The Lord of the Rings: The Rings of Power

Permalänk
Medlem

The Lord of the Rings: The Rings of Power

Hittade ingen tråd om denna konstigt nog, men till hösten smäller det!
Ska utspela sig ~1000 år innan Frodo och kompani. Kanske får vi se en "ung" Elrond

https://www.imdb.com/title/tt7631058/?ref_=vp_vi_tt

Lagt till IMDB-länk
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

De enda jag vet som varit konfirmerade är Galadriel, Celebrimbor och Sauron
Så de rykten som sade att åtminstone ett avsnitt kommer handla om skapelsen av ringarna fick lite extra tyngd.

"This is a title that we imagine could live on in the spine of a book next to J.R.R. Tolkien's other classics," said showrunners J.D. Payne and Patrick McKay in a provided statement. "The Rings of Power unites all the major stories of Middle-earth's Second Age: the forging of the rings, the rise of the Dark Lord Sauron, the epic tale of Númenor, and the Last Alliances of Elves and Men. Until now, audiences have only seen on-screen the story of the One Ring — but before there was one, there were many... and we're excited to share the epic story of them all."

Så sjukt hypad över denna serie att det är rent av löjligt. Med historiens största budget för en serie är det fan bäst att de lyckas klämma ut något bra av det här!

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Kan detta verkligen bli bra? Känns som det kommer bli GoT all over again?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kan detta verkligen bli bra? Känns som det kommer bli GoT all over again?

Kan, ja. Hoppas kan man alltid..

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kan, ja. Hoppas kan man alltid..

Finska är bäst dock

Hela: https://www.youtube.com/watch?v=kHFKdgjEugs

Permalänk
Medlem

Kan inte bli så mycket sämre än Wheel of Time iaf, är lite peppad på detta faktiskt.

Spelet är ju redan släppt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Förväntade mig Hydraulic press channel

Permalänk
Medlem

https://www.dn.se/kultur/sagan-om-ringen-serie-har-antligen-f...
"Produktionen för Amazon Prime-serien har beskrivits som världens hittills dyraste. Första säsongen kostade 465 miljoner dollar, motsvarande 3,9 miljarder kronor, att spela in. Inspelningen i Nya Zeeland avslutades i augusti förra året och två av avsnitten regisseras av svenska Charlotte Brändström."
"Amazon köpte tv-rättigheterna till Sagan om ringen i november 2017 och redan nu är det klart att tv-serien kommer att få en andra säsong. ”The lord of the rings: The rings of power” får premiär den 2 september i 240 länder. Därefter släpps ett avsnitt per vecka."

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Kan detta verkligen bli bra? Känns som det kommer bli GoT all over again?

Är Dan&Dan med på nåt hörn i detta?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Lego Master
Skrivet av MatteN:

https://www.dn.se/kultur/sagan-om-ringen-serie-har-antligen-f...
"Produktionen för Amazon Prime-serien har beskrivits som världens hittills dyraste. Första säsongen kostade 465 miljoner dollar, motsvarande 3,9 miljarder kronor, att spela in. Inspelningen i Nya Zeeland avslutades i augusti förra året och två av avsnitten regisseras av svenska Charlotte Brändström."
"Amazon köpte tv-rättigheterna till Sagan om ringen i november 2017 och redan nu är det klart att tv-serien kommer att få en andra säsong. ”The lord of the rings: The rings of power” får premiär den 2 september i 240 länder. Därefter släpps ett avsnitt per vecka."

Och det enda de har att visa än så länge är en CGI-logga?
Pytt. Jag hade åtminstone velat se lite av "feelingen", om det liknar gamla Lotr eller inte.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är Dan&Dan med på nåt hörn i detta?

Inte vad jag vet, men kan bli så himla dramafokuserat bara. Jag vill inte ha massa sega intriger och sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Och det enda de har att visa än så länge är en CGI-logga?
Pytt. Jag hade åtminstone velat se lite av "feelingen", om det liknar gamla Lotr eller inte.

Inte CGI faktiskt, vilket onekligen bådar gott. Kolla behind the scenes:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Kan detta verkligen bli bra? Känns som det kommer bli GoT all over again?

