The Lord of the Rings: The Rings of Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Gillar man LOTR utan att vara en dyrkande fanboy så kommer man gilla denna.

Hur vet du detta?

Permalänk
Medlem

Kul att det är på väg iallafall, och att uttalet på Mordor var korrekt. 😎

Kvaliteten som exempelvis WETA workshop tar med sig in i projektet kan lyfta även ett eventuellt medelmåttigt manus till sevärt. Många har kanske inte insett vilken svårupprepad gåva LoTR trilogin blev i slutändan och kommer säkert att bli besvikna, men någon kraschlandning som Game of Thrones blir det inte heller.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni veta så mycket om hur produktionen kommer bli och mottagas? 🤔

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Hur vet du detta?

För att man inte kommer leta fel utan bara var nöjd med att man får se mer från det universumet.
Precis samma sak med nya Dexter där hardcore fanboys letar fel och klagar, medans många andra bara är nöjda med att det kommer nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Klart som fasen att Disney vill rida på vågen så länge det går och det är tyvärr en av sakerna som gör mig mer och mer ointresserad. Allt handlar bara om att köra vidare på samma skit hela tiden då man redan har en stor publik som säkerligen kommer hoppa på tåget igen.
Det samma gäller alla Marvel, Fast and the Furious och liknande serier. Mer och mer effekter hela grundhistorien är borta men man kör vidare bara för att det är enkla pengar.

Jo precis. En effekt också av att mjölka på utan att skapa kvalité är också att många går på bio osv för att se exakt hur mycket de sabbar deras arv denna gång. Det säger ju Disney osv att deras skit verka sälja fint. Tyvärr. Något som jag ska erkänna jag bidrog till när jag ville se exakt hur fantastiskt inkompetent de gjort nya Matrix-filmen, och den visade sig överraska mig med dess ännu lägre nivå i diket. Den var så dålig att jag hade gått ut ur biografen ganska snart om det inte vore för att jag var där med några vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

För att man inte kommer leta fel utan bara var nöjd med att man får se mer från det universumet.
Precis samma sak med nya Dexter där hardcore fanboys letar fel och klagar, medans många andra bara är nöjda med att det kommer nytt.

Ja fast oavsett det är ju ett dåligt manus/skript och karaktärer/skådespelare något som gör en serie helt utan värde. Om detta vet vi inget om än så man kan ju inte säga varken eller avs. kaliber på denna serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Hur kan ni veta så mycket om hur produktionen kommer bli och mottagas? 🤔

Har du inte hört? Flera i denna tråden är med i produktionen och har full insyn. Mer än Amazon själva.
De gör så dåligt jobb de bara kan så att när serien väl lanseras kan de sitta hemma i soffan och säga: FAN VA DÅLIGT! BLÖÖÖÖRGH!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

...medans många andra bara är nöjda med att det kommer nytt.

Fast lite högre krav kan man väl ha - än att det bara ska produceras för producerandets skull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Har du inte hört? Flera i denna tråden är med i produktionen och har full insyn. Mer än Amazon själva.
De gör så dåligt jobb de bara kan så att när serien väl lanseras kan de sitta hemma i soffan och säga: FAN VA DÅLIGT! BLÖÖÖÖRGH!

Så måste det ju vara... 😂

Permalänk
Musikälskare

Fin trailer men gillade inte rösten av någon anledning

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Med Amazon vid ratten så kan det bara bli generiskt själlöst skräp tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Sysop:

Fast lite högre krav kan man väl ha - än att det bara ska produceras för producerandets skull?

Ja, men med tanke på budgeten tror jag inte manus eller annat kommer vara katastrof.

Permalänk
Medlem

Undrar om dom frångår Loren från böckerna och filmerna genom att leka med alverna som The witcher gjort

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Gillar man LOTR utan att vara en dyrkande fanboy så kommer man gilla denna. Jag gillar nästan alla serier som handlar om det jag är intresserad av även om de har under 7 i betyg på imdb.
Problemet folk har är att de oftast sitter och letar fel istället för att ta det för vad det är.

Är man inte en dyrkande fanboy gillar man inte LOTR på riktigt.

Skrivet av flashen:

Fin trailer men gillade inte rösten av någon anledning

Rytmen känns fel fast bonuspoäng för att hon uttalar Mordor så som Tolkien gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Och det enda de har att visa än så länge är en CGI-logga?
Pytt. Jag hade åtminstone velat se lite av "feelingen", om det liknar gamla Lotr eller inte.

Nu är det ju en teaser. Med såna här produktioner är det nog rätt välplanerat med hur som väljer att släppa teasers och trailers för att bygga upp förväntingar.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jo precis. En effekt också av att mjölka på utan att skapa kvalité är också att många går på bio osv för att se exakt hur mycket de sabbar deras arv denna gång. Det säger ju Disney osv att deras skit verka sälja fint. Tyvärr. Något som jag ska erkänna jag bidrog till när jag ville se exakt hur fantastiskt inkompetent de gjort nya Matrix-filmen, och den visade sig överraska mig med dess ännu lägre nivå i diket. Den var så dålig att jag hade gått ut ur biografen ganska snart om det inte vore för att jag var där med några vänner.

Nu seglar vi iväg rejält ser jag, nya matrix har väl ingen koppling till Disney? Är väl Village Roadshow Pictures & Warner precis som tidigare filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Är man inte en dyrkande fanboy gillar man inte LOTR på riktigt.

Du får 12 poäng på den! 👍

Permalänk
Medlem

Wheel of Time må inte vara fantastiskt men i alla fall så pass att många underhålls och tittar vidare.
Shannarah Chronicles däremot, weehaaa! Då snackar vi skräp

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklas:

Wheel of Time må inte vara fantastiskt men i alla fall så pass att många underhålls och tittar vidare.
Shannarah Chronicles däremot, weehaaa! Då snackar vi skräp

Tog mig genom Wheel of time.
Men guuuuuud vad töntiga många karaktärer var.
Och drama så jag höll på att få spader.
MEN jag bet ihop

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklas:

Wheel of Time må inte vara fantastiskt men i alla fall så pass att många underhålls och tittar vidare.
Shannarah Chronicles däremot, weehaaa! Då snackar vi skräp

Ja, Jag tyckte Wheel of Time var helt okej till en början men de sista två episoderna var en fullständig katastrof.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Jar Jar kommer ju typ in 10 minuter in i första nya (episode 1) jag var som tur i rätt ålder när den kom så jag tycker ändå episod 1-3 är okej även om jag ser bristerna nu som vuxen. Episode 7-9 har jag bara sett för att de är star wars. Men mandalorian gillar jag skarpt och Boba Fett har potential även om starten varit lite upp och ner i kvalité.

Då var det nog där jag la ner nya Star Wars filmerna. Vet att jag såg den på bio iallafall och var riktigt taggad innan skiten drog igång.

Skrivet av hypermode:

Jo precis. En effekt också av att mjölka på utan att skapa kvalité är också att många går på bio osv för att se exakt hur mycket de sabbar deras arv denna gång. Det säger ju Disney osv att deras skit verka sälja fint. Tyvärr. Något som jag ska erkänna jag bidrog till när jag ville se exakt hur fantastiskt inkompetent de gjort nya Matrix-filmen, och den visade sig överraska mig med dess ännu lägre nivå i diket. Den var så dålig att jag hade gått ut ur biografen ganska snart om det inte vore för att jag var där med några vänner.

Jo, Disney lyckas ju verkligen och de är verkligen duktiga på marknadsföring och att sen få sälja all merchandise som går att få fram på varje figur.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Är man inte en dyrkande fanboy gillar man inte LOTR på riktigt.

Det är Amazon och wokeism infekterar nästan allt idag. Jag förväntar mig en riktig tågkrasch här.

