Fy fan för Glocalnet
Tänkte bara berätta om min korta men dåliga erfarenhet av Glocalnet som jag upplevt nu några veckor.
Jo det är så här att förut hade jag Telia 2 mbit och betalade för det 419 kr/mån om jag inte minns helt fel. Innan dess hade jag ADSL med Telia i samarbete med Villaägarna, detta gjorde det hela mycket billigare.
I alla fall, nånstans i maj får jag ett brev från Villaägarna (eller Glocalnet) där det står att dom har ingått ett samarbete och man kan beställa ADSL från dem och betala endast 355 kr/mån.
Det jag fastnade för i det här erbjudandet var 8 mbit erbjudandet de hade. De skrev att man skulle kunna få 8 mbit till sommaren till samma pris. Det slutade med att jag beställde detta.
Den 6/6 (sommar) får jag papper från Glocalnet för att komma igång med mitt ADSL. Detta är då 0,5 mbit det handlar om och jag ringer till Glocalnet support för att höra när mitt 8 mbit som de utlovade kommer. Jag får till svar att om två veckor ska det vara färdigt. Jag frågar en extra gång om detta verkligen är säkert och det är det absolut.
Sedan när jag väl ska koppla in mitt ADSL uppstår lite problem som t.ex. att Telia brutit mitt ADSL och Glocalnet inte kopplat in mitt osv. Jag får vara utan internet någon dag innan det äntligen funkar. Men detta är inte problemet.
När det väl gått två veckor (18 dagar) ringde jag till Glocalnet idag eftersom jag redan skickat två mail men inte fått svar på något av dem. Då säger personen på supporten att mitt 8 mbit inte ens är i närheten av att bli färdigt och att det verkar inte kunna komma igång på väldigt länge. Jag blir såklart arg och förklarar att det var ju 8 mbit som jag hela tiden varit ute efter och annars hade jag inte beställt det här från Glocalnet utan haft kvar mitt 2 mbit hos Telia.
Nu undrar jag, får Glocalnet göra så här? Ljuga för oss för att man ska få oss som kunder och sedan inte kunna säga upp det på 18 månader?
Om det finns någon annan som haft liknande erfarenheter av Glocalnet, skriv gärna de här...