Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Kan det vara så att folk har svårt att få ihop vardagen med barn, läkartider och annat samt att arbetsgivaren är för strikt i sitt förhållningssätt till arbetstider samt vart man måste vara? Min upplevelse är att företagen vinner på att ge mer frihet åt arbetstagarna, brukar också leda till att folk mår bättre.

Så brukar många småbarnsföräldrar säga. Sen är det andra som får jobba åt dem.
80/20-regeln är träffsäker.
Har haft många kollegor med sin flexibilitet. Företagen vinner ingenting på att ha dem som anställda jämfört med en fullt arbetande person.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Kan det vara så att folk har svårt att få ihop vardagen med barn, läkartider och annat samt att arbetsgivaren är för strikt i sitt förhållningssätt till arbetstider samt vart man måste vara? Min upplevelse är att företagen vinner på att ge mer frihet åt arbetstagarna, brukar också leda till att folk mår bättre.

Allt fler arbeten går åt hållet att man arbetar åt en kund och det kunden bryr sig om är vad man har uträttat och till vilken kostnad. Så om man kom sent, eller gick tidigt en dag, eller tog en extra rast bryr sig kund ej om.
Förenklat man ska ha minst 40timmars faktureringsbarhet per vecka till ett visst timpris, har man detta samtidigt och nöjd kund för vad man har presterat så är allt bra. Exakt när på veckan när man la denna tid är mindre viktigt.

Genom detta får fler vardagen att gå ihop när det gäller specifika tider, bara det att det är svårt att få den totala tiden per veckan att räcka till.

Jag ser för övrigt likhet med när man gick på högskolan. Det var några obligatoriska föreläsningar, men exakt när på veckan man pluggade på sin fritid var ens eget val. Speciellt veckan inför tentaveckan.
*edit*
Övriga livet är mycket åt samma håll. Man har saker att göra som att klippa gräsmattan. Exakt när man klipper gräsmattan, om man tar en rast mellan etc spelar mindre roll. Det som spelar roll är att man får det utfört och hur det ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Så brukar många småbarnsföräldrar säga. Sen är det andra som får jobba åt dem.
80/20-regeln är träffsäker.
Har haft många kollegor med sin flexibilitet. Företagen vinner ingenting på att ha dem som anställda jämfört med en fullt arbetande person.

Nu är det ju mycket fler saker i livet än att bara vara förälder som gör att man föredrar mer flexibilitet.

Dom jobben jag varit på där folk är låsta går folk och klagar, fuskar och är allmänt missnöjda. Andra ställen där man haft mer flexibilitet har produktion och prestation gått upp och folk är gladare.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Nu är det ju mycket fler saker i livet än att bara vara förälder som gör att man föredrar mer flexibilitet.

Dom jobben jag varit på där folk är låsta går folk och klagar, fuskar och är allmänt missnöjda. Andra ställen där man haft mer flexibilitet har produktion och prestation gått upp och folk är gladare.

Ja absolut, det är bara att småbarnsföräldrar är värst.
Flextid är frihet under ansvar och småbarnsföräldrar verkar glömma att alla timmar de smiter iväg tidigare, kommer sent, gör ärenden osv. Den tiden skall de jobba in på eftermiddag/kväll/helg.
Men de är gruppen som oftast inte gör. De tar men ger inte tillbaka så att säga.
Så gör en jävla massa andra människor också.
Som sagt 80/20 regeln är pricksäker.
20% av arbetarna gör 80% av jobbet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ja absolut, det är bara att småbarnsföräldrar är värst.
Flextid är frihet under ansvar och småbarnsföräldrar verkar glömma att alla timmar de smiter iväg tidigare, kommer sent, gör ärenden osv. Den tiden skall de jobba in på eftermiddag/kväll/helg.
Men de är gruppen som oftast inte gör. De tar men ger inte tillbaka så att säga.
Så gör en jävla massa andra människor också.
Som sagt 80/20 regeln är pricksäker.
20% av arbetarna gör 80% av jobbet.

