Fuskar denna kille, eller inte? (Counter-Strike)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korpus
Jag blir så otroligt less på små äckel som tror sig kunna något!! Första klippet: vem som helst kan ha lite tur, som om jag inte har lyckats med det?
In-game sound ffs!
Klipp 2: Samma som klipp 1, alla kan ha tur och in-game sound!!

Tänk så hade han killen han dödade sprungit omkring i järnskor.. Använd hjärnan, man kan faktiskt HÖRA OCH HA TUR. Vi svenskar ska alltid fuskanklaga på allting. Gå och lägg dig!!

Om ngn borde tagga ner, ta ett glas varm mjölk och bli nattad av mamma så är ju du en kandidat för det.

Permalänk

arrangerat eller fusk?

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korpus
Jag blir så otroligt less på små äckel som tror sig kunna något!! Första klippet: vem som helst kan ha lite tur, som om jag inte har lyckats med det?
In-game sound ffs!
Klipp 2: Samma som klipp 1, alla kan ha tur och in-game sound!!

Tänk så hade han killen han dödade sprungit omkring i järnskor.. Använd hjärnan, man kan faktiskt HÖRA OCH HA TUR. Vi svenskar ska alltid fuskanklaga på allting. Gå och lägg dig!!

Eller så kan man faktiskt ha "skills" å sikta på ljudet ta det lungt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Hur fan vet du att han inte gör det ? Det är skitsvårt att se om någon fuskar eller inte.... men genom att bara studera dom korta filmerna så kan det vara lika stor chans att han fuskar som att han inte gör det.

Din slutlednings förmåga av detta problemet är lika osäker som andras... kom inte in och lek cs expert eller annat dravvel... Om du inte själv sitter och kollar på killen som spelar kan du väll inte sitta och säga att han inte fuskar.

ok

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Om sanningen ska fram så är det jag ColtrasteN som spelar i båda klippen.

#1 klippet,

Jag springer yarden, runt garaget knivar en där, springer in till inomhus bomb platsen, alla 5 i mitt team lever.
En i teamet säger att vi har bomben i radiorum, jag går till väggen och hör en kille springa där, siktar mot ljudet...PANG... HS, som sedans följs med

"Kicked and Banned from this server"'

#2 klippet,

Jag kommer från rampen, springer mot "gula huset" ska hoppa ut lite snyggt genom fönstret men kommer bara ca 70% ut, hör att min team-mate "MuppeN" och någon annan skjuter utanför, därför så skjuter jag mot den väggen. MuppeN sa inget i ventrilo så det var helt efter ljudet.

Anledningen för att jag la upp detta var för att få kommentarer, samt veta lite hur folk recensionerar, en del folk verkar ju förstå att man kan "haxxa" och ha "ventrilo" program på.
Men ni andra som bara skriver "FUSK" osv, kanske går lite för snabbt fram.

Det var allt

men som jag skrev innan.. det är ju svinsvårt att bedömma genom att bara kolla 2 korta demosnuttar.... hade det varit public på en av våra servrar och varit främling på servern och din 2-3 haxxa på rundan hade jag garanterat k/b jag med :/ (dock hade det bara varit och snacka med admins i qnet kanalen + antagligen skicka demo)

Men jag undrar va du ville komma fram till genom denna tråden.. dom flesta som spelar cs vet att man kan haxxa genom väggen.... eller va det bara lite"showoff" för att visa att du blivigt banad från en server

Du måste ju hålla med omm att första filmen är den som ser mest suspekt ut då du flyttar crosshair sekunden innan du skjuter med zoomen frame ? (dock inget cheat anklagelse)

Andra filmen ser det mer ut som haxx då du sprutar ut deagle skott mer random....

Men som jag sagt innan ... närmast omöjligt att bedöma genom att kolla på 2 korta snuttar

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Som jag skrev innan. När man vinner ett spel genom att skjua genom väggen, då.. Tja. Ett inlägg till "När du vet att du spelat för mycket CS", helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t9jp
Jag menar att killen som spelade in demot, som alla säger fuskar har ju spelat in det när han själv spelar, och då borde man ju se fusket. Man borde helt enkelt se hans WH. Om man bara speccar nån via hltv eller vanligt så ser man inte hälsan, armor eller ammo. Därför tycker jag det verkar lite underligt att ni säger att han fuskar när ni ser på en film där han spelar som han troligen spelat in själv.

