Fractal Design Refine – en utmärkt stolsdebut

Permalänk
Medlem

På min FD stol så verkar det vara svårt att hitta låsning och ibland så hoppar låsningen ur(både lutningen och sitsen).. Hur är det för andra med denna stol? Är detta nå som jag bör reklamera?

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Inet:

Du har rätt, den finns redan där. Miss i vårt lagersystem

Så vill man testa har vi på Sveavägen, och inom kort i vår Sisjöbutik.

Citerar för synlighet: när väntas den vita meshvarianten dyka upp igen?

Permalänk
Medlem

@Inet Finns det någon plan om att plocka in denna stol till butiken nere i Malmö för oss här nere i söder?

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej igen, nu är även en Fractal Refine Dark Fabric är nu på plats i vår Sisjöbutik. Tanken är även att en ljus variant ska finnas så småningom.
Uppdatera så fort vi fått upp en i Malmö också

Edit:
Taggar dig så du ser ovanför Återkopplar så fort vi har den i Malmö!

Skrivet av lanbonden:

@Inet Finns det någon plan om att plocka in denna stol till butiken nere i Malmö för oss här nere i söder?

Se tidigare svar @Ianbonden ska dyka upp här nere i malmö. Men antar just nu att man prioriterar att sälja ut till kunder, då det för tillfället verkar vara problem att leva upp till efterfrågan om man ser till lagerstatus.

Permalänk

Nån som vet hur lätt den är att ta isär igen ifall jag inte gillar den och behöver returnera?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Nån som vet hur lätt den är att ta isär igen ifall jag inte gillar den och behöver returnera?

Det är 6 skruvar, så det är så enkelt det kan bli.. Tar på sin höjd 5 min att montera upp eller ner.

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Skrivet av AndersB:

Det är 6 skruvar, så det är så enkelt det kan bli.. Tar på sin höjd 5 min att montera upp eller ner.

Det jag funderade mest på var att få av sitsen från gaspatronen/fot-delen. Har för mig att vissa stolar brukar låsa fast på nåt vis när man har satt på den.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Det jag funderade mest på var att få av sitsen från gaspatronen/fot-delen. Har för mig att vissa stolar brukar låsa fast på nåt vis när man har satt på den.

Man låser inte fast den på Fractal-stolen. Nu har jag inte prövat ta bort fotdelen men kan inte tänka mig att det skulle vara nå större besvär.

Visa signatur

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Hur är det för andra med denna stol nu några månader efter köp? Min stol går knappt att låsa förrutom längst bak.. Och låsning håller knappt för det minsta rörelse, helt ofattbart dåligt.. Är det så för andra?

Visa signatur

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk

Någon annan som upplever några problem med sin stol eller har någon annan kritik?

Gjorde en beställning i januari och har nu fått ett beräknat leveransdatum i Juni. Så för min del känns det som man har problem i produktionen och vet då inte om det har med kvaliten. Så funderar att avboka min beställning.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Jag fick min sits utbytt relativt fort av Fractal pg.a att låsningen för lutning gav upp helt. Har stor ovisshet hur denna stol/sits kommer hålla i längden. Fast jag antar att ingen vet det ännu eftersom det fortfarande är en hyfsat ny produkt. Nå att tänka på för de som funderar på denna stol.

Visa signatur

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantica4ever:

Någon annan som upplever några problem med sin stol eller har någon annan kritik?

Gjorde en beställning i januari och har nu fått ett beräknat leveransdatum i Juni. Så för min del känns det som man har problem i produktionen och vet då inte om det har med kvaliten. Så funderar att avboka min beställning.

Vart beställde du ifrån?
Jag beställde från Inet när de fick nya stolar i lager i början på mars och fick stolen inom några dagar.

Inga problem än så länge utan gillar allt med stolen men tiden får väl utvisa hur väl den åldras...

Permalänk
Skrivet av johanb78:

Vart beställde du ifrån?
Jag beställde från Inet när de fick nya stolar i lager i början på mars och fick stolen inom några dagar.

Inga problem än så länge utan gillar allt med stolen men tiden får väl utvisa hur väl den åldras...

Beställde via komplett då jag har rabatt där genom arbetet. Annars hade jag också köpt via inet 😓

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej igen, nu är även en Fractal Refine Dark Fabric är nu på plats i vår Sisjöbutik. Tanken är även att en ljus variant ska finnas så småningom.
Uppdatera så fort vi fått upp en i Malmö också

Edit:
Taggar dig så du ser ovanför Återkopplar så fort vi har den i Malmö!

Hej! Jag va inne i Malmöbutiken igår för att eventuellt provsitta denna eller någon ThunderX3 XTC Mesh stol om det fanns. Det fanns två andra gamingstolar men inte dessa. Såg senare att ni sagt att ni skulle ställa upp en Refine stol här i denna tråd. Vad hände med det? Hade gärna provat dessa och ifall det blir köp blir det självklart från Inet!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Nej jag kollade Inets hemsida.
Jag tycker iaf att de ser lite mer gummi aktiga ut jämfört med en vanlig kontorsstol.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Däremot så låter det väl inte så jätte lovande.
"Hjulen verkar inte ha några större problem att rulla runt på våra golv men som vanligt med kontorsstolar kan detta variera kraftigt beroende på golv och det är som vanligt rekommenderat att ha någon form av skydd om du har parkettgolv."

spelar ingen roll vad hjulen är för material, om man inte har golvskydd kommer parketgolvet få skador. Du kommer alltid få skräp och sand på julen och det är dom som lämnar märken..

Bor i en relativt nyproducerad lägenhet men dom tyckte det va bra ide med trägolv i alla rum förutom hall och toalett. Golvet är nog det absolut sämsta golvet jag träffat på. Allt lämnar märken. Om man drar damsugaren över golvet och det är sand nånstans, så kommer det bli märken.

Eller från saker som tappas tex...

ibland går form före funktion och troligen kommer jag få ersätta hyresvärden för slipning (som jag sett dom gjort när andra flyttat ut), tacka vet jag plastgolv osv.

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Hej! Jag va inne i Malmöbutiken igår för att eventuellt provsitta denna eller någon ThunderX3 XTC Mesh stol om det fanns. Det fanns två andra gamingstolar men inte dessa. Såg senare att ni sagt att ni skulle ställa upp en Refine stol här i denna tråd. Vad hände med det? Hade gärna provat dessa och ifall det blir köp blir det självklart från Inet!

Vet inte om du varit i butiken på senaste tiden men gick förbi här om dagen och det såg ut som de satt upp en tygvariant och en i mesh för provsittning nu i Malmö

Permalänk
Medlem

Är det någon här som äger eller har provat Alcantara-versionen?