Hur är Mycoms nya butik? Väntetid?

Permalänk
Medlem

Hur är Mycoms nya butik? Väntetid?

Jag tänkte åka in till stan på tisdag (26/10-04) och köpa mig
en NEC ND-3500 DVDbrännare (Tips på skivor som fungerar
bra till den?)

Med tanke på att man kunde få vänta i tre å ett halvt år i kö
i den gamla butiken så undrar Jag om man ska ta med sig matsäck eller inte

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem

Ett tips är att man förbeställer den, de har en hel annan kö för dem som har beställt saker som ska hämtas i butiken, iaf i den gamla butiken.

Permalänk
Medlem

Var där i tisdags ca 16.00 väntade 55min för en liten mus.
Men om du förbeställer innan så går det fort.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Jag har varit där både innan och efter lunch. kanske 5 pers i butiken, tar minst 15 min. fattar inte vad de pysslar med.

enda säkra tipset. beställ innan du går dit. ställ dig i snabbkassan och hämta ut.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Jag var där för två veckor sen, en tjej i en av kassorna hade samma kund i 33 minuter.
De snackade om allt möjligt skit, de kände varann, snacka om att det var nära att man skrek rätt ut.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agh39
Jag var där för två veckor sen, en tjej i en av kassorna hade samma kund i 33 minuter.
De snackade om allt möjligt skit, de kände varann, snacka om att det var nära att man skrek rätt ut.

Ehhh? Om ägaren läser detta så vill han/hon nog ta ett snack med dig för att få reda på vem det var som var den "expediten" för ärligt talat hon är ju knappast anställd för att snacka med sina kompisar eller hur?

Permalänk
Medlem

Förbeställa verkar ju jäkligt bra.
Men Jag måste ju ha några skivor också...
Så om ni inte hjälper mig med det så blir Jag väl tvungen att fråga i butiken.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

Permalänk

Jag var där igår (fredag) lite efter lunch.

Då hade dom två snabbkassor för personer som skulle hämta beställningar och en kassa för övriga.

Jag hade fem personer före mig i kön och mitt besök tog ca 10 minuter.

Den andra kön med "övriga" hann expidera en kund, som inte riktigt bestämt sig för vad denne skulle ha...

Så jag skulle tipsa om att förbeställa om ni ska handla därifrån.

Permalänk
Avstängd

Det var ju precis samma sak som i den gamla.Kunder kom men dom visste fan inte vad dom skulle ha rent ut sagt. Kunde dom ta reda på det så behövde man inte stå i en kö i nästan 30 minuter för en jäkla mus.

Sen att någon står och snackar med sin kompis i 33 minuter?Det är totalt oacceptabelt rent ut sagt.Det kan man fan få sparken för

Själv försöker jag undvika MyCom och Webbhallen då jag vet att dom kan ha långa köer.Därför väljer jag att beställa via internet oftast

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte en hårddisk någon vecka efter de öppnat den nya butiken och hade samma upplevelse. De hade 3 kassor varav en främst för förbeställda. En av de andra kassorna hade 1 kund under de 30 minuter jag väntade. Expediten och köparen stod och diskuterade ingående olika delar i datorn.

I detta fall är prbolemet väl att de är 'för' kunniga och därför lägger ner så mkt tid på att hjälpa folk som inte riktigt vet vad de vill ha. Även i den gamla butiken hörde jag ofta folk som stod och diskuterade fördelen med x MB minne mot y MB minne eller hur bra grafikkort X fungerar i spel Y jämfört med grafikkort z. Och det tog lång tid.

De borde faktiskt ha en kassa för folk som bestämt sig och vet vad de har (men inte hunnit/kunant beställa det via nätet). Om ajg kommer påa tt jag behöver en mus/hårddisk/etc. vill jag inte stå i 45 minuter i kö bara för någon annan vill diskutera hur han/hon ska bygga sin dator ...

Gick förbi där förra veckan och det var packat med folk. Så köerna tycks faktiskt fortfarande finnas kvar. Med tanke påa tt Webhallen ligger precis i närheten är jag förvånad att inte mer folk byter affär. Jag har alltid köpt på Mycom men på sistone har de haft dålig lagerhållning och jag har helt enkelt fått tag i saker billigare och enkalre via Webhallen. Visserligen är det även kö på Webhallen men faktiskt har det alltid gått mkt snabbare där även med mycket folk i butiken.

Jag hoppas att de bättrar sig eftersom jag ändå alltid kännt att det är en affär med kunnig personal och alltid varit nöjd med det jag köpt från dem.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Va likadant när skribofont levde... tog enormt med tid i vanliga kassan.
Verkar som att det inte går att göra på något annat sätt än att stå i kön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Va likadant när skribofont levde... tog enormt med tid i vanliga kassan.
Verkar som att det inte går att göra på något annat sätt än att stå i kön.

Hehe, det roliga är bara att många av de som jobbade på Skribban gick över till Mycom. Jag kände många bland personalen där precis efter det att Skribban gick i konkurs så de fortsätter väl i samma stil som tidigare antar jag.

Annars håller jag med de andra att man nog bör förbeställa innan man går dit eller gå dit på någon tid när ingen annan gör det (typ precis efter att de har öppnat för dagen). För mig har det alltid tagit flera timmar att komma fram utan förbeställning. Mycom är i övrigt en bra butik.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Jävlar kö i Lördags. Gick till webhallen istället.
Lång kö där också, men det flyter på bättre där.

Permalänk
Medlem

Ok. det blir förbeställning imorron (idag) men vilka skivor ska Jag förbeställa?
Dom ska alltså funka bra med en NEC ND-3500.
Tänkte mig ett 25-pack till att börja med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dan@work
Ok. det blir förbeställning imorron (idag) men vilka skivor ska Jag förbeställa?
Dom ska alltså funka bra med en NEC ND-3500.
Tänkte mig ett 25-pack till att börja med.

Verbatim bland de bästa men för dyra, så jag skulle rekommendera dig att köpa
Platinum om du skall ha DVD+R
eller Traxdata för DVD-R.

Permalänk
Medlem

A just det, så var det ju det där med + eller - ....
Det blir nog http://www.mycom.se/produkt/datawrite_red_infodisc_dvd_r_4_7g... snål som man är

Om dom inte är skräp förstås?

Edit: F*n va dyrt det e med skivor
Synd att datorbutiken inte har nåt kodord för fri frakt längre.

Visa signatur

Permalänk

Tycker du verkligen att 169 kr för 25 dvdskivor är dyrt? Bränner du så mycket warez att du behöver 100 skivor i månaden eller?

Permalänk
Medlem

Nja, 169 är ju inte så farligt...
Jag tänkte mer på priserna för 'riktiga' märkesskivor.

Edit: Hmm... fler än Jag som har problem att lägga varor i kundkorgen?
Måste man logga in/skapa ett konto om man bara vill förbeställa och sen hämta i butik?

Edit2: Kan inte ens skapa ett konto... ska testa strypa brandväggen senare idag, nu måste Jag fan sova.

Edit3: Nu har Jag beställt Hoppas dom hinner lägga undan tre grejer till mig idag så att jag kan hämta ut dom i morgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Webhallen och My Com suger på fredagar.
Det är som på Systemet, jäkla nerdar...
Tisdagar är väl ok, bara "alkisarna" inne.

Visa signatur

0,5% Fett

Permalänk
Medlem

26/10 11:06
Alkisar på Mycom?

Nåja, min order finns för avhämtning. Drar in till stan om nån timme.
Jag rapporterar här hur länge Jag fick vänta...

Vad ska man köra för brännarprogram?

Edit: (27/10 00:05)
Nu har äntligen tanten gått å lagt sig...
Kan meddela att det tog 7-8 minuter på mycom

Ska surfa runt lite nu och sen in med brännarn.

Visa signatur

Permalänk

saknar tiden då man jobbade på pub och fick massa rabatt, vart nästan alltid billigare pris än utgångspriset på en webbaffär, utan påslag på frakten. Menmen det var som sagt alltid lång kö där så det bästa var att skutta upp dit om man inte hade något att göra vid 09.30 för då hade pub inte öppnat men det fanns folk där.

Visa signatur

Ska det vara nått ska det vara rejält