har han inte aktiverat fusket när han tittar på demot så ser han inte genom väggarna.
Ser man på ett demo som någon annan som fuskar spelat in så är det ju DIN dators grafik som spelas upp... inte fuskarens. Samma gäller för den som fuskat, har han inte fuskfilen aktiverad så ser han precis samma som vi andra gör på demot.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det enda sättet att se med 100% säkerhet om det är fusk är att själv ladda ner något wallhack och sen spela upp demot. Då kan du själv se "från fuskarens synvinkel" och kolla om han verkligen har wallhack

Permalänk
Avstängd

ÖÖÖHH? Vilken jävla idiot som helst ser ju att han fuskar :S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3

Har ni inte läst mitt ovanstående inlägg?

jag blev nr 100 får jag PRO nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3

Nej, jag vill inte skydda han på filmen. Ville bara tipsa om att man kan kolla om någon fuskar med hjälp av min metod. Då slipper man posta på ett forum och fråga alla andra vad dem tycker :p:D

Permalänk
Inaktiv

det som han gör när han skjuter genom till rampen, kan vara lotto...

men sen när man ser att han skjuter på en ute på yard med ett skott så ser man att det är fusk

Permalänk
Medlem

Läs igenom tråden ni som fortfarande säger fusk.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Cheat

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Cheat

uhmm.. Hade inte han nyss förklarat att han INTE fuskade samt hur han kunde göra sådär?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codefreak
uhmm.. Hade inte han nyss förklarat att han INTE fuskade samt hur han kunde göra sådär?

Asso "no offence" men asso för han säger att han inte fuskar så betyder väll inte det att han inte har gjort det ? (känner inte killen så jag kan inte uttala mig om han ) Nu menar jag inte att han fuskar men som sagt för han säger så betyder väll inte det att det är så ?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Asso "no offence" men asso för han säger att han inte fuskar så betyder väll inte det att han inte har gjort det ? (känner inte killen så jag kan inte uttala mig om han ) Nu menar jag inte att han fuskar men som sagt för han säger så betyder väll inte det att det är så ?

Permalänk
Medlem

Verkar lite suspekt...
Men med ljud, radar och speluppfattning så är det inte konstigt om man lyckas...

Jag har gjort många liknande saker, "haxxat" hit och dit genom väggar, allt pga, lite matte, lite strategi-förståelse (dvs förstå vart man med störst sannolikhet är), lite lotto, lite ljud, lite radar, lite info från medspelare via ventrilo...

Suspekt: ja.
Fusk: mycket möjligt.
Helt säker: inte ett dugg säker.

Jag har gjort värre saker på matcher, och hatar bli kallad fuskare, även om det är komplimang då man kör fair play.

Vet inte vad som stör mest, fuskare eller fuskanklagare...

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, jag stör mig mest på fuskanklagare. Vet inte riktigt varför, men de är så fruktansvärt irriterande att höra "WH B*G", "din f***a du fuskar, kicka honom!!!11" osv när man kör fair play. Fuskare brukar i alla fall hålla käften. Kan vara underhållande att specca och spela in demo på dem också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det e INTE fusk. Killen som spelar har elithörlörar på elitljudkort så han här nog....

Permalänk
3dfx Fanboy

finns det något mer gay än ordet "haxxa"?

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misko
finns det något mer gay än ordet "haxxa"?

Hehe. Det roliga är att det tycks ha blivit ett begrepp för att skjuta genom väggar utan att fuska om jag förstått rätt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

kollade på filmen och fattar ingenting..

varför skulle han fuska???

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
kollade på filmen och fattar ingenting..

varför skulle han fuska???

Inget som säger att han skulle fuska..... han bad oss bedömma ifall det såg ut som fusk... svårt att göra med 2 avi filer på ca 5sek i lågupplösning och utan ljud

Han kanske ville visa att han kunde haxxa

Visa signatur

Permalänk

Äh det där behöver inte vara fusk. Gjort & sett betydligt sjukare saker från folk jag vet inte fuskar.

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk

CS CS CS... bara namnet i sig är ont

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
CS CS CS... bara namnet i sig är ont

Yes indeed...

Permalänk
Medlem

Nja, jag har dratt en del personer igenom där med.
Men i och med att han sköt hs så ser det lite lurt ut. Eller också har han ren tur :).

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

tror inte det är fusk.

Visa signatur

Dator Privat: GPU 970, CPU i7-4770K, 16GB Ram
Dator Arbete: Macbook pro 14" M2, 2023
Telefon: Sony Xperia 5V