Permalänk
Medlem

Jag ska vänta på att Lappa säger något. Han fuskar iaf.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf att det är okej att fuska i SP-spel
men fuskar man i MP spel så borde man lynchas,
lyckades vinna mot min bror när han använde aimbot, det fick honom att aldrig mera fuska (ok vissa slag behövdes)!

Permalänk
Medlem

I och med att jag vet att det inte gäller något, det är ju bara ett spel, så kan jag med gott samvete fuska.

Salem, jag är en idrottsmänniska. För en månad sedan vann jag senior-SM i simning på 100 medley (14:e plats på världsrankingen hittills i år).

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Salem, jag är en idrottsmänniska. För en månad sedan vann jag senior-SM i simning på 100 medley (14:e plats på världsrankingen hittills i år).

Ok, med utan fusk då hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Känns så skönt, på CS servern där jag lirar har det vart med några fuskare.
Bland annat en som hade 110-1 på en map..^^
Iaf, så har jag gått långt förbi han på top15!

Hatar fuskare..Iaf jag, jag sticker så fort det kommer in någon sådan.
Borde bannas för resten av livet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salem
Ok, med utan fusk då hoppas jag.

Fuskare inom idrott borde bli avstängda på livstid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fuskare inom idrott borde bli avstängda på livstid.

Snacka om dubbelmoral.. du säger att du inte klarar av att förlora, och därför fuskade du. Sedan säger du att det är ok att fuska för att det bara är ett spel. Men varför är det då så viktigt för dig att vara bättre än andra om det nu bara är ett spel? Du måste ha tagit det seriösare än så.

Sedan håller jag med dom andra, hur kan man inbilla sig att man är bättre än någon annan för att man använder fusk? Man borde ju tänka såhär: fan, va jag e kass som sitter med den här skiten!

Tv-spel är ju en ny sport, så ser egentligen ingen skillnad. Även fast alla inte spelar på en professionell-nivå så börjar många med public och många slutar snabbt på grund av fuskare. En person kommer hem från att ha jobbat hela dagen och vill koppla av genom att spela lite, precis som någon annan kanske kopplar av med en bok. Vem fan har rätt att förstöra för den personen, bara för att fuskaren som tillhör dom 2-5% som fuskar inte tycker det spelar någon roll, jävla ego-stil. Personen är skyddad bakom skärmen och förstår inte konsekvenserna av sina handlingar. Bara för att jag tycker fotboll är skit kan jag ju inte bara gå in och förstöra för 25 andra som spelar.

EDIT: Sedan var det någon som sa att cs inte skulle vara lika populärt utan ogc.. bullshit! Vet hur många som helst som slutat på grund av fusket.

Permalänk
Medlem

Personer som tycker om att fuska samt att förstöra för andra, t ex Smacktards och Tka're, borde givetvis aldrig mer få spela online spel.

Ser jag nån på LAN som fuskar skulle jag gå och ta ett ordentligt snack med denne, alltså troligtvis slå / sparka honom / hon till vett, samt kasta hans / hennes dator åt hellvete, samt sparka ut denne från LANet.

Jag må låta dum, men folk som fuskar och förstör borde aldrig få sitta vid en dator.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Min dator är fylld med gammla och nya fusk till alla spel!! MUhaahahh!!

Fuska är livet...finns inget bättre!!!

Permalänk
Medlem

Jag håller inte med dig om den där med dubbelmoral.

Jag hatar att förlora, även i saker som datorspel. Om jag inte kan/har tid att bli bäst på ett spel genom att öva varje dag väljer jag att fuska för att nå samma resultat. Detta anser jag vara helt okej eftersom datorspel i sig är väldigt oseriöst och är till bara som tidsfördriv. MEN, det finns ju en liten skara spelare som nte är finniga internet-beroende fjortis-gamerz, utan är profesionella spelare som utövar spelet som vilken seriös idrott som helst. Dessa personer har min fulla respekt och jag skulle aldrig i livet få för mig att fuska mot sådana spelare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men folk kanske tycker att det är slöseri att simma i en bassäng hela livet. Du har väl inte rätt att bestämma vad som är viktigt för andra? Och hur skulle du kunna veta hur mycket dom du fuskar mot spelar, och vad dom gör annars?

Världen befolkas av mig,
mig och mig och mig,
bara mig och min mamma

Vi kan ta för oss precis som vi vill
Vem som kommer efter oss
det gör detsamma
eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
För att dem blivit tappade i marken som små, så är det.

hehe nej men ska vi komma med troliga anledningar då så.....

Fuskaren:
*känner nån form utav hat mot spelcommunityn, blev illa behandlad eller nått annat.
*är jääävligt kass, blir ofta sämre rankad än alla andra kanske aldrig på toppen av scoreboard.
*är en programmerare som vill testa hur bra han/hon är på att hacka sig förbi skydden.
*är en liten unge som fick tag i nått fusk och som bara är tvungen att använda det bara för snorungen fick tag i fusket.
*är allmänt mobbad, så nu vill fuskaren ge igen mot alla hon/han kan.
*är allmänt störd och tycker att det är kul.
*har en låg moral rent allmänt.

Jag har/är inget av följande. Som kan tro är jag varken dålig på spelet, jag är inte mobbad, lite störd är jag kanske. Jag är inte heller dålig på spelet, men med mitt fuskande vill jag heller inte uppnå att vara bäst. Det enda som är roligt är att se hur arga alla blir, över ett spel. De som tycker jag är störd för det får väl tycka det, men det kommer aldrig stoppa mig från att fortsätta. Så länge det finns möjlighet till att fuska, tex i CS så kommer jag fortsätta med det så länge jag har lust. Om ni inte vill att jag / andra ska fuska använd cheating death eller anticheat som fungerar, eller spela i en sluten krets.

www.h4xx0r.se

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller inte med dig om den där med dubbelmoral.

Jag hatar att förlora, även i saker som datorspel. Om jag inte kan/har tid att bli bäst på ett spel genom att öva varje dag väljer jag att fuska för att nå samma resultat. Detta anser jag vara helt okej eftersom datorspel i sig är väldigt oseriöst och är till bara som tidsfördriv. MEN, det finns ju en liten skara spelare som nte är finniga internet-beroende fjortis-gamerz, utan är profesionella spelare som utövar spelet som vilken seriös idrott som helst. Dessa personer har min fulla respekt och jag skulle aldrig i livet få för mig att fuska mot sådana spelare.
och med att jag vet att det inte gäller något, det är ju bara ett spel, så kan jag med gott samvete fuska.

Det här är ju det tydligaste fallet av dubbelmoral jag sett på länge. Du skriver i princip att fuska är okej så länge det är mot töntar eller fjortisar.

Ta dig en funderare på vad som menas med seriöst också, hur jävla seriöst är det egentligen att plaska omkring i en liten vattenpöl, och hur meningsfullt är det? Och säger du att man måste vara duktig i något för att få respekt eller ha uppnått en viss ålder? Jag antar att du är en människa som lider av dåligt självförtroende och vill hävda sig mot andra till vilket pris som helst och helst synas massa, "Titta på mig, jag är jätteduktig". Jag antar att mamma gav dig för lite uppmärksamhet som liten.

Och vem tusan har sagt att något måste vara seriöst, folk spelar för att det är kul vanligtvis. Om någon kommer hem från jobbet efter en hård dags arbete och vill spela en stund måste dom väl få göra det utan att någon dryg jävel som du jävlas med dom.

