Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk

Bas modellen verkar det vara lurigare med leveransdatum, iaf hos tre. Släpps inte sen också imorgon?

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Om man på apples hemsida jämför olika telefoner så är apple inte lika tydliga med att det är "optical-quality":
<Uppladdad bildlänk>

I praktiken blir det nog rätt så bra bilder ändå.

I praktiken köper man appen ProCamera i den appen kan man till exempel ändra ISO där lägsta värdet är 16 och högsta är 4000
Så mycket mer än vad den inbyggda erbjuder

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Provade du att bara starta ett nytt obundet abonnemang utan mobil via kundtjänst?
Eller ville dom inte det heller nu?
För det är klart dom säger så i telefonen.
Sen så efter du fått det, så kan du gå in och beställa iaf Pro modellen online till ett bättre pris än rent.
11.520kr landa den på istället för 14995kr. Inte lika bra som du tidigare kunde du dock få Air för avsevärt mycket billigare.

Näe, hade inte is i magen för det. Kanske värt att prova! Är ju bara ett par hundringar isf.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubb3:

Näe, hade inte is i magen för det. Kanske värt att prova! Är ju bara ett par hundringar isf.

Ja, om man tycker det är värt det eller inte, kan bara du avgöra.
Den "stora dealen" var ju på Air, som landade på 7700kr, nästan halva priset.
Det är fortfarande billigare, men beror ju lite på vad du betalar för dit abonnemang i dagsläget också, om det är bundet osv.

Du kan ju tex få en Pro med Tre abonnemang 200gb för 16536kr som totalbelopp, eller en Air för 13416kr med 200gb.
Det är fortfarande billigare än att köpa en Air rent för 13995kr
Så dealsen med abonnemang om du inte är bunden, är fortfarande bra, speciellt på Air!
Jag köpte Air med abonnemang!
Hade varit svårt att hitta ett abonnemang med 200gb för 229kr per månad som är det man betalar extra utöver Air dealen som var 7700kr totalt.

Hade jag hittat ett abonnemang med 200gb 5g surf för 229kr innan iPhonesläppet så hade jag bytt till det direkt!
Betalade mer för 10gig innan hos Telenor.
Men det förutsätter ju att man inte är bunden till något i dagsläget!

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tycker AIR är en av de sämsta mobilerna någonsin av Apple, du kompromissar med i princip allt för att få en tunn "flashig" mobil
Hade ju hellre kört på vanilla iphone 17 alla dagar i veckan typ.

Nästan så man skulle önska att det fanns lite olika modeller att välja på utifrån vad man prioriterar!

iPhone 17 är ett riktigt bra val!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats köpa telefon med obundet abonnemang igår/idag?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Någon som har lyckats köpa telefon med obundet abonnemang igår/idag?

iPhone Air står det Minsta totalkostnad 14 400 kr. Men jag kan lägga till i mitt obundna abonnemang. Kampanjpriset gäller bara om man binder i 24mån.

iPhone 17 står det Minsta totalkostnad 7 200 kr. Kan lägga till i mitt obundna.

iPhone 17 Pro står det Minsta totalkostnad 11 520 kr.. Kan lägga till i mitt obundna.

Jag testade precis med det abonnemang jag lyckats beställa 3st 17 Air på.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Är med Tre beställningar fast på "På väg till dig" men Postnord appen säger "vi väntar på ditt paket" fortfarande?
Eller är det några där Postnord fått paketet redan?

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Är med Tre beställningar fast på "På väg till dig" men Postnord appen säger "vi väntar på ditt paket" fortfarande?

Oroa dig inte. Snart mot kvällen lär det rassla till med en ny status. Du lär ha din lur imorgon.

Visa signatur

GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det är nog fortfarande lite för tidigt faktiskt

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Varför är inte base 17 i lager ens, 3-4 veckor wtf

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Varför är inte base 17 i lager ens, 3-4 veckor wtf

För att den var populär och att dom sålde alla telefonerna dom hade?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

För att den var populär och att dom sålde alla telefonerna dom hade?