Rytmen känns fel fast bonuspoäng för att hon uttalar Mordor så som Tolkien gör det.

Vet inte om jag håller med. När serien släpps sen kommer med största sannolikhet fanboys vara de som klagar och förstör seriens rykte. Har väldigt svårt att se att fanboys av filmerna, som utan tvekan var mästerverk, kommer gilla en uppföljare när de kommer finnas så många detaljer som skiljer sig osv.

Permalänk
Medlem

Jag blir mer och mer pessimistisk för varje nylansering av de äldre filmer och tv serier jag ser. Jag tror det kommer vara bra de första minuterna, sedan dyker det upp en ordentlig modern moralkaka.
Det kommer vara svårt överhuvudtaget att leva upp till de tidigare mästerverken

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Ja, Jag tyckte Wheel of Time var helt okej till en början men de sista två episoderna var en fullständig katastrof.

Undrar hur mycket av avsnitt 7-8 förstördes av att skådespelaren som spelade Mat inte dök upp när de återupptog inspelningen efter Lockdown och när det åter upptogs så var det väldigt stränga restriktioner som de fick handskas med.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Stora skor att fylla efter den mästerliga trilogin, men jag ser fram emot att se resultatet och hoppas det blir bra.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Vet inte om jag håller med. När serien släpps sen kommer med största sannolikhet fanboys vara de som klagar och förstör seriens rykte. Har väldigt svårt att se att fanboys av filmerna, som utan tvekan var mästerverk, kommer gilla en uppföljare när de kommer finnas så många detaljer som skiljer sig osv.

Fanboys av filmerna räknas inte. Här är dock grejen med LOTR: Gör det rätt eller låt bli. Det finns inget som ursäktar en serie som må vara okej men gör travesti på Tolkiens verk. I sådana fall gör man bäst i att skapa något nytt från grunden. Kan man inte hantera de ursprungliga verken med vördnad och respekt ska man ge fan i att röra dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Undrar hur mycket av avsnitt 7-8 förstördes av att skådespelaren som spelade Mat inte dök upp när de återupptog inspelningen efter Lockdown och när det åter upptogs så var det väldigt stränga restriktioner som de fick handskas med.

Tja.. Mat hade väl inte nån viktig roll där uppe i the Eye of the World.

Blev mest besviken på att det inte blev nån stor fight i skyn med Ishamael och att han inte mötte Bathamael och Aginor.
The Blight bara var en sunkig skog som dom vimsade runt i.
Sen det där att några Aes Sedaier och helt oerfarna channelers utan vidare kunde mosa det där angreppet som dom var så rädda för och som dom inte hade en chans att värja sig emot. Vad är problemet med Trollocerna om Aes Sedaierna kan göra sådär? Då borde dom ju kunna åka runt i världen och rensa upp bland alla Trollocer.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Fanboys av filmerna räknas inte. Här är dock grejen med LOTR: Gör det rätt eller låt bli. Det finns inget som ursäktar en serie som må vara okej men gör travesti på Tolkiens verk. I sådana fall gör man bäst i att skapa något nytt från grunden. Kan man inte hantera de ursprungliga verken med vördnad och respekt ska man ge fan i att röra dem.

Mmm, The Foundation dyker ju upp i tankarna här... En serie som trots allt gick att se (knappt) men som lika gärna kunde hetat nåt annat och inte varit baserade på Asimovs böcker.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Var det där en "teaser"?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mono:

Kan inte bli så mycket sämre än Wheel of Time iaf, är lite peppad på detta faktiskt.

Spelet är ju redan släppt.

https://media.gameshop.se/wp-content/uploads/2019/09/24121149/71824.png

Efter den styggelse till ”adaption” Amazon gjorde gjorde av The Wheel of Time så har man ju inte direkt några större förhoppningar.
Är ju ändå amazon så det blir väl någon dåligt skriven woke dynga som vanligt, men man hoppas ju ändå att de överraskar med en bra serie! 😄