Permalänk
Medlem

Fy fan för Glocalnet

Tänkte bara berätta om min korta men dåliga erfarenhet av Glocalnet som jag upplevt nu några veckor.

Jo det är så här att förut hade jag Telia 2 mbit och betalade för det 419 kr/mån om jag inte minns helt fel. Innan dess hade jag ADSL med Telia i samarbete med Villaägarna, detta gjorde det hela mycket billigare.

I alla fall, nånstans i maj får jag ett brev från Villaägarna (eller Glocalnet) där det står att dom har ingått ett samarbete och man kan beställa ADSL från dem och betala endast 355 kr/mån.
Det jag fastnade för i det här erbjudandet var 8 mbit erbjudandet de hade. De skrev att man skulle kunna få 8 mbit till sommaren till samma pris. Det slutade med att jag beställde detta.

Den 6/6 (sommar) får jag papper från Glocalnet för att komma igång med mitt ADSL. Detta är då 0,5 mbit det handlar om och jag ringer till Glocalnet support för att höra när mitt 8 mbit som de utlovade kommer. Jag får till svar att om två veckor ska det vara färdigt. Jag frågar en extra gång om detta verkligen är säkert och det är det absolut.

Sedan när jag väl ska koppla in mitt ADSL uppstår lite problem som t.ex. att Telia brutit mitt ADSL och Glocalnet inte kopplat in mitt osv. Jag får vara utan internet någon dag innan det äntligen funkar. Men detta är inte problemet.

När det väl gått två veckor (18 dagar) ringde jag till Glocalnet idag eftersom jag redan skickat två mail men inte fått svar på något av dem. Då säger personen på supporten att mitt 8 mbit inte ens är i närheten av att bli färdigt och att det verkar inte kunna komma igång på väldigt länge. Jag blir såklart arg och förklarar att det var ju 8 mbit som jag hela tiden varit ute efter och annars hade jag inte beställt det här från Glocalnet utan haft kvar mitt 2 mbit hos Telia.

Nu undrar jag, får Glocalnet göra så här? Ljuga för oss för att man ska få oss som kunder och sedan inte kunna säga upp det på 18 månader?

Om det finns någon annan som haft liknande erfarenheter av Glocalnet, skriv gärna de här...

Permalänk

Det luktar väl lite falsk marknadsföring. Nu har du iofs bara blivit "lovad" att det ska komma under sommaren vilket i sig är ett tidsbegrepp. Men i slutänden så handlar det om vad som står i kontraktet, jag tror inte dom "lovar" 8mb för dig under sommaren.

Det hela är ett fall där supporten har gett dig för mycket information, det är inget ovanligt att ISP inte kan hålla tider som dom har som mål. Och detta speciellt om dom samrabetar med Skanova.

Du sitter nog fast i 18 månader, tror inte dom släpper så lätt och dom kan lova 8mb hur länge som helst... tyvärr, detta om inte det står nåt om 8mb i ditt kontrakt/avtal. Du kan snacka med villaägarna och framföra din åsikter och du ska självklart ligga på Glocalnet som ett elakt plåster.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Avstängd

ja glocalnet vad säger man ....

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

då vet jag redan nu att jag inte lämnar mitt dåliga telia 800 till något ännu värre glocalnet :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Det luktar väl lite falsk marknadsföring. Nu har du iofs bara blivit "lovad" att det ska komma under sommaren vilket i sig är ett tidsbegrepp. Men i slutänden så handlar det om vad som står i kontraktet, jag tror inte dom "lovar" 8mb för dig under sommaren.

Det hela är ett fall där supporten har gett dig för mycket information, det är inget ovanligt att ISP inte kan hålla tider som dom har som mål. Och detta speciellt om dom samrabetar med Skanova.

Du sitter nog fast i 18 månader, tror inte dom släpper så lätt och dom kan lova 8mb hur länge som helst... tyvärr, detta om inte det står nåt om 8mb i ditt kontrakt/avtal. Du kan snacka med villaägarna och framföra din åsikter och du ska självklart ligga på Glocalnet som ett elakt plåster.

Ja det första kan jag hålla med om, det som stod när jag beställde att det ska komma under sommaren är väl lite luddigt men det jag stör mig på är att jag ringer när jag får mina papper och frågar flera gånger om det ska komma om två veckor och personen säger ja i luren.
Det är det som är så himla dåligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag ringer via Glocalnet, inga problem

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt tips är att börja samla på dig information. Försöka få material som påvisar att du ska få 8 Mbit dokumenterat.

När du har tillräckligt med underlag är det bara att börja bråka =).

Permalänk
Medlem

Muntliga avtal gäller. Du är säkert inte ensam. anmäl dem till KO. Kommer det in flera anmälningar så åker de dit.

Permalänk
Medlem

Ja jag får fundera på om jag ska gå vidare med det här och hur isåfall. Klart är i alla fall att jag inte kommer rekommendera Glocalnet för någon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice Frontier
Muntliga avtal gäller. Du är säkert inte ensam. anmäl dem till KO. Kommer det in flera anmälningar så åker de dit.

Men eftersom han har ett skrivet avtal med Glocalnet så är det ju det som gäller eller hur.

Frågan handlar nog mer vad som är en rimlig tid att vänta på en snabbare uppkoppling med Glocalnet. Kanske att Glocalnet är lite fula när dom lanserar sig själva och nnästan enbart skyltar med 8mb skylten, medans det egentligen är 0,5mb som gäller från början.

Nä.. som Santa säger, samla på sig massa info för att agera efter infon man får in.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Kanske att Glocalnet är lite fula när dom lanserar sig själva och nnästan enbart skyltar med 8mb skylten, medans det egentligen är 0,5mb som gäller från början.

Då ska man ta sig en titt på BoStream och deras Scream, där får man se på marknadsföring :D.

Permalänk
Medlem

augusti kommer det

jobbar åt dessa murvlar

Permalänk
Medlem

Jag fick säga upp Glocalnet tre gånger varav den sista var en riktig utskällning. Detta handlade om telefoni. Personen jag pratade med påstod att det aldrg hade gjorts någon uppsägning...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Haha, jag hade det omvanda(?) problemet med Glocalnet. Jag blev utslangd som telefonikund pga massivt modemande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nismo
augusti kommer det

jobbar åt dessa murvlar

Är du helt säker på att det inte kommer tidigare?

Permalänk
Medlem

Jag fastnade som många andra också på Villaägarna erbjudande och vi beställde.
Men sen när vi kollade lite mer noga så var det ju bindningstid på 2 år, när dom 2 åren har gått så har jag förmodligen riktigt bredband.. eller nåt.

Då jag kutade till Telia butiken i stan för att kolla om dom hade bytt bredbandet, men det var lungt.
Så jag ringde till Glocalnet och sa att vi inte ville ha det. Och det gick ganska bra, inga problem.

Men sen så koommer likt förbaskat dom där anslutningsgrejorna... ( Detta visar än en gång dålig kundtjänst på Glocalnet )

Så jag ringer igen och äntligen så blir jag av med det.

Saken är att det GÅR att komma ur...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nismo
augusti kommer det

jobbar åt dessa murvlar

När jag ringde för ngn dag sedan sa han att det egentligen skulle vara igång nu, men att det hade blivit försenat, men om jag ringde 1-2 juli så skulle det gå.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Tur att man valde telias erbjudande om 2mbit istället för glocalnets... mindre kul för dig:/

Permalänk
Medlem

Ok lintan du har haft stora problem men du säger också att du inte rekommendrar det till någon, jag säger tvärtom... Jag har aldrig haft problem med Glocalnet, bra support, aldrig nere och hastigheten fungerar som den ska....

Om du verkligen hade kollat lite till så hade du fått reda på att de ska börja bygga ut nu i Juli och då först i Stockholmsområderna... Nått som jag verkligen hade gjort om jag hade bytt isp...

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slap
Ok lintan du har haft stora problem men du säger också att du inte rekommendrar det till någon, jag säger tvärtom... Jag har aldrig haft problem med Glocalnet, bra support, aldrig nere och hastigheten fungerar som den ska....

Om du verkligen hade kollat lite till så hade du fått reda på att de ska börja bygga ut nu i Juli och då först i Stockholmsområderna... Nått som jag verkligen hade gjort om jag hade bytt isp...

Har jag inte kollat upp säger du? Om jag får ett papper där det står att jag ska få 8 mbit i sommaren och så pratar jag med deras support och frågar flera gånger och får till svar att jag ska få det om 2 veckor, är det inte tillräckligt "uppkollat"?
Jag är av annan mening...

Permalänk
Medlem

Glocalnet vägrade att portera mina mobiltelefonnummer när jag ville byta till Comviq. Jag fick hota med polisanmälan innan de släppte dem.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.