Antingen är du bara helt körd i skallen eller så är du ett litet troll som vill få igång ett flamewar. Du har definitivt visat att du har ingen respekt för dina medmänniskor och kvalificerar utan problem in i gruppen av människor jag sorterar in under kategorin ärkepuckon. Och grattis till 14:e platsen på rankingen, som om vi bryr oss, är ju mest massa finniga datornördar här som inte bryr sig om mesar som sysslar med sport. Du kanske tycker att det är skithäftigt att vara på 14:e plats, du tjänar säkert en hel del pengar på det (Om det nu är sant det där om 14:e plats, vilket jag starkt tvivlar på.)
, men det förändrar inte det faktum att du är ett tönt som inte har någon större respekt för andra människor.

(En som sysslat med idrott sen man kunnat gå, samt är 29 år och därav utan finnar, kommit ifrån fjortis åldern, inte beroende av Internet, knappt spelar spel alls längre.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Jag har/är inget av följande. Som kan tro är jag varken dålig på spelet, jag är inte mobbad, lite störd är jag kanske. Jag är inte heller dålig på spelet, men med mitt fuskande vill jag heller inte uppnå att vara bäst. Det enda som är roligt är att se hur arga alla blir, över ett spel. De som tycker jag är störd för det får väl tycka det, men det kommer aldrig stoppa mig från att fortsätta. Så länge det finns möjlighet till att fuska, tex i CS så kommer jag fortsätta med det så länge jag har lust. Om ni inte vill att jag / andra ska fuska använd cheating death eller anticheat som fungerar, eller spela i en sluten krets.

www.h4xx0r.se

kunde inte sagt det bättre själv osv

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det verkar som om de som fuskar i multiplayerspel (att fuska i singelspelarläge drabbar ingen annan) inte kan sätta sig in i vad det innebär för deras medmänniskor, de saknar en gnutta empati. De ser bara till sig själv och sitt ego och klarar av att stänga ute all kritik eller totalt bortse att de förstör en upplevelse för andra. Det ges så många ursäkter av de som fuskar, ursäkter som de använder för att rättfärdiga sitt fuskande och de bortser konstant från det faktum att de är de som förstör det roliga i att spela ett visst spel. Ursäkter som: "jag fuskar för att spelet är tråkigt" är ju otroligt märkligt; om spelet är tråkigt finns det ju andra spel de kan spela? Det är ju ingen orsak att förstöra spelet för de som fortfarande finner spelet roligt! "Jag fuskar för att det är kul att förstöra för andra" visar ju bara på en total frånvaro av empati om det är sant som de säger, men ofta misstänker jag att det är en ursäkt de klämmer ur sig för att rättfärdiga sitt fuskande för sig själva -på något märkligt sätt... samma sak med "jag fuskar för att andra fuskar" eller "jag fuskar för att det går". Jag misstänker att många har personliga problem, dålig självkänsla, bristande respekt eller något annat längst samma banor, som gör att de tar till fuskande i spel mot andra människor, och de gör det eftersom de kan vara anonyma i viss mån.

Om man inte klarar av att spela ett spel där man faktiskt spelar mot andra spelare på lika villkor, utan att använda sig utav fusk -då ska man inte spela överhuvudtaget! Leta upp ett spel som passar istället, spela singelspel, men sluta upp med att förstöra för andra.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Avstängd

Jag skall ärligt erkänna att jag fuskat endel på CS. Faktum är att jag är en _mycket_ skicklig fuskare som aldrig blir anklagad för att fuska, men som ändå har kontroll över alla andra i spelet.

Precis som DnA förklarade känns det, att det är så fruktansvärt roligt att veta att det inte finns någon som inte har kontroll över.
Att t.ex. hålla sig gömd under en hel runda på en aim-map för att sedan låtsas som man inte viste var motståndaren var heller, är underbart. Det är som en drog.

Lyckligtvis finns det diverse "anti-cheat"-program som stoppar mig från att fuska på 99% av servrarna. Det är bra det!

Edit:
Jag skall också säga att jag blir förbannad när andra fuskar, men det känns som om jag skiter i folket jag fuskar mot.
..och jag ångrar ingenting i min fuskarkarriär!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Keeper of the Bamse

heh fan vad alla verkar vara emot fuskare då, jag fuskar när spelet blir tråkigt, jag skiter väl i om jag förstör för andra. På lan med polare håller jag mig oftast till reglerna dock. Counterstrike är ju favoriten att fuska i, fan vad alla blir sura

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har fuskat en hel del i cs. Jag tycker det är kul att göra det, först och främst för att jag inte är särskilt bra, för det är inte så kul att dö hela tiden. sedan så är det kul för att folk blir arga, skadeglädje kan vara underbart.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

att fuska i MP-spel för att vinna respekt är som att ha sex utan partner, whats the point?

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hur drar du den liknelsen, technognu?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av technognu
att fuska i MP-spel för att vinna respekt är som att ha sex utan partner, whats the point?

Kortsiktigt sätt så finns där en poäng.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Om man fuskar i MP spel vad F*N är det då som är kul!? Te.x aimbot i cs man kanske inte ens behöver röra musen (aldrig sett aimbot) så att den åker direkt på deras huven o HS, det är ju själv fighten man vill, typ springa ut, Hoppa, Sparaya mot deras huven o sen kasta en granat´?

men sen, singel player är väll okej, fast bara om man klarat det, annars, kul o gå o döda lvl 1000 monster på lvl 1 ?

Permalänk
Medlem

Härligt att se att man inte missar mycket då man dragit ner rejält på sitt spelande sista åren. Tycker att fler företag ska ta tag i det rejält och banna cd-keys etc. åt höger och vänster för fuskande, då kanske fler får gå till mamma och pappa och tigga om pengar till en ny kopia av spelet, eller för dom som är lite äldre får gå och slita på jobbet en arbetsdag för att kunna köpa.

Permalänk
Medlem

De värsta fuskarna är de som gör det för att de tycker det är kul när andra blir arga. Handlar kort och gott om spelförsörelse. Vilket bara är patetiskt. Ha lite respekt för andra människor, men det kanske är för mycket begärt. Tur att man spelar på servrar med aktiva admins så att man slipper stå ut med slanen allt för länge.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Det här är ju det tydligaste fallet av dubbelmoral jag sett på länge. Du skriver i princip att fuska är okej så länge det är mot töntar eller fjortisar.

Ta dig en funderare på vad som menas med seriöst också, hur jävla seriöst är det egentligen att plaska omkring i en liten vattenpöl, och hur meningsfullt är det? Och säger du att man måste vara duktig i något för att få respekt eller ha uppnått en viss ålder? Jag antar att du är en människa som lider av dåligt självförtroende och vill hävda sig mot andra till vilket pris som helst och helst synas massa, "Titta på mig, jag är jätteduktig". Jag antar att mamma gav dig för lite uppmärksamhet som liten.

Och vem tusan har sagt att något måste vara seriöst, folk spelar för att det är kul vanligtvis. Om någon kommer hem från jobbet efter en hård dags arbete och vill spela en stund måste dom väl få göra det utan att någon dryg jävel som du jävlas med dom.

Antingen är du bara helt körd i skallen eller så är du ett litet troll som vill få igång ett flamewar. Du har definitivt visat att du har ingen respekt för dina medmänniskor och kvalificerar utan problem in i gruppen av människor jag sorterar in under kategorin ärkepuckon. Och grattis till 14:e platsen på rankingen, som om vi bryr oss, är ju mest massa finniga datornördar här som inte bryr sig om mesar som sysslar med sport. Du kanske tycker att det är skithäftigt att vara på 14:e plats, du tjänar säkert en hel del pengar på det (Om det nu är sant det där om 14:e plats, vilket jag starkt tvivlar på.)
, men det förändrar inte det faktum att du är ett tönt som inte har någon större respekt för andra människor.

(En som sysslat med idrott sen man kunnat gå, samt är 29 år och därav utan finnar, kommit ifrån fjortis åldern, inte beroende av Internet, knappt spelar spel alls längre.)

