Komplett SweC-Bonanza 2 (skam den som ger sig edition) - Diskussion

Permalänk
Medlem

Visa att ni är seriösa denna gången genom att ha deals på produkter som är populära just nu och inte bara på dekis. Annars tror jag att det finns en god chans för att det i framtiden inte tas på allvar ÖHT.

Förslag på ett upplägg:

- 5800X3D 30 st, processorn alla snackar om just nu och en solklar uppgradering för alla på gen1 eller gen2 av Ryzen.
- 12600K för 1990 kr 30 st, solklara gamer-valet på Intel 1700.
- Trådlös/trådat mus eller tangentbord 30 st av varje med god rabatt 40-60%, behövs alltid.
- RAM minne 32GB kit DDR4 30 st till vrakpris, många som sitter med 16GB som antagligen vill uppgradera.
- Musmatta eller coasters etc (gamingprylar) 50 st för 50-100 kr st.
- 15 st prisvärda B550 moderkort eller X570.
- 15 st prisvärda B660 eller Z690 moderkort för DDR4.
- En färdigbyggd Komplett PC med OK specs för 1080p ultra/1440p high nedsatt med 30-40% 5 st.
- Självklart en SSD på 1TB 30 st, ta den ni har bäst marginal på och pressa ner den så ni tappar någon hundralapp per disk, bra PR för er och en fin deal, lagring behövs alltid.

Så hade jag lagt upp det, finns säkert andra produkter med men det är sådana deals ni kommer vinna communityn på.

Lycka till

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Jag hade uppskattat en fin rabatt på ett Glorious PC Gaming Race GMMK Black Slate. Vid runt 1700-1800 hade varit 👌💗👩‍🍳

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte en TV sist och fick den nästa arbetsdag. Den här gången vet jag inte vad jag vill ha. Men jag kan ju alltid köpa fler hårddiskar till min rack. En 2.5Gbit switch med minst 4 portar är ju inte heller fel, men det är nog för nytt och nischat för att rea ut.

Jag kommer i alla fall ta en titt ifall ni har något kul.

Permalänk
Medlem

Bra pris på rackmonterat datorchassi önskas.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Söker väl just nu inget särskilt, men blir det riktigt bra erbjudanden kanske man slår till ändå.

Komplett har generellt oftast haft sämre erbjudanden än Inet, när Inet har erbjudanden vid specifika tider är det oftast riktigt bra sådana medan Kompletts är mer meh.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Söker heller inget just nu men dyker det upp någon finfin deal som inte innefattar köksmaskiner så vet man aldrig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

Blir ju högst personlig lista men skulle gärna se bra priser på följande

AMD b550 itx moderkort
AMD CPU 5600+
HDD 10TB+

hade varit fint med dom två första i alla fall Det jag sitter på nu håller redan på att ge upp (inte så konstigt när det snart är 10+ år gamla grejer).

Eller så får man vänta på rea när nästa gen kommer (dock inte alltid äldre gen går ner så mycket i pris heller).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Roligt initiativ Komplett!

Skrivet av tejodor:

ITX-moderkort! Gärna för Intels 12-serie eller AMD (mycket gärna asus b550-itx för 1450 kr som ni haft tidigare ).

Skrivet av Mrwite:

Blir ju högst personlig lista men skulle gärna se bra priser på följande

AMD b550 itx moderkort
AMD CPU 5600+
HDD 10TB+

Jag ställer mig med er, så nu är vi trefyra personer som vill se bra pris på ett B550 itx moderkort.

Håller med om att Asus ROG Strix B550-I Gaming för 1449:- igen skulle vara oslagbart. Fortfarande sur på mig själv för att jag missade den chansen! Sen verkar Gigabyte B550I Aorus Pro AX och ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax vara likvärdiga alternativ, även om Asus ser ut att vara snäppet bättre.

Och som andra sagt, så skulle det även vara skoj med något kompetent 32GB DDR4 ram-kit. Själv är jag på jakt efter 2x16GB i dual-rank (2rx8) på 4000MHz. Man kan alltid drömma.

Permalänk
Medlem

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord för Steam deck givetvis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Visa att ni är seriösa denna gången genom att ha deals på produkter som är populära just nu och inte bara på dekis. Annars tror jag att det finns en god chans för att det i framtiden inte tas på allvar ÖHT.

Förslag på ett upplägg:

- 5800X3D 30 st, processorn alla snackar om just nu och en solklar uppgradering för alla på gen1 eller gen2 av Ryzen.
- 12600K för 1990 kr 30 st, solklara gamer-valet på Intel 1700.
- Trådlös/trådat mus eller tangentbord 30 st av varje med god rabatt 40-60%, behövs alltid.
- RAM minne 32GB kit DDR4 30 st till vrakpris, många som sitter med 16GB som antagligen vill uppgradera.
- Musmatta eller coasters etc (gamingprylar) 50 st för 50-100 kr st.
- 15 st prisvärda B550 moderkort eller X570.
- 15 st prisvärda B660 eller Z690 moderkort för DDR4.
- En färdigbyggd Komplett PC med OK specs för 1080p ultra/1440p high nedsatt med 30-40% 5 st.
- Självklart en SSD på 1TB 30 st, ta den ni har bäst marginal på och pressa ner den så ni tappar någon hundralapp per disk, bra PR för er och en fin deal, lagring behövs alltid.