Oj, hoppas. Det hade varit fantastiskt ju.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på diverse YouTube kanaler som t.ex nerdrotic verkar vi ha en riktig shitshow framför oss! Go go broke!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Efter att ha kollat på diverse YouTube kanaler som t.ex nerdrotic verkar vi ha en riktig shitshow framför oss! Go go broke!

En sådan YouTubekanal utan insyn och särskilt en som nerdrotic som bara gnäller om "woke" och att allt som görs är DISASTER och frekvent användande av den klassiskt sexistiska benämningen m-she-u känns som tveksamma källor till vad som komma skall.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av cfj:

Inte CGI faktiskt, vilket onekligen bådar gott. Kolla behind the scenes:

https://youtu.be/sZEpWvQFXqQ

Okej, så dom kan smälta guld. Bra för dom.
Det säger fortfarande ingenting om serien i sig, för mig. Budget är inte allt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

En sådan YouTubekanal utan insyn och särskilt en som nerdrotic som bara gnäller om "woke" och att allt som görs är DISASTER och frekvent användande av den klassiskt sexistiska benämningen m-she-u känns som tveksamma källor till vad som komma skall.

"En sådan YouTubekanal utan insyn...".

Många av de som driver dessa "sådan YouTubekanal utan insyn" är personer som jobbat länge med folk inom film/spel branschen. I vissa fall har de själv arbetat i branschen, se Clownfish TV. I många, många fall har läckor som dessa YouTubers fått tag på visat sig vara näst intill 100% korrekta, se YongYea, The Quartering, WorldClassBullshitters eller Overlord DvD.

När man gång på gång ser att en källa är korrekt eller visar sig vara av samma åsikt som en själv, så brukar det resultera i att man lyssnar mer på den källan. Vise versa gäller med de källorna som ständigt visar sig bara snacka skit eller direkt ljuga för en, då vet man att man skall ta det mesta med en nypa salt.

Så när det gäller "The Lord of the Rings: The Rings of Power", så hoppas jag på det bästa men det jag hört låter tyvärr inte lovande.
Dessutom var CGI-teasern inte så mycket att hänga i granen.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uberlaz0:

Dessutom var CGI-teasern inte så mycket att hänga i granen.

Vilken CGI?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uberlaz0:

"En sådan YouTubekanal utan insyn...".

Många av de som driver dessa "sådan YouTubekanal utan insyn" är personer som jobbat länge med folk inom film/spel branschen. I vissa fall har de själv arbetat i branschen, se Clownfish TV. I många, många fall har läckor som dessa YouTubers fått tag på visat sig vara näst intill 100% korrekta, se YongYea, The Quartering, WorldClassBullshitters eller Overlord DvD.

När man gång på gång ser att en källa är korrekt eller visar sig vara av samma åsikt som en själv, så brukar det resultera i att man lyssnar mer på den källan. Vise versa gäller med de källorna som ständigt visar sig bara snacka skit eller direkt ljuga för en, då vet man att man skall ta det mesta med en nypa salt.

Så när det gäller "The Lord of the Rings: The Rings of Power", så hoppas jag på det bästa men det jag hört låter tyvärr inte lovande.
Dessutom var CGI-teasern inte så mycket att hänga i granen.

Ja det finns fall där läckor kan stämma, och det finns seriösa YouTubers som har bra koll.

Den här gången verkade det inte vara fallet med den här minst sagt. När någon har en historia av ständigt användande av högerpopulistiska termer kan man dock avfärda människan som trovärdig rätt snabbt. Särskilt när den människan är involverad och ledande figur i en organisation som tror att att allt är vänsterpropaganda i film och serievärlden och som dessutom är en del av alt-right movement.

Permalänk
Avstängd

Efter att ha sett Hobbit där sista filmen bara känns som ett långt krig och tillagt så har jag tyvärr ingen övertro om de nu ska göra en pre lord of the rings.
Kan man inte hitta på något nytt som de kan tjäna pengar på istället eller blir det för dyrt. Hela filmvärlden är snart bara filmserier som till 90% bara blir sämre och sämre för varje ny del som görs. Ibland är det bättre att låta ett mästerverk bara få vara det mästerverk som det var.

Några filmer har faktiskt lyckats med uppföljare, en som absolut gjorde det var Jumanji där tvåan är riktigt kul och en klart värdig uppföljare eller vad man nu ska kalla det. Den gamla filmen var ju ändå inte så bra ska tilläggas. Tyvärr så gör de en uppföljare på uppföljaren också som absolut inte håller samma klass även om den också har sina ljusa stunder.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vilken CGI?

Hehe, ok inte mer än efter produktion då. Såg trots allt arbete dessvärre ut som rätt kass CGI.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uberlaz0:

Hehe, ok inte mer än efter produktion då. Såg trots allt arbete dessvärre ut som rätt kass CGI.

Det kan jag dock instämma med, jag trodde faktiskt också att det var CGI först

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Efter att ha sett Hobbit där sista filmen bara känns som ett långt krig och tillagt så har jag tyvärr ingen övertro om de nu ska göra en pre lord of the rings.
Kan man inte hitta på något nytt som de kan tjäna pengar på istället eller blir det för dyrt. Hela filmvärlden är snart bara filmserier som till 90% bara blir sämre och sämre för varje ny del som görs. Ibland är det bättre att låta ett mästerverk bara få vara det mästerverk som det var.

Några filmer har faktiskt lyckats med uppföljare, en som absolut gjorde det var Jumanji där tvåan är riktigt kul och en klart värdig uppföljare eller vad man nu ska kalla det. Den gamla filmen var ju ändå inte så bra ska tilläggas. Tyvärr så gör de en uppföljare på uppföljaren också som absolut inte håller samma klass även om den också har sina ljusa stunder.

Tyckte Hobbit var helt ok.
Såg du även extended till Hobbit?
Har läst boken och tyckte extended var mycket mer intressant än den första bio-versionen.
Smaken kommer alltid vara som baken, själv tyckte jag att de nya versionerna av Jumanji var rena skiten

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Tyckte Hobbit var helt ok.
Såg du även extended till Hobbit?
Har läst boken och tyckte extended var mycket mer intressant än den första bio-versionen.
Smaken kommer alltid vara som baken, själv tyckte jag att de nya versionerna av Jumanji var rena skiten

De två första filmerna var bra men den tredje och sista hade de gärna fått hoppa över. Du kanske missförstod det jag skrev. Såg extended versionerna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

De två första filmerna var bra men den tredje och sista hade de gärna fått hoppa över. Du kanske missförstod det jag skrev. Såg extended versionerna.

Det enda tråkiga med hobbits filmerna är CGI överallt och stundtals dålig CGI, inte som LOTR där det mesta var byggt för hand och sen filmat scenerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kan man inte hitta på något nytt som de kan tjäna pengar på...

Ja till exempel Star Wars-uppföljarna. T.ex. första The Force Awakens eller vad den hette. Var ju så nära en ren kopia av A New Hope att de borde stämma sig själva som hade rättigheterna till IP:t.

De två senare filmerna efter det saknade egentligen allt som gör en bra film, förutom då special effects som så klart var påkostat. Bl.a. hon den där huvudpersonen kommer inte ihåg namnet har liksom ingen svaghet ens från start. Fullfjädrad jedi redan innan hon utforskat the force. Samma sak med Disneys Mulan från några år sedan nu.

Uppenbart att Disney enbart avser kränga filmer genom att rida på de ursprungliga filmerna som fängslade tittare genom att faktiskt vara bra filmer. Pga att de har ett superbt stoft att bygga på har de inte brytt sig alls att skriva en berättelse som har betydelse och är så bra att den kan stå på egna ben. Så Disney drar in Millenium Falcon i princip direkt, R2D2 osv osv. De borde helt enkelt ha kallat The Force Awakens för A New Hope Remake.

Rogue One var ju en film som stod på egna ben och hade en helt ok historia. Jag ser hellre den 3 gånger än de 3 Star Wars-uppföljarna. Och jag genomgår hellre långsam tortyr än att se Han Solo-filmen igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hypermode:

Ja till exempel Star Wars-uppföljarna. T.ex. första The Force Awakens eller vad den hette. Var ju så nära en ren kopia av A New Hope att de borde stämma sig själva som hade rättigheterna till IP:t.

De två senare filmerna efter det saknade egentligen allt som gör en bra film, förutom då special effects som så klart var påkostat. Bl.a. hon den där huvudpersonen kommer inte ihåg namnet har liksom ingen svaghet ens från start. Fullfjädrad jedi redan innan hon utforskat the force. Samma sak med Disneys Mulan från några år sedan nu.

Uppenbart att Disney enbart avser kränga filmer genom att rida på de ursprungliga filmerna som fängslade tittare genom att faktiskt vara bra filmer. Pga att de har ett superbt stoft att bygga på har de inte brytt sig alls att skriva en berättelse som har betydelse och är så bra att den kan stå på egna ben. Så Disney drar in Millenium Falcon i princip direkt, R2D2 osv osv. De borde helt enkelt ha kallat The Force Awakens för A New Hope Remake.

Rogue One var ju en film som stod på egna ben och hade en helt ok historia. Jag ser hellre den 3 gånger än de 3 Star Wars-uppföljarna. Och jag genomgår hellre långsam tortyr än att se Han Solo-filmen igen.

Jag gillar de gamla filmerna och har till och med dessa på extended version på VHS men gav upp de nya filmerna efter att JarJar binks gjorde entré, andra filmen av de nya om jag inte minns fel. Sen dess har jag inte kollat på något från Star Wars serien. Har heller inte sett de nya Magnolian (eller vad den nu heter), Han Solo eller den nya om Boba Fett heller. Inte sett Mulan heller.
Lite sugen på att se alla de nio filmerna bara för att bocka av dem på bucketlisten men måste först ta steget att göra ett disneykonto och ta fram "the force" för att klara av detta.
Klart som fasen att Disney vill rida på vågen så länge det går och det är tyvärr en av sakerna som gör mig mer och mer ointresserad. Allt handlar bara om att köra vidare på samma skit hela tiden då man redan har en stor publik som säkerligen kommer hoppa på tåget igen.
Det samma gäller alla Marvel, Fast and the Furious och liknande serier. Mer och mer effekter hela grundhistorien är borta men man kör vidare bara för att det är enkla pengar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag gillar de gamla filmerna och har till och med dessa på extended version på VHS men gav upp de nya filmerna efter att JarJar binks gjorde entré, andra filmen av de nya om jag inte minns fel. Sen dess har jag inte kollat på något från Star Wars serien. Har heller inte sett de nya Magnolian (eller vad den nu heter), Han Solo eller den nya om Boba Fett heller. Inte sett Mulan heller.
Lite sugen på att se alla de nio filmerna bara för att bocka av dem på bucketlisten men måste först ta steget att göra ett disneykonto och ta fram "the force" för att klara av detta.
Klart som fasen att Disney vill rida på vågen så länge det går och det är tyvärr en av sakerna som gör mig mer och mer ointresserad. Allt handlar bara om att köra vidare på samma skit hela tiden då man redan har en stor publik som säkerligen kommer hoppa på tåget igen.
Det samma gäller alla Marvel, Fast and the Furious och liknande serier. Mer och mer effekter hela grundhistorien är borta men man kör vidare bara för att det är enkla pengar.

Jar Jar kommer ju typ in 10 minuter in i första nya (episode 1) jag var som tur i rätt ålder när den kom så jag tycker ändå episod 1-3 är okej även om jag ser bristerna nu som vuxen. Episode 7-9 har jag bara sett för att de är star wars. Men mandalorian gillar jag skarpt och Boba Fett har potential även om starten varit lite upp och ner i kvalité.

Permalänk
Medlem

Kul! Men hoppade av stolen när Henry C gick ut med att han vill göra en red dead redemption film. Tror mitt leende sträckte sig mer än ansiktet kunde hantera. Men visst sagan om ringen kan bli bra.

Permalänk

Gillar man LOTR utan att vara en dyrkande fanboy så kommer man gilla denna. Jag gillar nästan alla serier som handlar om det jag är intresserad av även om de har under 7 i betyg på imdb.
Problemet folk har är att de oftast sitter och letar fel istället för att ta det för vad det är.