Oj oj oj va man brusade upp här då Som jag skrev i ett tidigare inlägg var det flera år sedan jag fuskade på CS, nu spelar jag inte datorspel längre. Då var jag en omogen finnig fjortis själv och förstod inte bättre. Men, om jag hade spelat datorspel idag finns det en liten chans att jag hade fuskat till och från ändå. Detta beror på att har en oerhört professionell och målinriktad inställning till simningen. Jag lägger ner hela min själ och all min tid på att "plaska omkring i en liten vattenpöl" som du så fint uttryckte det, men om allt slit leder till att jag en gång kan få representera sverige på ett olympiskt mästerskap känner jag att det kan vara värt det. I jämförelse med mitt idrottsliga liv framstår datorspel som en simpel lek och detta gör att jag har svårt att ta det på så stort allvar.

Jag hittade resultatlistan från SM där jag vann 100 medley. Här kommer ett urklipp eftersom du är skeptisk:

Citat:

100 m medley
1) Filip Lundeholm, Jönköping, 55,99
2) Attila Czene, Malmö KK, 56,03
3) Jonathan Wik, Spårvägen, 56,49
4) Erik Dorch, Linköping, 56,55
5) Johannes Nordenstam, Väsby, 56,72
6) Erik Andersson, Trollhättan, 56,82
7) Johan Lundberg, Kungsbacka, 58,19

Jag kan tillägga att tvåan i det loppet är en amerikan som då höll det gällande världsrekordet på 200 medley och som tog OS-guld på 200 medley i Atlanta 1996.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Givetvis är datorspel något man gör för att ha kul en stund, men om jag får ett ryck och vill bränna en halvtimme online med ett kul spel innan tjejen hinner hem från sitt jobb vill jag inte att någon omogen nisse fuskar och förstör mitt och andras nöje. Inte kutar jag och häller tio liter falu röd i din pool innan du ska ut och simma en tävling eller träna. Att fuska i ett online spel kan ju direkt jämföras med att sabotera din pool, båda delarna är förstörande för det vi tycker är kul, skillnaden att det blir synd om killen som får rengöra poolen och man säkert kan få böta en del pengar om man åker fast.

Oavsett hur seriöst/oseriöst man ser på något måste man för tusan respektera andra människor.

Permalänk
Medlem

Ja ja, jag tycker vi skiter i den här diskusionen nu, jag fuskar ju inte längre och kommer inte göra det så länge du inte häller färg i min bassäng. Punkt slut

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför dopar idrottsmän sig?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Det må vara patetsikt att fuska men hur patetiskt är det inte att ägna all sin tid åt tex. CS ?

Det är väl det som gör det ändå roligare att fuska när man gör dessa personer ursinniga som inte har något annat än sitt CS. Man har ju hört att en del reagerar så häftigt att tom slår sönder sina grejer. Vi andra spelar en stund och fortsätter sen med våra liv medan de andra ständigt sitter framför sin skärm och hela deras värld rasar samman för att dom får spö i ett spel.

För drygt 1 år sedan var jag med i en clan som bara spelade public med fusk. Vi hade enormt roligt och spelade endast en kväll i veckan. Man kanske måste vara psykopat för att tycka det är kul men väldigt många jag känner gillade det också. Jag kanske bara känner psykopater, vad vet jag ?

Att stå vid bron på Aztec med awp och ta hela laget så fort dom sticker fram näsan är humor för mig. Kanske är det sjuk humor men den är underbar...
Sen börjar alla de där "importerade skämten" som min generation inte ens förstår. Ni vet de där "mamma" skämten som ska få oss på dåligt humör så vi börjar tk'a och sen blir bannade. Men vi skrattar bara åt deras obegripliga skämt vilket gör dom ännu mer arga.

Jag spelar endast CS i LAN nu för tiden eller mot bots men gör det ganska sällan.

Permalänk
Medlem

cs spelar jag nästan aldrig, spelar KO mest och lite tibia, brukar vara ute o softa, det e skönt i solen'1