Vad står din dator på? Behöver tips till min egen burk.

Permalänk
Medlem

Jag har en IKEA hurts, men så har jag ett kubchassi också, så den vinglar ju inte.
Kanske en sån här kan funka: https://www.öob.se/tradgard/odla-plantera/krukor-blomlador/bl...

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe|Acer XV272Uz 1440p 240Hz|MinuxLint på Kanelen

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Så, bytte skrivbord så nu åker jag på samma problem.
Är detta det bästa typ? Orkar nog inte bygga en egen av en skärbräda osv
https://www.maxgaming.se/sv/skarmstativ/skarmstall-for-dators...

Permalänk
Medlem

Jag limmade ihop ett hyllplan i lagom storlek. Kabeldragningen blir väl lite krångligare men skönt att få bort den från både bordet och golvet.

Permalänk

Lovar upp den här tråden igen.

Undrar hur mycket dator lådan måste upp från golvet för de inte ska dra till sig mycket damm? Räcker en decimeter? Eller vad krävs.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Lovar upp den här tråden igen.

Undrar hur mycket dator lådan måste upp från golvet för de inte ska dra till sig mycket damm? Räcker en decimeter? Eller vad krävs.

Beror helt på, min dator står ovanpå en 4x4 expedit/kallax hylla ute i hallen och den drar in sig en hel del ändå, har visserligen tre katter i en relativt liten lägenhet vilket inte gör det hela bättre.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Beror helt på, min dator står ovanpå en 4x4 expedit/kallax hylla ute i hallen och den drar in sig en hel del ändå, har visserligen tre katter i en relativt liten lägenhet vilket inte gör det hela bättre.

Katter är allt annat än guds gåva för datorer, vi har två innekatter.
Datorn står på en Alex hurts och jag har mer damm än när de stod på golvet 2010 (utan djur)

Som sagt, min står på en vanlig alex hurts funkat bra de senaste 5~ år samt att jag gillar ha lådor. Väggmontering som någon bild ovan är ganska coolt om man kan! Men tror det mesta är bättre än golvet helst om man har djur eller dammigt generellt, sikta på att få en markfrigång om den är på golvet och tror en 1dm duger gott!

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |