Permalänk
Medlem

rätt frekvens på minnet

vad ska man ha för frekvens på ett TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5
ska man ha 400mhz eller. i cpu-z står det iaf att mitt körs i 173mhz. Sen när jag startar datorn står det "ddr frequency 266mhz" ska det vara så?

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Inaktiv

hmmm... Har samma problem. När datorn bootar står det 266 MHz, men i CPU-z står det 166... Helsjukt.

Permalänk
Medlem

kör samma mk, samma prolle och samma minne, fast 2 st. om man ska vara efterkolok borde du har 2st minnes moduler så du kan utnyttja dual ddr. har du vart inne i bios och ställt om till manuell inställning under jumper free config och sedan dragit upp den där dram grejen eller vad den nu hette till max? mina minnen körde inte heller för fullt i början.

edit: du har ju klockat till 2,8 och jag antar att du köra 5:4 ratio. för att få upp minnena till 400 måste du dra upp fsbn till 250 har jag för mig. frågan är om din kylning klarar det. se till så du låser agp/pci på 33/66 för att inte skada ngt. blev lite rörigt, men lycka till.

Visa signatur

Deck me out