Folk röker på arbetstid. Nu är det väl ett problem som försvinner varteftersom men helvete vilket tidstjuveri det är i vissa fall...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Folk röker på arbetstid. Nu är det väl ett problem som försvinner varteftersom men helvete vilket tidstjuveri det är i vissa fall...

Ja det är färre och färre.
Tycker dock det är värst med "Jag ska med dottern på vårdcentralen, jag jobbar hemifrån resten av dagen".
Ja just det ja. Det blev bara 2 timmar arbete idag för dig är närmare sanningen alltså.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lämnade in bilen för en parkeringskada förra veckan. Självorsakad - jag skrapade (i krypfart) en betongpelare i ett parkeringsgarage för jag höll koll på en liten tjej som gick förbi på andra sidan och det var smalt. I efterhand skulle jag stannat, hjärnan var inte riktigt med.

Hämtade bilen i fredags innan stängning, bilen var dammig då de har en grusparkering så kunde inte riktig se så noga där. Väntade till igår med att tvätta den, och får en chock hur jävla dåligt det ser ut på vissa ställen.

En 20 cm skada över hjulet och de fick lacka om bakdörr, halva stötfångaren bak och plåten ovanför dörrarna hela vägen till motorhuv. Bubblig lack på vissa ställen, matta fläckar, rinn i kanterna. Har skickat ett mail med bilder och påtalat att jag vill reklamera jobbet.

Får se hur det blir nu...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

You know what grinds my gears.
Skådespelare som är fullproppade med botox... Det tar mig ur filmen helt. Ett fruset ansikte som inte kan ge uttryck för känslor har inte hemma i skådespeleri tycker jag. Såg en film igår och oavsett vilken känsla det var så hade ansiktet samma utseende det enda som rörde sig var munnen...
Förutom det, unga, personer som gör ingrep på sig själva ser så mycket äldre ut än de är. En 25 åring ser ut som en 55 åring som försöker se yngre ut. Jag blir ledsen för alla som fastnat i denna skönhetshets som i slutändan resulterar i att de bara ser groteska ut.

Rant done.

Grammatiska fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Omren:

You know what grinds my gears.
Skådespelare som är fullproppade med botox... Det tar mig ur filmen helt. Ett fruset ansikte som inte kan ge uttryck för känslor har inte hemma i skådespeleri tycker jag. Såg en film igår och oavsett vilken känsla det var så hade ansiktet samma utseende det enda som rörde sig var munnen...
Förutom det, unga, personer som gör ingrep på sig själva ser så mycket äldre ut än de är. En 25 åring ser ut som en 55 åring som försöker se yngre ut. Jag blir ledsen för alla som fastnat i denna skönhetshets som i slutändan resulterar i att de bara ser groteska ut.

Rant done.

Citat från en äldre släkting när han såg en turistbuss lämpa av en massa tjejer av typen tung makeup och diverse ingrepp:
"-Jaha, Ankorna flyttar söderut tidigt i år"
Tog en sekund innan jag fattade

Men jag håller med till 100%.
Det ser fördjävligt ut.
Och sjukt tragiskt när tonåringar tycker att dom måste göra ingrepp.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ja det är färre och färre.
Tycker dock det är värst med "Jag ska med dottern på vårdcentralen, jag jobbar hemifrån resten av dagen".
Ja just det ja. Det blev bara 2 timmar arbete idag för dig är närmare sanningen alltså.

Det där tror jag de flesta känner igen.
Men en fördel med hemma "jobbarna" efter covid är ju att väldigt många företag insett att dom kan sparka hälften av sina tjänstemän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det där tror jag de flesta känner igen.
Men en fördel med hemma "jobbarna" efter covid är ju att väldigt många företag insett att dom kan sparka hälften av sina tjänstemän.

Ja det är en bekvämlighet som är övergående. Vi går mot högre arbetslöshet till stor del i tjänstemannasektorn.
Folk kommer behöva jobba på riktigt igen snart.
Jag är så trött på att höra kaxiga föräldrar prata förnedrande om jobbet som att det är nån gåva och skyldighet de förtjänar att slacka sig igenom.
"Det är bara ett jobb, dom äger inte mig", "Jag värderar min familj och fritid före mitt jobb".
Ok bra, då anställer vi andra. (Så kommer tonläget snart komma tillbaka till).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ja det är en bekvämlighet som är övergående. Vi går mot högre arbetslöshet till stor del i tjänstemannasektorn.
Folk kommer behöva jobba på riktigt igen snart.
Jag är så trött på att höra kaxiga föräldrar prata förnedrande om jobbet som att det är nån gåva och skyldighet de förtjänar att slacka sig igenom.
"Det är bara ett jobb, dom äger inte mig", "Jag värderar min familj och fritid före mitt jobb".
Ok bra, då anställer vi andra. (Så kommer tonläget snart komma tillbaka till).

Vad bitter du är då.
Jag är småbarnsförälder och jobbar antagligen mer än flera kollegor.. Det du säger stämmer inte in på alla. Det finns dessutom personer utan barn som är riktigt duktiga på att undvika att jobba så långt det går. Jag håller med att det är sjukt störigt när folk inte jobbar som dom ska, men det gäller alla inte enbart småbarnsföräldrar. Så dra inte alla över en kam. Jag är typ alltid först till kontoret, trots at jag har 9 mil till jobbet. Ca 06:45 är jag där de dagar jag är på kontoret.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Vad bitter du är då.
Jag är småbarnsförälder och jobbar antagligen mer än flera kollegor.. Det du säger stämmer inte in på alla. Det finns dessutom personer utan barn som är riktigt duktiga på att undvika att jobba så långt det går. Jag håller med att det är sjukt störigt när folk inte jobbar som dom ska, men det gäller alla inte enbart småbarnsföräldrar. Så dra inte alla över en kam. Jag är typ alltid först till kontoret, trots at jag har 9 mil till jobbet. Ca 06:45 är jag där de dagar jag är på kontoret.

Är det att vara bitter för att man vill ha rättvisa? Jag avskyr folk som har dålig attityd till den hand som föder dem och jag önskar att det ska bli slut på orättvisan. Har man inte tid att jobba heltid så ska man inte dra lön för heltid tycker jag.

Ja det är så det är med generaliseringar, det finns alltid undantag. Men genomsnittligt så blir alla småbarnsföräldrar dragen med samma kam. Tyvärr kommer det med bra arbetare i sån grov såll. Det låter som du är en 20%are.
Många som passar in i 80% sållningen. 80% ungefär Som antingen är slöa, inkompetenta, nybörjare, jobbduckare osv (småbarnsföräldrar massivt överrepresenterade).

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Haha, vad jobbar ni på för ställen egentligen? Där jag jobbar får man saker gjort hemifrån, sen när folk är på kontoret är det mest diskussioner och fika hela dagarna.

Känns som ett problem med arbetskulturen på de ställen ni arbetar mer än ett problem med föräldrar till småbarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Haha, vad jobbar ni på för ställen egentligen? Där jag jobbar får man saker gjort hemifrån, sen när folk är på kontoret är det mest diskussioner och fika hela dagarna.

Känns som ett problem med arbetskulturen på de ställen ni arbetar mer än ett problem med föräldrar till småbarn.

Ja exakt detta, har de inte samtal med sina kollegor/chefer och stämmer av förväntade resultat och liknande? Vi har ju löpande dialoger dagligen om allt som sker i teamet, vad alla jobbar med och när det blir klart

Permalänk
Medlem

Vi står nu på tröskeln till den kommande AI-dystopin där mänskligt skapat innehåll dränks av AI-dynga. Redan nu är det jobbigt, jag är rädd för att webben kommer att vara bortom räddning om några år. Närmast tänker jag på Youtube (värst på videos för barn) och alla "recensionssiter" man får upp om man googlar vissa produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Vi står nu på tröskeln till den kommande AI-dystopin där mänskligt skapat innehåll dränks av AI-dynga. Redan nu är det jobbigt, jag är rädd för att webben kommer att vara bortom räddning om några år. Närmast tänker jag på Youtube (värst på videos för barn) och alla "recensionssiter" man får upp om man googlar vissa produkter.

Ja, jag tycker att det har släppts ut på "marknaden" lite för tidigt och helt utan ansvar, riktlinjer och regler. Det är som gjort för att det ska bli knas av alltihopa. Det är ju som att man inte har haft konsekvenstänk med i beräkningarna alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Skrivet av Libra-75:

Ja, jag tycker att det har släppts ut på "marknaden" lite för tidigt och helt utan ansvar, riktlinjer och regler. Det är som gjort för att det ska bli knas av alltihopa. Det är ju som att man inte har haft konsekvenstänk med i beräkningarna alls.

AI är inte att lita på för 2 öre, så den som tror på såna botar lär hamna rakt åt skogen ganska snart. Jag ska erkänna att den enda jag har ägnat tid åt att leka med är Googles Gemini, så det kanske finns bättre. Den har jag ställt frågor till, där jag själv vet (alltså vet-vet-vet, på expertnivå) och fått rent katastrofala svar! När jag har talat om för Gemini att jag vet att den har fel, så hånar den mig och hänvisar till en länk till kommunala hemsidor, där det står att jag har rätt! 😏😎🤣 AI-sammanfattningarna man får av Google nuförtiden hoppar jag i regel över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

AI är inte att lita på för 2 öre, så den som tror på såna botar lär hamna rakt åt skogen ganska snart. Jag ska erkänna att den enda jag har ägnat tid åt att leka med är Googles Gemini, så det kanske finns bättre. Den har jag ställt frågor till, där jag själv vet (alltså vet-vet-vet, på expertnivå) och fått rent katastrofala svar! När jag har talat om för Gemini att jag vet att den har fel, så hånar den mig och hänvisar till en länk till kommunala hemsidor, där det står att jag har rätt! 😏😎🤣 AI-sammanfattningarna man får av Google nuförtiden hoppar jag i regel över!

Jepps. Jag var på grönan och såg Smashing pumpkins den 20:e augusti (Jäkla bra drag, glad att jag gick dit)
På hemvägen så pratade vi om hur många besökare det var, för det var knökfullt. Och då tänkte jag att Duck.ai kanske kunde ge ett svar:

Det var första gången som jag försökte samtala med AI, om man inte räknar alla support-chattar som så många företag använder nuförtiden.

Jag vet fortfarande inte hur många som var där den kvällen. . .

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Skrivet av Knorkas:

Ja, det där är ytterligare två områden att oroas över. Bedrägerier och ren FUD kommer bli svårare att se igenom. Även det som är sant kommer man att tvivla på.

Angående svar från AI är nog de flesta medvetna om att man ska vara kritisk till vad den skriver är det ju extremt lätt att trilla dit när den väl ger en ett välformulerat och självsäkert svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Är det att vara bitter för att man vill ha rättvisa? Jag avskyr folk som har dålig attityd till den hand som föder dem och jag önskar att det ska bli slut på orättvisan. Har man inte tid att jobba heltid så ska man inte dra lön för heltid tycker jag.

Nu vet jag inte vad du har för jobb men låter som att du jobbar på ett ställe där cheferna inte har koll. Byt arbetsgivare?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

När man trodde botten var nåd så sjönk de ännu djupare.

Jag minns Paradis och Aladdin choklad som lyxlådor man först fick ta en bit på fest, när man senare blev äldre kunde man få en hel låda i julklapp. Det var lyxigt.

