Spotify höjer Premium-priset till 119 kronor

Permalänk
Melding Plague

Spotify höjer Premium-priset till 119 kronor

Rykten om prishöjning av Spotify Premium stämde och prishöjningarna börjar även gälla här i Sverige.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rabbel rabbel rabbel!

Tycker de kan sänka priset efter att de har lovat hifi i 2 år och inte kunnat leverera något.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Surt sa räven... men spotify är en tjänst jag använder flera timmar varje dag så i kontrast till höjningen så känns det inte så farligt den här gången.

Permalänk
Medlem

Höjs familjeabonnemanget också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Höjs familjeabonnemanget också?

199kr enligt artikeln

Permalänk
Medlem

Använder inte Spotify i någon större utsträckning, utan brukar hoppa på när de har erbjudande på 3 månader för 109 kr.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

199kr enligt artikeln

Bah 40 kr per person. Tycker det är mycket för det lilla jag använder det. Finns ju nån version på XDA som plockar bort reklamen. Men gäller ju bara android vad jag vet. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Bah 40 kr per person. Tycker det är mycket för det lilla jag använder det. Finns ju nån version på XDA som plockar bort reklamen. Men gäller ju bara android vad jag vet. 🤔

XDA?

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Helt ok med mig, lägger mindre på musik nu än jag någonsin gjort.
Vem minns inte vad det kostade att prenumerera på Mr Music eller köpa CD i affären.

Spotify är värt varenda krona, även efter höjningen.
Däremot så delar jag @Ceogar åsikt, var är HiFi och framförallt, var är Airplay 2 stödet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

xda-developers.com

Permalänk
Snusfri

Bytte till TIDAL då jag tycker dom är bättre.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Priset höjs, men den relativt dåliga kvaliteten på ljudet består...

Kan knappast bara vara jag som tycker att Spotifys ljudkvalitet är ganska så dålig jämfört med tex Tidal, Amazon HD m fl.

Permalänk
Medlem

Har funderat på att säga upp mitt Spotify i typ 6 månader nu, detta gjorde det beslutet enklare.

Förmodligen ger jag YouTube Premium/Music en chans igen, det var nog 18-24 månader sedan jag testade det senast ändå, och det ska väl ha blivit lite bättre under den tiden som jag uppfattat det. Och det är skönt att man numera kan flytta spellistor mellan de flesta musiktjänster.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Måste vara p.g.a. komponentbristen och kriget i Ukraina?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag lyssnade på spotify 661 timmar förra året så landar man med nya priset på 2kr i timmen, rätt billig underhållning ändå.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Måste vara p.g.a. komponentbristen och kriget i Ukraina?

Troligare att även streamingtjänster drabbas av höga energipriser och inflation mm.

Men de kan höja en bra bit till innan de är uppe i vad jag la på musik i månaden före streamingen fanns

Permalänk
Medlem

Vi har familj så det känns ändå värt när vi delar det på sex personer.

Men ett vanligt personkonto för 119kr låter ju som ett rån.

Permalänk
Medlem

Jag har latat mig här, blir att prova någon konkurrerande tjänst som jag tänkt göra länge. Så otroligt mycket har jag inte använt tjänsten på senare tid. Tidal eller kanske rent av Google Music antar jag. Får se vart det slutar.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Betyder detta att Sotify äntligen kommer att ha råd med kollektivavtal?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande det är värt det, använder Spotify väldigt mycket varje månad så jag anser ändå att det är en låg kostnad.

Sa upp Netflix istället så jag sparar ändå pengar i det stora hela 👍🤪

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

119:- per månad!? Vafasiken. Vad ska då deras "Supremium" kosta? 150:-/160:- nånstans? Det känns väldigt dyrt i jämförelse med alternativen.

Har testat Spotify Premium i ett par veckor nu och visst, Spotifys algoritmer för rekommendationer är utan tvekan bäst men frågan är om den är bra nog för att vara värd att betala för. Kanske?

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Kändes det inte lite poänglöst att säga upp abonnemanget just nu när gamla prenumeranter ändå inte påtvingats de nya priserna? Nu är du ju körd om du ångrar dig.

Edit: Beskedet har nu kommit. Priset höjs om en månad för alla.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Kändes det inte lite poänglöst att säga upp abonnemanget just nu när gamla prenumeranter ändå inte påtvingats de nya priserna? Nu är du ju körd om du ångrar dig.

Känns lite som reaktionerna på HBO-Max när de inte tog bort livstidsrabatten men folk reagarade som att de hade gjort det.

Nä, lyssnar inte såå mycket på Spotify så att ens de gamla priset känns värt. Har funderat ett tag på att avsluta.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

https://support.spotify.com/se/article/price-updates/

"Befintliga prenumeranter med Spotify Premium-planer meddelas via e‑post och får en uppskovsperiod på en månad innan det nya priset börjar gälla, om de inte avslutar prenumerationen innan uppskovsperioden tar slut."

Fick själv precis mail om prishöjning.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

eller så kör man youtube premium för samma pengar och får reklamfri youtube och youtube music

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

".. om de inte avslutar prenumerationen innan uppskovsperioden tar slut."

Formulerat som ett hot 🤣

"Om du inte säger upp kontakten med Spotify inom en månad, då jäklar!" 🤣

Permalänk
Medlem

istället för höja priset så kanske man skulle ha sett över vad deras personal gör om dagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av krejsi:

istället för höja priset så kanske man skulle ha sett över vad deras personal gör om dagarna

De skulle ju sparka en hel drös redan tidigare.

Tillägg: Spotify kostade 99 kr/mån redan från början år 2008, så inklusive nuvarande höjning är det ca 20 % upp på det vanliga Premium. Det är definitivt lägre än inflationen under samma period, men de har väl varit mer intresserade av att växa än att tjäna pengar tidigare.

Permalänk
Medlem

Delar ett Deezer familje-abonnemang med några främlingar genom sharesub.com, betalar 3.52€ i månaden. Funkar jättebra hittills.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator