias beslut är bra enbart för att det gynnar mig. Som sagts i tidigare inlägg så ser jag inte varför LHR-korten skulle få ett lägre andrahandsvärde, tvärtom, men blir det så så gynnar det ju mig som en bonus eftersom jag hellre skär av mitt ena öra än börjar med mining. Så alltså kvittar Hashrate fullständigt för mitt use case. Men om andra ser det som att korten är sämre och därför värda mindre, ja då är det ju bara att tacka och ta emot, eller hur? Det har inget med själviskhet att göra.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Vad är det för trams? Jag kommer lära min dotter att är det brist på en vara så har de som använder den som det var tänkt förtur.

Sen sa jag aldrig ett jag tycker att
Nvidias beslut är bra enbart för att det gynnar mig. Som sagts i tidigare inlägg så ser jag inte varför LHR-korten skulle få ett lägre andrahandsvärde, tvärtom, men blir det så så gynnar det ju mig som en bonus eftersom jag hellre skär av mitt ena öra än börjar med mining. Så alltså kvittar Hashrate fullständigt för mitt use case. Men om andra ser det som att korten är sämre och därför värda mindre, ja då är det ju bara att tacka och ta emot, eller hur? Det har inget med själviskhet att göra.

Bara för hashrate inte är relevant för dig så tycker du att det är helt okej att de stryper. Om det inte är definitionen på ett egoistiskt beteende då vet jag inte vad. Det är helt okej att vara egoistisk, men va inte skenhelig och försöka påskina att det är miners vs gamers när det är faktum att du bara ser dina egna behov.. och att LHR är en feature? .. lite som när Apple sa att du höll telefonen fel på iPhone 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Problemet här är att att även om du köper en av de dyraste bilarna så är den strypt.
3080 är inte billiga direkt.

Nä, men tillräckligt billiga för att vara attraktiva för gamers, som är målgruppen. 3090, som bedömts som för dyra för gamers kontra vad man får med 3080 är ju fortfarande olåsta och alltså ett fullgott alternativ om man vill mina.

Varför gapas och gnälla det inte på AMD och Intel när de reserverar vissa funktioner för sina server-processorer, trots att funktionerna även finns i kislet på konsumentprocesdorerna? I min värld är det nvidia gör nu samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Krypto verkar rasa rätt så friskt https://bitcoinkursen.se/
ungefär -14% på Bitcoin
ungefär -24% på Ethereum
och det bara idag. Vi får hoppas att de fortsätter i denna takten så löser sig nog snart bristen på grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

ungefär -14% på Bitcoin
ungefär -24% på Ethereum
och det bara idag. Vi får hoppas att de fortsätter i denna takten så löser sig nog snart bristen på grafikkort.

Intjäningen har dock ökat sen en vecka tillbaka. Så länge Intjäningen är så pass hög lär miningen inte minska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Intjäningen har dock ökat sen en vecka tillbaka. Så länge Intjäningen är så pass hög lär miningen inte minska.

Är det en fördröjd effekt eller hur kan intjäningen öka om det minas lika mycket samtidigt som kursen minskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Bara för hashrate inte är relevant för dig så tycker du att det är helt okej att de stryper. Om det inte är definitionen på ett egoistiskt beteende då vet jag inte vad. Det är helt okej att vara egoistisk, men va inte skenhelig och försöka påskina att det är miners vs gamers när det är faktum att du bara ser dina egna behov.. och att LHR är en feature? .. lite som när Apple sa att du höll telefonen fel på iPhone 4.

Du verkar ha läst typ 2 meningar från mitt svar. Jag har redan redogjort för varför det inte är av egoistiska skäl.

Att däremot köpa en produkt och inte använda den till det den är tänkt för när det är brist på produkten och det finns folk i drivor som vill ha, som har tänkt använda produkten till det den är till för, ocb som grädde på moset klaga när företaget tar sig friheten att göra sina kärnkunder glada genom att tvinga bort ett stort irritationsmoment, som dessutom gör att de kan ta mer betalt av den kundgrupp som förstör för deras kärnkunder... Det om något är egoism.

Miners har haft kul och liksom nyttjat en exploit på spelkort. Var glad för att det varade så länge. Att tro att Nvidia någonsin skulle kasta gamers under bussen för miners skull är inget annat än fantasier.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

ungefär -14% på Bitcoin
ungefär -24% på Ethereum

Helt underbart. Hoppas det kraschar såpass att proof of work aldrig mer får skåda dagens ljus. Jävla otyg. Och hoppas att det ger folk en näsbränna. Att investera i tulpaner är aldrig bra i längden

Visa signatur