Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
armis: Har du någon kamera så du kan visa hur det ser ut på din mobil? Har bara sett på en mobil (grillcliffs har jag för mig) och det såg inte fint ut.

tack orca10.

Styr upp det när jag vaknar imorgon. Kameran är på bal just nu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jo, den är dum... Får väl whina hos Edin att hans forum inte fungerar :rolleyes:;).

lätt att du ska!

nejvars, det är nog för att forumet upptäcker att du besöker sidan från en annan webbadress eller liknande...

kan ju vara något sådant iaf

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Testade precis sidan i min handdator (ppc 2003) och det såg ju finfint ut. Tycker däremot att det suttigt riktigt fin med en search funktion.
Det som jag annars kan tycker är lite jobbigt är att man måste scrolla så mycket. Både på bredden och på längden.

Annars är det sjukt bra, riktigt bra jobb.

Hade varit kul om man på något sätt kunde använda det som "AvantGo". Att man på morgonen kunde plugga in handdatorn och så tankades alla ändringar ner så man kan läsa de på bussen/tåget till jobbet/skolan.

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk
Medlem

Jag använder det här ibland, och följer utvecklingen på forumet.
Jäkligt bra jobb!
Som många andra saknar jag Sök och möjlighet att logga in, men jag hoppas att det kommer någon gång.

Såg att Don_Tomaso ville ha skärmdumpar från mobiler, så jag laddar upp några från min Nokia 6600 med webläsaren Opera.

Permalänk
Medlem

Tack för alla komplimanger, men kom ihåg att det var s.c.s.i. som tog upp idén på bordet så ge han lite creds iaf ;).

En funktion som jag kom på när jag läste att det blev mycket scrollande i sid- och höjdled är att ge som möjligthet att filtrera bort alla trådar som man själv inte varit aktiv i, det kommer isåfall ge betydligt snabbare laddningstid och överblick.
Men men, först måste inloggningen fungera. Har varit upptagen med en annan sysselsättning, problemlösning, skyll på Delight :D.

plake: Roligt att se att någon använder den också :).

edit: Nu fick jag det att fungera, tydligen så var det något fel på content-type. Nu kommer det nog rulla på lite.

edit: Nu ska inloggningen fungera väldigt bra, kakor som sätts av sweclockers får utbytt host och skickas sedan vidare (kakorna är hashad sessionid, hashat lösenord, anvid och senaste inloggning). Sen när man besöker en forumdel tas alla kakor ned och skickas vidare som en GET-sats till detta forum. Mycket mindre kod för att behandla de den vägen än att skicka vidare som riktiga kakor.
Skillnaden inloggad mot inte inloggad är att den färgar trådar man har postat i.

Kända buggar:
1. Med vissa färgscheman kan trådlistan försvinna, kan vara fixat. Anledningen va att färgen för varje tråd inte stod med ett # i början i vissa färgscheman.
2. Efter man har loggat in kan den visa en tom sida, ta då bort ?s=xxxxxx från adressfältet och försök igen, kan vara fixat.
3. Sidbytning med vissa färgscheman fungerar inte.

Att göra:
1. Kunna posta inlägg när man är inloggad.
2. Mindre tung inloggning.
3. Kunna ställa in och spara inställningar som man gör, färgschema, kompakt läge osv.

Idag (onsdag 9/6) ska jag iväg på LAN, så utvecklingen kommer tyvärr stå still till på måndag/tisdag. Ha de'!

Permalänk
Medlem

fan vad tugnt gjort, nu finns det ingen ursäkt för att inte köpa en ny homofon längre, hehe....

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, wtf!? Satt just och läste i tråden som var aningen långt ner så kommer du och drar upp tråden igen

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

För er som undrar så har jag fått tummen ur arslet (efter att jag såg att denna tråd igen) och börjar bygga om den på nytt, från grunden. Postar den väl när den börjar bli någorlunda komplett.

Det jag har tänkt är att man ska ha ganska stor kontroll över vad som visas och var så att de handdatorer som klarar CSS får köra med det medan de datorer som inte klarar det får en annan version som passar bättre.
Och självklart ska det gå att posta trådar och inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

För er som undrar så har jag fått tummen ur arslet (efter att jag såg att denna tråd igen) och börjar bygga om den på nytt, från grunden. Postar den väl när den börjar bli någorlunda komplett.

Det jag har tänkt är att man ska ha ganska stor kontroll över vad som visas och var så att de handdatorer som klarar CSS får köra med det medan de datorer som inte klarar det får en annan version som passar bättre.
Och självklart ska det gå att posta trådar och inlägg.

Mycket bra. Tänk även på mig med en QTEK 7070 "smartphone".
vill också kunna surfa på forumet och skriva.

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte fungerar på den då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det som inte fungerar på den då?

Inget, säger bara att du ska ha mig i åtanke.

Permalänk
Medlem

*Lägger in kod: if ($user == "taufik") die();*

Permalänk
Medlem
Citat:

*Lägger in kod: if ($user == "taufik") die();*

HAHA! gör det du!
Be den killa mig när jag connectar ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Jättebra. Och när du ändå håller på, kontakta Edin med detaljer om projektet, så får du förhoppningsvis lite stöd från SweC.

Ser fram emot att få testa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Orkade inte komma ihåg adressen så jag la till http://www.miniswec.tk/ för de som vill ha den.

Det låter bra Don_Tomaso med en version för de utan css och en för dem med.
Jag skulle gärna kunna läsa forumet från min NEC e616v (3G-mobil) Just nu så blir allt vitt.

Permalänk
Medlem

Mmm på miniswec.tk ligger innehållet i en frame.. skriver du in http://clansp.mine.nu/testswec/ funkar det nog bättre..

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Mmm på miniswec.tk ligger innehållet i en frame.. skriver du in http://clansp.mine.nu/testswec/ funkar det nog bättre..

Jo, och tk-versionen får också onödiga scrollbars.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha, då var det ingen smart ide med .tk

Hursomhelst så funkar det iaf. Dock dåligt, eller, det är för smal skärma som finns på mobilen. Man skulle kunna skippa tabellerna Svar: och Senaste:, kanske tom Skapare:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nulleman
Aha, då var det ingen smart ide med .tk

Hursomhelst så funkar det iaf. Dock dåligt, eller, det är för smal skärma som finns på mobilen. Man skulle kunna skippa tabellerna Svar: och Senaste:, kanske tom Skapare:

Man kanske kan göra en första sida där man får välja om man surfar med mobil eller handdator.

Permalänk
Medlem

Tog mig firheten...
http://miniswec.mine.nu/
Älska Virtual Hosts.

Bara så ni vet så är det inte på den adressen som jag bygger den nya sidan, men jag kommer flytta dit den sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tog mig firheten...
http://miniswec.mine.nu/
Älska Virtual Hosts.

Bara så ni vet så är det inte på den adressen som jag bygger den nya sidan, men jag kommer flytta dit den sen.

Gör som jag skrev.
En JOIN sida där man får välja om man surfar med handdator eller mobil.

Permalänk
Medlem

Ska ha en inställningssida där man får "generera en kod" som säger hur man vill visa allt, det får man göra antingen utan CSS eller via sin vanliga dator.
Den koden skrivs in i adressfältet som status. T ex: index.php?status=1F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska ha en inställningssida där man får "generera en kod" som säger hur man vill visa allt, det får man göra antingen utan CSS eller via sin vanliga dator.
Den koden skrivs in i adressfältet som status. T ex: index.php?status=1F

Nu hänger jag inte med här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Nu hänger jag inte med här...

Kanske formulerade mig lite rörigt. Alla inställningar man väljer bildar ett hexadecimalt nummer som man skickar med i adressfältet. För tillfället så är det följande:
1: Visa trådskapare
2: Visa antalet svar
4: Visa antalet visningar
8: Visa senaste postarens namn
16: Visa senaste postens datum/tid
32: Aktivera CSS
Sen är det bara att plussa ihop dem och omvandla till hexadecimalt, kommer göra ett litet fint script för det så det bara är att kryssa i rutor så får man fram talet.

Dvs, för att bara visa antalet svar och den som postade senast i en tråd så besöker man ?status=a, för att ha svar, visningar och senaste posttiden så kollar man ?status=16

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske formulerade mig lite rörigt. Alla inställningar man väljer bildar ett hexadecimalt nummer som man skickar med i adressfältet. För tillfället så är det följande:
1: Visa trådskapare
2: Visa antalet svar
4: Visa antalet visningar
8: Visa senaste postarens namn
16: Visa senaste postens datum/tid
32: Aktivera CSS
Sen är det bara att plussa ihop dem och omvandla till hexadecimalt, kommer göra ett litet fint script för det så det bara är att kryssa i rutor så får man fram talet.

Dvs, för att bara visa antalet svar och den som postade senast i en tråd så besöker man ?status=a, för att ha svar, visningar och senaste posttiden så kollar man ?status=16

Bättre om du tar 2-3 alternativ istället.
3Länkar alltså.
E för handdatorer med CSS. en för handdatorer utan CSS. och en för mobiltelefoner.

Permalänk
Medlem

Jo kanske, får se sen när jag kommer dit.

edit: Jag kom att tänka på en sak, finns det handdatorer/mobiltelefoner som klarar komprimerade sidor? Isåfall är ju det en fenomenal lösning till storleken.

Permalänk
Medlem
Citat:

edit: Jag kom att tänka på en sak, finns det handdatorer/mobiltelefoner som klarar komprimerade sidor? Isåfall är ju det en fenomenal lösning till storleken.

Hmm, villken typ av komprimering pratar du om? Någon sida som använder sig av detta som jag kan prova på handdatorn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GZIP t ex. Såg att det fanns funktioner för att komprimera inbyggda i PHP, och just GZIP har jag sett finns för IE och Firefox, så jag började undra.
Ingen aning dock hur man får dem aktiverade i webbläsaren, antagligen via headers. Ska sova nu iaf, så det får bli imorrn efter jobbet om ingen annan orkar leta.

http://se.php.net/manual/en/function.gzencode.php

Permalänk
Medlem

Jag kan med ganska stor säkerhet säga att "embedded"-webläsare inte stödjer detta.

Målet är ju att det ska vara så lite fancy-saker som möjligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo, men tror faktiskt webbläsaren skickar info om den klarar det eller ej. Och isåfall blir det en bonus för de som klarar det.

Klarar alla webbläsare kakor då?