Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Det har kanske inte tagits upp här.

Men spelen till Switch, tex Mario Kart. Har nordiska språken på omslaget. Så alla spel, om man vill ha det så "rent" som möjligt. Så borde man köpa spelen i Sverige.

Alla tillbehör, kontrollers osv, har "EU-kartonger" alltså ingen svenska på kartongen. Däremot är det en manual i dom som är på svenska om den är köpt i Sverige.

Permalänk
Medlem

Gällande Pro Controller Gen 2.

Vad som är bättre:
Spakarna rör sig mer "mjukt"
Mycket bättre D-pad! (dock använder man typ den aldrig)
Knapparna på baksidan råkar man inte nudda enligt mig

Vad som är sämre:
Den är väldigt hal! På den förra var handtagen i en annan yta som höll sig fast bättre i handen (mönstrad plast) , samt övrig plast kändes inte lika hal
Samt passformen är inte exakt likadan, lite annan böj i handtagen. Som inte sitter exakt lika bra i mina händer.
Gillar inte gråa inslagen, den borde vara helt svart.
Spakarna är rätt hala, fingret glider på ytan enligt mig. Mer än på den gamla.
Tycker inte det är lika snyggt med helsvart plast, borde vara så man ser genom lite som den förra.
För mina händer blir det inte naturligt med knapparna på undersidan, det blir mellan 2 fingrar.

----

Enligt mig är det inte värt att uppdatera pro-kontroll om man har gen 1 redan.

Men med det sagt, Pro Controller gen 1, sitter verkligen perfekt i mina händer, så allt är subjektivt.

Tex sitter Xbox kontroll skit i min hand, samt PS5 kontrollen har inte spaken uppe till vänster, gillar att ha spaken där och inte båda i mitten.

Permalänk

Tuesday
10 June 2025
04:08 (UTC +02:00)
Arrived at DHL Sort Facility GOTHENBURG - SWEDEN

GOTHENBURG - SWEDEN

Lär dyka upp idag närsomhelst!

Permalänk

Någon annan som fått sitt paket skickat med - och kanske mot sig vilja - BRING från någon utländsk Amazon?😱

Jag beställde från Amazon.es och paketet ska ha lämnat kurirens anläggning torsdag 5:e juni 2025. Nu är det tisdag 10:e juni 2025 och ingen uppdatering fortfarande - varken hos Amazon eller bring.se med samma numerära spårningsnummer. Hur stort och/eller segt är egentligen spanjorerna?!😭

På Bring.se står det till och med att spårningsnumret inte existerar som om det inte fått paketet överlämnat ännu?🤔

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Skrivet av TritonusRaven:

Tuesday
10 June 2025
04:08 (UTC +02:00)
Arrived at DHL Sort Facility GOTHENBURG - SWEDEN

GOTHENBURG - SWEDEN

Lär dyka upp idag närsomhelst!

Tuesday
10 June 2025
07:23 (UTC +02:00)
Processed at GOTHENBURG - SWEDEN

GOTHENBURG - SWEDEN

Permalänk
Medlem

Såg en video om deras "nya" VD och han verkar inte vara någon spelälskare. Synd Nintendo skulle gå den vägen. Velar hur jag ska göra. Köpa dyr switch 2 här i Sverige eller köpa utomlands. Vilket land borde jag registrera min användare? Jag är bosatt i Sverige och i Sydostasien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

Såg en video om deras "nya" VD och han verkar inte vara någon spelälskare. Synd Nintendo skulle gå den vägen. Velar hur jag ska göra. Köpa dyr switch 2 här i Sverige eller köpa utomlands. Vilket land borde jag registrera min användare? Jag är bosatt i Sverige och i Sydostasien.

Switchen är regionsfri vad jag förstått det som. Du kan ha både europeiska och asiatiska användare på samma Switch. Hade köpt på Nintendo.de om det inte är jättemycket billigare i asien.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

Det är väl lite väl ensidigt. Han har jobbat på Nintendo sedan 1994 och har intervjuats förr om hur han älskade spela spel som ungdom.

Även om han är utbildad ekonom betyder det inte att han ej uppskattar spel.

https://nintendoeverything.com/shuntaro-furukawa-on-joining-n...

När det gäller konsol så köp var den är billigast. Och användare kan du skapa flera för varje land och köpa spel på vilket eshop du vill.

Man kan spela alla spel på enheten med vilken användare du vill.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med ljudinställningarna när man ställer in 5.1 PCM?
Jag har min Switch kopplat till min Samsung QN95B som sedan är kopplad via eARC till en Samsung Q995B soundbar.
Från början fungerade inte 5.1 alls och jag fick ljudet från fel högtalare när jag körde ljudtestet från Switchen.
Detta löstes genom att sätta TV:n Digital Output till pass-through. Nu får jag ut ljudet ut rätt högtalare när jag kör testet. Dock säger switchen fortfarande att det är en missmatch mellan switchen och TV:n. Någon som vet vad detta kan bero på?

Permalänk
Medlem

@Chess_Norris kan du inte koppla switch via soundbar för passthrough till TV istället?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Amazon.de och Airmee levererade fånigt i tid 1705 i söndags. Bara att tacka.

Permalänk
Medlem

Beställde fredag eftermiddag från Nintendo store Irland, fick tracking info nu, ser ut dyka upp på torsdag: Estimated date of delivery
12.06.2025
(Expected) Delivered
Thu 12.06.2025, 23:59
(Expected) Out for delivery
Thu 12.06.2025, 08:59
(Expected) In transit
Tue 10.06.2025, 21:59
Ready for shipping
Tue 10.06.2025, 07:19

Permalänk

Tuesday
10 June 2025
08:55 (UTC +02:00)
Shipment has departed from a DHL facility GOTHENBURG - SWEDEN

Spänningen är intensiv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaping Jupiter:

Min switch från fnac anlände för en stund sedan! Tycker det var väldigt enkelt att installera switchen iom touchscreenen. Mario kart nedladdningen går seeegt.

När beställde du från Fnac? Hur lång tid tog det från att dom skickade den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Tuesday
10 June 2025
08:55 (UTC +02:00)
Shipment has departed from a DHL facility GOTHENBURG - SWEDEN

Spänningen är intensiv!

Sitter också på nålar. dock har jag beräknad imorgon.

Permalänk
Medlem

paket från .fr lämnade tyskland i natt. gissar att det är on track för imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

paket från .fr lämnade tyskland i natt. gissar att det är on track för imorgon

Köpte två spel och nya pro-controllern från .fr, som var fast i tyskland tills inatt. Fick upp att Airmee bokat leverans i morgon eftermiddag, så det lär absolut komma i morgon om man inte bor lite off i vårt långa land.

Permalänk
Medlem

Behöver vi fler inlägg om transporter och leverans? Kan vi inte fokusera diskussionen på Switch 2 istället
Finns ju en "jag väntar på paket"-tråd och många har redan fått sin enhet samt att den går att köpa i butiker nu.

Permalänk
Medlem

Hur har ni med Switch 1 gjort med systemtransfer eller vad det heter?

Har Switch OG och Switch Lite här, men tänkte fortsätta använda dessa vid sidan om Switch 2.

Hur funkar det att ladda molnsparningar mellan Switch 1 & 2? Någon som flyttat Pokémon till Switch 2 och tillbaka till Switch 1? Just Pokémon är ökända för att motarbeta molnsparningar, så dessa är bara sparfiler finns enbart lokalt på en enhet åt gången.

Då Switch 2 är betydligt klumpigare än Switch Lite, så lär min Lite vara mitt förstaval vid resor även i fortsättningen.

@Dhanjel:
Förhoppningsvis självdör den diskussionen om ett par dagar. Just nu har det varit kaos i många led pga strejk, högt tryck och helgdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

Du kan köpa från Nintendos EU-butiker med ditt svenska konto så det är bara skapa ett svenskt. Priserna på digitala spel är typ samma i € och SEK också så svenskt konto funkar bra där, det är bara hårdvaran som är väldigt dyr i Sverige.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Dhanjel:

Behöver vi fler inlägg om transporter och leverans? Kan vi inte fokusera diskussionen på Switch 2 istället
Finns ju en "jag väntar på paket"-tråd och många har redan fått sin enhet samt att den går att köpa i butiker nu.

Bra idé!

Startade en tråd om det:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1740512-switch-2-lever...

Bara fortsätta era diskussioner där 😀📦🚚

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Nu är det hämtat, galet stor kartong.
510 euro via Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

510 euro via Nintendo.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Tur dom la papper så det inte studsar runt. 🤣 Eller ni kanske tagit bort massa emballage på dom bilderna jag sett här. Annars är det pinsamt dåliga leveranser av självaste Nintendo måste jag säga. Kartongerna är coola men dom måste ju lägga grejer i så det ligger still. Nån som fått någon skada på sina paket från Nintendo. Kan ju omöjligt va sån tur att alla klarat sig bra?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkshake91:

Beställt från Fnac.com tidigare, varit i Køge sen i fredags och i Postnord appen dök det upp att paketet planeras levereras idag mellan 09:30-15:30 men känns inte så troligt eftersom det inte kommit fler uppdateringar...

Vad fick du betala för den (inklusive frakt), och var det med eller utan spel/tillbehör?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Tur dom la papper så det inte studsar runt. 🤣 Eller ni kanske tagit bort massa emballage på dom bilderna jag sett här. Annars är det pinsamt dåliga leveranser av självaste Nintendo måste jag säga. Kartongerna är coola men dom måste ju lägga grejer i så det ligger still. Nån som fått någon skada på sina paket från Nintendo. Kan ju omöjligt va sån tur att alla klarat sig bra?

@megaman01

Det är precis så lite papper som skyddar, lite dåligt faktiskt.

Ingen skada eller kross märken på själva switch lådan.

Permalänk

Kanske lite uttjatat nu men har beställt via nintendo.de och idag uppdaterade DHL min order att den ska returneras tillbaks till nintendo?? Fan vad jobbigt.

Är det någon annan som fått samma info?
Se bif. Bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Kanske lite uttjatat nu men har beställt via nintendo.de och idag uppdaterade DHL min order att den ska returneras tillbaks till nintendo?? Fan vad jobbigt.

Är det någon annan som fått samma info?
Se bif. Bild.<Uppladdad bildlänk>

@Vegeta1990

Det va märkligt .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

510 euro via Nintendo.

<Uppladdad bildlänk>

Stor kartong, eller litet bord?

Permalänk
Skrivet av Jubas:

@Vegeta1990

Det va märkligt .

Ja. Fattar inte vad som hänt. DHL messade mig nu på whatsapp om exakt samma sak men ingen mer information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Ja. Fattar inte vad som hänt. DHL messade mig nu på whatsapp om exakt samma sak men ingen mer information.

@Vegeta1990

Kolla om du får tag i Dhl, hör gärna av dig här hur det går.