Men vad är det för skit i lådorna idag? Och då trodde man att det inte kunde bli sämre så kommer de både göra lådorna mindre och ta bort höstnougat, inte för att den var så himla god men det var typ bara den kvar.
https://alltommat.expressen.se/artiklar/har-ar-arets-nyheter-...

Nu blir det lite så om man ger någon en Paradislåda så kommer den undra, vad f-n har den gjort en för att den ska få en sådan dålig chokladlåda av en?

Fick förut alltid en Paradisask till jul av svärföräldrarna men eftersom Mondelez inte gjort sig av med sin verksamhet i Ryssland har de sedan 2022 bojkottat allt tillverkat från dom. Inte mig emot för nu får jag askar från Lindt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Nu vet jag inte vad du har för jobb men låter som att du jobbar på ett ställe där cheferna inte har koll. Byt arbetsgivare?

Det här är något jag ser så gott som överallt och har sett det här under hela arbetslivet. Det är typiskt Svenskt accepterat beteende som multiplicerats under och efter Covid.
Jag tror arbetsmarknaden kommer bli hårdare och hårdare så sånt här beteende inte kommer accepteras.
Tyvärr leder det ju till att arbetsgivaren måste spionera och mäta prestation hårdare och hårdare.
Att arbeta hemifrån med Netflix känns som det är snabbt försvinnande.

En arbetsplats jag hade tidigare hade stora nedskärningar där bland annat jag fick gå. Sist in först ut. Så den lägst presterande personen, småbarnsförälder blev kvar. Hon gjorde kanske 10% av arbetet jag utförde och de 10% var fullständigt värdelöst.
Hon jobbar kvar än idag och flera högt kompetenta personer har fått lämna.
Endast i Sverige funkar det så här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag undrar detsamma. De dagar i veckan vi har möjlighet att vara hemma är de dagar vi får mest gjort.
Låter ju mer som att det är mindre duktiga chefer på ställen ni jobbar på om det är ett problem med att folk inte gör det jobb de anställts för, rekommenderar att ni tar upp det med era chefer om det är ett problem.

Personligen rekommenderar jag alla föräldrar att gå ner i tid, själv jobbar jag 87,5% och kommer göra det i flera år till. Tyvärr har inte alla ekonomiska möjligheter till detta vilket gör att man stannar på 100% och försöker pussla så mycket man kan och då får jobbet ta största smällen. Tycker det är trist att det ska gnällas på föräldrar, finns såklart undantag men skulle nog påstå att de flesta gör vad de ska. Finns inga som är så välplanerade som föräldrar, var man det inte innan barnen kom så tvingas man av naturen att bli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Det här är något jag ser så gott som överallt och har sett det här under hela arbetslivet. Det är typiskt Svenskt accepterat beteende som multiplicerats under och efter Covid.
Jag tror arbetsmarknaden kommer bli hårdare och hårdare så sånt här beteende inte kommer accepteras.
Tyvärr leder det ju till att arbetsgivaren måste spionera och mäta prestation hårdare och hårdare.
Att arbeta hemifrån med Netflix känns som det är snabbt försvinnande.

En arbetsplats jag hade tidigare hade stora nedskärningar där bland annat jag fick gå. Sist in först ut. Så den lägst presterande personen, småbarnsförälder blev kvar. Hon gjorde kanske 10% av arbetet jag utförde och de 10% var fullständigt värdelöst.
Hon jobbar kvar än idag och flera högt kompetenta personer har fått lämna.
Endast i Sverige funkar det så här.

