Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Okej min air står som packas men ser inget om nått skal

Man verkar bara få skal om man har beställt bundet abonnemang tillsammans med telefonen, inte om man köpte obundet abonnemang och telefon separat.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Woop woop!

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Man verkar bara få skal om man har beställt bundet abonnemang tillsammans med telefonen, inte om man köpte obundet abonnemang och telefon separat.

Fasen vad lurigt och otydligt

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig timing som jag misstänker kommer försena majoriteten av leveranserna;

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/totalstopp-i-post...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Riktigt dålig timing som jag misstänker kommer försena majoriteten av leveranserna;

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/totalstopp-i-post...

Haha klassiker

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin beställning av Comviq packad eller skickad?

Mvh
Otålig!

Visa signatur

Stationär: R9 5950X - B550-F GAMING WIFI II - 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Fasen vad lurigt och otydligt

Stod i ju för sig rätt tydligt bland abonnemangen, och med tanke på att utan abonnemang så får du mobilen GALET billigt, så kanske man kan vara nöjd ändå? ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedde:

Mvh
Otålig!

Nope! Fick min orderbekräftelse 14.10 så tycker ju man borde va med i första leveransen. Okej att dom inte skickas för ens imorgon. Men att den inte ens står som packad… lär väl bli packad imorgon och skickas fredag då, blir man rädd för.

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Stod i ju för sig rätt tydligt bland abonnemangen, och med tanke på att utan abonnemang så får du mobilen GALET billigt, så kanske man kan vara nöjd ändå? ^^

Vart stod det tydligt menar du? Sinnessjukt otydligt på ren norska

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Vart stod det tydligt menar du? Sinnessjukt otydligt på ren norska

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedde:

Mvh
Otålig!

Skrivet av Wescan:

Nope! Fick min orderbekräftelse 14.10 så tycker ju man borde va med i första leveransen. Okej att dom inte skickas för ens imorgon. Men att den inte ens står som packad… lär väl bli packad imorgon och skickas fredag då, blir man rädd för.

Jag köpte från tele2 som mer eller mindre är samma som comviq som jag förstått det. När jag pratade med kundservice angående ett inbyte passade jag på att fråga om leveranserna - då sa dom att telefonerna skickas på releasedagen. Så jag förväntar mig väl tyvärr att få telefonen efter helgen… (förutsatt att jag får från första batchen då. Stod 1-2v leveranstid när jag beställde)

Permalänk
Medlem

Min från Telenor packades igår och fick meddelande från PostNord att de väntar på paketet, gissar att Telenor håller på paketen så de inte ska komma fram för tidigt men ser bra ut för att iaf få den på fredag som Telenor sa vid beställning.

Permalänk
Medlem

3st iPhone Air 256GB Sky Blue - Orderstatus: Ordern packas 🙂

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av zOlid:

<Uppladdad bildlänk>

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

<Uppladdad bildlänk>

Smidigt att klippa bort det som står under ^^
Men om du inte är nöjd med din mobil till nästan halva priset (gissningsvis den bästa dealen i världen för iPhone 17 lineuppen) för att ett skal inte skickas med om du inte tecknar abonnemang, så kan du ju fortfarande avbryta ordern. Du har 14d ångerrätt!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Smidigt att klippa bort det som står under ^^
Men om du inte är nöjd med din mobil till nästan halva priset (gissningsvis den bästa dealen i världen för iPhone 17 lineuppen) för att ett skal inte skickas med om du inte tecknar abonnemang, så kan du ju fortfarande avbryta ordern. Du har 14d ångerrätt!

<Uppladdad bildlänk>

Ja men precis den texten fanns ju dock inte vid orderläggning 🤣🤣🤣

Permalänk
Skrivet av Dedde:

Mvh
Otålig!

Skrivet av Wescan:

Skrivet av StorMatte:

Jag köpte från tele2 som mer eller mindre är samma som comviq som jag förstått det. När jag pratade med kundservice angående ett inbyte passade jag på att fråga om leveranserna - då sa dom att telefonerna skickas på releasedagen. Så jag förväntar mig väl tyvärr att få telefonen efter helgen… (förutsatt att jag får från första batchen då. Stod 1-2v leveranstid när jag beställde)

Dem har historiskt sätt skickat det dagen innan. Jag tror inte supporten kan ge något annat svar än att det är releasedatumet som gäller. Såvitt jag vet så är det ett större logistik/distrubitionsföretag som skickar ut det. Deras support vet nog inte mycket mer än oss just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Ja men precis den texten fanns ju dock inte vid orderläggning 🤣🤣🤣

Frågan är om de då istället hänvisar till policy där företaget har rätt att återkalla köpet vid tryckfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Kanske mer en ios26 fråga än en iPhone 17 fråga men i alla fall, har någon fått styr på Call screening? Jag ser inte den möjligheten trots att jag har ios26…

Som extremt många saker så är det inget som finns här.

Permalänk
Medlem

Poppade upp ett paket från 3 i Postnord-appen nu. Ganska överraskad att telefonen faktiskt verkar vara på väg och att ordern inte makulerades - måste ju vara årets deal detta

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C CPU: AMD Ryzen 7 3700X Kylning: Noctua NH-D15 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz Moderkort: ASUS TUF Gaming X570-PLUS SSD: 2x Corsair MP510 960GB M.2, 120GB Intel 330 HDD: WD Black 2TB 7200 rpm PSU: Corsair Vengeance 650M 650W 80+ Silver
Skärmar: ASUS PG279QZ 27", 2x ASUS PG278QE 27"

Permalänk
Skrivet av Efe:

Poppade upp ett paket från 3 i Postnord-appen nu. Ganska överraskad att telefonen faktiskt verkar vara på väg och att ordern inte makulerades - måste ju vara årets deal detta

Fick också en notis från postnord Fint att tre är snabba på bollen.

Permalänk
Medlem

iPhone 17 Air skickad. Verkar ha gått bra.

Permalänk
Medlem

fick min kolli till iPhone air idag! tack folket

Permalänk
Medlem

Kollinummer för en Air bekräftat, fick både notis i Postnord och SMS från "Tre/Hallon"

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte säger att man måste lämna tillbaka telefonen när man avbryter abonnemanget bara…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Hoppas de inte säger att man måste lämna tillbaka telefonen när man avbryter abonnemanget bara…

Känns som betydligt mer cyniskt än att bara i tid mejla berörda personer och erbjuda någon rabattkod, som alla andra företag. Men men, inte omöjligt att man hänvisar till det villkoret någon nämnde, även om man kan referera till minsta totalkostnad. Vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Känns som betydligt mer cyniskt än att bara i tid mejla berörda personer och erbjuda någon rabattkod, som alla andra företag. Men men, inte omöjligt att man hänvisar till det villkoret någon nämnde, även om man kan referera till minsta totalkostnad. Vi får se.

Minsta totalkostnad är väl att man betalar minst det priset - sen kan de väl landa på högre också 😅
Aja vi får väl se! Hoppas på det bästa när jag försöker avsluta imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Haft Iphone i alla år, senast en 15 pro max. Men gick till en Ny s24 Ultra jag fick på rea ny för 6000 kr. Och än så länge saknar jag ej Iphonen
Synd bara man var tvungen köpa nya smarttaggar till Nycklar m.m borde varit öppet även om man går ifrån Apple. Men apple är ju kända för att låsa allt. Även klockorna;( Men en android klocka fungerar både på Ios och Android ju!

Varning:

Även Samsung låser allt mer in sina saker till sitt eget ekoystem. Min Galaxy Watch 8 jag köpte i förra veckan fungerar endast fullt ut med min Samsung Flip-telefon (inte med min Google Pixel).

Min nya GW8 fungerar inte alls på iOS, och extremt handikappad på alla mina Android-telefoner som inte är från Samsung själva.

Hårdvaran hos mina Samsungprodukter är väldigt hög standard tycker jag. Ofta bättre än hos många av mina Apple-produkter. Dock är mjukvaru-upplevensen mindre bra. Mer knixigheter i användargränssnitten hos Samsung, mer ständiga uppdatering i tid och otid. Speciellt klockan från Samsung är inte i närheten av lika smooth och smidig i användargränssnitt och mjukvara som mina Apple Watches. Helt klart mer tålamodsprövande, och även om det går att få till efter en massa knöligheter, så inte alls lika sömnlöst och smidigt som hos Apple.

Vad har jag beställt nu senast då efter min nya Samsung GW8 anlände?

Jo, på Apple-sidan så har det under senaste veckan beställts:

Apple Watch Ultra 3 - naturlig titanfärg med marinblått havsband
AirPods Pro 3
iPhone Air - svart
Iphone 17 - grön

Back in Apple-träsk (efter en stint på "andra sidan"), och ser fram emot det! 😍

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Varning:

Även Samsung låser allt mer in sina saker till sitt eget ekoystem. Min Galaxy Watch 8 jag köpte i förra veckan fungerar endast fullt ut med min Samsung Flip-telefon (inte med min Google Pixel).

Min nya GW8 fungerar inte alls på iOS, och extremt handikappad på alla mina Android-telefoner som inte är från Samsung själva.

Hårdvaran hos mina Samsungprodukter är väldigt hög standard tycker jag. Ofta bättre än hos många av mina Apple-produkter. Dock är mjukvaru-upplevensen mindre bra. Mer knixigheter i användargränssnitten hos Samsung, mer ständiga uppdatering i tid och otid. Speciellt klockan från Samsung är inte i närheten av lika smooth och smidig i användargränssnitt och mjukvara som mina Apple Watches. Helt klart mer tålamodsprövande, och även om det går att få till efter en massa knöligheter, så inte alls lika sömnlöst och smidigt som hos Apple.

Vad har jag beställt nu senast då efter min nya Samsung GW8 anlände?

Jo, på Apple-sidan så har det under senaste veckan beställts:

Apple Watch Ultra 3 - naturlig titanfärg med marinblått havsband
AirPods Pro 3
iPhone Air - svart
Iphone 17 - grön

Back in Apple-träsk (efter en stint på "andra sidan"), och ser fram emot det! 😍

Förstår dig, är snart där med:)
Väntar lite tills Hypen lagt sig och fångar en 17 Pro Max!

Visa signatur

Msi X870E Tomahawk
9800X3D
4080 Super
42 LG OledC4

Permalänk
Skrivet av Enviro:

[li]iPhone 17 Pro/Pro Max – A19 Pro-chip med vapor chamber-kylning, trippel 48 MP-kameror med upp till 8× optisk zoom[/li]

Iphone har inte 8x optisk zoom, 4x har den bara