Permalänk
Medlem

Hade en Logitech G400 innan.
Nu kör jag på Qpad 8K Pro, bästa musen hittills. Passar handen & fingrarna riktigt jävla bra.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Razer Basilisk v3 Pro, sjukt bekväm mus och jag olikt många andra stör mig inte på Razer Synapse

Permalänk
Medlem

Logitech G Pro X Superlight 2 DEX är den bästa (och skönaste) precisionsmusen för FPS spel om man är högerhänt. Ska kombineras med musmattan SteelSeries QcK Heavy Large.

Enda alternativet som kommer i närheten är en Razer Deathadder V4 Pro

Permalänk
Medlem

Logitech G Pro 2 Lightspeed , skönaste och bästa jag ägt genom tiderna

Sen har man ju klassiker som Intellimouse 3.0 och Logitech.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

RIP Intellimouse 3.0/Pro! Helt klart den bästa musen som gjorts enligt mig

Permalänk

Intellimouse var en riktigt bra mus. Jag använde den som mest när jag spelade CS för 20 år sedan, tillsammans med en musmatta i glas för bästa glid.

På senare tid har jag bytt från Corsair M65 till DeathAdder V4. Riktigt bra och tydligt inriktad på gaming.

För jobbrelaterade uppgifter använder jag främst Logitech MX Anywhere 3S och MX Master 3. Helt okej möss.

Permalänk
Medlem

Jag har en mx518 som "nöd-mus" och den används ibland vid windows installationer, felsökning o.s.v. Den är väl bra men jämfört med mina vanliga G603 så är den ju mindre skön, den har sladd samt är för lätt. Men smaken förändras ju under åren som går. En gång i tiden hade jag en Razer boomslang som jag tyckte var gudomligt bra men jag tog fram den och kände på den för ett tag sen och den var ju ingen trevlig upplevelse.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Har vart helt MX518 frälst... Men den har ersatts av en 305... Ångrar inte bytet. Har testat en massa razor och liknande men kvaliteten som Logitech levererar är svårslagen. Håller på att ha all kringutrustning därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Jag var MX518 frälst, men nostalgi förvrider ens bild av den. MX518 och G400s fastnade det lätt damm i så de började flippa runt, de klarade inte heller av snabba rörelser diagonalt heller.

G502 Hero är bekvämare sett till formen med ett scrollhjul som håller i evigheter. Med en mycket bättre sensor.

Damm?!
Jag har nog aldrig rengjort min G400s från damm på undersidan.
Översidan har jag ibland, väldigt sällan, rengjort lite.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem

Absolut bäst har varit min Intellimouse 1.1 Optical. Väldigt skön, rätt snygg och fungerade utmärkt i väldigt många år.
Dock har den fått besvär med scroll och ibland om man håller in vänsterknapp så släpper den. Men då har den ändå aktivt används i säkert 10år.

Letade efter en ersättare och hittade efter ett tag Zowie EC1 med liknade form men högre DPI osv. Hade 2st inom 5-6år, där båda börjar bråka med scroll och knappar.

Idag kör jag med Logitech Lift, då jag har börjat komma in mer på mer vertikala möss. Efter 1.5år är jag fortfarande nöjd.
Även deras MX Master modeller har varit bra, men inget jag har haft under längre tid.

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Medlem

Logitech mx518 är den absolut bästa musen. Tyvärr fick min gå i pension förra året efter 20års tjänst då Jag var för okänslig när Jag utförde den årliga servicen på henne dvs skruva isär och rengöra grundligt.
Mouse4 (tumknapp) en avlång plastdel som jag var för hårdhänt med efter det så registrerade hon inte alla klick. Men hon lever iaf!

Undrar hur många klick hon klarade under 20 års spelande och de flesta spelen jag kört har varit intensiva mössdödare som Diablo 2, Warcraft 3, CS, Wow, Diablo 3, Dota2, Path of exile 1 och 2.
Undrar hur många miljoner klick?
Helt klart värd 700kr jag betalade då 2004 :')

Permalänk
Medlem

Ägde en mx 518 som jag sedan bytte mot en Logitech trådlös. Den funkade väldigt bra tills scrollhjulet ballade ur.
Nu har jag en Asus Keris 2 ace. Jag är väldigt nöjd men den är en aning för lätt igentligen. Det är lätt att musen rör på sig samtidigt som man klivkar och på länkar osv kan det bli lite svårt att klicka om man inte tänker på att den är så lätt och glider så bra. En vanesak såklart och det kommer bli bra 😀

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard