Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakoob
Mmm, det är löjligt buggigt...

Om det är en beta är det buggigt och de som är betatestare är till för att hitta buggar. Så jag ser inget löjligt med att det är buggigt.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

ni som sitter med 9800 pro/xt kort vad får ni för nån fps i spelet med 1024 768 full AA o AF o details max??

Permalänk
Medlem

Det finns ngt som heter "Report Bug"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
ni som sitter med 9800 pro/xt kort vad får ni för nån fps i spelet med 1024 768 full AA o AF o details max??

visserligen kör jag 1280x1024 med max i allt men får 40-50 fps å ner på 30 när det är som värst med mitt 9800xt

Permalänk
Medlem

Fyfan vaf kul det är

usp:en är helt löjligt bra.

1280x1024 max allt utan AA & AF får jag 75-100 fps. Ska sätta upp ögongodiset senare

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

hur får man igång igång consolen? och vad skriver man för fps?

Permalänk
Medlem

Options>Keyboard>Advanced>Console
net_graph 3

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Några som är sugna på att lira ett par rundor i kväll/natt? >,<
Har tyvärr ingen server, sitter på 0.5mbit... =/ Så det är ju bra om någon kan hålla i det, alternativt leta reda på en tom server vi kan pressa in oss på!

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Tss, tänker då verkligen inte köpa cs:cz för detta. nej det får vänta tills hl2 släpps

Permalänk
Medlem

jag skulle kunna ha en server uppe. sitter på 10mbit. vad säger ni om det grabbar?

EDIT: jag fattar ingenting om serverkommandon så jag lägger bara upp en simpel server i sånna fall

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jericho, det låter bra det, alla som är på kan ju kika in i #Swec.css @quakenet!

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

jag är inte direkt hype på irc men jag får försöka på nått sätt. är det quaknet random jag ska ta eller swedish server?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

efter nån timmes spelande sen i morse kan jag säga att detta är samma skit som vanliga cs bara lite upphottat, för att göra det hela lite bättre hade dom kunnat göra nya bättre ljud till vapnena och alla andra saker.
men overall samma cs samma campers i alla gångar me sniper gevär, samma tråkiga okontrollerade stormning på den andres läger, inga skills behövs heller, som vanligt, bara öva upp sina reflexer lite, lite snyggare var spelet men inget för den som tröttnat på vanliga cs. en sak till jag stör mig på är alla småungar som sitter och klagar på att de laggar på deras gamla burkar osv. köp nya datorer världen stannar inte för att ni har gjort det.

Permalänk
Medlem

personligen har jag inte lirat mycket CS sedan 1.2 eller 1.3an kom ut (minns inte vilket det var)
har ju dock spelat några rundor med senare versioner också och måste säga att det helt klart kändes refreshing med CSS

men sen krävs det ju lite nya banor för att det verkligen ska kännas någon skillnad
att bara uppdatera grafiken räcke rju inte långt för att det ska bli en CS-revival

ett irritationsmoment är dock att skiten inte har stöd för 7.1 :/
tom original-HL hade liksom det, fattar inte vad Valve sysslar med

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

AnteP, Lite OT men har ni på NordicHardware några planer på köra att köra några Video Stress Test benchmarks?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Tss, tänker då verkligen inte köpa cs:cz för detta. nej det får vänta tills hl2 släpps

tur då om man får med spelet i x800-bundlen

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
tur då om man får med spelet i x800-bundlen

Tur att man fick spelet i 9800pro bundlen

Permalänk
Medlem

Hoppas valve optimerar spelet lite mer för prestanda. Man kan nog säga att det är onödigt krävande för den grafiken.
Tillomed ifall man drar ner allt på min så verkar det flyta bättre på max konstigt nog.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
ett irritationsmoment är dock att skiten inte har stöd för 7.1 :/
tom original-HL hade liksom det, fattar inte vad Valve sysslar med

får man fråga vad som menas med 7.1? har det med ljud att göra?:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
får man fråga vad som menas med 7.1? har det med ljud att göra?:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis

70-120 fps

Edit: Tack jakoob för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
efter nån timmes spelande sen i morse kan jag säga att detta är samma skit som vanliga cs bara lite upphottat, för att göra det hela lite bättre hade dom kunnat göra nya bättre ljud till vapnena och alla andra saker.
men overall samma cs samma campers i alla gångar me sniper gevär, samma tråkiga okontrollerade stormning på den andres läger, inga skills behövs heller, som vanligt, bara öva upp sina reflexer lite, lite snyggare var spelet men inget för den som tröttnat på vanliga cs. en sak till jag stör mig på är alla småungar som sitter och klagar på att de laggar på deras gamla burkar osv. köp nya datorer världen stannar inte för att ni har gjort det.

"en sak till jag stör mig på är alla småungar som sitter och klagar på att de laggar på deras gamla burkar osv. köp nya datorer världen stannar inte för att ni har gjort det."

Det var nog det enda som jag kan hålla med dej på 100%.
CSS är i grunden samma uberspel som CS, dom >HAR nya ljud till vapnen och alla andra saker, skills behövs, det var MYCKET snyggare även om Dust kanske inte var rätt bana att bedömma grafiken på.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
AnteP, Lite OT men har ni på NordicHardware några planer på köra att köra några Video Stress Test benchmarks?

nää, inte värt det med tanke på dess syntetiska och buggiga natur

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Känns som om det kommer att bli 2 läger här:

1. Fan, det är samma cs, fast snyggare grafik och grym fysikmotor.

2. Yes, det är samma cs, fast snyggare grafik och grym fysikmotor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klart att det ska vara samma CS, eftersom det är CS med en annan motor, klart som fan Valve har jobbat hårt på att det ska vara samma känsla... Det vore ju korkat av dom att ändra på ett spel som så många spelar och gillar...

Detta är ju INTE CS2, utan helt enkelt CS med en ny motor... Så dom som gillar CS kommer skriva Yes, det är samma cs blablablablabla

Permalänk
Medlem

Det var ju det jag försökte komma fram till Jag gillar det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
"en sak till jag stör mig på är alla småungar som sitter och klagar på att de laggar på deras gamla burkar osv. köp nya datorer världen stannar inte för att ni har gjort det."

Det var nog det enda som jag kan hålla med dej på 100%.
CSS är i grunden samma uberspel som CS, dom >HAR nya ljud till vapnen och alla andra saker, skills behövs, det var MYCKET snyggare även om Dust kanske inte var rätt bana att bedömma grafiken på.

jaja men du skriver ju också dig med ej så...
colten lät likadant för mig, samma me kalashnikov, det är stor skillnad på att vara _DUKTIG_ på nogåt och att ha upptränade reflexer. så mycket snyggare var det ju inte på texturerna på banan. de var ju läckert med partiklarna och sådant och nya model texturer. men annars nä.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Klart att det ska vara samma CS, eftersom det är CS med en annan motor, klart som fan Valve har jobbat hårt på att det ska vara samma känsla... Det vore ju korkat av dom att ändra på ett spel som så många spelar och gillar...

Detta är ju INTE CS2, utan helt enkelt CS med en ny motor... Så dom som gillar CS kommer skriva Yes, det är samma cs blablablablabla

Precis, Valve vore väldigt dumma om dom inte försökte behålla cs-känslan som gjort att cs är det överlägset med spelade online-fpset...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
jaja men du skriver ju också dig med ej så...
colten lät likadant för mig, samma me kalashnikov, det är stor skillnad på att vara _DUKTIG_ på nogåt och att ha upptränade reflexer. så mycket snyggare var det ju inte på texturerna på banan. de var ju läckert med partiklarna och sådant och nya model texturer. men annars nä.

Ja Ja men du skriver ju med utan d och nej med ä utan j och något med å:et och o:et på fel ställe så vad kan man vänta sig <-- titta jag kan!

Colt och ak47 låter inte på samma sätt. Dom har helt nyinspelade ljud rakt igenom. Det kan vara likt ja....men det kanske beror på att det gamla ljudet var väldigt likt orginalet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Måste man ha cs:cz instalerat, för jag ser ingen cs:s ikon i steam =/

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!