Jag tänker då inte slita ut mig för en arbetsgivare eller stå där med mössan i hand och tacka ödmjukast för att jag fick chansen att jobba åt dem.
Jag flexar flera gånger per vecka och har mina egna klienter så jag sköter mitt och andra sköter sitt. Jag varken tittar eller bryr mig hur de andra på kontoret jobbar. Som tur är så sköter de sina jobb och inte har insyn i andras.
Vi trivs jättebra på jobbet och medans andra på företaget har haft handledning med psykolog så har vi inte behövt det.
Jag antar att vi hade behövt det om du hade blivit en del i arbetsgruppen.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Jag undrar detsamma. De dagar i veckan vi har möjlighet att vara hemma är de dagar vi får mest gjort.
Låter ju mer som att det är mindre duktiga chefer på ställen ni jobbar på om det är ett problem med att folk inte gör det jobb de anställts för, rekommenderar att ni tar upp det med era chefer om det är ett problem.

Personligen rekommenderar jag alla föräldrar att gå ner i tid, själv jobbar jag 87,5% och kommer göra det i flera år till. Tyvärr har inte alla ekonomiska möjligheter till detta vilket gör att man stannar på 100% och försöker pussla så mycket man kan och då får jobbet ta största smällen. Tycker det är trist att det ska gnällas på föräldrar, finns såklart undantag men skulle nog påstå att de flesta gör vad de ska. Finns inga som är så välplanerade som föräldrar, var man det inte innan barnen kom så tvingas man av naturen att bli det.

Finns en minoritet som klarar att jobba full kapacitet hemifrån, ca 20%. 80-20…
Problemet är att folk är konflikträdda och anställda har för mycket skydd i Sverige. Tar cheferna tag i det så blir personen utbränd eller skyddad av facket.

Det där med att jobba deltid som förälder är fantastiskt att höra. Det hade jag med gjort om jag haft barn.

Skrivet av Zargoz:

Jag tänker då inte slita ut mig för en arbetsgivare eller stå där med mössan i hand och tacka ödmjukast för att jag fick chansen att jobba åt dem.
Jag flexar flera gånger per vecka och har mina egna klienter så jag sköter mitt och andra sköter sitt. Jag varken tittar eller bryr mig hur de andra på kontoret jobbar. Som tur är så sköter de sina jobb och inte har insyn i andras.

Låter ju som att ni har bra balans i ert team och du sköter ditt jobb.
Så det är inte dig jag pratar om här och du behöver inte ta åt dig.
Jag flexar också många gånger per vecka och skulle ha svårt att tänka mig att jobba utan flex.
Om du inte tittar eller bryr dig hur andra jobbar så påverkar deras jobb inte dig och du behöver inte jobba mer ifall de missköter sig? Då är du inte drabbad av det jag nämnt och kan skatta dig lycklig.

Skrivet av Zargoz:

Vi trivs jättebra på jobbet och medans andra på företaget har haft handledning med psykolog så har vi inte behövt det.
Jag antar att vi hade behövt det om du hade blivit en del i arbetsgruppen.

Trevligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Finns en minoritet som klarar att jobba full kapacitet hemifrån, ca 20%. 80-20…
Problemet är att folk är konflikträdda och anställda har för mycket skydd i Sverige. Tar cheferna tag i det så blir personen utbränd eller skyddad av facket.

Det där med att jobba deltid som förälder är fantastiskt att höra. Det hade jag med gjort om jag haft barn.

Nice.

Som om dom som är på kontoret jobbar full kapacitet... Bitterheten lyser igenom.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Som om dom som är på kontoret jobbar full kapacitet... Bitterheten lyser igenom.

Det har jag inte sagt heller. Mitt exempel tidigare om hon som underpresterade var on site 100%.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Det har jag inte sagt heller. Mitt exempel tidigare om hon som underpresterade var on site 100%.

Nä men vad har då jobba hemifrån med saken att göra? På kontoret så jiddras det om en massa irrelevanta saker och tas långluncher och fuskas med tider vilket ofta inte sker när man jobbar hemifrån.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Nä men vad har då jobba hemifrån med saken att göra? På kontoret så jiddras det om en massa irrelevanta saker och tas långluncher och fuskas med tider vilket ofta inte sker när man jobbar hemifrån.

En arbetsskygg person jobbar ännu mindre hemifrån än på kontoret.

Visa signatur