HJÄLP med moderkort! Beep Beep Beep vad är det för fel?

Permalänk
Medlem

HJÄLP med moderkort! Beep Beep Beep vad är det för fel?

Hej!
Har nyligen köpt ett begangnat Epox 8K9A. Stoppar in en Palomino 1900+ och ett nytt Twinmos DDR 400Mhz minne och ett Geforce2 GTS, det som händer är att alla fläktar går igång men igen bild och den piper långa signaler i ett jämt och lungt tempo. Vad kan det vara för fel? Har testat 3 olika DDR minnen av olika slag och märken (de andra är Original 266Mhz och Asymos 333mhz), 2 processorer (palomino 2100+ är den andra), och två olika grafikkort (S3 virge PCI är det andra). Har ett Enermax 350W Whisper aggregat. Förutom att jag har testat andra hårvaror är att jag har clearat CMOS genom en jumper och tagit bort batteri, men fortfarande samma pip. Har också testat att flytta om minnena i olika minnes platser.

Epox 8K9A
Palomino 1900+
Palomino 2100+
DDR 400Mhz
DDR 333Mhz
DDR 266Mhz
S3 virge PCI
Leadtek GF2 GTS
Enermax 350W

Snälla hjälp mig om ni har efarenheter av detta fel.

Permalänk

Jag hade ett piiiiip .......... piiiiiiip.......... piiiiiiiiip fel jag. §Det var minna som inte satt i rätt...

Permalänk
Avstängd

kan vara moderkortet

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk
Medlem

låter inte så bra. Hade själv ett 8rda+ som jag fick samma problem med, fast det lät inte ens (knäpptyst, inga beep fast alla fläktar snurrade och ingen bild)

Hade också provat med andra enheter i, som jag visste fungerade.....så nu har jag skickat tillbaka kortet till datorbutiken.

Visa signatur

Barton 2500+ / Epox 8RDA+ / 2x 256mb Twinmos DDR 400 / Radeon 9600pro (@400/680) / Seagate Barracuda 80gb / Win XP pro

Permalänk
Medlem

Nollställ BIOS.

Permalänk
Medlem

hmm, nollställ bios? Du menar cleara CMOS? det hade jag redan gjort =(, om det bara hade funkat.

Permalänk
Medlem

kolla i moderkorts manualen, där kan stå vad de olika pipen betyder.

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk
Medlem

här har du en länk med bios koder... http://www.computerhope.com/beep.htm

du vläjer vikket bios du har o så strå d där va d e för fel... rättsimpelt...

Permalänk

Har Pheonix BIOS så jag kollade på PHOENIX BIOS BEEP CODES. Mitt kost låter som en polisbil, visst borde det vara denna koden för mig då: 1-2-1-2

Permalänk
Medlem

min låter 1-1-1-1 på Phoenix bios, finns inte heheh

Jag tror jag har Phoenix - Award bios.
Min låter (1-1-1-1 endless), finns inte heheh.