Vet inte, sökt svar utan framgånk

Permalänk
Medlem

1 av 3 har fått uppdatering på postnord nu
Beräknad leverans imorgon

Permalänk
Medlem

Samma här, Comviq har skickat och anländer enligt planen imorgon.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Mina 3st iPhone Air har nu fått status med leverans imorgon 👌👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har någon sagt upp eller ångrat sitt obundna abonnemang än? Vad fick ni isåfall för svar?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt 17 pro hos inet och fått telefon skickad idag? Fick mejl om att det var försenat och att alla ordrar skulle behandlas inom fem veckor, men samtidigt så skulle de få viss tilldelning till release. Jag bokade 10 minuter efter release så känner spontant att jag borde tillhöra den gruppen men har inte sett något.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Ja, om man tycker det är värt det eller inte, kan bara du avgöra.
Den "stora dealen" var ju på Air, som landade på 7700kr, nästan halva priset.
Det är fortfarande billigare, men beror ju lite på vad du betalar för dit abonnemang i dagsläget också, om det är bundet osv.

Du kan ju tex få en Pro med Tre abonnemang 200gb för 16536kr som totalbelopp, eller en Air för 13416kr med 200gb.
Det är fortfarande billigare än att köpa en Air rent för 13995kr
Så dealsen med abonnemang om du inte är bunden, är fortfarande bra, speciellt på Air!
Jag köpte Air med abonnemang!
Hade varit svårt att hitta ett abonnemang med 200gb för 229kr per månad som är det man betalar extra utöver Air dealen som var 7700kr totalt.

Hade jag hittat ett abonnemang med 200gb 5g surf för 229kr innan iPhonesläppet så hade jag bytt till det direkt!
Betalade mer för 10gig innan hos Telenor.
Men det förutsätter ju att man inte är bunden till något i dagsläget!

Jodå, kunde beställa basmodellen för 7200:- med abonnemang utan bindningstid. Spännande!

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Någon som beställt 17 pro hos inet och fått telefon skickad idag? Fick mejl om att det var försenat och att alla ordrar skulle behandlas inom fem veckor, men samtidigt så skulle de få viss tilldelning till release. Jag bokade 10 minuter efter release så känner spontant att jag borde tillhöra den gruppen men har inte sett något.

Jag bokade kl 14:05 och min beställning är också fortfarande blå och ohanterad.
Pratar med några andra på swedroid som beställde kl 14:01 & 14:02 och även dem har inte heller fått något skickat ännu.

Men när jag chattade med Inet för en timme sedan så sa han att första batchen redan har skickats ut, vilket låter märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

I praktiken köper man appen ProCamera i den appen kan man till exempel ändra ISO där lägsta värdet är 16 och högsta är 4000
Så mycket mer än vad den inbyggda erbjuder

Jag använder Halide.

Permalänk
Medlem

Nu har min kommit till PostNord så ska komma imorn, styrde om den till att hämta på Ica istället för hemleverans för då brukar man kunna hämta den tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PostNord:

TORSVIK PAKETTERMINAL
Idag 18:45

SE
Försändelsen är på väg.

Nu händer det...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt av Halebop som fått leveransinfo?

Permalänk
Medlem

LJUNGBY TPL BERGVÄGEN 1
Idag 08:45

SE
Försändelsen är på väg.

Ser ut som om man har den imorgon.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olley:

Är det någon som beställt av Halebop som fått leveransinfo?

Ja, beställning av 17 pro i blått vid cirka 14:07 från Halebop, fick bekräftelsen 14:12. Silver verkar vara den som varit mest populär då flera som beställt kring 14:02-14:05 fortfarande inte hört något om sin order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Ja, beställning av 17 pro i blått vid cirka 14:07 från Halebop, fick bekräftelsen 14:12. Silver verkar vara den som varit mest populär då flera som beställt kring 14:02-14:05 fortfarande inte hört något om sin order.

Ah, jäklar då får jag nog sitta lugnt i båten haha. Tror inte jag fick iväg beställning förrän runt 14:30 på PRO Max orange. Lite sent på kvällen att det ska börja hända saker nu. Får hoppas på nästa vecka och inte 3-4 veckor då

Permalänk
Medlem

Comviq, Pro Blå, beställd i fredags har skickats idag.

Vanlig 17 från Tre beställd den 15 är inte skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubb3:

Jodå, kunde beställa basmodellen för 7200:- med abonnemang utan bindningstid. Spännande!

Ringde du och bara beställde obundet abonnemang?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Ringde du och bara beställde obundet abonnemang?

Japp! Får se vad som händer sen när de ska sägas upp och jag köpt telefoner rabatterat.

Visa signatur

Konsolgubbe