Permalänk
Medlem

Logitech G604 men brytarna har börjat ge upp så den dubbelklickar då och då.
Börjat testa Corsair Darkstar då det var den enda jag kunde hitta som var liknande G604 i layout och antal knappar.

Får se om ja ger mig på att plocka isär 604:an och fixa/byta ut brytarna i den.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Hitscan Hyperlight är den som används nu och är nog den skönaste man har kört med genom åren! Gillar formen, den försvinner in i handen, väger knappt något, tysta och sköna klick.

Har bytt ut original skates mot Artisan dot skates.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk

Letade länge efter en vettig mus och bestämde mig för Lamzu Thorn. Super mus men med kvalitetsproblem (scrollhjulet och signal försvann kort då och då) så fick jag krypa till korset och köpa Logitech igen. En superlight pro x (ettan på rea). Supernöjd eftersom jag kan ställa in den och sedan koppla den utan speciell mjukvara i olika datorer.

Min favorit är annars MX518.

Permalänk
Medlem

Logitech G502 X Plus. Så jäkla nöjd med Lightning överföringen, den kan enkelt matcha skärmens frekvens så allt jag flyttar runt med mus blir lika flytande på skärmen.

Permalänk
Medlem

Attack Shark X11
Blev positivt överraskad hur bra den låg i mina stora händer 👍

Permalänk

Har en Logitech G703 lightspeed.

Nöjd med prestandan, men skrollhjulet har börjat glappa efter inte alltför mycket användning och saknar en del features.

Söker:
• Trådlös med 1ms, gärna med både USB receiver och BT koppling till annan dator
• Stabil mjukvara! Verkar vara den svåraste att hitta
• Bra byggkvalitet, orkar inte paj hjul efter nåt år
• Lightweight
• Minst 4 knappar vid tummen, 2 är helt enkelt för få
• Behöver inte vara flashig med RGB eller märke, söker något prisvärt

Någon som har nåt tips? Steelseries är väl det närmsta jag kommit men hört skräckhistorier om deras mjukvara och hållbarhet.

Permalänk
Medlem

Glorious Model D.
Lätt fin och exakt. Sladd, men lättvikt som i princip inte känns alls. Tidiga exemplar fick dålig kritik för att sladdarna gick sönder. De tålde inte att böjas. Min hade detta också, men jag fick en ny sladd gratis av supporten där jag köpt den (Inet, Webhallen e.dyl) och det var enkelt att byta. Gått som tåget sen dess i många år. Grabbarna har också Glorious, Model D och O.

De här är bättre än sitt rykte, sladdproblematiken är löst sen länge. Kampanj just nu på Max Gaming, 289 kr för glossy, min är dock matt.

Permalänk
Medlem

En klar favorit Steelseries Sensei Ten, bra vikt och storlek.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Drömmen är en modern Logitech G9x med AAA batteri och logitechs braiga trådlösa teknik.

Kör nu en Razer DeathAdder V2 X HyperSpeed. Bra prestanda, skön form och AAA-batteri.

Permalänk
Medlem

Jag har använt samma mus i över tio år. En WowPen Joy semi-vertikal ergonomisk mus. 85g tror jag. Jag har bytt switchar i den ett par gånger, för det är vad som går sönder. Sensorn är väl inget speciellt, så pekaren hoppar runt om man ställer den utanför musmattan på det blanka skrivbordet (men det är annars ett effektivt sätt att hindra att skärmen låser sig när man inte vill )

Hade en liknande semi-vertikal ergonomisk mus från Anker på jobbet.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

IPI Float 88

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Kör denna nu, är väl inte favoriten pga att jag ofta kommer åt knappen vid scrollhjulet så känsligheten öndras. Då det bara är en knapp där så får man sitta o trycka flera gånger extra för att bläddra igenom alla lägen så man kommer tillbaka till där man va.

Bästa musen genom tiderna jag haft är nog Logitec MX 518

Permalänk
Medlem

Logitech MX Master 3S, funkar kanon för mig.

Permalänk
Medlem

Kör en Razer Viper V3 Pro. Den är riktigt nice och kan inte skylla på musen längre om jag missar nu.

Permalänk
Medlem

Nuvarande är också den bästa, Zowie EC2-DW.
Vidrigt bra mus som utklassar andra toppmöss jag provat på samtliga punkter, senast jag hade var en Superlight och trodde det var svårt att hitta en bättre mus, men Zowie klarade det.

Kostar skjortan men väl värt om man spelar mycket FPS!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

kör en razer deathadder 3 pro , funkar fint för mina händer

Permalänk

Kör med dubbla möss.

Primära datorn har en Logitech MX3s, och min lilla jobbdator (står till vänster om mig) har jag en Logitech vertical Lift för vänsterhänta.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Logitech Pro X Superlight 2

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

En Corsair M55 både till jobb och privat, tycker de är dåligt med ambidexturösa möss på markanden så köpte 2 , jag är van med det, som vänsterhänt är de nästan krav också även om jag kan använda båda händer för mus, jag gilar att kunna byta hand under dagens gång

Permalänk
Medlem

Pro X Superlight 2.

Körde med 3.0:or sjukt längre dock.

Permalänk
Medlem

Idag använder jag en trådad Corsair Scimitar med massa tumknappar, vilket jag tycker är trevligt. Dock börjar den sjunga på sista versen, så om någon har tips om en bra mus med många tumknappar och där konfigurationen sparas i musen så tas det tacksamt emot.

Permalänk
Medlem

Bästa datormusen jag haft är den jag har nu, en Logitech MX Master 2S. Jag köpte en till för att ha i reserv när denna blir oanvändbar. Jag hatar extraknappar, men tack vare programvaran från Logitech har jag kunnat stänga av allt annat än vänster/höger-knapparna och rullhjulet. Och kunnat stänga av "frihjulet" på rullhjulet. Batteritiden är markant försämrad, så jag behöver väl ladda med typ tre veckors mellanrum, mot kanske tre månader i början, men sladden ligger redo på skrivbordet och det är ju bara att det blir en trådad mus i nån halvtimme, timme. Gummihöljet över knappen på den utstickande vingen under tummen har gått sönder, så nu är det ett hål där, med resterna av knappen som utfyllnad. Jag ska se om jag kan stoppa i lite lim där för att hålla knappen på plats och fylla upp resten av hålet med.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Logitech MX1000 för vardagsbruk den var otroligt skön att använda.
Logitech G604 som jag har idag fungerar ypperligt till både spel och vanlig användning.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk

Microsoft Sidewinder X8 - tung och rejäl.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W11
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Har en Logitech G703 Lightspeed sedan ett par år tillbaka. Var någon deal att man fick den 30% off eller nåt sånt. Jag är inte så petig med vad jag kör sålänge den sitter bra i handen och funkar som förväntat.

EDIT: Fick mig även att inse att jag borde uppdatera min signatur..

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Har testat många musar men jag föredrar fortfarande min Glorious Model-O, rätt storlek och lätt som en fjäder.
Enda nackdelarna är betteritiden och att jag kommer bara åt en av sidoknapparna.

Men visst om någon har nått bättre att komma med.. Var sugen på en finalmouse, men är för dyra att bara testa..

Permalänk
Medlem

Beror till vad jag använder den till, just nu har jag Logitech G502 Hero till spelburken och Logitech MX Anywhere 3 till laptop.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify Kylning: Arctic freezer III PSU: Corsair RM750x Moderkort: MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CPU: Core i5 13600K RAM: Fury Beast DDR4 3600MHz 2x16GB Grafikkort: MSI GeForce RTX 4070 Super 12G VENTUS 2X OC

Permalänk
Medlem

Razer Basilisk v3

Julklapp 2024 och den är helt ok, fungerar bra till allt.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Har Logitech MX Ergo, MX Vertical och G903 inkopplade som jag hoppar mellan beroende på vad som görs. G903 är väl den bästa jag ägt men Razer Lachesis är nog den bekvämaste musen jag testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

ACE Edge 3200 är helt klart i toppen av den listan. Låg perfekt i handen, och att kunna ändra vikten var kanon

Jag använder fortfarande min cirka 15 år gamla ACE Edge 3200 och har flera i reserv om den första skulle ge upp, men hittills har den fungerat klockrent. Ingen annan mus jag provat har passat min hand lika bra och de keramiska fötterna gör att den förflyttar sig helt ljudlöst på musmattan. Jag önskar bara att jag kunde göra den trådlös på något sätt.