Så hade jag lagt upp det, finns säkert andra produkter med men det är sådana deals ni kommer vinna communityn på.

Lycka till

Mvh

Moderkort och processor för Intel samt ramminnen är något jag skriver under på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Snökanon fylld med kokain

😂

Permalänk
Medlem

GPU till msrp...Och helst igår...Vi har varit snela barn i år

Permalänk
Medlem

Ett bra pris för en xbox elite kontroller hade varit nice

Permalänk
Medlem

En liten smidig windowslaptop för den som gillar fotoredigering, programmering m.m.

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1156878/gaming/spelutrustning...

Hade varit nice, då den med röda brytare inte fungerade för mig.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk

Jag skulle behöva några fläktande faror inför sommarvärmen för att byta ut några icke-noctua fläktar till riktigt virvlande vidunder (https://www.komplett.se/product/656781) i mediadatorn.

Har även sneglat lite på en annan typ av (hög)varvande vrålare (https://www.komplett.se/product/1189559) så man slipper dessa hemska engångsburkar som får en att bli snurrig efter lite pysande runt i datorn, men dom verkar vara lite svårare att få tag på just nu med längre leveranstider.

Blir spännande att se vad Komplett hittar på denna bonanza!

Visa signatur

MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI - AMD Ryzen 7 5800X3D - HyperX Fury Black 64GB 3200Mhz CL16
PowerColor Radeon RX 6900 XT 16 GB Red Devil - WD Black SN850 1TB Gen 4
Phanteks Enthoo Evolv X (Galaxy silver) - Phanteks Revolt X 1200W - LG 34GN850-B

Permalänk
Medlem

Iphoneladdare som jag velat ha länge men som aldrig verkar bli någon vettig rea på.
Belkin 3-in-1 trådlös laddstation

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk

Schysst pris på Logitech G915 TKL eller mobo LGA 1700 alt X570.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag saknar Kompletts gamla 13:37-deals... En enda utvald produkt till sjukt bra pris. Ibland var det något man vill ha, ibland inte... Man satt och spammade F5 för att inte riskera missa något.

Men jag håller tummarna på den här Bonanzan - det kommer säkert att bli bra!

Den håller jag med om till 100%
Hellre EN bra deal än massa skitdeals.

Det finns ju en hel del tech som dem flesta kan "villhöva" om det är rätt pris

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Bordsmonterat skärmstativ som klarar 34” ultrawide.

Denna ! Och sälj ut era Roborock S6 max

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Vad sägs om att ta Swec medlemmarna in i 2022 med lite rea på UBIQUTI prylar? Ex en Edgerouter med gigabit kapacitet och tillhörande acesspunkt/er?

+1 på detta, hade varit trevligt.

Allmänt undrar jag varför klockan 10? Majoriteten av oss är på jobbet då och har inte möjlighet att sitta klistrade vid er hemsida. @komplett

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Bra rea på first studio Nintendo switch spel vore trevligt

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

En 5700x/5800x/5800x3d hade varit instabuy för mig.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Köpte mig en extra puck Asus zen wifi mini. Grymt att ni hade den på kampanj. Nu får jag wifi6 i hela huset + trädgård.

Permalänk
Medlem

Ge mig ett DJI Mini 2 Fly More combo-kit för 5000 kr tack!

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Gör bara som förra gången fast mycket bättre!
Som jag sa då, en kanpanj riktad till swec är riktad mot riktigt kräsna kunder som kan använda internet till att jämföra priser, inte bara i Sverige.
Ärligt talat skulle jag inte ens försöka mig på det överhuvudtaget, för att få ett överväldigande positivt mottagande skulle ni nog behöva ha storsäljande varor till inköpspris eller lägre, egentligen vara billigast på internet.....är nog inte värt det.
Bättre att satsa på saker som fri frakt för medlemmar, eller andra extra saker när man handlar hos er.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Gör bara som förra gången fast mycket bättre!
Som jag sa då, en kanpanj riktad till swec är riktad mot riktigt kräsna kunder som kan använda internet till att jämföra priser, inte bara i Sverige.
Ärligt talat skulle jag inte ens försöka mig på det överhuvudtaget, för att få ett överväldigande positivt mottagande skulle ni nog behöva ha storsäljande varor till inköpspris eller lägre, egentligen vara billigast på internet.....är nog inte värt det.
Bättre att satsa på saker som fri frakt för medlemmar, eller andra extra saker när man handlar hos er.

Inet lyckades, jag tror Komplett vet vad vi som hänger här kan göra på sikt

Gå back 30-50 papp för att bygga något positivt.

Permalänk
Medlem

Razer Huntsman Elite
Gaming K70 RGB TKL Champion Series

Sen som många andra vill moderkort+CPU både från AMD och Intel
Gärna modeller som ger mycket prestanda för kronan.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Inet lyckades, jag tror Komplett vet vad vi som hänger här kan göra på sikt

Gå back 30-50 papp för att bygga något positivt.

Just det här med att gå back på ett begränsat antal av en produkt tror jag är ett vinnande koncept. De som får tag på ett exemplar känner att de gjort ett fynd, och det blir tävlingsinriktat, samt att om man missar så svär man över sig själv och är mer taggad till nästa bonanza.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz