Grovt språk i windows källkod

Permalänk
Medlem

Grovt språk i windows källkod

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,433177,00....

vad tycks? själv tror jag att någon lagt till det i efterhand..

Permalänk
Hedersmedlem

När jag kodar ser mina kommentarer ut ungefär sådär, iaf i mina privata program. Jag tror att det är orginal.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Lär ju vara en hel del folk som är inblandade i kodningen, skulle varit mer förvånande om ingen hade använt "grovt" språk...

Får se om det hittas annat skoj i den...antar att MS inte är så dumma att de lämnar kommentarer från Apples programerare i koden igen

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

jo.. men skriver man verkligen "fucking piece of shit compiler" i en källkod som väldigt många personer arbetar med?

detta kanske dock var nån egen enhet som bara en person arbetade med iofs, det e lite svårt att veta..

Permalänk

de kommentarerna är med 99% säkerhet skrivna av microsoft. det är programmeringstradition!

t ex, kör du detta i linux så hittar du ganska roliga kommentarer!

grep -r "fuck" /usr/src/linux/*

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
de kommentarerna är med 99% säkerhet skrivna av microsoft. det är programmeringstradition!

t ex, kör du detta i linux så hittar du ganska roliga kommentarer!

grep -r "fuck" /usr/src/linux/*

hehehe nåra citat

Citat:

/usr/src/linux/arch/sparc/kernel/process.c: /* fuck me plenty */
/usr/src/linux/drivers/net/sunhme.c:/* Only Sun can take such nice parts and fuck up the programming interface

Edit: oj fan jag vågar nog inte ens citera det man fick fram när man sökte igenom kerneln på "suck"

Permalänk
Medlem

Vem har någonsin anklagat programmerare för att vara seriösa?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

hihi
#grep -r "suck" /usr/src/*
i freeBSD
kort och konsist av gubbarna

/usr/src/contrib/ntp/ntpd/refclock_mx4200.c: /* SunOS sucks */ /usr/src/contrib/ntp/ntpd/refclock_mx4200.c: /* SunOS sucks */

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

haha, känner igen mig.. inte för att jag brukar kommentera min kod men när jag gör så är det ju inte direkt bibel citat..

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Sen ska man även tänka på att studenter är med och kodar en hel del åt microsoft

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte varför svordommar blir det man lägger vikten på då detta inte är nått som når ut till kunden. Det är som att bli upprörd övver att de på bilbrovningen svär när det testar bilar eller att det svärs i fikarummet där man tillverkar Mammas Pyttipanna.

Men moralnissarna i USA som kan se mord men inte bröst kanske borde bli upprörda, men här i sverige borde det ha passerar obemärkt, förutom på ett bar nerdar som kan finna detta som roligt eller udda.

Själv tror jag programerare på MS ungefär är som programerare i övrig och det finns nog även svordommar i källkoden till Unix, Linux, Sun och OS/2-warp (om någon minns det).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny_lex
Själv tror jag programerare på MS ungefär är som programerare i övrig och det finns nog även svordommar i källkoden till Unix, Linux, Sun och OS/2-warp (om någon minns det).

har du läst hela tråden?

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
har du läst hela tråden?

Säg vad dy syftar på istället. Jo, jag har läst hela tråden men ser inte vart du vill komma med denna kommentar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny_lex
Säg vad dy syftar på istället. Jo, jag har läst hela tråden men ser inte vart du vill komma med denna kommentar.

jag tror han syftar på att 2-3 inlägg i tråden faktiskt är citat från kommentarer från BSD och linux med just orden fuck/suck och div andra svordommar
På ditt första inlägg lät det som du inte sett dessa citat. (pga ordet tror)

Citat:

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

man får ju inte blanda ihop programerare med bill gates!

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.