Permalänk

Handic tv (ica tv)

Tjena! För ett halv år sedan köpte jag min handic tv med inbyggd dvd och full hd och vga anslutning men jag connectar den till min dator så blir bilden helt upp fuckad har testat att stoppa in den i min hdmi men det blir ingen skillnad någon som vet hur man kan fixa känns om jag har försökt med allt annars får jag väll sälja skiten!

Tacksam för svar!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

är felet likt, om du ställer upp hz för högt på din vanliga dator skärm ?

Visa signatur

Dan B ...

Permalänk
Medlem

Panelen är väl ganska lågupplöst öven om den kan ta emot FullHD. Pröva att ställa ner upplösningen till 1280x768 eller liknande.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite

Jag funderar på att köpa en Handic TV modell TVDVD2291DVD-V4 till husvagnen. Jag klarar inte av att söka fram om den klarar DVB-T2 eller om det är en tidigare variant som inte klarar det.

Sen undrar jag oxå om det ens är ett vettigt köp?

Notera att jag ska ha den till husvagnen.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av stoffe_83:

Jag lånar tråden lite

Jag funderar på att köpa en Handic TV modell TVDVD2291DVD-V4 till husvagnen. Jag klarar inte av att söka fram om den klarar DVB-T2 eller om det är en tidigare variant som inte klarar det.

Sen undrar jag oxå om det ens är ett vettigt köp?

Notera att jag ska ha den till husvagnen.

Det var runt 2010 som tillverkarna började inkludera DVB-T2-mottagare som standard, vilket då är en övergångsperiod där typiskt att ju enklare TV, desto mer dröjde det med övergången. Så en gammal Handic TVDVD2291DVD-V4 kan vara på fel sida gränsen. Nu går det ju alltid att kliva runt sådant med externa lådor men jag gissar att allt utrymme och extra sladdar som kan undvaras bör undvaras.

När jag googlar på modellen är det träffar på tradera, blocket, fejsbook market etc. av just modellen vilket tyder på att många vill sälja loss den just nu. Vilket då kan beror på att den saknar T2 nu när T-sändningarna stängs ned.

Så betrakta modellen för vad det är. En 15 år gammal TV i en föränderlig värd.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket Laxpudding, mycket utförligt svar!

Jag som tänkt komma undan billigt.

Men det blir inte så billigt om den inte har DVB-T2 och inte så kul att titta på något som inte har full hd upplösning.

Modellen i fråga verkar ha sålts via Ica Maxi.

Ska kika vidare, frågan är på vad. Klurar lite.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.