SweClockers väljer årets spel 2021

Permalänk
Melding Plague

SweClockers väljer årets spel 2021

Efter några dagar av nomineringar är det nu dags att rösta på den absoluta favoriten från det tunnsådda spelåret 2021.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är lite komiskt att det finns fler spel på listan än It Takes Two, lycka till liksom.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Är lite komiskt att det finns fler spel på listan än It Takes Two, lycka till liksom.

Bara för att det vann "Game of the Year" så betyder det inte att flest personer på Sweclockers ens har spelat det. Varför rösta på ett spel man inte spelat.
Jag har spelat typ 3 spel på listan, It Takes Two är inte ett av dom.

Permalänk
Medlem

Sämst spelår känns det som. De 6 spel jag spelat i listan har varit kassa som fan.

Btw räknas COD spelen som remaster/remake? Tänkte på att de kopierar ju mest från gamla spelen?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Trist Valheim fortfarande är i Early Access. Blev ingen röst för min del, inte spelat något.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Returnal! Ännu inte klarat det men fan det är häftigt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Om inte annat så har vi ju här en lista på spel som vi medlemmar tycker är bra, så om man är på jakt efter ett nytt spel så är det ju värt att kolla upp de här spelen. 😀

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Bara för att det vann "Game of the Year" så betyder det inte att flest personer på Sweclockers ens har spelat det. Varför rösta på ett spel man inte spelat.
Jag har spelat typ 3 spel på listan, It Takes Two är inte ett av dom.

Varför rösta om man inte spelat det bästa spelet

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Önskar man kunde säga Subnautica: Below Zero... men det höll verkligen inte måttet

Permalänk
Medlem

Kändes inte som det fanns något värt att rösta på i år för min del.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Halo Infinites kampanj var ändå både storslagen och pampig. Det där extra-året de tog på sig märktes verkligen i slutprodukten.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Halo Infinites kampanj var ändå både storslagen och pampig. Det där extra-året de tog på sig märktes verkligen i slutprodukten.

Nu gav jag själv Halo en stark 4/5 i betyg, håller med att kampanjen var bra men min första tanke när main story var slut var: vad fan har 343 sysslat med alla dessa år? Med tanke på alla år av utveckling var verkligen kampanjen kort! Men om man inte tänker på alla år av utveckling så

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Valheim helt klart. Gjorde störst avtryck på mig. Spelar det "fortfarande". Även om jag väntar på nytt innehåll.

EDIT:
Finns dock inte med på listan.

Edit
Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Trist lista. Jag hade röstat på Loop Hero

Permalänk
Medlem

Metroid Dread <3

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Battlefield 2042, utan tvekan den största ögonbrynshöjaren i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Valheim helt klart. Gjorde störst avtryck på mig. Spelar det "fortfarande". Även om jag väntar på nytt innehåll.

EDIT:
Finns dock inte med på listan.

Nej Valheim finns inte med av anledningen att det inte är ett färdigt spel än, räknas fortfarande som early access.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu gav jag själv Halo en stark 4/5 i betyg, håller med att kampanjen var bra men min första tanke när main story var slut var: vad fan har 343 sysslat med alla dessa år? Med tanke på alla år av utveckling var verkligen kampanjen kort! Men om man inte tänker på alla år av utveckling så

Jag älskar Halo Infinite men jag undrar verkligen vad flera hundra personer sysslat med i sex år. Fortfarande buggar i multiplayer lobbyns GUI, saker som fanns i Halo 5 saknas (Co-op campaign, stats galore etc). Jag tror och hoppas att de har en motor/bas/grund de lätta kan bygga mer innehåll på och att vi får se en massa mer sånt (hellre än vanity-prylar till multiplayer).

Tyvärr känns det lite som Halo tappade sin själ när 343 tog över.

Permalänk
Medlem

Vinner Wrestling Empire, så lovar jag att äta upp min Sweclockers tisha

Permalänk
Medlem

Inte kommit ett enda spel detta år som intresserat mig. Känns som allt bara är samma om och om igen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Tyvärr känns det lite som Halo tappade sin själ när 343 tog över.

Men sånt kan jag förstå, tänk dig det ursprungliga teamet som har en vision, en dröm. Detta får dom utveckla under tre spel med i stort sätt samma personal (visst kommer och går folk under denna tid). Men sen tar det slut och man flyttar all data till ett helt nytt team som inte har har all bakgrund eller samma passion.
Sen vill ju även en ny studio sätt sin prägel på det, dom vill ju inte bara göra en copy-paste.

Men däremot så känner jag att 343 är på rätt spår nu med Infinite, de fick kapa 2/3 av spelet sommaren 2019 så det lär finnas massor av material till kommande DLCs (om det går att använda). Däremot hoppas jag att dom snabbt droppar infinite och går vidare, det värsta som kan hända nu är att DLC efter DLC som kommer även måste fungera på Xbox One.
Tror att det blir svårt att ha ett live service spel med kommande DLCs där man droppar Xbox One supporten.

Det är ju redan klar att ”The Endless” kommer, lär ju vara ett DLC

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Dota 2 7,30 är för mig årets bästa spel <3

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Lego Master

Avstod röst.
De få spel jag spelat (Forza Horizon 5, Battlefield 2042, The Ascent, i fallande speltidsordning) förtjänar inte titeln, nåt av dem. Battlefield 2042 har potential, absolut. Men i skicket det släpptes förtjänar det knappt att kallas "årets beta". Att det snart är fullt spelbart kan ju knappast vara en räddande faktor.
Forza Horizon 5 tycker jag definitivt inte når upp till 4ans höjder, och The Ascent gav jag upp på efter en timme.

Så...meh. Inget jag känner att jag med gott samvete kan rösta på. Och av övriga spel har jag sett gameplay från en handfull, som visserligen varit bra spel men eftersom jag inte spelat dem själv känns det inte rimligt att rösta på dem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har spelat några av spelen som nämndes i listan, men kände inte att något var värdigt "årets spel". Hade röstat på Valheim, men det är i early access så det räknas såklart inte Tycker det var ett svagt spelår i år, förutom Valheim.

Edit: Vart är Diablo II: Resurrected?!
Edit: "Spel som syns i omröstningen är släppta i sin helhet under 2021, och remaster- eller remake-versioner lyser också med sin frånvaro." Meh.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Nej Valheim finns inte med av anledningen att det inte är ett färdigt spel än, räknas fortfarande som early access.

Escape from Tarkov är också early access men det är helt klart i bättre skick än många andra spel som inte är early access. Det blir lite meningslöst att använda det som ett kriterium för att få vara med på listan tycker jag.

Permalänk
Medlem

Well, 2042 är ju ett riktigt skämt men jag älskar det och dessutom det enda spel i listan som jag spelat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Har bara spelat senaste Pathfinder av spelen i listan så det fick min röst (plus att det är ett riktigt bra spel).

Permalänk
Medlem

Etherium vann genom att muta sina spelare.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 Resurrected

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Lawnmower Simulator är inte med ju!